#1 Home Improvement Retailer

Internet #302190852

Model #KATK-DV

Store SKU #1002584353

Store SO SKU #1002552542

Dove Gray Toe Kick (90 in. x 4.5 in. x 0.25 in.)

  • Get started sooner with online orders shipping in 1 day
  • Required accessory to finish 7.5 feet of base kitchen cabinets
  • Finish coordinates with Shaker Dove Gray kitchen cabinets
  • See More Details

Frequently Bought Together

+
+
Price:

Product Overview

For a new kitchen that's the envy of the neighborhood, Hampton Bay brand cabinets offer attractive styling and impressive features at budget-friendly prices. Let the Hampton Bay 90 in. x 4-1/2 in. Kitchen Toe Kick round out the lower portion of your new kitchen cabinets. It has a Dove Gray finish and is ready to be cut and installed.

Info & Guides

You will need Adobe® Acrobat® Reader to view PDF documents. Download a free copy from the Adobe Web site.

Specifications

Dimensions

Product Depth (in.)
0.25
Product Height (in.)
4.5
Product Width (in.)
90

Details

CA (CARB) Compliant
CARB Compliant
Cabinet Finish
Thermofoil
Cabinet Product Type
Toe Kick
Cabinet Shade
Light
Color Family
Gray
Color/Finish
Dove Gray
Installation Type
Nail
Material
Composite
Returnable
90-Day
Style
Farmhouse,Modern

Warranty / Certifications

Manufacturer Warranty
Limited Lifetime Warranty

Questions & Answers

1Questions5Answers

how do you install this product?

Asked by Bob January 22, 2018
5
Answers

Very CAREFULLY! [smile]

Customer Reviews

  • 4.2
    out of 76 reviews
  • 75% recommend this product
Filter by:
Showing 1-10 of 76 reviews
Toe kick has like a sticker of color (not painted) and is rolling up after less than a month. N...
Toe kick has like a sticker of color (not painted) and is rolling up after less than a month. No stars Do not recommend
by Lisa
Response from Hampton Bay Customer CareFeb 9, 2021
We are very sorry for the finish issue you are having with your Dove Gray toe kick, Lisa. Please know that it does come with a Limited Lifetime Warranty, and you may qualify for a replacement. Be sure to reach out to your local Home Depot to review those options available to you. We want only the best for you and your project, and we appreciate you making Hampton Bay a part of it. HamptonBayRSI
The toe kick is great, however the attached pictures are...
The toe kick is great, however the attached pictures are two examples of 4 cabinets that had manufacture defects. Plus two additional cabinets that were damaged during handling at Home Depot. All of which have been or are being addressed. Thank you!
by Todd
Response from Hampton Bay Customer CareJan 23, 2020
No, no thank you for sharing your feedback and pictures, Todd. We hope you are able to quickly get the replacement parts and pieces so that you can fully enjoy your new space. Please have a great day and we wish you all the best. HamptonBayRSI
The product does what it's supposed to do.
The product does what it's supposed to do.
by Jay
Great product, matches perfectly would be better if edges were...
Great product, matches perfectly would be better if edges were colored also. Easy to install.
by JEREMY
Response from Hampton Bay Customer CareMay 25, 2021
Thank you for sharing your feedback. If you are still looking for a touch-up option to the edges of your toe kick, please use model number M827-1999 to view an option we have here on HomeDepot.com. We again appreciate your review, and we hope this is just the thing you need for your project. HamptonBayRSI
Easy to cut and perfect match and size....
Easy to cut and perfect match and size.
by JoshT
Response from Hampton Bay Customer CareMay 25, 2021
We are so happy to hear that you were able to easily make this Hampton Bay toe kick a part of your project. Please enjoy it, and have a great day! HamptonBayRSI
Rating provided by a verified purchaser...
Rating provided by a verified purchaser
by HomeDepotCustomer
Response from Hampton Bay Customer CareMay 20, 2021
We are happy to see that you are pleased with your Hampton Bay purchase. Please enjoy and have a wonderful day. HamptonBayRSI
Poor quality and craftsmanship, not what I was expecting, product...
Poor quality and craftsmanship, not what I was expecting, product was coming apart before being installed, it was lacking support, onle held together by staples. Terrible when you're hopping to get nice things. I returned every item I got.
by Disappointed
Response from Hampton Bay Customer CareMay 4, 2021
We are sincerely sorry for the disappointing experience you had with your Hampton Bay cabinetry. Certainly, we agree that you should not have had to go through this, and we hope that after returning your items, you were able to get your project back on track. Please know that our Customer Care Team is here at homeproducts_cc@woodmark.com if you have any further warranty issues or concerns. We appreciate you sharing your feedback, and we wish you only the best moving forward. HamptonBayRSI
Rating provided by a verified purchaser...
Rating provided by a verified purchaser
by HomeDepotCustomer
Response from Hampton Bay Customer CareApr 1, 2021
Thank you for your review, and we appreciate your feedback. Your input is vital as we continually work to provide our customers with the best experience possible. If you ever have any questions, or if you would like to share more about your specific concerns, please know that your Hampton Bay Customer Care Team is here for you at homeproducts_cc@woodmark.com and (888) 578-4009. We look forward to helping in any way we can and appreciate your choosing us for your project needs.
by ALEX
Rating provided by a verified purchaser...
Rating provided by a verified purchaser
by HomeDepotCustomer
Response from Hampton Bay Customer CareMar 20, 2021
Thank you for your review and your purchase of Hampton Bay products! Please have a great day. HamptonBayRSI
Showing 1-10 of 76 reviews