#1 Home Improvement Retailer

Internet #305764876

Model #HD67858-0073

Statham Single-Handle Coil Spring Neck Kitchen Faucet with TurboSpray in Dual Finish Stainless Steel & Matte Black

$16900
Limit 50 per order
Apply Now
Save up to $100 on your qualifying purchase.
Apply for a Home Depot Consumer Card
  • Sprayer features powerful TurboSpray setting
  • Exclusive FastMount makes installation quicker and easier
  • Backed by Glacier Bay Limited Lifetime Warranty
  • View More Details
How to Get It
icon
Easy Returns In Store and Online
Read ourReturn Policy

Frequently Bought Together

+
+
Price:
$16900

Specifications

Dimensions

Connection size (in.)3/8 In.Extended Hose Length (in.)29.5
Faucet Height (in.)19.34Spout Height (in.)5.59

Details

Cartridge Valve TypeCeramic Disc FaucetsColor FamilyTwo Toned
Color/FinishStainless Steel and Matte BlackCommercial / ResidentialResidential
Deckplate IncludedDeckplate IncludedFaucet Hole Fit1,3
Faucet Hole Spacing (in.)No Spacing - Single HoleFaucet TypePull Down
FeaturesAdvanced SprayFinish FamilyMatte Black
Flow rate (gallons per minute)1.8Included ComponentsSprayer head,Supply Lines
MaterialMetalMount LocationDeck Mount
Number of Faucet HandlesSingle HandleReturnable90-Day
Sensor ActivationNo SensorSpout Reach (in.)7.87 in
Spout Swivel Type360 Degree Spout SwivelStyleIndustrial,Modern
Valve materialCeramic

Warranty / Certifications

Certifications and ListingsIAPMO CertifiedManufacturer WarrantyLimited lifetime warranty

Product Overview

Glacier Bay
Faucet Fit 1 or 3 Hole Deck Plate Included
Gallons per Minute
Faucet Height
Supply Lines Provided 3/8 Inch Compression Connection
Hose Functional Length
Stream and Spray
FastMount
image
Limited Lifetime Warranty
Installation Guide
image
Enhance your kitchen with the industrial look of this single-handle kitchen faucet with sprayer. Designed with a dual finish in stainless steel and matte black finish, this faucet features a spray wand with two modes; the aerated spray setting and the powerful TurboSpray setting which provides a stronger spray setting for versatility. The faucets 36 in. spray hose has a workable length of 25 in. to reach where you need it most. Boasting a 1.8 GPM flow rate and ceramic disc cartridge for drip-free performance, this kitchen faucet also includes the exclusive FastMount system to enable quick and easy installation.
  • Stainless Steel and Matte Black finish for a distinct updated look
  • Ceramic disc cartridge ensures drip-free performance
  • Fits 3-hole or 1-hole kitchen sinks with 8 in. centers (if you have 4 holes, you may consider purchasing a soap dispenser either at the store or online at homedepot.com)
  • 2 spray modes: TurboSpray which provides focused water columns with 30% more power than your standard pull-down faucet and an aerated spray
  • Exclusive FastMount mounting system helps make installation quicker and easier
  • ADA compliant to allow for universal use
  • 36 in. spray hose with 25 in. workable length
  • 29.5 in. workable supply hose length with a 3/8 in. connection
  • 1.8 GPM flow rate
  • Limited lifetime warranty
  • Glacier Bay replacement parts available including model numbers: RP90118 (Single Control Cartridge Assembly)
  • For additional assistance with replacement parts see the Replacement Part List under Info & Guides or call 1-855-HD-GLACIER
  • Click here to learn more about Glacier Bay customer service
  • Click here to learn more about exclusive Glacier Bay products






  • Return Policy

Additional Resources

From the Manufacturer

You will need Adobe® Acrobat® Reader to view PDF documents. Download a free copy from the Adobe Web site.

Get 10% off your purchase

Sign up for emails & save 10% on select home decor. Valid on select items.

Questions & Answers

Typical questions asked about products:

  • Is the product durable?
  • Is the product easy to use?
  • What are the dimensions of the product?

