Internet #203678161

Model #BC2732COM-WH

Store SKU #160693

All-in-One 27 in. W x 34 in. H x 22 in. D Composite Laundry Sink with Faucet and Storage Cabinet

  • Fully assembled and ready to install
  • Faucet and supply lines included with purchase
  • Generous storage areas below sink
  • See More Details

Frequently Bought Together

+
+
Price:
$22900

Product Overview

The Glacier Bay All-In-One Composite Laundry Sink Base Cabinet in White will make a stylish and functional addition to any home. Featuring a country white finish and cottage style doors for a crisp and clean look, the cabinet has a spacious interior space for all of your laundry supplies. The white basin features a useful self-rimming area and a large 13.5 Gal. capacity. Requiring minimal assembly, and easy to install, the laundry sink is the ideal choice.
  • Overall dimensions are 27.47 in. W x 21.72 in. D x 34.17 in. H
  • All-in-One laundry sink includes a pull-out chrome faucet, supply lines, strainer, and p-trap
  • Extra deep composite sink
  • Durable and scratch resistant vinyl door fronts for lasting use and beauty
  • Chrome pull-out faucet with supply lines included
  • Cottage style doors for a stylish addition to your laundry room
  • 2 large doors with 6-way adjustable and concealed hinges for easy door alignment
  • Chrome hardware included
  • Spacious interior cabinet space for all your laundry needs
  • Limited lifetime warranty

Info & Guides

You will need Adobe® Acrobat® Reader to view PDF documents. Download a free copy from the Adobe Web site.

Specifications

Dimensions

Assembled Depth (in.)
21.72 in
Assembled Height (in.)
34.17 in
Assembled Width (in.)
27.5 in
Basin Depth (in.)
12
Center-to-center measurement(in.)
1
Product Depth (in.)
21.72
Product Height (in.)
34.2
Product Width (in.)
27.5
Sink Drain Opening (In.)
3.5

Details

Color Family
White
Color/Finish
White
Faucet Finish
Chrome
Faucet Handle Type
Lever
Faucet Included
Yes
Kit
Yes
Kitchen Product Type
Utility Sink
Legs Included
Yes
Material
Composite
Number of basins
1
Number of Faucet Handles
1
Product Weight (lb.)
70
Returnable
180-Day
Rust Resistant
Yes
Side Sprayer Included
No
Sink capacity (gallons)
13
Sink Mount Type
Above Counter
Sink Strainer Included
Yes
Sink Type
Drop-in
Top Color
n/a

Warranty / Certifications

Manufacturer Warranty
Limited Lifetime Warranty

Questions & Answers

105Questions19Answers

Does anyone have a clear picture of the box it comes in?

Asked by JGJD November 4, 2020
1
Answer

Hello JGJD, Thank you for your question. We regret to inform you that we do not have a picture of the packaged box. We apologize for the inconvenience but hope this helps. Best Regards.

i have had this for a few years and want to replace just the top sink. Is there a link / replacem...

Asked by VC September 22, 2020
1
Answer

Hello VC, Thank you for your question. We are very sorry to inform you that the vanity top is not sold separately from the vanity cabinet. We apologize for the inconvenience but hope this information was helpful to you. Best Regards.

Can u replace just the composite sink

Asked by HH July 19, 2020
1
Answer

Hello Hh, Thank you kindly for your inquiry. We can confirm that the vanity top is not sold separately from the combo. However, if you feel like what you are experiencing was due to a manufacturer defect, we best recommend reaching out to our Customer Service team via 1-800-235-7747 or customerservice@woodcrafters-tx.com. We hope this information was helpful to you. Best Regards.

i am looking at purchasing this laundry zink & cabinet along with Glacier Bay white shaker kitc...

Asked by hevyduty July 14, 2020
2
Answers

"Hi hevyduty, Thank you for your question. Since Glacier Bay is a brand with multiple manufacturers, we are unable to clarify the differences between the cabinets in your question as we are not familiar with the collection you are comparing the All-in-One 27 in. W White Laundry sink to. What we can tell you is the All -in-One 27 in. W White Laudry sink is a solid white color. We apologize for the inconvenience but hope this information was helpful to you. Best Regards."

