Internet #206186342

Model #YJAF052-A

11 ft. LED Round Offset Outdoor Patio Umbrella in Sunbrella Sand

  • Includes solar-powered LED lights ideal for evening gatherings
  • Sturdy frame supports weather-resistant Sunbrella fabric
  • Tilts easily for all-day relaxing shade
  • See More Details
icon
Easy Returns In Store and Online
Read ourReturn Policy

Frequently Bought Together

+
+
Price:
$59900

Specifications

Dimensions

Assembled Depth (in.)
143.00 in
Assembled Height (in.)
113.00 in
Assembled Width (in.)
127.25 in
Pole Diameter (in.)
2.0
Umbrella Canopy Diameter (ft.)
11 ft.
Umbrella Height (in.)
113

Details

Canopy Color
Sand
Canopy Shape
Octagon
Collection Name
Umbrella
Color Family
Beige
Fabric Material
Sunbrella
Included
No additional items included
Opening Mechanism
Crank lift system
Patio Furniture Features
Fade resistant,Mildew resistant,Rust resistant,Solar Lighted,UV protected,Weather resistant
Pattern
Solid
Pole Color
Brown
Pole Material
Steel
Product Weight (lb.)
67.32
Returnable
180-Day
Rib Material
Steel
Style
Classic,Coastal,Mediterranean,Mid-Century Modern,Modern,Rustic,Transitional
Tilt
Manual Tilt
Umbrella Canopy Material
Acrylic
Umbrella Stand
With Stand
Umbrella Type
Cantilever

Warranty / Certifications

Manufacturer Warranty
2 year frame and 5 year fabric warranty

Product Overview

Hampton Bay
Dimensions with Diagram
Frame
Umbrella Shape
Product Weight
Umbrella Type
Warranty
Buying Guide
Bringing stylish shade to your outdoor retreat, this spacious 11 ft. LED Offset Patio Umbrella from Hampton Bay is perfect for entertaining in the evening. Illuminated by 40 solar-powered LED lights, this umbrella lights up the night with a gentle and inviting ambiance. The solar cell atop the umbrella charges throughout the day. Enjoy lasting shade with its user-friendly tilt function, adjusting to meet your needs and keep you comfortable. A sturdy steel frame supports the UV-protected, weather-resistant acrylic canopy. The fabric is vented for breathability. Use this patio umbrella with 220 lbs. of sand, which is sold separately. Featured in a Sunbrella sand shade for a neutral look, this umbrella is the perfect addition to your deck, patio, or poolside lounge area as you entertain family or friends.

Info & Guides

You will need Adobe® Acrobat® Reader to view PDF documents. Download a free copy from the Adobe Web site.

Compare Similar Cantilever Umbrellas

current product
11 ft. LED Round Offset Outdoor Patio Umbrella in Sunbrella Sand
11 ft. LED Round Offset Outdoor Patio Umbrella in Sunbrella Henna10 ft. x 10 ft. Commercial Aluminum Square Offset Cantilever Outdoor Patio Umbrella in Chili RedFreeport 11 ft. Octagon Cantilever Patio Umbrella in Beige Sunbrella Acrylic
BrandHampton BayHampton Bay Island Umbrella
Name11 ft. LED Round Offset Outdoor Patio Umbrella in Sunbrella Sand11 ft. LED Round Offset Outdoor Patio Umbrella in Sunbrella Henna10 ft. x 10 ft. Commercial Aluminum Square Offset Cantilever Outdoor Patio Umbrella in Chili RedFreeport 11 ft. Octagon Cantilever Patio Umbrella in Beige Sunbrella Acrylic
Price
$59900
$59900
$69900
$96731
Ratings
(4354)
(4354)
(56)
(3)
Umbrella Canopy Diameter (ft.)11 ft.11 ft.10 ft.11 ft.
Canopy ShapeOctagonOctagonSquareOctagon
Umbrella StandWith StandWith StandWith StandWith Stand
Patio Furniture FeaturesFade resistant,Mildew resistant,Rust resistant,Solar Lighted,UV protected,Weather resistantFade resistant,Mildew resistant,Rust resistant,Solar Lighted,Weather resistantFade resistant,Rust resistant,Weather resistantFade resistant,Mildew resistant,Rust resistant,Stain resistant,UV protected,Water resistant
TiltManual TiltManual TiltManual TiltCollar/Auto Tilt
Fabric MaterialSunbrellaSunbrellaPolyester-Olefin BlendSunbrella
Opening MechanismCrank lift systemCrank lift systemCrank lift systemCrank lift system
Pole MaterialSteelSteelAluminumAluminum
View ProductView ProductView ProductView Product

