#1 Home Improvement Retailer

Internet #304685289

Model #HD67389W-8024H

Store SKU #1003217137

Verdanza 8 in. Widespread 2-Handle High-Arc Bathroom Faucet in Antique Brass

$8539
$100.46
Save $15.07 (15%)
Apply Now
Pay $60.39 after $25 OFF your total qualifying purchase upon opening a new card. info
Apply for a Home Depot Consumer Card
  • Features Glacier Bay exclusive ClickInstall drain
  • Designed to fit three hole sinks with a 8 inch spread
  • Backed by Glacier Bay Limited Lifetime Warranty
icon
Free & Easy Returns In Store or Online
Return this item within 90 days of purchase. Read Return Policy
caret

Product Details

Glacier Bay
Faucet Fit 3 Hole 8 Inch Spread
1.2 Gallons Per Minute with IAPMO Certification
Easy Drain Assembly with ClickInstall
Limited Lifetime Warranty
Installation Guide
Specifications
Sharp and sleek with a vintage inspired design, the Glacier Bay Verdanza 8 in. Widespread 2-Handle High-Arc Bathroom Faucet in Antique Brass is ideal for a wide variety of bath or powder room decor. WaterSense certified with a 1.2 GPM flow rate for water efficiency, this faucet's ceramic disc valves ensure drip-free operation and ease of use, while the high-arc spout provides plenty of clearance. This faucet features the Glacier Bay exclusive ClickInstall drain assembly for quick and simple installation.
caret

Specifications

Dimensions

Connection size (in.)1/2 In.Faucet Height (in.)7.9
Spout Height (in.)4.7

Details

Cartridge Valve TypeCeramic Disc FaucetsColor FamilyBrass
Color/FinishAntique BrassCommercial / ResidentialResidential
Deckplate IncludedDeckplate Not IncludedDrain Kit IncludedDrain Kit Included
Faucet Hole Fit3FeaturesNo Additional Features
Finish FamilyAntique BrassFlow rate (gallons per minute)1.2
Handle TypeLever HandleIncluded ComponentsHandles
Installation Type8 in. WidespreadMaterialMetal
Maximum Deck Thickness (in.)1.56Number of Faucet HandlesDouble Handle
Returnable90-DaySpout Reach (in.)4.97
Spout TypeHigh ArcStyleClassic, Farmhouse
Valve IncludedValve Included

Warranty / Certifications

Certifications and ListingsIAPMO CertifiedManufacturer WarrantyLimited Lifetime Warranty
caret

Questions & Answers

16Questions
caret
Q:What is the dimension for the faucet hole I have an existing one and a lot of them don?t fit
by|Nov 13, 2022
1 Answer
Answer This Question

A:  Thank you. Standard size is 1 1/2 inches.

by|Nov 14, 2022
    caret
    Q:What finish is the drain cover? Does it match the faucet (antique brass)?
    by|Aug 23, 2022
    1 Answer
    Answer This Question

    A:  Thank you. Yes, the Drain Assembly matches the finish of the faucet.

    by|Nov 8, 2022
      1 found this answer helpful
      caret
      Q:Is this lead compliant
      by|Aug 13, 2022
      1 Answer
      Answer This Question

      A:  Thank you. This is lead free.

      by|Aug 15, 2022
        caret
        Q:Is the recessed aerator difficult to remove for cleaning?
        by|Apr 23, 2022
        2 Answers
        Answer This Question

        A:  no, it's fairly simple. Just unscrews

        by|Apr 28, 2022

        A:  Thank you. The unit comes with an aerator removal tool to assist with the aerator.

