#1 Home Improvement Retailer

Internet #203558853

Model #CZQTV5M

1,500-Watt Electric Infrared Ceiling Mount Quartz Portable Heater

$5418
Apply Now
Pay $29.18 after $25 OFF your total qualifying purchase upon opening a new card. info
Apply for a Home Depot Consumer Card
  • 750/1500-Watt wall mounted radiant quartz electric space heater
  • Large industrial unit for an indoor commercial warehouse or shop
  • Includes halogen bulbs, pull string controls and adjustable angle
caret

Product Details

Ideal for use in garages, workshops and drafty living areas, this Comfort Zone quartz heater offers plenty of power. The heater's 2 quartz bulbs reflect heat onto nearby objects just like the sun, warming the area in front of the heater gently and efficiently. The radiant heater is ceiling mounted, which helps to conserve valuable floor space in a crowded garage or storage room. The heater is easily angled up to 90 degree , which helps to ensure that the output is directed to just the right areas. A bright halogen light has been built into the heater to allow you to view your projects more clearly and read fine print on packaging while you're working in dimmer areas. Simply pull the cord to turn it on and off. The Type G9 25-Watt halogen bulb for the light is included to allow you to get it up and running without an extra shopping trip. The quartz heater boasts a tough metal safety grill over the bulbs to help prevent them from breaking or coming into contact with flammable items. A built-in sensor shuts the unit off immediately when it reaches an unsafe temperature, helping to prevent damage due to overheating.
  • Radiant quartz heater: the unit's 2 quartz bulbs reflect heat onto nearby objects just like the Sun, providing gentle and efficient warmth perfect for living spaces, workshops and garages
  • Targeted warmth: the quartz heater can be easily angled up to 90 degree , helping to direct its output precisely to the areas of your space where it's needed most
  • Space-saving design: the radiant heater is designed to mount on the ceiling, which helps to save valuable floor space in a crowded garage, workshop or storage area
  • Includes halogen light: a handy halogen light is built into the heater, allowing you to view items on your worktable more clearly and to read instructions and fine print better in dim spaces
  • Smart safety features: a metal safety grill prevent the bulbs from coming into contact with other items, while a sensor automatically turns the unit off if it overheats
  • Safety overheat protection
  • Dual wattage: 600-Watt/1200-Watt
  • 3 position rotary switch controls: off, low and high
  • High-efficiency PTC ceramic heating elements



  • Click here for more information on Electronic Recycling Programs
  • Return Policy

Additional Resources

From the Manufacturer

You will need Adobe® Acrobat® Reader to view PDF documents. Download a free copy from the Adobe Web site.
caret

Specifications

caret

Questions & Answers

26Questions
caret
Q:How does the light bulb get changed
by|Nov 21, 2022
1 Answer
Answer This Question

A:  1. Unplug heater, then remove it from Mounting Bracket. 2. Open lampshade: Remove the screw located at the side of lampshade and open the lampshade. 3. Remove old lamp: Grasp the old lamp and carefully pull it out of the lamp holder 4. Install new lamp: Install new lamp using clean cloth or gloves. Insert end of the lamp into the lamp holder Warning: Replacement bulb rating must not exceed 25-watts. 5. Close lampshade and re-install screw. Snap heater onto properly installed mounting bracket before use

by|Nov 30, 2022
    caret
    Q:does it have a electric cord?
    by|Jul 3, 2022
    1 Answer
    Answer This Question

    A:  Hello, yes this comes with an electric cord.

    by|Jul 5, 2022
      caret
      Q:can it be mounted on the wall
      by|Jan 18, 2021
      1 Answer
      Answer This Question

      A:  This unit is intended for use ONLY as a ceiling mounted heater. Mounting on a wall or sloping surface such as a roof is a risk of fire due to possible overheating of the unit or igniting nearby combustible materials. Thank you, Comfort Zone Consumer Support Team

      by|Jan 19, 2021
        caret
        Q:How long is the cord?
        by|Dec 23, 2020
        1 Answer
        Answer This Question