Enjoy 10% off

Sign up for Style & Decor emails and save on your next order. Valid on select items.

Questions & Answers

882Questions90Answers

Has anyone purchased this recently? The bad reviews talk about the crank being plastic, is this s...

Asked by md2002 June 1, 2018
10
Answers

Dear valued customer, thank you for taking the time to write a review and sharing your concerns with us. As the manufacturer, our goal is to provide you with our utmost service for your satisfaction with the product you purchased. It is my understanding as read in your review that you are having concerns with weather damage. We would like to express our sincerest apologies for the inconveniences you may have experienced. Please note that though our product states it is weather-resistant, it is not weather-proof. Just as carbon steel corrodes with moisture, weather can wear out or damage the patio set after the patio set is left without protection. That is why we highly recommend the use of waterproof covers or storing the product when inclement weather is approaching to prevent corrosion, wear and tear, or weather-related damages. For the preservation and longevity of the products, please cover them or store them when inclement weather is approaching. For any replacement parts, questions, comments, or concerns, please give us a call at (866) 602-1800. We will assist you in any way we can to ensure your satisfaction.

Will it fade

Asked by Bill February 19, 2018
10
Answers

Absolutely! If you close this umbrella when it is not is use you will get significant fading in an uneven and unsightly way....Trying to find my receipt to apply for the warranty, but seems to have disappeared from the Home Depot history... :( The marketing said that this would not fade, and we have had is <2 years and it looks >5 year old. I'm disappointed. Need to get better at keeping receipts!!! No point in buying for a warranty if you don't keep extremely meticulous documentation. Wish they provided a cover or something so that the fading was at least even. Thumbs down on fading of this product. else it still functions mechanically and electrically.

Is umbrella and frame wind resistant? I live at the Jersey shore and it is always windy, especially on the bay.

Asked by George March 6, 2016
10
Answers

Dear Valued Home Depot Customer, to better answer your question, please contact our HD.com customer service department at 800-430-3376 call any day between 6 a.m. and 2 a.m. EST, or call your local store; they can either answer your question or transfer you to your local store to answer your specific question.

I can't quite get a feel for the color "Henna". Is it really red (which I want), or more of a "br...

Asked by DB20 July 1, 2018
10
Answers

Brick Red. It's very pretty.

How well does it withstand the wind?

Asked by Lakehouseguy June 21, 2019
9
Answers

NOT AT ALL!!! And if it does become damaged by the wind, and your warranty is up, they will not allow you to purchase a replacement part. You have to purchase a brand new umbrella and stand! No more Hampton Bay for me! TERRIBLE customer service!

Does this move easily? Wheels?

Asked by Jordan23 May 11, 2019
9
Answers

The bags of sand actually sit on the surface of where ever you place the base. In order to move it you will have to deconstruct the base and pull up the sand bags. There is no way to move it, even 5 inches, after putting it together. There is no bottom to the base, just the sand bags.

Does this umbrella come with the base? if so what do you put into the base so it holds the umbrel...

Asked by Cgarles May 1, 2019
8
Answers

Yes, I suggest laying bags of sand in the base versus filling the bags with sand. It will make it a lot easier to move should you ever want to move the base.

What's the Difference in Cost?

Asked by Myopic February 21, 2016
8
Answers

Hello, Valued Home Depot Customer. To better answer your question, please contact the Homedepot.com customer service care department at 1-800-430-3376 (Seven days a week: 6 a.m. – 2 a.m. EST). You may also call your local store; they can either provide answers to your question or transfer you to a representative who can answer your specific question.

