#1 Home Improvement Retailer

Internet #308833487

Model #HDINSTBL

Custom Kitchen Cabinets Shown in Cottage Style

  • Meets KCMA standards for rigorous performance and quality
  • Made with quality materials for durability and strength
  • Designed to complement most classic  decor styles
  • See More Details

Designed by The Home Depot

Get a quote during aFREEconsultation
What to Expect
  1. If you use Home Depot Installation Services, a certified installer will come to your home to perform an on-site analysis.
  2. Your designer will show you a 3D rendering for your approval.
  3. Schedule a free in-store or virtual design appointment. Meet with an experienced designer to discuss your goals, budget and style.
Trusted Installers
Our service providers are top contractors selected by our regional teams for their experience, knowledge and superior customer service. All our installers are licensed and insured, and we background check everyone who will come into your home.
Backed by The Home Depot
We pride ourselves on quality work, strong warranties, and our commitment to customer satisfaction. Rest easy knowing you have the world's largest home improvement store backing your project from start to finish.

Product & Service Overview

When you choose The Home Depot and American Woodmark for your next cabinetry project, you can expect superior quality, lasting value, and an exceptional customer experience. Our custom kitchen cabinets provide a beautiful cottage style to transform your kitchen. Our qualified, licensed, and insured contractors will install your new kitchen cabinets for you.
  • Today's on-trend looks and styles you want at an outstanding value
  • The options, accessories and details you need to personalize your dream kitchen
  • Quick and convenient home delivery means you will finish your remodel sooner
  • A Limited Lifetime Warranty means we stand behind the quality and construction of your cabinets for as long as you own your home


  • American Woodmark, Custom Kitchen Cabinets, Kitchen Design, Kitchen Remodel

Info & Guides

You will need Adobe® Acrobat® Reader to view PDF documents. Download a free copy from the Adobe Web site.

Questions & Answers

Typical questions asked about products:

  • Is the product durable?
  • Is the product easy to use?
  • What are the dimensions of the product?

Customer Reviews

  • 1.4
    out of 3 reviews
  • 0% recommend this product
Filter by:
Showing 1-3 of 3 reviews
Buyer beware
Do not purchase these cabinets. They are poorly painted with rough areas, missing paint, and dents. We haven't even installed them yet. These are issues out of the box. After spending over $20,000, we are told oh well, we can just keep replacing them. Save yourself some aggravation and go with Kraftmaid. They are worth the higher cost. I wished I hadn't been lured into believing what the Kitchen Designer stating Woodmark was the same quality as Kraftmaid. Believe me when I say it is not. I'm so heartbroken and disappointed with what I am now stuck with. I have spent over $40,000 in Home Depot in the last 3 months, and they refuse to do anything other than tell me oh well, we will just keep shipping out replacements. The cabinets are crap. DO NOT BUY THEM!
by Disappointed
Response from AWC Product ExpertAug 16, 2021
We want customers to have a good experience with our cabinetry from the start of the project to the end, and many years beyond. Your disappointment is understandable and we are very sorry for the aggravation you have seen at the outset. As part of your Limited Lifetime Warranty, our American Woodmark Customer Care Team is here today and well into the future to assist with all warranty-related needs you may have. From entering replacements and checking their status, to assisting with any questions you may have, we are available at (800) 677-8182 and customercare@woodmarkcabinetry.com. We apologize for the difficulties you have had, and we sincerely thank you for your consideration of American Woodmark for your home.
2 people found this helpful
AW Leesburg Style, Linen - Paint Chips
We purchased and had this cabinet installed for a rental. Family of 4 in the home for 2 years. We went to the home following renter departure, and was shocked to see that a lot of the lower cabinet doors had paint chipped off. Only 2 years old. What a disappointment that they do not hold up under normal use. I regret this purchase and would not purchase again.
by TinaC
Response from AWC Product ExpertNov 20, 2020
Thank you for sharing your experience, and we are very sorry for the finish wear you have seen on those lower doors after your renter's departure. We do offer an assortment of touch up materials for order through your nearest Home Depot location. Our Customer Care team would also like to learn more about what you are seeing, so we ask that you please reach out to us by email at customercare@americanwoodmark.com. When you do, please reference this review and, if possible, include any photos to show the issues. We look forward to your response, and thank you for choosing American Woodmark for your project needs.
1 person found this helpful
American Woodmark Custom Cabinets Cottage
Custom cabinets poor workmanshiip splitting at the seams and sink cabinet cut incorrectly. At first we thought it was damage but it was al due to the workmanship. This process was not easy and we were not helped from the either vendor, Home Depot or American Woodmark.
by geri
Response from AWC Product ExpertOct 1, 2020
We are so very sorry for the unpleasant experience you had with our American Woodmark cabinetry. Please reach out to our Customer Care Team at 800‐677‐8182 or customercare@woodmarkcabinetry.com. We hope to help you with your purchase, and we appreciate you contacting us.
4 people found this helpful
Showing 1-3 of 3 reviews