#1 Home Improvement Retailer

Internet #206768614

Model #CD30P2-CL

Candlesby 31 in. W x 19 in. D Bathroom Vanity in Charcoal with Cultured Marble Vanity Vanity Top in White

  • Vanity dimensions are 30.50 in. W x 18.75 in. D x 35.21 in. H
  • Vanity, top, and under-mount sink arrive fully assembled
  • Vanity Top predrilled for 4 in centerset faucet (sold separately)
  • View More Details
How to Get It
icon
Easy Returns In Store and Online
Read ourReturn Policy

Frequently Bought Together

+
+
Price:

Specifications

Dimensions

Assembled Depth (in.)
18.75 in
Assembled Height (in.)
35.21 in
Assembled Width (in.)
30.5 in
Backsplash Height (in.)
2.19
Basin Depth (in.)
10.00
Basin Length (in.)
16.74
Basin Width (in.)
11.24
Cabinet Depth (in.)
18.60
Cabinet Height (in.)
31.89
Cabinet Width (in.)
30.16
Countertop Depth (in.)
18.75
Countertop Height (in.)
1.13
Countertop Width (in.)
30.50
Vanity Top Thickness (in.)
1.90

Details

Assembly Required
No
Backsplash Included
Backsplash Included
Cabinet & Top Assembled weight (lbs)
104.74
Cabinet Color
Charcoal
Cabinet Color Family
Gray
Cabinet Material
Particle Board
Cabinet Shade
Dark
Faucet Hole Spacing (in.)
4 in. Faucet Hole Spacing
Faucet Included
Faucet Not Included
Hardware Finish Family
Chrome
Included
Pull Handle(s)
Medicine Cabinet Included
Medicine Cabinet Not Included
Mirror Included
Mirror Not Included
Number of Drawers
2
Number of Shelves Included in Cabinet
0
Number of Sinks
Single Sink
Returnable
90-Day
Sidesplash Included
Sidesplash Not Included
Sink Color
White
Sink Color Family
White
Sink Location
Center
Sink Material
Composite
Sink Shape
Rectangular
Sink Type
Integral
Style
Glam,Modern
Top Color
White
Top Color Family
White
Top Material
Cultured Marble
Top weight (lb.)
29.74
Vanity Cabinet Features
Toe Kick
Vanity Drawer/Door Features
Adjustable Hinges,Fully Extendable Drawers
Vanity Top Edge Type
Flat
Vanity Type
Freestanding

Warranty / Certifications

Manufacturer Warranty
Limited Lifetime Warranty

Product Overview

Glacier Bay Brand Banner
Bath vanity measures at a 31 in. width
Bath vanity comes complete with a backsplash
Bath vanity top material is made of cultured marble
Bath vanity is made for a single sink vanity top
Bath vanity is pre-drilled with an 4 in. centerset faucet hole spacing
Bath vanity features 6 way adjustable door hinges
Bath vanity features a freestanding type of installation
Bath vanity includes hardware with a chrome finish

Illustrations may vary from actual product

Elegantly blending contemporary decor with a classic design, the Glacier Bay Candlesby vanity in Charcoal with Cultured Marble vanity top in White is a unique piece that is sure to bring luxury and charm to any home decor. The 30 in. Candlesby vanity base features concave molding throughout the wooden framed doors and drawer front panels. To add a pop of radiance, the cabinet comes with stylish, polished chrome hardware for a chic finish. The cultured marble vanity top in Solid White comes with an integrated rectangular bowl that is pre drilled to fit a 4 in. center-set faucet of your choosing. The vanity top also includes a 2.19 in. tall integrated backsplash for protection from splashes all while adding a brilliance to your bathroom.
  • Dimensions are 30.50 in. W x 18.75 in. D x 35.21 in. H
  • Single door vanity fastened to the frame with 6-way adjustable and concealed hinges for easy door alignment
  • 2 spacious working drawers with full extension ball bearing glides
  • A dark brown finish with a hint of deep gray tones and color matching interior
  • Offers a limited lifetime warranty
  • Intricate concave molding found on the door and decorative drawer front panel
  • Partial back opening for easy plumbing access
  • Solid white cultured marble vanity top contains an integrated rectangular sink with an integrated 2.19 in. tall backsplash
  • Solid white AB engineered vanity top contains an integrated rectangular sink with an integrated 2.19 in. tall backsplash
  • Top is pre-drilled for 4 in. center-set faucet, faucet sold separately
  • Vanity top is non-porous thus making it bacteria, mold, and mildew resistant
  • Solid white sample chip sold separately, shop here
  • Click here to learn more about Glacier Bay customer service
  • Click here to learn more about exclusive Glacier Bay products
  • Return Policy

Info & Guides

You will need Adobe® Acrobat® Reader to view PDF documents. Download a free copy from the Adobe Web site.

