#1 Home Improvement Retailer

Internet #202247921

Model #UC102B

Store SKU #799980

Store SO SKU #1000683197

Perfectoe 1,000-Watt 240-Volt Fan-Forced Under-Cabinet Electric Heater in Black

$17900
/carton
Apply Now
Save up to $100 on your qualifying purchase.
Apply for a Home Depot Consumer Card
  • Supplemental warmth for areas with limited wall space
  • Neatly fits under cabinets in the toe-kick area
  • Perfect for kitchens, bathrooms, stairs, fireplaces, vehicles
  • See More Details
Store
0 in stock
Text to Me

Frequently Bought Together

+
+
Price:
$17900

Product Overview

Don't let lack of wall space keep you from staying warm. The 1,000-Watt black Perfectoe wall heater is an ideal solution for installing under cabinets in kitchens or bathrooms, or even in a stairwell, fireplace hearth, or recreational vehicle. Only 3.5 in. of height required. Choose a unit-mounted or wall thermostat to control this heater (sold separately).
  • 1,000-Watt fan-forced toe-kick heater at 240-Volt provides heat with a durable, steel-finned element
  • 150 sq. ft. heating area capacity ideal for kitchen, bathroom or stairwell applications
  • Can be installed under cabinets with a wall-mount or built-in thermostat (not included)
  • High-temperature manual reset turns off heater if normal operating temperatures are exceeded
  • Powder-coated paint finish helps eliminate sharp edges and promotes durability
  • Squirrel-cage blower offers quiet operation with increased airflow
  • Clean, low-profile appearance ideal for areas with limited wall space
  • Requires clearance of 6 in. from any inside corner or adjacent surfaces and 3 ft. in front
  • Requires a unit mount or wall thermostat (not included)
  • Rough-in dimensions: 14.5 in. W x 3.5 in. H x 8.5 in. D
  • UL listed
  • Choose the right Cadet electric heater for your needs
  • Find the right Cadet electric heater for your needs:

    Cadet Electric Heater Guide

  • California residents

Info & Guides

You will need Adobe® Acrobat® Reader to view PDF documents. Download a free copy from the Adobe Web site.

Perfectoe 1,000-Watt 240-Volt Fan-Forced Under-Cabinet Electric Heater in Black

Compare Similar Electric Wall Heaters

Amaze 2047 BTU Maxi Electric Wall Convection Room Heater
current product
Perfectoe 1,000-Watt 240-Volt Fan-Forced Under-Cabinet Electric Heater in Black
Com-Pak Twin 4,000-Watt 240-Volt Fan-Forced In-Wall Electric Heater in WhitePerfectoe 1,000-Watt 240-Volt Fan-Forced Under-Cabinet Electric Heater in White
BrandAmaze- HeaterCadetCadetCadet
NameAmaze 2047 BTU Maxi Electric Wall Convection Room HeaterPerfectoe 1,000-Watt 240-Volt Fan-Forced Under-Cabinet Electric Heater in BlackCom-Pak Twin 4,000-Watt 240-Volt Fan-Forced In-Wall Electric Heater in WhitePerfectoe 1,000-Watt 240-Volt Fan-Forced Under-Cabinet Electric Heater in White
Price
$12900
$17900
/carton
$19900
$21999
Ratings
(40)
(96)
(260)
(93)
Heater TypeRadiantUnventedUnventedUnvented
Voltage (volts)120240240240
Room Size (sq. ft.)50-150150-250 150-250
Wattage (watts)600100040001000
Heating Technology TypeConvectionForced AirForced AirForced Air
Fuel TypeElectricElectricElectricElectric
Heat rating (BTU/hour)20473412136503412
View ProductView ProductView ProductView Product

Specifications

Dimensions

Product Depth (in.)
8.25
Product Height (in.)
3.5
Product Width (in.)
18 in

Details

Accessories Included
No
ACLI Safety Plug
No
Amperage (amps)
4.17
Anti-freeze setting
No
Area Heated (Sq. Ft.)
125
Automatic shutoff
Yes
Color
Black
Color Family
Blacks
Fuel Type
Electric
Heat rating (BTU/hour)
3412
Heater Controls
Thermostat
Heater Type
Unvented
Heating Product Type
Electric Wall Heater
Heating Technology Type
Forced Air
Indoor/Outdoor
Indoor
Installation
Recessed
Number of Heat Settings
1 Heat
Oscillation
No
Product Weight (lb.)
9
Remote Control
No
Returnable
90-Day
Room Size (sq. ft.)
150-250
Thermostat
No
Timer Included
No
Voltage (volts)
240
Wattage (watts)
1000

Warranty / Certifications

Certifications and Listings
UL Listed
Manufacturer Warranty
2 Years

Questions & Answers

Typical questions asked about products:

  • Is the product durable?
  • Is the product easy to use?
  • What are the dimensions of the product?

