Internet #302217899

Model #FCA60401BG-2PK

Stationary Commercial Grade Aluminum Oversized Outdoor Patio Dining Chair in Sunbrella Augustine Alloy (2-Pack)

  • Each set has 2 padded outdoor chairs
  • Constructed of rust-free commercial grade aluminum
  • Features water-resistant and comfortable Sunbrella sling
  • See More Details
icon
Easy Returns In Store and Online
Read ourReturn Policy

Frequently Bought Together

+
+
Price:
$15900

Specifications

product
Style
ModernTransitional
Patio Furniture Features
Rust resistantStationaryUV protected
Commercial/Residential
CommercialResidential

Dimensions

Assembled Depth (in.)
27.75 in
Assembled Height (in.)
38.50 in
Assembled Width (in.)
27.63 in
Chair Back Height (in.)
24
Chair Back Width (in.)
27
Chair Seat Depth (in.)
20.27
Chair Seat Width (in.)
24.4
Seat Height (in.)
17.32

Details

Assembly Required
Yes
Chair Design
Armchair
Chair Features
Stationary
Chair Height Type
Standard Dining Height
Chair Type
Dining Chair
Collection Name
Commercial
Commercial/Residential
Commercial,Residential
Frame Finish
Light Gray
Frame Material
Aluminum
Frame Primary Finish
Gray
Included
No additional items included
Material
Acrylic (100%)
Number of Chairs Included
2
Origin
Imported
Patio Furniture Features
Rust resistant,Stationary,UV protected,Weather resistant
Patio Style
Coastal,Traditional
Product Weight (lb.)
23.76 lb
Returnable
180-Day
Seat Color
Sunbrella Augustine Alloy
Seating Type
Without Cushion
Style
Modern,Transitional
Weight Capacity (lb.)
225 lb

Warranty / Certifications

Manufacturer Warranty
5 year limited frame and fabric

Product Overview

Mix and Match
Hampton Bay
Dimensions with Diagram
Assembly Required
Frame
Care Instructions
Fabric Type
Chair Type
Furniture Cover
Patio Buying Guide
Relax a little longer in these oversized outdoor dining chairs (2-Pack). The chairs are weather-resistant and have a Sunbrella sling with a light gray finish and fabric that matches any existing decor. You can pair this set with an existing table or let it stand alone. The chair is designed from a durable, rust-resistant steel frame to last for seasons to come.

Info & Guides

You will need Adobe® Acrobat® Reader to view PDF documents. Download a free copy from the Adobe Web site.

Compare Similar Outdoor Dining Chairs

current product
Stationary Commercial Grade Aluminum Oversized Outdoor Patio Dining Chair in Sunbrella Augustine Alloy (2-Pack)
Stationary Commercial Grade Aluminum Oversized Outdoor Dining Chair in Sunbrella Elevation Stone (2-Pack)Glasgow Gray Armed Wicker and Aluminum Outdoor Dining Chair (2-Pack)Deloris Grey Aluminum Outdoor Dining Chair in Dark Grey (2-Pack)
BrandHampton BayHampton BayNoble HouseNoble House
NameStationary Commercial Grade Aluminum Oversized Outdoor Patio Dining Chair in Sunbrella Augustine Alloy (2-Pack)Stationary Commercial Grade Aluminum Oversized Outdoor Dining Chair in Sunbrella Elevation Stone (2-Pack)Glasgow Gray Armed Wicker and Aluminum Outdoor Dining Chair (2-Pack)Deloris Grey Aluminum Outdoor Dining Chair in Dark Grey (2-Pack)
Price
$15900
/pair
$16900
/pair
$20995
/set
$29048
/set
Ratings
(144)
(144)
(0)
(1)
Chair Height TypeStandard Dining HeightStandard Dining HeightStandard Dining HeightStandard Dining Height
Frame Primary FinishGrayBrownGrayGray
Chair FeaturesStationaryStationaryStationaryNo additional features
Chair DesignArmchairArmchairArmchairArmchair
Frame MaterialAluminumAluminumAluminumAluminum
MaterialAcrylic (100%)Acrylic (100%)
Patio Furniture FeaturesRust resistant,Stationary,UV protected,Weather resistantRust resistant,Stationary,Weather resistantArms,Rust resistant,Weather resistantArms,No additional features
StyleModern,TransitionalModern,TransitionalMid-Century
View ProductView ProductView ProductView Product

Enjoy 10% off

Sign up for Style & Decor emails and save on your next order. Valid on select items.

