#1 Home Improvement Retailer

Internet #301449227

Model #KB36-SDV

Store SKU #1002557891

Store SO SKU #1002372909

Shaker Dove Gray Stock Assembled Base Kitchen Cabinet with Ball-Bearing Drawer Glides (36 in. x 34.5 in. x 24 in.)

$26677
Apply Now
Save up to $100 on your qualifying purchase.
Apply for a Home Depot Consumer Card
  • Get started sooner with online orders shipping in 1 day
  • Features 1 drawer, 2 doors, and 1 adjustable shelf
  • Shaker Dove Gray kitchen cabinets add a modern look to any design
  • View More Details
Store
0 in stock
Text to Me

Frequently Bought Together

+
+
Price:
$26677

Product Overview

Hampton Bay Banner
shaker wall cabinets in dove gray
Base
Ships In
Complete the Project
Kitchen Estimator
Let Us Design it for You
Ready to Install
The Hampton Bay Difference
The furniture-quality finish on the Hampton Bay Base Cabinet adds warmth and beauty to your kitchen design. The cabinet's 3/4 in. shelf thickness offers durability and its adjustable shelf design helps you maximize your storage space. The cabinet has a 4-sided hardwood drawer box that opens easily on smooth glides, giving you easy access to a convenient storage space.
  • Composite case construction for durability and strength
  • Framed construction with encapsulated panels offers a solid look
  • Shaker door style provides a versatile look to your kitchen decor
  • Pocket screwed joints for solid durable cabinets
  • Fully integrated panel joinery for strength
  • Adjustable hinges are self-closing and hidden from view
  • Durable RTF finish
  • Encapsulated panels, fully captured in grooves for strength
  • Ball-bearing drawer glides for smooth operation and durability
  • Environmental stewardship program KCMA
  • Natural maple laminate interior finish
  • Elegant cabinetry with great value
  • Certified KCMA cabinet
  • Cabinets do not include hardware (decorative, installation, or countertop installation)
  • Please follow your countertop manufacturer's recommended methods for installing countertops
  • Finished toe kick is not included; can be purchased separately under part number KATKX-DV
  • Click here for more exclusive Hampton Bay kitchen cabinets
  • Click here for information about Hampton Bay Customer Service
  • California residents

Specifications

Dimensions

Assembled Depth (in.)
24 in
Assembled Height (in.)
34 in
Assembled Width (in.)
36 in
Interior Cabinet Depth (in.)
23.125 in
Shelf Thickness (in.)
0.75 in

Details

Box Material
Furniture Board
CA (CARB) Compliant
CARB Compliant
Cabinet Collection
Shaker
Cabinet Construction
Framed
Cabinet Door Height (in.)
22.4921
Cabinet Door Width (in.)
17.6929
Cabinet Finish
Thermofoil
Cabinet Material
Standard
Cabinet Product Type
Cabinets
Cabinet Shade
Light
Color Family
Gray
Color/Finish
Dove Gray
Door Handing
Bi-Parting
Door Material
MDF
Finished End
Right and Left
HUD Approved
Yes
Kitchen Cabinet Features
Finished Interior
Number of Drawers
1 Drawer
Number of Shelves
1 Adjustable Shelf
Overlay Type
Full
Returnable
90-Day
Style
Cottage,Farmhouse

Warranty / Certifications

Manufacturer Warranty
Limited Lifetime Warranty

Questions & Answers

Typical questions asked about products:

  • Is the product durable?
  • Is the product easy to use?
  • What are the dimensions of the product?