Compare Similar Bathroom Vanities with Tops

current product
Candlesby 31 in. W x 19 in. D Bathroom Vanity in Charcoal with Cultured Marble Vanity Vanity Top in White
Hampton Harbor 28 in. Vanity in Dove Grey with Natural Marble Vanity Top in White with White SinkHudson 30 in. W Traditional Bathroom Vanity in White with Ceramic Vanity Top in White with White BasinBradford 30 in. W Traditional Bathroom Vanity in White with Ceramic Vanity Top in White with White Basin
BrandGlacier BayHome Decorators CollectionFrescaFresca
NameCandlesby 31 in. W x 19 in. D Bathroom Vanity in Charcoal with Cultured Marble Vanity Vanity Top in WhiteHampton Harbor 28 in. Vanity in Dove Grey with Natural Marble Vanity Top in White with White SinkHudson 30 in. W Traditional Bathroom Vanity in White with Ceramic Vanity Top in White with White BasinBradford 30 in. W Traditional Bathroom Vanity in White with Ceramic Vanity Top in White with White Basin
Price
$27900
$53900
$54600
$55800
Ratings
(1046)
(1624)
(229)
(117)
Number of SinksSingle SinkSingle SinkSingle SinkSingle Sink
StyleGlam,ModernTraditionalTransitionalTransitional
Vanity TypeFreestandingFreestandingFreestandingFreestanding
Sink LocationCenterCenterCenterCenter
Cabinet MaterialParticle BoardMedium Density Fiberboard (MDF)Solid WoodMedium Density Fiberboard (MDF)
Cabinet ShadeDarkMediumLightLight
Sink TypeIntegralUndermountIntegralIntegral
Sink ShapeRectangularRoundSpecialtyRectangular
Vanity Cabinet FeaturesToe KickRemovable LegsPredrilled,PrefinishedPredrilled,Prefinished
View ProductView ProductView ProductView Product

Get 10% off your purchase

Sign up for emails & save 10% on select home decor. Valid on select items.

Questions & Answers

Typical questions asked about products:

  • Is the product durable?
  • Is the product easy to use?
  • What are the dimensions of the product?