Customer Reviews

  • 4.4
    out of 439 reviews
  • 64%recommend this product
Filter by:
Showing 1-10 of 439 reviews
Stay away hose portion LEAKS after 1yr of use
Looks can be deceiving, do not get this faucet. After 1year, the hose in the pull down mechanism broke and now there is a leak causing water to spray everywhere. Of course that part is not replaceable so you have to replace the entire unit (planned obsolescence). It is a Friday night, so now I either have to buy a new faucet or wait/hope that I can get a replacement quickly enough. Question is knowing this faucet is junk, do I want a replacement? Worst $150 that I have spent!
by
Response from Pegasus FaucetMay 9, 2022
Hello Sol123. We apologize for the issues you are having with your Statham Kitchen Faucet. We suggest you contact the Home Depot Customer Care Department at 1-855-434-5224 and they would be glad to do some troubleshooting with you as well as provide any parts you may need, free of charge, under the faucet's limited lifetime warranty. They can be reached Monday thru Friday from 8:00 AM to 7:00 PM and Saturday from 9:00 AM to 6:00 PM EST.
    Great look but buyer beware
    I bought this faucet due to the high reviews and the great look for the cost. I have had this faucet for about 2.5 years. Initially no issues and the assy was very easy. Afterwards, the faucet starting leaking from the coil area btw the sprayer and base.
    by
    Response from Pegasus FaucetMar 24, 2022
    Hello Xx55. We apologize for the leaking issues you are having with your Statham Kitchen Faucet. We suggest you contact the Home Depot Customer Care Department at 1-855-434-5224 and they would be glad to do some troubleshooting with you as well as provide any parts you may need, free of charge, under the product's limited lifetime warranty. They can be reached Monday thru Friday from 8:00 AM to 7:00 PM and Saturday from 9:00 AM to 6:00 PM EST.
      Broke in 14 months!
      Stay away! A $150 faucet should last longer than this! Like many other reviews on here, something inside the hose has broken and now water is leaking everywhere.
      by
      Response from Pegasus FaucetJul 28, 2021
      Hello Josh. We apologize for the issues you are having with the hose on your Statham Kitchen Faucet. We suggest you contact the Home Depot Customer Care Department at 1-855-434-5224 and they would be glad to do some troubleshooting with you as well as provide any parts you may need, free of charge, under the faucet's limited lifetime warranty. They can be reached Monday thru Friday from 8:00 AM to 7:00 PM and Saturday from 9:00 AM to 6:00 PM EST.
        • Recommended
        Ordered this item online after watching and comparing videos of this and similar items on YouTube...
        Ordered this item online after watching and comparing videos of this and similar items on YouTube. Delivery was just under one week from online order, which for a household item in post pandemic times is extraordinary. RYAN from Home Depot St. Louis Park, MN went beyond duty to find installation pricing and recommended installer. The project went incredibly fast, the only thing that was slow was my decision process. I researched, studied, compared, and took months to reach a final decision on products, but the rest Home Depot made incredibly easy AND fast!! The faucet is very high quality and is PERFECT for a 25x22 sink or smaller. It was the perfect choice to go with other matte black/stainless steel items I have in the kitchen. I would hesitate to use it with a larger sink only because of possibly not being able to reach into far corners. But again, not an issue with this size sink. I feel like it is "too precious to use" right now but I'm really enjoying and admiring what feels like a whole new kitchen. Amazing product and amazing service from Home Depot!!
        by
        • Pro
        • Recommended
        a piece of Crap
        Bought this August 2020, by may 2021 is a big mess with links everywhere. Mess up my cabinet.
        by
        Response from Pegasus FaucetJun 10, 2021
        Hello AdeL. We apologize for the leaking issues you are having with your Statham Kitchen Faucet. We suggest you contact the Home Depot Customer Care Department at 1-855-434-5224 and they would be glad to do some troubleshooting with you as well as provide any parts you may need, free of charge, under the faucet's limited lifetime warranty. They can be reached Monday thru Friday from 8:00 AM to 7:00 PM and Saturday from 9:00 AM to 6:00 PM EST.
          • Recommended
          1 found this review helpful
          This is the best faucet I’ve ever owned! I use...
          This is the best faucet I’ve ever owned! I use the black and stainless throughout my kitchen and baths. Water pressure is excellent compared to all others I’ve had.
          by
          • Verified Purchase
          Really pretty, sturdy and simple....
          Really pretty, sturdy and simple.
          by
          • Verified Purchase
          spray head leaks after just a little while
          I have tried everything known to man and looked up countless videos to try and repair this faucet leak. I haven't had it 3 months and when its on, it leaks from every hole. I think it started because my hot water is very hot. but still, this faucet can't stand up to hot water?! not worth having. I was finally able to dig up a customer service number for Glacier Bay. I will call tomorrow (today is Sundayand they are closed) to see if they will just send me a replacement head something. I am sorely disappointed in this expensive cheap faucet.
          by
          Response from Pegasus FaucetDec 11, 2020
          Hello Janet. We apologize for the issues you are having with your Statham Kitchen faucet. We suggest you contact the Home Depot Customer Care Department at 1-855-434-5224 and they would be glad to do some troubleshooting with you as well as provide any parts you may need, free of charge, under the faucet's limited lifetime warranty. They can be reached Monday thru Friday from 8:00 AM to 7:00 PM and Saturday from 9:00 AM to 6:00 PM EST.
            2 found this review helpful
            Look else where
            We got this faucet when it was on sale just a few months ago. Here I am just a few 3ish months later with the hose portion already broke. Not very happy at all. Water shouldn't be pouring out the upper hose already.
            by
            Response from Pegasus FaucetSep 1, 2020
            Hello Finklized. We apologize for the issues you are having with the hoses on your Statham Kitchen Faucet. You have a couple of options you can use to get your faucet repaired. Home Depot is at this time has extended their return policy from 90 to 180 days so you can return the faucet at the store and they can provide you with a new one. This faucet also has a Limited Lifetime Warranty so you can call the Home Depot Warranty Department at 1-855-434-5224 and they can assist you with getting any parts you may need to get your faucet back to good working order. They can be reached Monday thru Friday from 8:00 AM to 7:00 PM and Saturday from 9:00 AM to 6:00 PM EST.
              6 found this review helpful
              Such an upgrade! Couldn't be happier with this faucet. Had it for over two months now. I consider...
              Such an upgrade! Couldn't be happier with this faucet. Had it for over two months now. I considered many options before choosing this one for its functionality, style and price. Our plumber said it was very simple to install. The single handle knob makes it easy to control the water temperature. The arm that holds the sprayer makes it super easy to pop it back in place. I had wondered if it was too tall, but it's the perfect height. Love its simplicity and look.
              by
                • Recommended
                1 found this review helpful
                Showing 1-10 of 439 reviews