Questions & Answers

40Questions13Answers

the photos show mesh on the back the full length of the back, but the video shows mesh on the back much shorter, stopping at

Asked by sandy February 5, 2021
1
Answer

Dear valued customer, thank you for your inquiry. As the manufacturer, we aim to answer your question for this product earnestly. The mesh on the chair is what is shown in the photos. The video shows various types of chairs and one of them is not this chair, which had shorter mesh. We hope we answered your question.

What is the height of the arms of these chairs. One review says they come assembled and others sa...

Asked by Sue February 3, 2021
1
Answer

Dear valued customer, thank you for your inquiry. As the manufacturer, we aim to answer your question for this product earnestly. The chair arm height is 25.59 in. This chair does require assembly. We hope we answered your question.

Does this chair come in bar height size?

Asked by marva August 31, 2020
1
Answer

Dear valued customer, thank you for your inquiry. As the manufacturer, we aim to answer your question for this product earnestly. Unfortunately, this chair does not come in bar height size. We hope we answered your question.

Are the chairs stackable.

Asked by Max August 11, 2020
2
Answers

No, we’re unable to stack the chairs.

Is the cushion material replaceable when it is worn out in the future?

Asked by GSM July 12, 2020
1
Answer

Dear valued customer, thank you for your inquiry. As the manufacturer, we aim to answer your question for the product earnestly. Our collective goal is to always ensure that you are aware of our product’s features, so that you can purchase it with a clear mind. To answer your question thoroughly, please contact us at (866) 602-1800.

WE WANT FOUR CHAIRS NO UMBRELLA

Asked by MARTY June 9, 2020
1
Answer

Hello, Valued Home Depot Customer. To better answer your question, please contact the Homedepot.com customer service care department at 1-800-430-3376 (Seven days a week: 6 a.m. – 2 a.m. EST). You may also call your local store; they can either provide answers to your question or transfer you to a representative who can answer your specific question.

Where can I buy the in-store version with the 300 pound weight limit?

Asked by Cofrpe April 28, 2020
1
Answer

Hello, Valued Home Depot Customer. To better answer your question, please contact the Homedepot.com customer service care department at 1-800-430-3376 (Seven days a week: 6 a.m. – 2 a.m. EST). You may also call your local store; they can either provide answers to your question or transfer you to a representative who can answer your specific question.

Idsthere a rectangular table in the same finish about 36x60 or a 54" round

Asked by jimbo April 19, 2020
1
Answer

Dear valued customer, thank you for taking the time to write an inquiry. As the manufacturer, our goal is to provide you with our utmost service for your satisfaction with the product you purchased. It is my understanding as read in your inquiry that you are asking for recommendations. We are not able to provide recommendations for you at this time; it is your discretion to choose what is best as it is a point of preference. For any questions, comments, or concerns, please give us a call at (866) 602-1800. We will assist you in any way we can to ensure your satisfaction.

Are these chairs stackable?

Asked by Vbb March 31, 2020
2
Answers

Yes. But not in the condition they arrived. In unassembled boxes. :-(

What is the weight limit for the ship to store chairs?

Asked by JMAS March 20, 2020
2
Answers

My son put together in 20 mins very comfortable

Stationary Commercial Grade Aluminum Oversized Outdoor Patio Dining Chair in Sunbrella Augustine Alloy (2-Pack) - page 2