        A:  If I remember correctly it is about 3 feet long

        by|Dec 24, 2020
        Showing 1-4 of 26
        caret

        Customer Reviews

        3.8 out of 5
        (115)
        • 3.8
          out of 115 reviews
        • 80%recommend this product
        Filter by:
        Showing 1-10 of 115 reviews
        Garage Heater
        Arrived as expected, works great, and was incredibly easy to install.
        by
        • Verified Purchase
        • Recommended
        Disappointed
        Both elements are came lose at ends and will not hold in place causing direct short to ground.
        by
        Response from Customer serviceJan 6, 2023
        Hello and thank you for taking the time to share your experience with us. Please note that this unit has a limited warranty. "This unit is guaranteed to the original retail purchaser against defects in quality or workmanship for a period of one year from the date of the original purchase...etc." If you have this item in your possession, the full warranty can be found on the last page of the instruction manual. Please do not hesitate to contact our consumer service team for a copy of the full warranty or for additional support via email at customerservice@h2bgroup.com.
          Complete junk. Worked well for two days, and then the switch failed (I should have read all the r...
          Complete junk. Worked well for two days, and then the switch failed (I should have read all the recent reviews). I was disappointed because while it worked it was great, but this unit to have such a known problem that has NOT been corrected is poor business. Thankfully, the Home Depot took it back and gave me a full refund and then gave me some alternative recommendations.
          by
          • DIY
          • Verified Purchase
          2 found this review helpful
          Easy install
          [This review was collected as part of a promotion.] My husband was excited to install this heater, he likes to still do projects in the garage even in the winter time. Unfortunately we have a higher ceiling in the garage so unless your right under the heater you don't feel the heat.. we are planning on insulating the garage door so it'll help hold the heat better. The heater is very quiet though and you can see it heating up fast. I like the different settings, you can have just the heat on or the heat with the light. Over all it's very nice and works with a smaller space better, but I'm looking forward to see how well it works once we insulate the garage door.
          by
            • Recommended
            Man Cave Heat!!!
            [This review was collected as part of a promotion.] This heater is very nice, it heats up quickly too. The heater mounts on the ceiling and my husband is using in his man cave!!! It heats up the area nicely and will be ideal for the winter months whether we are using the bbq or working on a project. The size is perfect once mounted with the provided rack, its about 24 inches across and just inder a foot tall. The halogen light is bright too. The heater can be used with or without the light it has a pull cord to switch between the watts and the light It has two different watts 750 and 1500 watts. It took about 15 minutes to install and it was up and running. My husband likes the heater and has no complaints.
            by
              • Recommended
              Perfect Little Heater
              [This review was collected as part of a promotion.] This heater is just what I was looking for. I installed it above my work bench and it keeps it very warm. I really enjoy how I can angle it at different angles. If your looking for something like this, this is the one for you.
              by
                • Recommended
                Dead after 2.5 months. Ugh!
                Stopped working after 80 days. Not sure what happened, it just quit. Power light still glows, bulbs are intact. Love this heater but not happy with 2.5 months of performace and not it's dead
                by
                Response from Customer serviceJan 24, 2023
                Hello and thank you for taking the time to share your experience with us. Please note that this unit has a limited warranty. "This unit is guaranteed to the original retail purchaser against defects in quality or workmanship for a period of one year from the date of the original purchase...etc." If you have this item in your possession, the full warranty can be found on the last page of the instruction manual. Please do not hesitate to contact our consumer service team for a copy of the full warranty or for additional support via email at customerservice@h2bgroup.com.
                  Features are good if they worked
                  Less than 1 year old and already stopped working. Would expect to work longer. Power light is on but no heat...
                  by
                  Response from Customer serviceDec 21, 2022
                  Hello and thank you for taking the time to share your experience with us. Please note that this unit has a limited warranty. "This unit is guaranteed to the original retail purchaser against defects in quality or workmanship for a period of one year from the date of the original purchase...etc." If you have this item in your possession, the full warranty can be found on the last page of the instruction manual. Please do not hesitate to contact our consumer service team for a copy of the full warranty or for additional support via email at customerservice@h2bgroup.com.
                    Disappointed
                    The first one I bought lasted 5 or 6 years. I was so pleased I searched out another. The second one worked for about 2 months and the bulb broke. Very disappointed.
                    by
                    Response from Direct to ConsumerNov 3, 2022
                    Hello and thank you for taking the time to share your experience with us. Please note that this unit has a limited warranty. "This unit is guaranteed to the original retail purchaser against defects in quality or workmanship for a period of one year from the date of the original purchase...etc." If you have this item in your possession, the full warranty can be found on the last page of the instruction manual. Please do not hesitate to contact our consumer service team for a copy of the full warranty or for additional support via email at customerservice@h2bgroup.com or at 1-800-523-1268.
                      Got it last year
                      Can't find replacement bulbs for it nowhere. It's a great heater through.
                      by
                        Showing 1-10 of 115 reviews