        by|Apr 25, 2022
          Showing 1-4 of 16
          caret

          Customer Reviews

          4.5 out of 5
          (90)
          • 4.5
            out of 90 reviews
          • 91%recommend this product
          Filter by:
          Showing 1-10 of 90 reviews
          Corroded quickly
          I loved this faucet at first but within a couple months it started turning white and green. We didn’t use harsh soaps and tried all the recommended cleaning for this to no avail. The faucets actually started to seize up because the inside must have started to have buildup as well. Had to replace with something completely different.
          by
          Response from Pegasus FaucetOct 3, 2022
          Hello Jill. Our goal is to provide you with a quality product that delivers both exceptional performance and value, so we apologize for the finish issues you are having with your Verdanza Bathroom Faucet. We wanted to let you know the finish is covered under the faucet’s limited lifetime warranty so simply contact the Customer Service Center and they would be glad to assist you with your faucet. They can be reached at 1-855-434-5224 Monday thru Friday from 8:00 AM to 7:00 PM and Saturday from 9:00 AM to 6:00 PM EST.
            This is a sturdy, sleek faucet - I was surprised...
            This is a sturdy, sleek faucet - I was surprised by the heavy duty quality and finish for such a good price. Good well with a slightly Art Deco with farmhouse style.
            by
            • Verified Purchase
            Beautiful brass color, solid set. Love it with my new countertops. Installed yesterday.
            Beautiful brass color, solid set. Love it with my new countertops. Installed yesterday.
            by
            • Verified Purchase
            • Recommended
            Unhappy
            We have had these faucets 3 months. I have them in my master bath with quartz countertops and they have already tarnished and turned green from the bottom moving up. I only use mild soap and water on them just as instructed and never use harsh chemicals. I will attempt to return them but not sure how I will be recieved. I have new faucets in my whole house and haven’t had a problem except with these.
            by
            Response from THD-CSJan 15, 2019
            "Dear Valued Home Depot Customer, We have reached out to the manufacturer and their reply is, We apologize for the tarnishing and discoloration issues you are having on your Verdanza 8 in. Lav Faucets. These units come with a Limited Lifetime Warranty that covers the finish, so we urge customers to contact our Customer Service Call Center if there is ever an issue with a Glacier Bay product so that they can provide any parts that might be needed, free of charge, under the warranty. Please give them a call and they would be glad to replace any parts you need or replace the entire faucet for you if parts will not correct all the finish issues you have. They can be reached at 1-877-580-5682 Monday thru Friday from 8:00am to 7:00pm and Saturday from 9:00am to 6:00pm EST. "
              • Recommended
              6 found this review helpful
              beautiful faucet, looks so expensive in our new bathroom - absolutely love
              really beautiful faucet - completed the look of the awesome pedastal sink I got from HD. Would recommend to anyone!
              by
              • DIY
              • Verified Purchase
              • Recommended
              1 found this review helpful
              Elegant Design
              Very pleased with this purchase. The design is very elegant. It goes well with my granite counter top.
              by
              • Verified Purchase
              • Recommended
              6 found this review helpful
              I recently had my bath vanity painted black added antique...
              I recently had my bath vanity painted black added antique bronze drawer pulls and handles. These faucets look fantastic really make a statement in the bath.
              by
              • Verified Purchase
              Beautiful and classy! Gives off a vintage look....
              Beautiful and classy! Gives off a vintage look.
              by
              • Verified Purchase
              Way larger in presence than I expected. Nice and...
              Way larger in presence than I expected. Nice and stalwart and heavy.
              by
              • Verified Purchase
              Beautiful but valves (handles) leak
              We purchased these 9/2021 after starting our master bath renovation but only installed them a couple of months ago. The counter is granite. My husband is a layperson but experienced in installing faucets, and at both of these bathroom sinks we have had minor frequent leaks from the valves themselves (not from the water line connections underneath). Water pools on top of and drips under the counter despite adjustments. Unfortunate since they are attractive and sturdy.
              by
              Response from Pegasus FaucetAug 25, 2022
              Hello Homeowner. We apologize for the issues you are having with your Verdanza Bathroom Faucet. We suggest you contact the Home Depot Customer Care Department at 1-855-434-5224 and they would be glad to do some troubleshooting with you as well as provide any parts you may need, free of charge, under the faucet's limited lifetime warranty. They can be reached Monday thru Friday from 8:00 AM to 7:00 PM and Saturday from 9:00 AM to 6:00 PM EST.
                Showing 1-10 of 90 reviews

                Frequently Bought Together

                ++
                Price:
                $8539
                $100.46
                Save $15.07 (15%)

                Get 10% off your purchase

                Sign up for emails & save 10% on select home decor. Valid on select items.