Internet #100548574

Model #KW3030-MO

Store SKU #542202

Store SO SKU #1000063101

Hampton Assembled 30x30x12 in. Wall Kitchen Cabinet in Medium Oak

  • Get started sooner with online orders shipping in 1 day
  • Features 2 doors and 2 adjustable shelves
  • Choose Hampton Medium Oak kitchen cabinets for a classic look
  • See More Details

Frequently Bought Together

+
+
Price:
$13000

Product Overview

Hampton Bay
hampton wall kitchen cabinets in medium oak
Wall
Ships In
Complete the Project
Kitchen Estimator
Let Us Design it for You
Ready to Install
The Hampton Bay Difference
The furniture-quality finish on the Hampton Bay Wall Cabinet adds warmth and beauty to your kitchen design. The cabinet's 3/4 in. shelf thickness offers durability and its adjustable shelf design helps you maximize your storage space. The cabinet is preassembled for hassle-free installation.
  • Composite case construction for durability and strength
  • Framed construction with encapsulated panels offers a solid look
  • Raised door panel design provides a traditional look to your kitchen decor
  • 3/4 in. thick adjustable shelves
  • 2 adjustable shelves provide easy access for storage
  • Adjustable hinges are self-closing and hidden from view
  • Durable rich finish
  • Limited lifetime warranty
  • Encapsulated panels, fully captured in grooves for strength
  • Certified KCMA cabinet
  • Face Frames are assembled with pocket screwed joints for durable cabinets
  • Cabinets do not include hardware (decorative or installation)
  • Click here for more exclusive Hampton Bay kitchen cabinets
  • Consult with our Kitchen design experts by phone to get started at 1-866-314-3976
  • Click here for information about Hampton Bay Customer Service
  • California residents

Info & Guides

You will need Adobe® Acrobat® Reader to view PDF documents. Download a free copy from the Adobe Web site.

Specifications

Dimensions

Assembled Depth (in.)
12 in
Assembled Height (in.)
30 in
Assembled Width (in.)
30 in
Interior Cabinet Depth (in.)
11.25 in
Shelf Thickness (in.)
0.75 in

Details

Box Material
Furniture Board
CA (CARB) Compliant
CARB Compliant
Cabinet Collection
Hampton
Cabinet Construction
Framed
Cabinet Door Height (in.)
27.7953
Cabinet Door Width (in.)
13.9567
Cabinet Finish
Stained
Cabinet Material
Standard
Cabinet Product Type
Cabinets
Cabinet Shade
Medium
Color Family
Brown
Color/Finish
Medium Oak
Door Handing
Bi-Parting
Door Material
Oak
Finished End
Right and Left
HUD Approved
Yes
Kitchen Cabinet Features
Adjustable Shelves,Finished Interior
Number of Drawers
No Drawers
Number of Shelves
2 Adjustable Shelves
Overlay Type
Partial
Returnable
180-Day
Structural Toe Kicks Included
No
Style
Classic,Rustic,Southwestern

Warranty / Certifications

Manufacturer Warranty
Limited Lifetime Warranty

Questions & Answers

658Questions17Answers

Are upper kitchen cabinets available in 42 inch widths? BB

Asked by Bonbon February 20, 2021
1
Answer

Hello - We do not currently offer a 42" wall cabinet option. We do encourage you to reach out to your local Home Depot to discuss all of your project's needs. Our hope is that you soon have your cabinetry vision complete, and we appreciate you considering Hampton Bay a part of it.

Can this be installed all the way against a side wall or is a filler needed so that the doors can...

Asked by Johnb February 18, 2021
5
Answers

Yes but the door will only open 90 degrees to the cabinet. Iid you need the door to open more you will need a filler panel

Aloha- Can this cabinet be used as a stand alone on a bathroom counter, or it must be attached to...

Asked by StandAlone January 22, 2021
2
Answers

Yes, it must be attached to a wall,as the back is not finished. But you can use it by itself against the wall, because it's finished on both sides.

what size is the door on the 21 x30

Asked by linda January 16, 2021
1
Answer

Hi Linda - The door is 19" wide and 27-3/4" tall on this Medium Oak cabinet. Thank you for your question and for considering Hampton Bay cabinetry. Have a great day!

How long does it take to get back in stock, We have been looking for quite a while, I got notice ...