Customer Reviews

  • 3.3
    out of 1,117 reviews
  • 55% recommend this product
Filter by:
Showing 1-30 of 1,117 reviews
Good cabinets
I’m not sure why there are so many negative reviews. Don’t let them scare you away if you are thinking of buying these cabinets. They are fine! We didnt have them shipped to us, we just picked them up at the store. For readily available cabinets, these are about as good as you’re going to get. We have just been struggling to match the dove gray color to paint our hood range.
by
Response from Hampton Bay Customer CareSep 8, 2021
We cannot even begin to express how much we sincerely appreciate your absolutely great feedback. It is wonderful to hear how much you enjoy your new Hampton Bay cabinetry, and we can only hope you continue to adore your updated kitchen. If you are still looking for a matching paint option, please reach out to the Painting Department at your local Home Depot to discuss all of your needs further. We again thank you for this fantastic feedback, and please be sure to have a terrific day! HamptonBayRSI
    • Recommended
    2 people found this helpful
    ...
    by
    Response from Hampton Bay Customer CareSep 8, 2021
    We are sorry for your dissatisfaction, Michelle. Please know that we are here to learn more and assist with any warranty-related concerns. You can share more information by calling your Hampton Bay Customer Care Team at (888) 578-4009. We can also be reached by email at homeproducts_cc@woodmark.com. We appreciate your review, and we look forward to working with you. HamptonBayRSI
      Solid, well-priced product
      I was skeptical about buying these online after some of the reviews, but all the boxes came in undamaged and look really good. No idea his long they will last but pleased with what I received.
      by
      Response from Hampton Bay Customer CareJun 21, 2021
      We are sure you will be enjoying your new Hampton Bay cabinet for a very long time. Thank you so much for making us your cabinetry choice, and please be sure to have yourself a great day! HamptonBayRSI
        • Recommended
        1 person found this helpful
        Bought the Dove Gray and white Hampton Shaker cabinets and loved the outcome!
        Bought the Dove Gray and white Hampton Shaker cabinets and loved the outcome!
        by
        Response from Hampton Bay Customer CareJun 10, 2021
        And we love to hear that you did! Thank you so much for making Hampton Bay your cabinetry choice, and we hope you have a fantastic day. HamptonBayRSI
          • Recommended
          1 person found this helpful
          Not top of the line but afordable and nice looking
          We love the look of these cabinets. The quality is pretty good.
          by
          Response from Hampton Bay Customer CareJun 7, 2021
          We are so happy to hear that you love the look of that beautiful Dove Gray finish on your new Hampton Bay cabinetry, Lindsay! Thank you for sharing your feedback, and we hope you have a wonderful rest of your day. HamptonBayRSI
            • Recommended
            1 person found this helpful
            Great cabinets with drawers and storage space. Very sturdy...
            Great cabinets with drawers and storage space. Very sturdy and worked well with laminate countertop.
            by
            Response from Hampton Bay Customer CareMay 6, 2021
            We cannot thank you enough for sharing your great feedback, David! We hope that you continue to appreciate your new Hampton Bay cabinetry, and please be sure to have a fantastic rest of your day. HamptonBayRSI
            • Verified Purchase
            2 people found this helpful
            I needed storage space in my small laundry room. These cabinets came in the sizes I needed, so I ...
            I needed storage space in my small laundry room. These cabinets came in the sizes I needed, so I ordered the base cabinet and two wall cabinets. Love them!
            by
            Response from Hampton Bay Customer CareDec 30, 2020
            Thank so much for turning to us for your laundry room cabinetry needs! We cannot be happier that you chose Hampton Bay, and please enjoy that new storage space you have. HamptonBayRSI
            • Verified Purchase
            • Recommended
            1 person found this helpful
            The facing is durable (accidentally ran a palm sander over it momentarily and it came out mostly ...
            The facing is durable (accidentally ran a palm sander over it momentarily and it came out mostly unscathed -- whoops!), and these are incredibly easy to install and otherwise work with; however, the hinges/slides are of mediocre quality -- the drawer sticks a bit, for example. The doors were also hung misaligned. But you get what you pay for -- these are great for our ADU, and I'd absolutely recommend for a budget renovation.
            by
            Response from Hampton Bay Customer CareNov 19, 2020
            Oops! Accidents happen, but we are so happy to know that nothing major happened. We do, however, want to know about the issues you are having with your hinges/slides. The hinges offer some adjustability, and we may have some replacement options for your slides. You can reach our Customer Care Team at (888) 578-4009 or homeproducts_cc@woodmark.com, and we hope to hear from you soon! HamptonBayRSI
              • Recommended
              1 person found this helpful
              Not Great
              I replaced all the cabinets in my kitchen with these shaker assembled cabinets from Home Depot. A couple of the cabinets were completely missed by quality control... One doesn’t have holes that align with the other side so that the inside shelf can be installed. The texture of the paint is inconsistent. I’m glad I had a coupon and disnt pay full price... I was hoping for a better quality. I’ve purchased other Hampton Bay cabinets with no issue. Whoever built these cabinets needs to slow down and check their work before sending them to the store.
