#1 Home Improvement Retailer

Internet #202261165

Model #1526CH 000

Store SKU #821912

STA-TITE Elongated Closed Front Toilet Seat in White

$2698
Apply Now
Pay $1.98 $26.98 when you open a new card. info
Apply for a Home Depot Consumer Card
  • Enameled wood maintains its look for a long time
  • STA-TITE seat fastening system prevents shifting of the seat
  • Made for all elongated bowls
  • View More Details
Store
0 in stock
Text to Me
How to Get It

Product Overview

This BEMIS Elongated Closed Front Toilet Seat features a stylish enameled wood design to enhance the look of your bathroom. The durable non-tarnish chrome hinges provide an elegant accent to bath hardware. With the STA-TITE Seat Fastening System, the seat does not shift around and stays firmly attached to the toilet. Made with Earth-friendly materials and processes, BEMIS brings innovation to everyday life.
  • STA-TITE seat fastening system never loosens and installs with ease
  • Stylish non-tarnish chrome hinge accents bath hardware
  • Durable enameled wood with a superior high-gloss finish that resists chipping and scratching
  • Color-matched bumpers
  • Fits all manufacturers' elongated bowls
  • Made with 100% recycled wood and earth-friendly processes
  • Features:


Additional Resources

From the Manufacturer

You will need Adobe® Acrobat® Reader to view PDF documents. Download a free copy from the Adobe Web site.

Specifications

Dimensions

Bolt Spread (in.)5.5Product Depth (in.)18.875 in
Product Height (in.)2.125 inProduct Width (in.)14.125 in

Details

Bowl/Seat ShapeElongatedColor FamilyWhite
Color/FinishWhiteFeaturesNo Additional Features
IncludedHardwareProduct Weight (lb.)7.6 lb
Returnable90-DaySeat Front TypeClosed
Seat Length (in.)16.937Seat MaterialMolded Wood
StyleMinimalist,ModernToilet Seat TypeStandard

Warranty / Certifications

Manufacturer Warranty1 Year Limited Warranty

Questions & Answers

Typical questions asked about products:

  • Is the product durable?
  • Is the product easy to use?
  • What are the dimensions of the product?

Customer Reviews

  • 3.8
    out of 241 reviews
  • 67%recommend this product
Filter by:
Showing 1-10 of 241 reviews
It has a few added touches that make it a bit more atractive than average, an attractive edge tha...
It has a few added touches that make it a bit more atractive than average, an attractive edge that outlines it and nickel hardware that matches the other nickel in our bath fixtures. The only reason I didn't give it five stars, it doesn't have a quiet close lid like some other seats.
by
  • Verified Purchase
  • Recommended
Easy to install. Looks great! Is very strong. It meets my expectations. I like the silver har...
Easy to install. Looks great! Is very strong. It meets my expectations. I like the silver hardware that shows on this product. I have had it over a month now.
by
  • Verified Purchase
  • Recommended
this toilet seat has bad quality. yet the metal hinge claimed to be never broken but the toilet s...
this toilet seat has bad quality. yet the metal hinge claimed to be never broken but the toilet seat broken withing 3 months. I could not return because I don't have the original package. I never thought a toilet seat could broken with normal use. but this is the one. more money doesn't means better quality.
by
Response from BemisNov 9, 2017
Charele, We're truly sorry to hear about the issues you've encountered with our toilet seat. We value you as a Bemis customer and want you to be pleased with our products. Please give us a call at 1.888.722.6488 and we will be glad to better assist. Kindest Regards, Bemis Customer Service. BemisManufacturing
    Once we finally got a toilet seat that wasn't damaged, yes, it is good and was easy to install.
    Once we finally got a toilet seat that wasn't damaged, yes, it is good and was easy to install.
    by
    • Verified Purchase
    • Recommended
    2 found this review helpful
    Mixed review BEMIS... The WHT CHR wood seat is really comfortable and we like the chrome hardware...
    Mixed review BEMIS... The WHT CHR wood seat is really comfortable and we like the chrome hardware but seat has not held up and broke twice. I purchased this model seat on 10/28/16 and on 2/12/17 the seat broke between front plastic support and the hardware. This was a replacement BEMIS same model seat I purchased on 5/09/16 SKU last five digits 39528, same model that broke same way. We do like BEMIS and it is comfortable so, don't know why but, I purchased another on 2/19/17 but modified the weak point with plastic support from broken seat. See Photo. Held up so far and time will tell. So hence the review and rating.
    by
      5 found this review helpful
      let's hope the 3rd times the charm...
      until last night I never read the reviews on this, glad I did. I have gone through two before this one and thought that my guest was a little too heavy and kept cracking it. turns it that the bumpers make a HUGE difference in it. I found a 4 pack of bumpers in the same isle for about $3, put the two large ones on the back side like the other 99% of seats do, and the two little ones towards the front by the ones that are already there. now you'll have a normal seat!
      by
        • Recommended
        10 found this review helpful
        Worst toilet seat ever.
        Bought for sta-tite mounting. Returned 10 weeks later for broken seat. Store refunded money promptly, Thank You Home Depot.
        by
        • Pro
        1 found this review helpful
        Seat cracks
        I have had to replace two seats in six months because the ring seat cracks in two on the long edge. Both cracked in the same spot under normal to light usage because there is not enough support on the underside.
        by
        • DIY
        Beautiful quality APPEARANCE - PROBLEM: Two Bemis Toilet Seats Installed - Both Seat broke.
        Beautiful high-quality APPEARANCE. - PROBLEM To upgrade the look of our house we replaced all three toilet seats in our home from the original builder grade that has been in the house for 15 years. Within a week one of the seats split into while in use. Home Depot customer supper was great and replaced the seat without issue. My guess was that this was unusual and an unknown problem. For this I incorrectly surmised that the seat I originally purchased was defective. Now that the Bemis replacement seat also split I have researched the topic. This model Bemis seat appears to be a composite pressed wood design that is not sufficiently constructed for use. Granted, at 6"2 and 225 pounds I am the tallest and largest person in my family. We do feel fortunate that this didn't happen to our guest. I researched the specifications and the seat is listed with a 90 day return and 1 year mfg warranty from defect. But I have not found specifications of weight limit to the design.
        by
        Response from BemisExpertDec 15, 2014
        Good Afternoon, Kenny,
        Thank you for your feedback. We apologize for any inconvenience this issue may have caused. We would like to talk with you about your specific issue over the phone. Please call us at 1.888.722.6488.
        Regards,
        Customer Service Representative
        Bemis Manufacturing Companybemis
        • DIY
        3 found this review helpful
        Our seat cracked too.
        We have had the seat about 3 months. It Cracked. Installed easily and looked great. Didn't slip around.
        by
        Response from BemisJun 10, 2014
        Thank you for taking time to write this review. I apologize for any inconvenience you have experienced.
        Bemis Manufacturing offers a one year manufacturing defect warranty that is handled through the location of purchase. Please return your defective seat to the store for immediate warranty exchange. A receipt is not needed. Place your item in a clear plastic bag. The retail store does not have to handle the toilet seat in any way, other than to dispose of it for you. They will simply view the damage and give you a new warranty seat in exchange.

        Sincerely,
        Jessi Pittner
        Customer Service Representativebemis
        • DIY
        4 found this review helpful
        Showing 1-10 of 241 reviews