Asked by Larry January 11, 2021
2
Answers

Hi Larry - Online availability will typically refill as soon as possible. If the “Notify Me” option is available, you can enter your email address by the button to receive an update. If you do continue to see that this cabinet is not able to be purchased online, please be sure to reach out to your local Home Depot to discuss your ordering options. We thank you very much for considering Hampton Bay, and we wish you all the best in completing your project.”

When will the 36”Hx30”W wall cabinets be back in stock online?

Asked by Sarah January 11, 2021
1
Answer

Hi Sarah - Online availability will typically refill as soon as possible. If the “Notify Me” option is available, you can enter your email address by the button to receive an update. If you do continue to see that this cabinet is not able to be purchased online, please be sure to reach out to your local Home Depot to discuss your ordering options. We thank you very much for considering Hampton Bay, and we wish you all the best in completing your project.

Why are we being told by the store it will take 2 months to get them, when on here its says diffe...

Asked by Jean January 7, 2021
2
Answers

Hi Jean - Depending on location and order type, the cabinet may be shipped from different locations. If you purchase online, it will ship from the nearest facility to you. We hope this helps to clarify, but please reach out to our Customer Care Team at (888) 578-4009 or homeproducts_cc@woodmark.com to discuss any other questions or concerns. We wish you nothing but the best in completing your project with Hampton Bay cabinetry!

Can I get doors only to use in drywall niche?

Asked by gg January 6, 2021
1
Answer

We would love to discuss your project's needs further. Please reach out to our Hampton Bay Customer Care Team at (888) 578-4009 or homeproducts_cc@woodmark.com to do so. We look forward to working with you, and we hope to hear from you soon!

Replacement hinges

Asked by Navymommy January 5, 2021
1
Answer

Hello there! Please reach out to us at (888) 578-4009 or homeproducts_cc@woodmark.com. Our Customer Care Team is eager to learn more about your replacement needs. Thank you so much for contacting Hampton Bay in advance, and we hope to hear from you soon!

When will this cabinet be available online again??

Asked by SR January 4, 2021
1
Answer

Online availability will typically refill as soon as possible. If the “Notify Me” option is available, you can enter your email address by the button to receive an update. If you do continue to see that this cabinet is not able to be purchased online, please be sure to reach out to your local Home Depot to discuss your ordering options. We thank you very much for considering Hampton Bay, and we wish you all the best in completing your project.