              by
                • Recommended
                9 people found this helpful
                We are renovating an outdated kitchen but couldn’t afford custom...
                We are renovating an outdated kitchen but couldn’t afford custom cabinetry or top of the line countertops and appliances. Home Depot did not disappoint. We love the look of these shaker cabinets and the laminate countertops.
                by
                Response from Hampton Bay Customer CareAug 31, 2020
                We are so happy to hear that you love your new Satin White cabinetry and that your space is everything that you were hoping for. Thank you for choosing Hampton Bay and Home Depot to be there for your project, and have a wonderful day! HamptonBayRSI
                • Verified Purchase
                1 person found this helpful
                Excellent...
                Excellent
                by
                Response from Hampton Bay Customer CareJul 24, 2020
                We think so too! Thank you for choosing Hampton Bay, and please have a great day. HamptonBayRSI
                • Verified Purchase
                1 person found this helpful
                Good, but quality control lacking in a big way
                I installed these in our laundry room and they turned out nice and was a good decision. In looking at the details of the cabinets (I purchased 2), the quality control was not as good. There were misalignment's in the toe kick plate and the top of the cabinet. If you do not mind a few items that do not line up, then these are great. In the laundry room, I was able to hide these imperfections.
                by
                Response from Hampton Bay Customer CareJul 21, 2020
                We sincerely apologize for those adjustments needed to fully complete your laundry room project. They are certainly not to be expected. We thank you for bringing them to our attention, however, and for choosing Hampton Bay cabinetry to be a part of your home. Please enjoy the new space that you have created, and have a great rest of your day. HamptonBayRSI
                  • Recommended
                  3 people found this helpful
                  cabinets did not line up with each other. different width doors.
                  cabinets did not line up with each other. different width doors.
                  by
                  Response from Hampton Bay Customer CareJul 2, 2020
                  We apologize for any alignment difficulties, Louise. While the door widths will change from cabinet to cabinet depending on their overall size, we know how important it is to get a nice finished look and we want to help in any way we can. Our hinges have a degree of adjust-ability so that the final position of the doors can be fine-tuned after the installation and this may be just what you need. The Hampton Bay Customer Care Team is here for you at (888) 578-4009 or homeproducts_cc@woodmark.com to learn more about what you are seeing, guide you on those adjustments, or send any needed replacement parts. We look forward to working with you and thank you for choosing Hampton Bay for your home. HamptonBayRSI
                  • Verified Purchase
                  5 people found this helpful
                  They came with fronts that paint had runs in the paint. Also they do not have soft-close Hardwar...
                  They came with fronts that paint had runs in the paint. Also they do not have soft-close Hardware. Had to fix half of the cabinets as the front top rail above drawers didn't line up with face of cabnit. I would not recommend.
                  by
                  Response from Hampton Bay Customer CareMay 22, 2020
                  Thank you for sharing your experience with us, and we sincerely apologize for your frustration. While the ball-bearing drawer glides are not soft-close, they should offer smooth, durable functionality for a very long time. Your Hampton Bay Customer Care Team would like to learn more about your concerns and then work with you directly to assist and review all options available to help you complete your project. Please reach out to us by email at homeproducts_cc@woodmark.com, and you can then share any photos that will help show the issues you are seeing. When you do reach out, please reference this review so that our teams can share your feedback and work to help in every way we can. Your feedback is important to us, and we thank you for choosing Hampton Bay. HamptonBayRSI
                    4 people found this helpful
                    We used this along with the cabinets in the picture included for our computer room. The quality i...
                    We used this along with the cabinets in the picture included for our computer room. The quality is okay for this application.
                    by
                    Response from Hampton Bay Customer CareApr 17, 2020
                    Thank you for your feedback and for choosing Hampton Bay to be a part of your computer room project. We wish you all the best and hope that you have a great day! HamptonBayRSI
                    • Verified Purchase
                    • Recommended
                    Bad Lamination
                    I purchased a full kitchen of this brand five years ago, and within three years the laminate has started to come off at the edges of drawers, and doors. Otherwise they are sturdy. Also puckering near oven.
                    by
                    Response from Hampton Bay Customer CareFeb 17, 2020
