#1 Home Improvement Retailer

Internet #300794320

Model #EH2430C-GB

Store SKU #1002279781

Store SO SKU #1002227323

Easthaven Shaker Assembled 23.64 in. x 30 in. x 23.64 in. Frameless Corner Wall Cabinet in Unfinished Beech

$12000
Apply Now
Pay $95.00 $120 when you open a new card. info
Apply for a Home Depot Consumer Card
  • Features modern shaker style doors
  • Easthaven unfinished exterior is ready to paint or stain
  • Can be featured in your kitchen, laundry room, bathroom or garage
  • View More Details
Store
0 in stock
Text to Me
How to Get It

Frequently Bought Together

+
+
Price:
$12000

Product Overview

Hampton Bay Brand Banner
Cabinet dimensions are 30 in. H x 24 in. W
Wall cabinet that is ready to install in your kitchen, laundry room, or garage
Cabinet features modern shaker style doors
Cabinet features 6 way adjustable door hinges for easy door alignment
Frameless cabinet construction to increase storage space
Furniture board box material to meet all price points
Cabinet is compatible with a crown, scribe, & filler
Cabinet comes ready to install for a kitchen, laundry room, or garage
Illustrations may vary from actual product.
​Conveying a transitional/classical look that is sure to evoke a timeless appearance, the Easthaven 23.64 in. Assembled corner wall cabinet is beautifully crafted with a recessed veneer panel door. The Easthaven collections unfinished exterior offers you the opportunity to paint or stain the cabinet to the color of your liking to perfectly match your home decor. Including a full overlay door style, the corner wall cabinet is fully Assembled making it easy for you to build the kitchen, bathroom, laundry room or office of your dreams.
  • ​Furniture grade wood box supported by solid full back panel for maximum durability and strength
  • Solid wood door frame with a recessed veneer panel doors for a classic/transitional look
  • 3/4 in. thick adjustable shelf
  • 1 adjustable shelf providing customizable storage and space
  • 6-way adjustable hinges for easy door alignment
  • Unfinished exterior ready to paint or stain
  • Natural maple-laminated interior allows for effortless cleaning
  • ​​Cabinet can be installed with door hinged on either the left or right hand side
  • Fully assembled and ready to install
  • Perfect for any room in your home
  • CARB compliant
  • Consult with a Home Depot kitchen and bath associate for more details regarding the entire kitchen collection
  • End panels, moulding and fillers suggested to finish exposed ends; see a Home Depot associate for details
  • Coordinating toe-kick, fillers, and end panels are not included and can be purchased separately; see a Home Depot Associate for details
  • Versatile in design, expand the look to various rooms in your home, such as; kitchens, laundry rooms and bathrooms
  • View the Easthaven Unfinished Collection
  • Click here for more exclusive Hampton Bay kitchen cabinets
  • Click here for information about Hampton Bay Customer Service

Additional Resources

From the Manufacturer

You will need Adobe® Acrobat® Reader to view PDF documents. Download a free copy from the Adobe Web site.

Specifications

Dimensions

Assembled Depth (in.)24 inAssembled Height (in.)30 in
Assembled Width (in.)24 inInterior Cabinet Depth (in.)23.64 in
Shelf Thickness (in.)0.75 in

Details

Box MaterialFurniture BoardCA (CARB) CompliantCARB Compliant
Cabinet CollectionUnfinishedCabinet ConstructionFrameless
Cabinet FinishUnfinishedCabinet Product TypeCabinets
Cabinet ShadeLightColor FamilyUnfinished
Color/FinishUnfinishedDoor HandingReversible
Door MaterialBeechFinished EndNone
HUD ApprovedNoKitchen Cabinet FeaturesNo Additional Features
Number of DrawersNo DrawersNumber of Shelves1 Adjustable Shelf
Overlay TypeFullReturnable90-Day
StyleCoastal,Transitional

Warranty / Certifications

Manufacturer Warranty1 Year Limited Warranty

Questions & Answers

Typical questions asked about products:

  • Is the product durable?
  • Is the product easy to use?
  • What are the dimensions of the product?