Hampton Assembled 30x30x12 in. Wall Kitchen Cabinet in Medium Oak - page 2

Customer Reviews

  • 3.9
    out of 4,190 reviews
  • 78% recommend this product
5star-icon1943
4star-icon1091
3star-icon373
2star-icon293
1star-icon490
Filter by:
Showing 1-10 of 4,190 reviews
Poorly assembled with staples not securing back panel securely to side posts. Inside of doors wer...
Poorly assembled with staples not securing back panel securely to side posts. Inside of doors were not sanded or painted properly. Top left door had a screw that was stripped out of the front left sideframe.
by GB
Response from Hampton Bay Customer CareFeb 25, 2021
We are sincerely sorry for the issues and concerns you have had with your new Hampton Bay cabinet. Please contact our Customer Care Team at (888) 578-4009 or homeproducts_cc@woodmark.com. We want to review these with you further and discuss your warranty-replacement options moving forward. We are eager to help and look forward to hearing from you soon. HamptonBayRSI
I purchased 2 of these 15x30” cabinets with 1 of...
I purchased 2 of these 15x30” cabinets with 1 of the 30x 30” cabinets. I made my laundry room look excellent. It had a wire mesh shelf, which I don’t like because everyone sees all the clutter. I placed these over my washer and dryer and room looks like a professional built laundry room. I would recommend these to people that don’t want to speed to much money for laundry room cabinets. The great part was that they were in stock at my local Home Depot store. Purchased on Friday afternoon and installed the next day by myself.
by Wildbillthetoolman
Response from Hampton Bay Customer CareFeb 22, 2021
We are absolutely thrilled to know that you turned to Hampton Bay for your cabinetry needs! We hope that you continue to cherish that new storage space you now have, and we wish you nothing but happiness moving forward! HamptonBayRSI
The cabinets are exactly what I needed for my laundry...
The cabinets are exactly what I needed for my laundry room. I had a shelf there when I purchased the house. I don’t like seeing all the clutter one the shelf. The cabinets were reasonably priced. They were also in stock at my local store. I would recommend these to someone who doesn’t want to spend lots of money for laundry room cabinets.
by Wildbillthetoolman
Response from Hampton Bay Customer CareFeb 22, 2021
We are absolutely thrilled to know that you turned to Hampton Bay for your cabinetry needs! We hope that you continue to cherish that new storage space you now have, and we wish you nothing but happiness moving forward! HamptonBayRSI
Great Price!
Our new home didn't come with cabinets in the laundry room. Hired an installer and he was able to hang with no issues. I added handles and they went in easily as well. I was missing one shelf with one of the cabinets though.
by Anne
Response from Hampton Bay Customer CareFeb 1, 2021
Thank you so much for making Hampton Bay your cabinetry choice! Never fear on that missing shelf, please contact our Customer Care Team at (888) 578-4009 or homeproducts_cc@woodmark.com. We want to send that to you right away. We hope to hear from you soon! HamptonBayRSI
1 person found this helpful
Easy installation!...
Easy installation!
by ERIC
Response from Hampton Bay Customer CareFeb 1, 2021
We are so pleased to know your install was simple and easy, Eric! Thank you for selecting Hampton Bay, and be sure to have a great day. HamptonBayRSI
great addition
Ordered this along with the oak base pots and pans base cabinet. Picked up in store in excellent condition. Sanded and painted it to match the rest of my kitchen cabinets. Hung into studs with ease and now I have plenty of extra storage. Seems like decent quality for the price.
by mrock
Response from Hampton Bay Customer CareJan 26, 2021
We could not be happier to know that you now have that extra storage space in your kitchen! Thank you so much for sharing the story of your project with us, and please continue to cherish your new Hampton Bay cabinetry. HamptonBayRSI
1 person found this helpful
Rating provided by a verified purchaser...
Rating provided by a verified purchaser
by Colaizziconstruction
Response from Hampton Bay Customer CareJan 3, 2021
We are sorry to learn that you were not satisfied with your Hampton Bay cabinetry. Feedback is important, and we always want to work toward improving our customer’s experiences. If you would like to give us any additional insight into yours, we would appreciate the opportunity to learn more. Your Hampton Bay Customer Care Team is here for you at homeproducts_cc@woodmark.com for your questions or concerns. We are, of course, also here to help with any warranty-related issues that may arise for as long as you own your cabinetry. We appreciate your insight and thank you for choosing Hampton Bay. HamptonBayRSI
1 person found this helpful
Looks great...
Looks great
by MARLENE
Response from Hampton Bay Customer CareDec 21, 2020
Thank you so much for your feedback! Please continue to adore the look of your new Hampton Bay cabinetry, and please have a fantastic day. HamptonBayRSI
Beware
Bought these in September some upper and some lowers. The lower cabinets are okay one of the garbage can pulls sticks sometimes. But my biggest issue is the upper. Went up great looked nice until today it just pulled free of the back in one corner. So now I need to take it down and take it back to the store in hope of getting g a refund. I purchased in September and it is December now. Wow 2 month construction...
by Ryan
Response from Hampton Bay Customer CareDec 30, 2020
We are very sorry for the issue you had with your Hampton Bay wall cabinets. They should create a long-lasting cabinetry space when installed. They also come with a Limited Lifetime Warranty, and our Customer Care Team is here to discuss those warranty-related concerns or questions. We can be reached at (888) 578-4009 or homeproducts_cc@woodmark.com. You can also contact your local Home Depot, as you mentioned, to discuss your return options. We want only the best for you, and we hope that you can quickly rectify these issues. HamptonBayRSI
3 people found this helpful
Doors were screw on unevenly, so that even with maximum adjustment, they couldn't be lined up. No...
Doors were screw on unevenly, so that even with maximum adjustment, they couldn't be lined up. Note that the cabinets are made with fiberboard that can break easily. We had to repair some of the defects. Recommend that you inspect in the store prior to taking home.
by HomeDepotCustomer
Response from Hampton Bay Customer CareDec 29, 2020
We are very sorry for the issues you encountered with the hinges and screws on your doors. To help us better understand what you are seeing, please email our Customer Care Team at homeproducts_cc@woodmark.com. We eager to learn more, and we thank you for reaching out to Hampton Bay cabinetry. HamptonBayRSI
Showing 1-10 of 4,190 reviews