                    We are very sorry to hear that you are experiencing these issues over time. Please, at your convenience, reach out to the Hampton Bay Customer Care Team via email at homeproducts_cc@woodmark.com, and include any pictures you can to help the team get a better sense of what you are seeing. We look forward to working with you and hope that you are having a good day. HamptonBayRSI
                      2 people found this helpful
                      Excellent product for the money. No, these are not the best cabinets ever made, but they meet ou...
                      Excellent product for the money. No, these are not the best cabinets ever made, but they meet our needs perfectly. Highly recommended.
                      by
                      Response from Hampton Bay Customer CareFeb 7, 2020
                      Thank you so much for the honest and great feedback, Jim. We hope you continue to enjoy the value of your new Hampton Bay cabinets and we also hope that you have a wonderful day. HamptonBayRSI
                      • Verified Purchase
                      1 person found this helpful
                      This is a difficult review because this line of Hampton Bay cabinets have tremendous potential. I...
                      This is a difficult review because this line of Hampton Bay cabinets have tremendous potential. If you are a novice or very little experience with cabinet installation, you probable should hire someone to install them no matter the brand. If you know how to install cabinets, this is where it gets difficult. I love Home Depot and almost always have great experiences, this was no different from that perspective. I ordered enough cabinets to install a complete kitchen and laundry room (21 Cabinets and several various accessories). Approximately half of the cabinets had to be ordered (understandable) to fulfill my needs. I am remodeling a home in another state which made part of this difficult to begin with. I don't have enough room in this review to detail all of the various issues. This is partly why a cabinet installer should do this if you need these cabinets but not a novice. Bottom Line: These cabinets have the potential to be a great "Go To" for basic kitchen installs if not for the quality control from the factory. I can't believe how poorly assembled and damaged some of the cabinets were. Most (if not all) of this is NOT Home Depot's fault but they could address this with the manufacturer if they want to sell more product. For those who are wondering, I would have returned damaged and poorly constructed items except I did not have the luxury of time to take the product back and wait another 7 to 10 days for the replacement items so I decided to repair as needed. If you are not under time constraints, I am sure Home Depot would have made this right had I taken back the damaged or poorly constructed items. Purchase at your own risk and comfort level.
                      by
                      Response from Hampton Bay Customer CareOct 25, 2019
                      Thank you for taking the time to provide the details of your purchase and project. We are very sorry for the frustration felt as you worked to complete your project under those time constraints. As you mentioned, the Home Depot would be an ideal resource to help you with any needed returns or replacements, but we certainly understand your immediate need. We strive to provide a sturdy, long-lasting product. Please be assured that the feedback you have shared through your detailed review is being shared with our teams so that we may always work toward providing a great experience. We hope you successfully completed your project and know that our Hampton Bay Customer Care Team is available at (888) 578-4009 should you have any warranty needs. Thank you for making Hampton Bay a part of your project. HamptonBayRSI
                        2 people found this helpful
                        Looks great and easy to install!...
                        Looks great and easy to install!
                        by
                        Response from Hampton Bay Customer CareOct 30, 2019
                        Your feedback and kind words are truly appreciated, Saul. We are glad you chose Hampton Bay for your new kitchen! HamptonBayRSI
                        • Verified Purchase
                        1 person found this helpful
                        The cabinet was assembled horribly I didn’t move into my...
                        The cabinet was assembled horribly I didn’t move into my house yet and the cabinet fell onto my refrigerator i have pictures and want a refund .
                        by
                        Response from Hampton Bay Customer CareSep 27, 2019
                        Dear William - We sincerely apologize for the negative experience you have had with our product. As the manufacturer, it is our goal to supply consumers with a quality product that delivers the expected performance. Anytime we hear of problems encountered in the use of one of our products, we want to get involved and resolve the difficulties the best we can. We suggest calling Customer Care to help provide a solution for your Hampton Bay product. Please call Hampton Bay Customer Care at 888-578-4009, Monday - Friday from 8:00 AM to 7:00 PM EST, to discuss your concerns further. We are very hopeful to hear from you and help you resolve the difficulties you've experienced. Your complete satisfaction is our goal. Thank you for your time. HamptonBayRSI
                        • Verified Purchase
                        2 people found this helpful
                        These were a heaven sent. I needed a 9 foot long cabinet in my dinning room with a counter top in...
