#1 Home Improvement Retailer

Internet #305423153

Model #526NISL 000

Store SKU #1003288585

Weston Slow Close Round Closed Front Toilet Seat in White

  • Stylish metal hinge
  • Never Loosens with STA-TITE
  • No Slam with Whisper Close
  • See More Details

Frequently Bought Together

+
+
Price:

Product Overview

This BEMIS Round Closed Front Toilet Seat features a stylish enameled wood design to enhance the look of your bathroom. The durable non-tarnish brushed-nickel hinges provide an elegant accent to bath hardware. With the STA-TITE Seat Fastening System, the seat does not shift around and stays firmly attached to the toilet. This seat closes softly, preventing slamming and pinched fingers. Made with Earth-friendly materials and processes, BEMIS brings innovation to everyday life.
  • Stylish brushed nickel hinges complement bath hardware or décor
  • STA-TITE Seat Fastening System Never Loosens, installs with ease
  • Whisper Close hinge slowly and quietly closes, eliminating slamming and pinched fingers
  • Durable, enameled wood with superior high-gloss finish resists chipping and scratching
  • Color-matched bumpers
  • Fits most manufacturers’ round toilets
  • Made with eco-friendly materials and processes

Info & Guides

You will need Adobe® Acrobat® Reader to view PDF documents. Download a free copy from the Adobe Web site.

Specifications

Dimensions

Bolt Spread (in.)
5.5
Product Depth (in.)
16.5 in
Product Height (in.)
2.187 in
Product Width (in.)
14.37 in

Details

Bowl/Seat Shape
Round
Color Family
White
Color/Finish
White
Features
Soft Close
Included
Hardware
Product Weight (lb.)
6 lb
Returnable
90-Day
Seat Front Type
Closed
Seat Length (in.)
14.5
Seat Material
Molded Wood
Style
Transitional
Toilet Seat Type
Standard

Warranty / Certifications

Manufacturer Warranty
1 Year Limited Warranty

Questions & Answers

35Questions31Answers

Not installed yet. One hinge moves to open and close. The other hinge needs a lot of pressure t...

Asked by Jo April 10, 2021
3
Answers

Thank you for taking the time to contact us. The seat needs to be installed in order for the slow close to work. Please contact our customer service at 1-888-722-6488 and reference case 238512 if you have any additional questions or need assistance with installation. We look forward to hearing from you.

The toilet seat is not slow close anymore is there an adjustment? It’s only about two years old so is there a Warranty?

Asked by Mkfactor April 2, 2021
4
Answers

Thank you for taking the time to contact us. We are sorry to learn you have experienced the issue with our seat. The slow close mechanism is inside the hydraulic hinge. Unfortunately, there is no manual adjustment that can be made if the slow close mechanism is broken. This can sometimes be caused by manually pushing the ring or the lid down . Bemis Manufacturing does offer a one year warranty that is handled through the location of purchase. Please contact our customer service at 1-888-722-6488 and reference case 237950 if you have any additional inquiries.

Is the underside the same shiney finish as the top

Asked by Cool March 14, 2021
5
Answers

Yes, the finish is the same.

What is the weight capacity that this toilet seat can handle?

Asked by Kuuipo February 11, 2021
6
Answers

unsure

With the many comments about the slow close feature ceasing to work properly, is there a way to d...

Asked by Oldie February 7, 2021
2
Answers

Works great for my house- no problem. Would recommend it.

Are the hinges true brushed nickel or coated plastic

Asked by Jestel December 28, 2020
2
Answers

The hinges are brushed nickel over aluminum. Please contact our customer service at 1-888-722-6488 if you have any additional inquiries and reference CASE 228438.

Bought aBemis seat,commercial grade. I am a older women. Seat came with bolts four washers and nu...

Asked by Marty December 13, 2020
2
Answers

Very easy put the bolts with the washer on top then put the nut on the bottom. 5 minutes a side. Easy peasy

I purchased this seat to dress up a glacier bay toliet. I cannot get the seat to stay in upright ...

Asked by bc November 18, 2020
3
Answers

Thank you for taking the time to share your feedback. We are sorry to learn you have experienced issue with your seat. We take a pride in manufacturing quality products so it is unfortunate when the seat does not meet consumer's expectations. Please contact our customer service at 1-888-722-6488 if you would like to discuss your concerns. We look forward hearing from you.

One of the hindges broke off i thought it was nickel..can i buy this part..

Asked by Iris November 12, 2020
2
Answers

Thank you for taking the time to share your feedback and we apologize for any inconvenience that was caused. Your concern will be escalated with our quality control team. Please contact our customer service at corp@bemismfg.com to discuss a warranty. Your case number is 223392. We take a pride in manufacturing quality products and your satisfaction is very important to us. We look forward hearing from you.

Warranty question. Within 6 months of purchase, one of the 2 seats I purchased no longer closes ...

Asked by Chris October 13, 2020
2
Answers

It works and I am very happy with its design, very slick.