How do I get another faucet? The plastic on the supply line broke when I turned on the water. Doe...

Asked by Mike June 30, 2020
1
Answer

Hi Mike, Thank you for your question. Although we can confirm that the faucet is not available for purchase separately from the unit, we do suggest that if you are experiencing any issues or concerns with the hardware that you reach out to our Customer Service team so that they may review your situation and explore your Limited Lifetime Warranty Options. You may reach out to our Customer Service team by calling 1-800-235-7747 (Mon-Sat / 8 AM CST-5 PM CST) or e-mail them at customerservice@woodcrafters-tx.com. Best Regards.

Can anyone help me? The faucet makes a sound like a jet engine! I need Glacer Bay to send me a rebuild kit

Asked by George June 27, 2020
3
Answers

Grandson installed mine, works great!

How wide is the faucet hole opening?

Asked by Tom May 29, 2020
3
Answers

This sink is set up for a single handle faucet with everything you need to connect to your water supply, the hole is pre-drilled.

How much does the box with the sink in it way

Asked by Jerry May 10, 2020
2
Answers

Hello Jerry, Thank you for your question. The packaged weight is roughly 69 lbs. Best Regards.

Will i need to remove baseboard?

Asked by Lars May 5, 2020
2
Answers

Hello Lars, Thank you for your question. Although we cannot be certain how tall your baseboard trim is, we can confirm that the legs for the laundry cabinet will be 1.97 in. tall. We hope this information was helpful to you.

Supply line size? 1/2” or 3/8”

Asked by Michael May 2, 2020
3
Answers

Hello Michael, Thank you for your question. The faucet comes with a 3/8" IPS connection. We hope this information was helpful to you.

All-in-One 27 in. W x 34 in. H x 22 in. D Composite Laundry Sink with Faucet and Storage Cabinet - page 2