                        These were a heaven sent. I needed a 9 foot long cabinet in my dinning room with a counter top in one piece. I asked many local carpenters for a simple bid and everyone cam in over $10,000.00 That was a real budget buster for my remodel. I found these and was able to put the cabinets together get just what I wanted five nice drawers and and great dish cabinets in just the color I wanted. They were so easy to install and the counter top that Home depots carries was heavy enough to just put on top and hold everything in place. Awesome!
                        by
                        Response from Hampton Bay Customer CareAug 2, 2019
                        Hello Tina - We strive to provide a superior customer experience with our products! We appreciate your review and are very happy that your encounter with our Hampton Bay cabinetry was satisfactory. Thank you for your feedback and your purchase! HamptonBayRSI
                        • Verified Purchase
                        • Recommended
                        3 people found this helpful
                        Great cabinet with a great price! I used this cabinet for a laundry room and am very pleased wit...
                        Great cabinet with a great price! I used this cabinet for a laundry room and am very pleased with the quality of it!
                        by
                        • Verified Purchase
                        • Recommended
                        2 people found this helpful
                        Good product easy to install
                        Good product easy to install
                        by
                        • Verified Purchase
                        • Recommended
                        2 people found this helpful
                        We ordered an entire kitchen of Hampton Bay Shaker Dove Gray cabinets for a home we are renovatin...
                        We ordered an entire kitchen of Hampton Bay Shaker Dove Gray cabinets for a home we are renovating. The product came on time, actually early - however they cabinets were just left in the driveway of the home. No email, not call - nothing. If it had been raining these would have been ruined. The communication was the first disappointment with this product, but not the deal breaker. The overall quality of the cabinets and the paint were just unexcusable. The paint was streaked horribly, there was bubbles in the paint on at least five of the cabinets, the cabinets were beaten up and horribly damaged in the shipment process. We renovate multiple houses a year and this was our first try at the Home Depot cabinets - we won't be coming back. The color and style looked great, but the overall product is supremely sub-par.
                        by
                        • Verified Purchase
                        22 people found this helpful
                        Terrible quality. Terrible assembly. All around garbage product. Don't waste your money on these ...
                        Terrible quality. Terrible assembly. All around garbage product. Don't waste your money on these cabinets. I wish 0 stars was available to give this product. Look at the pictures and see for yourself the condition these were in.
                        by
                        • Verified Purchase
                        12 people found this helpful
                        Looks great from the outside. Only the front is real wood, the rest is fiber board. This was fi...
                        Looks great from the outside. Only the front is real wood, the rest is fiber board. This was fine for us as the price was right and this is for a laundry room. Easy to install. 2 of 10 pieces arrived damaged. Had to return to the store. The store was not helpful at all with loading/unloading.
                        by
                        • Verified Purchase
                        • Recommended
                        1 person found this helpful
                        Product was easy to assemble and install. It is exactly what I needed to complete my in-home pro...
                        Product was easy to assemble and install. It is exactly what I needed to complete my in-home project.
                        by
                        • Verified Purchase
                        • Recommended
                        1 person found this helpful
                        We love our cabinets!!!!!
                        We love our cabinets!!!!!
                        by
                        • Verified Purchase
                        • Recommended
                        They should have a serious talk with the manufacturer of this product. I did my whole kitchen in ...
                        They should have a serious talk with the manufacturer of this product. I did my whole kitchen in these cabinets. and from start to finish it took 7 months. That was just to get all the cabinets. Ordering, receiving damaged, returning, and waiting for undamaged cabinets to be re-shipped. It was a nightmare. The compensation I received was nothing compared to the money I lost in paying installers to come to my home, only to have to reschedule do to poorly manufactured cabinets. I am finally finished and I will never purchase another one of these again. In fact went with different cabinets at the other end of the room so I would not have to be disappointed again.
                        by
                        • Verified Purchase
                        18 people found this helpful
                        I bought two of these for a budget renovation on an older home. They look beautiful and seem st...
                        I bought two of these for a budget renovation on an older home. They look beautiful and seem sturdy. The drawers and cabinet doors work well. Good value for the price.
                        by
                        • Verified Purchase
                        • Recommended
                        Showing 1-30 of 1,117 reviews