Weston Slow Close Round Closed Front Toilet Seat in White - page 2

Customer Reviews

  • 4.7
    out of 1,080 reviews
  • 81% recommend this product
Filter by:
Showing 1-10 of 1,080 reviews
Seems to either have a manufacturing issue or predetermined breaking point
I really like that it's wood, the soft close, the quality appearance of wood, and the metal hinges which is why I bought it again after the previous one broke after only 6 months. When I unpacked the new seat I saw a reflection on the bottom surface right in the area where the old one broke which seems like the bottom piece is glued together or there is some other weakness that shows under the paint. Quite difficult to see on the picture but it's not made up! We'll see how long this will last ...
by Michael
Response from BemisExpertApr 13, 2021
Thank you for taking the time to share your feedback. We are sorry to learn you have experienced issue with your seat. We take a pride in manufacturing quality products so it is unfortunate when the seat does not meet consumer's expectations. Please contact our customer service at 1-888-722-6488 and reference CASE 238535 if you would like to discuss your concerns. We look forward to hearing from you. bemis
Broken Too
Like many of the other reviews here this seat cracked after less than 2 months in use. I bought 3 and now I'm concerned the other 2 will similarly break.
by BEbers
Response from BemisExpertMar 31, 2021
Thank you for taking the time to contact us. We are sorry to learn you have experienced the issue with our seat. We offer one year manufacturing defect warranty. Please contact our customer service at 1-888-722-6488 to speak with one of our friendly agents and refer Case number 237486. We take a pride in manufacturing quality products and look forward to hearing from you. bemis
Hinge Broken After Two Months
This seat was very difficult to install, and now the metal hinge has separated, and the seat no longer closes slowly. Now I dread having to replace it, seeing the other reviews. I hadn't expected something as basic as a toilet seat would have to be researched carefully!
by Leslie
Response from BemisExpertMar 25, 2021
Thank you for taking the time to contact us. We are sorry to learn you have experienced the issue with our seat. We offer one year manufacturing defect warranty. Please contact our customer service at 1-888-722-6488 to speak with one of our friendly agents and refer Case number 236857. We take a pride in manufacturing quality products and look forward to hearing from you. bemis
Cracked
This toilet seat looks great, but it cracked within a month of installing it.
by Shopper1
Response from BemisExpertMar 24, 2021
Thank you for taking the time to contact us. We are sorry to learn you have experienced the issue with our seat. We offer one year manufacturing defect warranty. Please contact our customer service at 1-888-722-6488 to speak with one of our friendly agents and refer Case number 236664. We take a pride in manufacturing quality products and look forward hearing from you. bemis
garbage
this "wood" seat cracked after THREE Days!!! two adults in the household,no kids messing with it. sat down and it Cracked completely.
by jodyg
Response from BemisExpertFeb 10, 2021
Hello jodyg, Thank you for your review. We are sorry to hear you had such a frustrating experience. We really appreciate you bringing this issue to our attention. We take a pride in manufacturing quality products and we apologize for disappointing you. We would like an opportunity to discuss with you one-year manufacturing defect warranty. Please contact our customer service at 1-888-722-6488 and reference CASE 232347. Your satisfaction is very important to us and we look forward to hearing from you. bemis
Not good quality hinges.
Hinges or hardware not real nickel but plastic coated. In 9 months plastic coating coming off. Bought at Home Depot.
by Bhikhu
Response from BemisExpertJan 7, 2021
Thanks for sharing your review. We are sorry your experience didn't match your expectations. We value your business and regret that you were disappointed. We'd like to discuss your experience in detail to find more about the issue. We take a pride in manufacturing quality products and its special features. Please contact our customer service at 1-888-722-6488 and reference CASE 228516. We look forward to hearing from you bemis
1 person found this helpful
Worst product ever
In less than a year, the hinges crumbled like a wafer cookie and left dirty residues to the toilet bowl daily. What’s even worse is you cannot remove the statite screws like it is glued to your bowl permanently. The plastic nuts would loose it’s thread during the removal so there will be no way to remove the nuts. You will have to replace your whole toilet bowl. I would never buy a Bemis product again because they have no quality in them.
by Garcia
Response from BemisExpertDec 11, 2020
Thank you for taking the time to share your feedback. We are sorry that your experience with our Bemis product didn’t quite match your expectations. We would like the opportunity to investigate your feedback further. Could you please contact customer service at 1.888.722.6488 and reference CASE#226230. We’ll work with you to resolve any issues as quickly as possible. bemis
6 people found this helpful
It has a touch of class and does exactly as advertised. Very happy with this product and will be...
It has a touch of class and does exactly as advertised. Very happy with this product and will be purchasing 2 more.
by Marty
1 person found this helpful
Easy assembly, secure - no slip brushed nickel hinges, stylish. I would buy it again.
Easy assembly, secure - no slip brushed nickel hinges, stylish. I would buy it again.
by HDshopper
1 person found this helpful
Not as good as my old seat when it was...
Not as good as my old seat when it was new cheeper made . Hinges are not as good and old seat had rounded corners and this one has sharp corners
by Nolaninc
2 people found this helpful
Showing 1-10 of 1,080 reviews