Is there an on off switch for the lighting. Or does the lighting come on automatically at night.

Asked by Vinnie May 9, 2020
8
Answers

Yes, there is an on/off switch.

Anyone have a problem with the lights not turning on or off with the on off switch? Sometimes my...

Asked by Pez July 31, 2018
8
Answers

One row of light will not turn on right out of the box, the rest rows are fine. So the quality is really not that good.

11 ft. LED Round Offset Outdoor Patio Umbrella in Sunbrella Sand - page 2

Customer Reviews

  • 4354 Customer Reviews
  • 4.4 out of 5 stars overall
80% of customers recommended.
Overall Ratings
5star-icon(2928)
4star-icon(749)
3star-icon(212)
2star-icon(161)
1star-icon(304)
Sort By:
umbrella structure rusted and broke in 2.5 or so years
Disappointed that the umbrella is ruined. I cannot find a replacement umbrella amywhere. It’s a large heavy metal stand that now is useless.
Was this helpful?
1
0
Response from Product ManufacturerDecember 16, 2020
Dear Valued Home Depot Customer, to better answer your question, please contact our HD.com customer service department at 800-430-3376 call any day between 6 a.m. and 2 a.m. EST, or call your local store; they can either answer your question or transfer you to your local store to answer your specific question.
Walnut, CA
Bad quality and poor design - Do not buy
Quality :
1
Value :
1
I had this umbrella for 2 year and the string broke, I bought a stronger string thinking I can replace the string. After threading the new string, discovered that one end of string is molded to the end cap and cannot be removed. What a stupid design!!!.. Don't waste your money, do not buy this piece of garage.
Was this helpful?
3
0
Response from Product ManufacturerOctober 16, 2020
Dear valued customer, thank you for taking the time to review our product. It is apparent in your review that you were not completely satisfied with our product and we apologize for the inconvenience you are experiencing. Please know that we are very much appreciative of your comments, so that we may improve our shortcomings. We can only hope that we will have the opportunity to serve you. If you have any questions, comments, or concerns, please give us a call at (866) 602-1800, so that we can assist you.
It's a 50/50
We bought this item and loved it at first. We have had this item 4 to 5 years now. We live in the USVI where it's summer practically year round and humid with the tradewinds. The quality of the metal frame holding the umbrella is great. The base we filled with rocks instead and added extra weight on top of the base. The umbrella kept falling over just filling the bag that came with it and even with all the rocks inside that we added. The solar lights were nice, but little by little some of the tracts stopped working over time. Some till work till today. However , the material for the umbrella itself is disappointing. It is not waterproof. The color fadding started by 1 year. The tearing and holes started last year. We always took the umbrella down for storms and hurricanes. My overall comment is that it's a great piece to have and we did enjoy many days and evenings under this product, but not for long. For an umbrella to fade so fast, have the lights falling, keep tipping over and due to the fading start to tear....the price is too high. I am not sure if the option to only replace the umbrella part is available.
Was this helpful?
2
0
Response from Product ManufacturerSeptember 29, 2020
Dear Valued Home Depot Customer, to better answer your question, please contact our HD.com customer service department at 800-430-3376 call any day between 6 a.m. and 2 a.m. EST, or call your local store; they can either answer your question or transfer you to your local store to answer your specific question.
Great Umbrella Great Customer Service.
My daughter bought me 2 of these for my 65 birthday.. When I first saw the boxes I thought crap how long is this going to take to put together. I opened and to m y surprise less then 15 minute in and I was done. Except adding the sand. On the second one it was easier. Then I broke a piece. I called them and the sent out another in 5 days which was fine because i still had not added the sand. I realized with 250 pounds of sand, where ever I filled it up with sand is where it stayed, forever. So I went to Home depot and bought some moving dollies, screwed them together put my umbrellas on the moving dollies attached with a couple screws added the sand and now i can move them,. I went thru all this after I seen how well built these Hampton Bay Umbrellas are compared to some I have seen. By being able to move them and tilt them I will use these all year long. Great Product, Great customer service. When I called and told the guy I broke one of the panels he just ask me the model number and the part number both of which were clear in the manuel