Customer Reviews

  • 4
    out of 144 reviews
  • 70% recommend this product
5star-icon74
4star-icon34
3star-icon8
2star-icon10
1star-icon18
Filter by:
Showing 1-10 of 144 reviews
I wasn't expecting these chairs already assembled which was awesome! I love the bigger design and...
I wasn't expecting these chairs already assembled which was awesome! I love the bigger design and higher backs make these chairs a winner! I would say the only question I have is when the fabric wears out and needs to be replaced. Are these chairs serviceable to replace with different slings? These are how I got mine home...
by se
3 people found this helpful
I recently purchased 2 of the 2 packs of this chair. In my opinion, for the money spent, it was...
I recently purchased 2 of the 2 packs of this chair. In my opinion, for the money spent, it was a good deal. Hence, the excellent rating in value. Keeping in mind the cost per chair, you shouldn’t expect top quality. I looked at outdoor patio chairs that were $300-$400/chair. I ended up, after much searching, deciding that these chairs were sufficient for my needs. I don’t use them all the time but it is nice to have them when folks come over to swim or to just hang out in my backyard. My husband read the reviews for these chairs and the helpful hints on assembling them. He told me to order them and he would figure out a way to put them together should a problem arise. He took his time. They all went together, though a few were a little stubborn. The only problem we have with the assembled chairs is that 2 of them rock, due to the front left leg appearing to be shorter. My husband feels confident that if he loosens the bolts, shifts the frame around, and then carefully retightens the bolts the problem will be solved. The chairs are comfortable. The oversized seat has plenty of room for a large person or a grandparent holding their grandchild. The armrests are position correctly for comfort . They dry pretty quickly. Hopefully, they will last many seasons. I live in Texas so my outdoor chairs are out all year around, uncovered.
by Jenwhtx
The chairs themselves are beautiful, comfortable, light but strong. They were, however, extremely...
The chairs themselves are beautiful, comfortable, light but strong. They were, however, extremely difficult to put together. The type of screws used made it very difficult and labor-intensive to assemble. You need handy friends , not only to sit on the chairs but also to put them together!
by NAL
2 people found this helpful
These chairs are super easy to put together and they are very comfortable!! I’m very pleased wit...
These chairs are super easy to put together and they are very comfortable!! I’m very pleased with them!! Would buy again!!
by GrandmaT
2 people found this helpful
One leg was uneven, could not be adjusted after...
One leg was uneven, could not be adjusted after loosening the screws
by JERRY
Response from Product ManufacturerJan 28, 2021
Dear valued customer, thank you for taking the time to review our product. It is apparent in your review that you were not completely satisfied with our product and we apologize for the inconvenience you are experiencing. Please know that we are very much appreciative of your comments, so that we may improve our shortcomings. We can only hope that we will have the opportunity to serve you. If you have any questions, comments, or concerns, please give us a call at (866) 602-1800, so that we can assist you.
Difficult to assemble because bolt holes do not align properly...
Difficult to assemble because bolt holes do not align properly (on every chair), which made the legs rest unevenly on the ground (the chair is wobbley). Otherwise seem to be good quality and comfortable.
by JH
Response from Product ManufacturerJan 19, 2021
Dear valued customer, thank you for taking the time to review our product. It is apparent in your review that you were not completely satisfied with our product and we apologize for the inconvenience you are experiencing. Please know that we are very much appreciative of your comments, so that we may improve our shortcomings. We can only hope that we will have the opportunity to serve you. If you have any questions, comments, or concerns, please give us a call at (866) 602-1800, so that we can assist you.
by NORMAN
Ended up returning as there were a number of issues....
Ended up returning as there were a number of issues. First the bolts are regular steel not stainless so will end up rusting. The second is based on examination with a magnet some of the support struts appear to be something other than aluminum (i.e. steel). The assembly was very challenging and a number of the holes did not line up well and on one chair they were bad enough that it could not be assembled.
by GrantM
Response from Product ManufacturerDec 21, 2020
Dear valued customer, we would like to thank you for taking the time to review this product. As the manufacturer, our highest goal is to ensure our customer’s satisfaction. Yet, the issues you have had are certainly not reflective of the high standards we have in our products and we sincerely apologize for those shortcomings. It is in our sincere hope that you will restore your faith in our products and if you encounter any issues in the future, we would like to have the opportunity to satisfy you with our products and services.
I bought 4 chairs. 3 of the 4 chairs...
I bought 4 chairs. 3 of the 4 chairs do not sit level on the floor. I am still deciding if I want to go through 4 hours of pain again with replacement chairs of just scrap the entire purchase. Extremely disappointed with the quality of the chairs.
by MARK
Response from Product ManufacturerDec 15, 2020
Dear valued customer, thank you for taking the time to write a review and sharing your concerns with us. As the manufacturer, our goal is to provide you with our utmost service for your satisfaction with the product you purchased. It is my understanding as read in your review that you have issues with some of the assembly parts of the product. We would like to express our sincerest apologies for the inconveniences you had experienced. When we see that our customers encounter issues with our products, we desire to reach out and assist to resolve the issues that are present the best we can. For any replacement parts, questions, comments, or concerns, please give us a call at (866) 602-1800. We will assist you in any way we can to ensure your satisfaction.
You can't have everything to put the chair together in the box and no parts to fix a chair, .stil...
You can't have everything to put the chair together in the box and no parts to fix a chair, .still wait on parts to fix one chair
by Carla
Response from Product ManufacturerNov 30, 2020
Dear valued customer, thank you for taking the time to write a review and sharing your concerns with us. As the manufacturer, our goal is to provide you with our utmost service for your satisfaction with the product you purchased. It is my understanding as read in your review that you have issues with some of the assembly parts of the product. We would like to express our sincerest apologies for the inconveniences you had experienced. When we see that our customers encounter issues with our products, we desire to reach out and assist to resolve the issues that are present the best we can. For any replacement parts, questions, comments, or concerns, please give us a call at (866) 602-1800. We will assist you in any way we can to ensure your satisfaction.
Showing 1-10 of 144 reviews