Customer Reviews

  • 4.1
    out of 1,046 reviews
  • 74%recommend this product
Filter by:
Showing 1-10 of 1,046 reviews
not good
I am very disappointed in this cabinet. It started to flake after a few weeks of use and a year later it looks horriable
by
Response from Woodcrafters Home Products TeamAug 30, 2021
Hello Valued HomeDepot Customer, Thank you for your review of the Candlesby 24 in. W Vanity. We are genuinely sorry to read that the finish on your vanity has begun to peel. If you have not already done so, and feel like what you are experiencing and received was due to a defect in the material or workmanship, we would like to ask that you reach out to our Customer Care team so that we may personally review your situation and explore your Limited Lifetime Warranty options. You may reach out to our Customer Care team by e-mailing them at CustomerCareWC@masterbrand.com; we ask that you also please add in your e-mail that you were directed to reach out to the team so that they are aware that this is a known issue. Nevertheless, please know that we truly appreciate your feedback and will be sure to use your review as a guide towards actively improving our products and customer experience. Best Regards. WoodCrafters
    • Recommended
    1 person found this helpful
    CHEAP
    I have only had this 8 months and it already has a whole in the sink wall. It is a big eye sore and we have to be careful not to let water get in the whole or it goes down into the cabinet. I contacted Glacier Bay customer service and was told it is NOT covered under warranty and they will not replace the top. This should have lasted longer that 8 months. It's not like it gets that much use. I am so frustrated.
    by
    Response from Woodcrafters Home Products TeamAug 9, 2021
    Hello Kimber, Thank you kindly for taking the time to leave your review for the 31 in. W Candlesby Vanity. We are so sorry to see that you have received a defective vanity top, as well as read that you have had an unfavorable experience with our Customer Service team. Our best recommendation would be for you to reach out to our Customer Care team so that we may review your Limited Lifetime Warranty options; you may reach out to our Customer Care team by e-mailing them at CustomerCareWC@masterbrand.com. We ask that you please add in your e-mail that you were directed to reach out to the team so that they are aware that this is a known issue. Nevertheless, we truly appreciate your feedback and will be sure to use your review as a guide towards actively improving our products and customer experience. Best Regards. WoodCrafters
      Looks nice and was easy to install....
      Looks nice and was easy to install.
      by
      • Verified Purchase
      Quality Issues
      Purchased this vanity a few weeks ago. Just had it installed in my remodeled half bath. It looks beautiful but the quality is questionable. The cabinet door panels are visible and may end up splitting. The finish on the bottom molding of the door is bubbled and smudgey looking. I have contacted the manufacturer as I do NOT want to have to uninstall and return the full vanity. I’m hopeful they will replace the cabinet door. At which time, I will return snd update this review.
      by
      Response from Woodcrafters Home Products TeamJul 13, 2021
      Hello KME, Thank you kindly for your review. We are very sorry to read that you were not satisfied with the quality of the unit. Our cabinets and vanity tops are designed and tested for quality and durability to provide trouble-free use. Please know that if ever you experience an issue or concern, you are more than welcome to reach out to our Customer Care team by e-mailing them at CustomerCareWC@woodcrafters-tx.com; we ask that if you choose to reach out that you do clarify in the subject line that you were directed to reach out so that they are aware that this is a known issue. Nevertheless, please know that we value your feedback and look forward to using your review as a guide towards actively improving our products and customer experience. Best Regards. WoodCrafters
        The dimensions we very important for the fit I needed and it was perfect. I love the color of the...
        The dimensions we very important for the fit I needed and it was perfect. I love the color of the sink, because it could match nearly anything. I did change the hardware to match my faucet. I love my sink and cabinet. Of course I have to change the toilet to upgrade to the beautiful sink. That's okay though.
        by
        • Verified Purchase
        • Recommended
        1 person found this helpful
        I read some reviews that made me nervous but once it was placed and faucet installed, it is lovel...
        I read some reviews that made me nervous but once it was placed and faucet installed, it is lovely! Definitely worth the money and waiting a week for it to be shipped. It does NOT look cheap. Our contractor was impressed with the quality
        by
        • Verified Purchase
        • Recommended
        2 people found this helpful
        Defective Products
        We purchased the vanity and cabinet for our bathroom in June of this year. It's been 6 months and both pieces are peeling. The plastic brackets that hold the hinged doors on the vanity cracked. One completely cracked and caused the door to loosen. I tried to email the email address that was listed in previous reviews but received an error message. The products should not be falling apart after 6 months. Please tell me what we should do as these products are most definitely manufacturing issue and not a homeowners problem.
        by
        Response from Woodcrafters Home Products TeamJan 5, 2021
        Hello Vlarocco, Thank you kindly for your review of the Candlesby 24 in. W Vanity in Cognac. We are sorry to learn and see the issues you are experiecing with the finish on the unit as well as the broken hinge spacers. Our products are designed and tested for quality and durability to provide trouble-free use. Rest assured that we stand behind our products and our warranty for manufacturer defects. You may reach out to our Customer Care team by e-mailing CustomerCareWC@woodcrafters-tx.com in order to review your concerns. Should you choose to reach out, please reference “Recent Product Review” in the subject line of your e-mail. Nevertheless, please know we truly value your feedback and look forward to using your review as a guide towards actively improving our products and customer experience. Best Regards. WoodCrafters
          5 people found this helpful
          Finish peeling off after 8 months
          This vanity was installed as part of a complete bathroom renovation in April of 2020. The renovation included a new exhaust fan so this bathroom vents extraordinarily well - a hot shower with door closed will not produce fogged window or mirror. Today I noticed the paint/finish on the tops of both drawers is bubbling and flaking off. This bathroom is only used by two older adults so there's been no wear and tear. This is most unfortunate because I was quite pleased with the unit otherwise.
          by
          Response from Woodcrafters Home Products TeamJan 5, 2021
          Hello JEBailey, Thank you for your review of the Candlesby 31 in. W Vanity in Charcoal. We are very sorry to learn that you have had an unfavorable experience with the finish on the drawers. Our cabinets and vanity tops are designed and tested for quality and durability to provide trouble-free use. Please rest assured that we stand behind our products and our warranty. If you are willing, we would like to ask that you reach out to our Customer Care team so that we may learn from, and review, your experience with our quality leaders. You may reach out to our Customer Care team by e-mailing them at CustomerCareWC@woodcrafters-tx.com; we ask that if you choose to reach out that you do clarify in the subject line that you were directed to reach out so that they are aware that this is a known issue. Nevertheless, we would like you to know that we truly value your feedback and look forward to using your review as a guide towards actively improving our products and customer experience. Best Regards. WoodCrafters
            4 people found this helpful
            Dont buy it. Very poor quality!
            We bought and installed this vanity in September 2020 and it's already peeling off and wood splitting open. The bottom drawer doesn't stay closed either. I've never had a product as bad as this one is, seriously!
            by
            Response from Woodcrafters Home Products TeamJan 5, 2021
            Hello esort, Thank you for your review. We are so very sorry to see and learn about your unfavorable experience with the quality of the Candlesby unit. We would like to ask that you reach out to our Customer Care team so that we may learn from, and review, your experience with our quality leaders. You may reach out to our Customer Care team by e-mailing them at CustomerCareWC@woodcrafters-tx.com; we ask that if you choose to reach out that you do clarify in the subject line that you were directed to reach out so that they are aware that this is a known issue. Nevertheless, please know that we value your feedback and look forward to using your review as a guide towards actively improving our products and customer experience. Best Regards. WoodCrafters
              6 people found this helpful
              It completed this half bath!...
              It completed this half bath!
              by
              • Verified Purchase
              1 person found this helpful
              Showing 1-10 of 1,046 reviews