Customer Reviews

  • 3.2
    out of 21 reviews
  • 56%recommend this product
Filter by:
Showing 1-10 of 21 reviews
Not paintable inside or shelves
When a product uses the word unfinished it should not have a finish coating on it! These cabinets all say unfinished and yet they have a superhydrophobic coating along all the shelves, kick plates, and the entire inside. They can NOT be painted which means they are not in fact unfinished they most certainly do have a finish coat on them. The outside and the doors are unfinished except for the bottom like I said which is also not paintable. Why would you have 90 percent of the surface outside paintable then spray the bottom with a superhydrophobic surface spray so you can not match the bottom of the cabinets to the rest?
by
Response from Woodcrafters Home Products TeamOct 7, 2020
Hi BeyondBeautifulDesigns, Thank you very kindly for your review of our 24 in. W Easthaven Shaker Corner Wall Kitchen Cabinet. We are very sorry for any confusion, but our Easthaven collection features an unfinished exterior only that you are able to stain in the color of your choosing; the interior of the unit and included shelves are maple laminated. Please know that if ever you experience an issue or concern, you are more than welcome to reach out to our Customer Care team by e-mailing them at CustomerCareWC@woodcrafters-tx.com; we ask that if you choose to reach out that you do clarify in the subject line that you were directed to reach out so that they are aware that this is a known issue. Nevertheless, please know that we value your feedback and look forward to using your review as a guide towards actively improving our products and customer experience. Best Regards. WoodCrafters
    1 found this review helpful
    Cabinets are fair in quality, a lot of size differences...
    Cabinets are fair in quality, a lot of size differences on end panels etc…. For the money (after painting) they look amazing.
    by
      battered in assembly broken pieces.
      Very poorly assembled. Ends of boards battered from trying to make boards fit together. Staple conections with 1/4” spacing and many sticking way out not doing anything. Grease and glue stains on door. Scrapes and of paint on sides. Broken boards. And more.
      by
      Response from Woodcrafters Home Products TeamAug 4, 2021
      Hello TnyB, Thank you for your review. We are very sorry to learn that you received a product with a quality concerns. Although we understand that you have chosen to keep the product, please know that if ever you feel like what you received was due to a manufacturer defect, we ask that you reach out to our Customer Care team so that we may review your experience with our quality leaders. You may reach out to our Customer Care team by e-mailing them at CustomerCareWC@masterbrand.com; we ask that if you choose to reach out that you do clarify in the subject line that you were directed to reach out so that they are aware that this is a known issue. Nevertheless, please know that we value your feedback and look forward to hearing from you so that we may use your review as a guide towards actively improving our products and customer experience. Best Regards. WoodCrafters
        • Recommended
        by
        • Verified Purchase
        1 found this review helpful
        Good quality for the price...
        Good quality for the price
        by
        • Verified Purchase
        Rating provided by a verified purchaser...
        Rating provided by a verified purchaser
        by
        • Verified Purchase
        Misleading measurements
        I have painted all of the cabinets and was happy until I attempted to put them up. The description of these cabinets say 23.64 inches when it is in fact over 24 inches. unfortunately, that slight discrepancy made it impossible to get my cabinets up!
        by
        Response from Woodcrafters Home Products TeamJul 21, 2020
        Hello Jcql, We are very sorry to learn that you were not satisfied with the overall size of the Hampton Bay Easthaven 23.64 in. W Corner Wall Cabinet. We would like you to know that we truly value your feedback and look forward to using your review as a guide towards actively improving our products and customer experience. Best Regards. WoodCrafters
          2 found this review helpful
          Product arrived sooner than predicted and in good shape. Pictures of product and details of its ...
          Product arrived sooner than predicted and in good shape. Pictures of product and details of its construction could have been better but they were what I needed and expected.
          by
          • DIY
          • Verified Purchase
          • Recommended
          Rating provided by a verified purchaser...
          Rating provided by a verified purchaser
          by
          • Verified Purchase
          Missing the shelf.
          Bought this as part of a full kitchen cabinet set designed by THD. it wasn't until after all had been installed that we realized several were missing the shelves including this particular one. Very disappointed given the amount of money we paid for them.
          by
          Response from Woodcrafters Home Products TeamJun 26, 2020
          Hello Levi, Thank you kindly for your review. We are very sorry to learn about the missing shelf on your unit. If you are able to do so, and you have not yet received assistance, we would like to ask that you reach out to our Customer Care team so that we may review your experience with our quality leaders. You may reach out to our Customer Care team by e-mailing them at CustomerCareWC@woodcrafters-tx.com; we ask that if you choose to reach out, that you do clarify in the subject line that you were directed to reach out so that they are aware that this is a known issue. Nevertheless, please know that we value your feedback and look forward to hearing from you so that we may use your review as a guide towards actively improving our products and customer experience.
          Best Regards. WoodCrafters
            1 found this review helpful
            Showing 1-10 of 21 reviews