Customer Reviews

  • 4.3
    out of 96 reviews
  • 86% recommend this product
Filter by:
Showing 1-10 of 96 reviews
Disappointed
We put in a cabinet where a Cadet wall unit was. The heater install into the toe of the new cabinet was OK, except that the screws were barely long enough, and silver, not black, so they don't match the grill. Also, the left grill fins were not painted well, and had silver showing through right out of the box. The silver screws just don't look very classy on the black grill. We have two other Cadet wall heaters in that room, and we were surprised at how noisy the Perfectoe is as compared to our old wall heaters. We purchased this online as the nearest store is a 3 hour round trip, so it was not worth exchanging for one with a better paint job. Perhaps the noisiness is due to being in a cabinet & not a wall.
by Button
Response from CadetCustomer SupportJul 17, 2015
I'm very sorry to hear that you weren't happy with your Perfectoe heater. I totally understand how having a poorly painted grill would be frustrating. We don't hear about that very often, but we want to make sure you're happy with your purchase. Please give our customer service team a call at 855.223.3887 so we can arrange to send you a replacement grill. We don't want you to have to make a 3-hour round trip either. Our tech support team also says that the Perfectoe shouldn't be much more loud than a standard wall heater. If you give us a call, we'd be happy to help you troubleshoot the problem so we can get the heater operating as it should. Thank you so much for the feedback. I hope we are able to help you resolve your problem.

-Paul, Customer Service
  • DIY
  • Recommended Product
2 people found this helpful
Works well. Easy to install. It definitely has a hum...
Works well. Easy to install. It definitely has a hum to it so not completely silent. It's not obnoxious though.
by RACHEL
Response from CadetCustomer SupportJun 28, 2021
Give this a try: https://cadetheat.com/blogs/blog/buzzing-baseboard-fix#:~:text=Sometimes%20baseboard%20heaters%20can%20give%20off%20a%20slight%20humming%20or%20popping%20noise.&text=The%20noise%20is%20essentially%20caused,wall%20without%20pinching%20the%20element.
Thank you so much...
  • Verified Purchase
Easy to install and quiet when operating...
Easy to install and quiet when operating
by MARK
Response from CadetCustomer SupportMay 4, 2021
Thank you for the kind review. I hope you have a great day.
  • Verified Purchase
Rating provided by a verified purchaser...
Rating provided by a verified purchaser
by HomeDepotCustomer
Response from CadetCustomer SupportApr 22, 2021
Thank you for taking the time to review our heater. Have a good day.
  • Verified Purchase
Rating provided by a verified purchaser...
Rating provided by a verified purchaser
by HomeDepotCustomer
Response from CadetCustomer SupportApr 8, 2021
Thank you very much for the great review of our products and for supporting our company. Have a good day.
  • Verified Purchase
I replaced two of these in our master bath that lasted for more than 23 years. These updated ones...
I replaced two of these in our master bath that lasted for more than 23 years. These updated ones are constructed to fit in exactly the same spot, making installation quick and easy. Only reason for not giving five stars is that they're still pretty noisy. I'd think that Cadet would be able to improve that with some rubberized mounts or something.
by OronoGuy23
Response from CadetCustomer SupportApr 2, 2021
Thank you so much we strive to make our products great. It means a lot to us to have customer like you enjoying them and still supporting our company and it products. Have a super day.
  • Verified Purchase
  • Recommended Product
Works perfectly where it was needed...
Works perfectly where it was needed
by TAMMY
Response from CadetCustomer SupportMar 11, 2021
Thank you so much for your kind review of the perfectoe. Have a great day.
  • Verified Purchase
The install was easy. Directions were good. The heater is...
The install was easy. Directions were good. The heater is noisier then I thought it was going to be.
by Mta
Response from CadetCustomer SupportMar 11, 2021
Thank you so much for supporting our company and its products. Have a good day.
  • Verified Purchase
Great product give heat for the entire room I’m glad I made course
Great product give heat for the entire room I’m glad I made course
by Culture
Response from CadetCustomer SupportJan 20, 2021
Thank you so much for your positive feedback. Have a wonderful day.
  • Verified Purchase
  • Recommended Product
noisy, Freddy Kruger at the door!...
noisy, Freddy Kruger at the door!
by countryboy
  • Verified Purchase
Showing 1-10 of 96 reviews