Model # FG5L6000WHT

Internet #202260824

Rubbermaid 8 Gal. White Rectangular Trash Can with LinerLock
0071691413219

Rubbermaid

8 Gal. White Rectangular Trash Can with LinerLock

$6.97 /each

Frequently Bought Together

Product Overview

This traditionally designed can is perfect for your bathroom, bedroom, home office or kitchen. With LinerLock, the trash bag will not slip. LinerLock bag latches secure the bag to the rim and prevent the bag from slipping into the can.

  • Plastic construction
  • 32 Qt. capacity
  • Includes handles
  • Durable and easy to clean

Info & Guides

You will need Adobe® Acrobat® Reader to view PDF documents.  Download a free copy from the Adobe Web site.

Specifications

Dimensions

Details

More Products With These Features

Search

Customer Questions & Answers

Does it have a lid

Asked by: Rose
no
Answered by: JerryZ
Date published: 2016-09-06

The width of the trash can: is that with the lip? What is the width under the Lip?

Asked by: Jacquelyn
Thank you for your interest in our products. The width of our 32-qt Wastecan with Linerlock is approximately 12.2". This measurement includes the half inch for the lip, without the lip the width of our wastecan is approximately 11.7".
Answered by: Rubbermaid
Date published: 2016-06-24

if i order 76 of item #Model # FG5L6000WHT, can i get them shipped rather than pick up at a store?

I am looking at maybe purchasing 76 of Model # FG5L6000WHT, but I do not want to have to pick up at different stores I would just rather them be shipped to me, is there a way to do that?
Asked by: Blanca
Thank you for your recent inquiry with The Home Depot, Blanca. These trashcans can be shipped to your home or business or picked up in select Home Depot stores. We appreciate your business and look forward to serving you in the future. Thank you for shopping Home Depot.
Answered by: THDSupport
Date published: 2016-05-13

is there any way to buy just the handles? I have this can but one of the grey liner lock handles broke.

Asked by: EmJayB
Thank you for your interest in our products. We are sorry to hear about the inconvenience you have experienced with your waste basket. We do not have replacement parts for this product, however, if your item is within warranty, please contact our Consumer Service Department for assistance. We can be reached at 1-888-895-2110, 8:00 am to 5:00 pm EST, Monday through Friday.
Answered by: Rubbermaid
Date published: 2015-09-20
  • y_2017, m_4, d_24, h_6CST
  • bvseo_bulk, prod_bvqa, vn_bulk_1.0.0-hotfix-1
  • cp_1, bvpage1
  • co_hasquestionsanswers, tq_4
  • loc_, sid_202260824, prod, sort_[SortEntry(order=NUM_ANSWERS, direction=DESCENDING), SortEntry(order=SUBMISSION_TIME, direction=DESCENDING), SortEntry(order=LAST_APPROVED_ANSWER_SUBMISSION_TIME, direction=DESCENDING), SortEntry(order=LAST_APPROVED_ANSWER_SUBMISSION_TIME, direction=DESCENDING), SortEntry(order=BEST_ANSWER_FEEDBACK_COUNT, direction=DESCENDING), SortEntry(order=POSITIVE_ANSWER_FEEDBACK_COUNT, direction=DESCENDING), SortEntry(order=NUM_ANSWERS, direction=DESCENDING)]
  • clientName_homedepot
  • bvseo_sdk, java_sdk, bvseo-3.1.1
  • CLOUD, getContent, 15ms
  • QUESTIONS, PRODUCT

Customer Reviews

8 Gal. White Rectangular Trash Can with LinerLock is rated 4.4 out of 5 by 17.
Rated 4 out of 5 by from Trash bag liner lock works but is slightly awkward to me. OK product, not 5 stars until they work out the liner-holding handles being easier to work with.
Date published: 2017-01-03
Rated 5 out of 5 by from I love it It most certainly met my expectations Thanks Guys at Home Depot and God Bless! I love it It most certainly met my expectations Thanks Guys at Home Depot and God Bless!
Date published: 2017-03-31
Rated 5 out of 5 by from 5 Star Review Rating provided by a verified purchaser
Date published: 2017-04-05
Rated 4 out of 5 by from 4 Star Review Rating provided by a verified purchaser
Date published: 2017-04-04
Rated 4 out of 5 by from Simple design. Works well... Simple design. Works well
Date published: 2017-03-28
Rated 2 out of 5 by from Loved the LinerLock Feature, but.... Just purchased two of these for our new home. The LinerLocks are a great idea; but the plastic locks broke within a week. Disappointed.
Date published: 2016-08-07
Rated 5 out of 5 by from Perfect trash container for home or office. Uses standard liners. With two (2) snaps on basket rim, cleaning service can easily and quickly remove full bag and install new liner.
Date published: 2016-09-06
Rated 4 out of 5 by from Very good trash can & holds bags in place We have had this trash can for over 9 years and the latch finally broke. Ordered another one today.
Date published: 2016-10-12
  • y_2017, m_4, d_23, h_21
  • bvseo_bulk, prod_bvrr, vn_bulk_1.0.0-hotfix-1
  • cp_1, bvpage1
  • co_hasreviews, tv_0, tr_17
  • loc_, sid_202260824, prod, sort_[SortEntry(order=RELEVANCE, direction=DESCENDING)]
  • clientName_homedepot
  • bvseo_sdk, java_sdk, bvseo-3.1.1
  • CLOUD, getContent, 14ms
  • REVIEWS, PRODUCT