Customer Reviews

  • 344 Customer Reviews
  • 3.8 out of 5 stars overall
70% of customers recommended.
Overall Ratings
5star-icon(142)
4star-icon(89)
3star-icon(32)
2star-icon(30)
1star-icon(51)
Sort By:
Great for the Garage
Quality :
4
Value :
5
I needed this utility sink for my garage. This sink flows well with the garage, is inexpensive, and comes with everything you need to install (i.e. cabinet, sink, drain pipes, and even the faucet! Took about 45 minutes to install. The only con is the plastic sink seems to be fairly thin, wish it was more durable.
Was this helpful?
1
0
This was very easy to install and looks great in our laundry room. It comes with everything you n...
This was very easy to install and looks great in our laundry room. It comes with everything you need to install it.
Was this helpful?
0
0
Pretty good!
Quality :
5
Value :
5
My husband and I seen this item at our local HD store and felt like this would be a great replacement for our really old laundry/utility sink that is about 31 yo. LOL. We looked online for other sinks that would be better than this, and nothing could compare to the price, look and quality of it so we decided to get it and glad we did. The box wasn’t heavy at all! I could carry it and work with it on my own. To make sure we didn’t run into problems, I checked out some YouTube videos of installing as also read the specs and instructions prior to purchasing just to be sure we have everything that we needed bc last thing we want to do is stop mid way and run to the store. Installing it was a breeze! We’re very happy with our purchase. Hopefully it holds up for a very long time!
Was this helpful?
2
0
Works really well in our utility room - the original feet are not easy to fit and snapped so be c...
Works really well in our utility room - the original feet are not easy to fit and snapped so be careful with that - we wanted to raise the unit up by 7 inches so purchased other stronger feet. if you are reasonably proficient at plumbing and DIY you should have no problems installing this yourself.
Was this helpful?
0
0
Legs broke off instantly
Quality :
1
Value :
1
Never seen anything so cheap in all my life. All four legs snapped off the second I set it down on the floor. Incredible
Was this helpful?
0
0
Response from Woodcrafters Home Products TeamMarch 23, 2020
Hello JoshuaL,
Thank you kindly for your review. We apologize for the inconvenience you are experiencing with the 27 in. All in One Laundry sink in White. Our products are designed and tested for quality and durability to provide trouble-free use. Rest assured that we stand behind our products and our warranty for manufacture defects. You may reach out to our Customer Care team by e-mailing CustomerCareWC@woodcrafters-tx.com in order to review your concerns. Should you choose to reach out, please reference “Recent Product Review” in the subject line of your letter. Please know we truly value your feedback and look forward to using your review as a guide towards actively improving our products and customer experience.
Best Regards. WoodCrafters
It was really easy to install and looks good, price was right! When they installed the water syst...
It was really easy to install and looks good, price was right! When they installed the water system they removed the stationary tub. This was just the answer.installed it in the powder room in the laundry room.
Was this helpful?
0
0
Functional but cheap
Quality :
1
Value :
3
I purchased this cabinet for a quick and easy facelift to my laundry room. It looks good installed but it is very cheap. I honestly didn’t expect much for the price tag but I didn’t expect it to be this cheap!! The cabinet, sink, faucet and components are all plastic. Everything plastic. They are also somewhat flimsy plastic. I don’t use the utility sink for more than filling up dog water and sometimes washing/rinsing stained clothing. I am hoping it will hold up for at least a little while until I can design a custom cabinet. I exhaustively read views on utility cabinets and ended up with this one primarily because it was 27” wide, I needed the width and the reviews were ok. I am surprised the reviews are as good as they are given the poor quality. If you’re looking for a cabinet that looks good but temporary or rarely used this may work. I would be surprised if this holds up for 6 months with minimal use.
Was this helpful?
1
0
Response from Woodcrafters Home Products TeamAugust 5, 2019
Hello Coloradomom12,
Thank you for your review of the 27 in. All-in-One Composite Laundry Sink in White. We are very sorry to learn that you were not satisfied with the construction and quality of your sink. Our vanities and vanity tops are designed and tested for quality and durability to provide trouble-free use. Please rest assured that we stand behind our products and our warranty. If ever you were to feel like what you are experiencing was due to a manufacture defect, and if you are able to do so, we would like to ask that you reach out to our Customer Care team so that we may learn from, and review, your experience with our quality leaders. You may reach out to our Customer Care team by e-mailing them at CustomerCareWC@woodcrafters-tx.com; we ask that if you choose to reach out that you do clarify in the subject line that you were directed to reach out so that they are aware that this is a known issue. Nevertheless, we would like you to know that we truly value your feedback and look forward to using your review as a guide towards actively improving our products and customer experience.
Best Regards. WoodCrafters
The cabinet is pretty good but the feet could be improved. They are plastic and pressure fit int...
The cabinet is pretty good but the feet could be improved. They are plastic and pressure fit into holes in the base. The problem is there is no adjustment to level the unit. The sink itself is what sold me, good size and the shelf incorporated into the tub is a great feature. I'm doutful that the faucet will last very long, it is a cheap one but we knew that when we made our purchase.
Was this helpful?
1
0
This was a great deal. All in one cabinet, sink and faucet. My best part is being able to pull ...
This was a great deal. All in one cabinet, sink and faucet. My best part is being able to pull the faucet hose out. Gave my new laundry room the pizzazz... Thank you Cgracia
Was this helpful?
2
0
The cabinet is ok for the price but the feet had to be replaced. The worst part of this product ...
The cabinet is ok for the price but the feet had to be replaced. The worst part of this product is the sink. The plastic sink is poorly formed and water pools on both sides of the drain. I would no recommend buying this product.
Was this helpful?
3
0
Response from Woodcrafters Home Products TeamSeptember 7, 2018
Hello Solosprinter,
Thank you kindly for your review of your 27.5 in. All-in-One Composite Laundry Sink with Faucet. We are very sorry to read, and see, that you are experiencing some draining concerns wth the sink. If you have not already done so, we would like to ask that you reach out to our Customer Care team so that we may personally review your situation and explore your Limited Lifetime Warranty options. You may reach out to our Customer Care team by e-mailing them at CustomerCareWC@woodcrafters-tx.com; we ask that you also please add in your e-mail that you were directed to reach out to the team so that they are aware that this is a known issue. Nevertheless, please know that we truly appreciate your feedback and will be sure to use your review as a guide towards actively improving our products and customer experience.
Best Regards. WoodCrafters
Review this Product
Share your thoughts with other customers