Was this helpful?
0
0
One gust of wind
Disappointed!! You’d thing for $600 and over 220 pounds of stand it would be able to stand up to one random gust of wind on a sunny day. Metal pole bent like plastic. Would not recommend. Didn’t even last one summer. I doubt this is covered under the warranty either. I wouldn’t buy this piece of junk unless you have absolutely no wind on your patio.
Was this helpful?
6
0
Response from Product ManufacturerAugust 24, 2020
Dear valued customer, thank you for taking the time to review our product. It is apparent in your review that you were not completely satisfied with our product and we apologize for the inconvenience you are experiencing. Please know that we are very much appreciative of your comments, so that we may improve our shortcomings. We can only hope that we will have the opportunity to serve you. If you have any questions, comments, or concerns, please give us a call at (866) 602-1800, so that we can assist you.
Highly Disappointed
I purchased in June preparing for a big 4th of July barbecue. The umbrella was to be the centerpiece with the LED lights but it never came on. When I set it up a few days earlier it can on on its own. But never again. My husband finally got around to opening it up and checking the batteries and they all work fine and fully charged so I have no idea what is the problem. Jut a waste of money gets g the more expensive one with the light and it did not work. So disappointed.
Was this helpful?
3
0
Response from Product ManufacturerAugust 17, 2020
Dear valued customer, thank you for taking the time to review our product. It is apparent in your review that you were not completely satisfied with our product and we apologize for the inconvenience you are experiencing. Please know that we are very much appreciative of your comments, so that we may improve our shortcomings. We can only hope that we will have the opportunity to serve you. If you have any questions, comments, or concerns, please give us a call at (866) 602-1800, so that we can assist you.
Crank Handle broke
I absolutely loved this umbrella until the handle and crank recently broke. Now they want another $200 to replace the whole top umbrella. I originally was glad I spent the extra money to get a quality base and umbrella that still looks great after several years in the sun. Hasn't faded at all. However, after only a few years of using it the crank handle breaks. So disappointed with the quality of that piece. I feel like a still have a new umbrella that can't be used and now they want to send me a whole new umbrella. So disappointed. Wondering if it is better to get a less expensive unit if I have to replace it anyway.
Was this helpful?
6
0
Response from Product ManufacturerAugust 17, 2020
Dear valued customer, thank you for taking the time to review our product. It is apparent in your review that you were not completely satisfied with our product and we apologize for the inconvenience you are experiencing. Please know that we are very much appreciative of your comments, so that we may improve our shortcomings. We can only hope that we will have the opportunity to serve you. If you have any questions, comments, or concerns, please give us a call at (866) 602-1800, so that we can assist you.
Patio Umbrella
Reasonable price and it was very easy to assembled. The ambience from the LED definitely set mood for relaxation. The only pitfall I have it’s very shaky the slightest wind blow it would move around a lot, otherwise from that it’s a awesome product.
Was this helpful?
1
0
I have had it for a week. We really enjoy the umbrella. Assembly was easy. Don’t forget to buy sa...
I have had it for a week. We really enjoy the umbrella. Assembly was easy. Don’t forget to buy sand to put in the base. You need 200 lbs.
Was this helpful?
1
0
I love the look of the umbrella and the solar lights but after only 8 or so uses over a year the ...
Quality :
3
Value :
2
I love the look of the umbrella and the solar lights but after only 8 or so uses over a year the connector that secures the umbrella when open no longer fits properly. Is there a way to replacement the part shown in the photo?
Was this helpful?
2
0
Response from Product ManufacturerAugust 6, 2020
Dear valued customer, thank you for taking the time to review our product. It is apparent in your review that you were not completely satisfied with our product and we apologize for the inconvenience you are experiencing. Please know that we are very much appreciative of your comments, so that we may improve our shortcomings. We can only hope that we will have the opportunity to serve you. If you have any questions, comments, or concerns, please give us a call at (866) 602-1800, so that we can assist you.
Review this Product
Share your thoughts with other customers