#1 Home Improvement Retailer

Internet #307429816

Model #PHED.KA.002.26.80.134.LH

Store SKU #1003838749

30 in. x 96 in. Rustic Knotty Alder Top Rail Arch Left-Hand Inswing Unfinished Wood Prehung Front Door

$96210
$1069.00
Save $106.90 (10%)
Apply Now
$undefined.00 /mo* suggested payments with months* financingApply Now
Store
0 in stock
Text to Me

Product Overview

Krosswood Doors dress up both the entrance into your home and entryway into your life. Experience the beauty and warmth of wood with the Krosswood 2-panel Arch Top Knotty Alder Exterior door. Door comes as a prehung ready for your opening and is easily stained with minimal prep time.
  • Door slab size 30 in. x 96 in. and rough opening size 32 in. x 98 in.
  • Engineered stiles and engineered rails with a full 1/8 in. veneer
  • Full thickness 1-3/4 in. solid panel
  • Solid knotty alder jambs
  • Oil rubbed bronze hinges
  • Bronze adjustable threshold
  • Bronze sweep
  • High performance weather-stripping helps to seal out drafts
  • 1-year limited warranty
  • 36 in. x 4 in. x 1/2 in. mill finish threshold
  • Doweled construction joins stiles and rails
  • California residents

Info & Guides

You will need Adobe® Acrobat® Reader to view PDF documents. Download a free copy from the Adobe Web site.

Compare Similar Wood Doors Without Glass

current product
30 in. x 96 in. Rustic Knotty Alder Top Rail Arch Left-Hand Inswing Unfinished Wood Prehung Front Door
32 in. x 96 in. Rustic Knotty Alder Top Rail Arch Left-Hand Inswing Unfinished Wood Prehung Front Door30 in. x 96 in. Rustic Knotty Alder Square Top Left-Hand Inswing Unfinished Wood Prehung Front Door30 in. x 96 in. Rustic Knotty Alder Top Rail Arch V-Grooved Left-Hand Inswing Unfinished Wood Prehung Front Door
BrandKrosswood DoorsKrosswood DoorsKrosswood DoorsKrosswood Doors
Name30 in. x 96 in. Rustic Knotty Alder Top Rail Arch Left-Hand Inswing Unfinished Wood Prehung Front Door32 in. x 96 in. Rustic Knotty Alder Top Rail Arch Left-Hand Inswing Unfinished Wood Prehung Front Door30 in. x 96 in. Rustic Knotty Alder Square Top Left-Hand Inswing Unfinished Wood Prehung Front Door30 in. x 96 in. Rustic Knotty Alder Top Rail Arch V-Grooved Left-Hand Inswing Unfinished Wood Prehung Front Door
Price
$96210
$1069.00
Save $106.90 (10%)
$97830
$1087.00
Save $108.70 (10%)
$107460
$1194.00
Save $119.40 (10%)
$107460
$1194.00
Save $119.40 (10%)
Ratings
(55)
(55)
(6)
(17)
Door HandingLeft-Hand/InswingLeft-Hand/InswingLeft-Hand/InswingLeft-Hand/Inswing
Panel Type2 Panel2 Panel2 Panel2 Panel
Door ConfigurationSingle DoorSingle DoorSingle DoorSingle Door
Finish TypeUnfinishedUnfinishedUnfinishedUnfinished
Door StyleRusticRusticRusticRustic
Door TypeExterior PrehungExterior PrehungExterior PrehungExterior Prehung
Jamb Size (in.)5-1/2"5-1/2"5-1/2"5-1/2"
View ProductView ProductView ProductView Product

Specifications

Dimensions

Actual Door Height (in.)
96
Actual Door Thickness (in.)
1.75
Actual Door Width (in.)
30
Door Height (in.)
96 in
Door Thickness (in.)
1.75
Door Width (in.)
30 in
Jamb Size (in.)
5-1/2"
Nominal Door Height (in.)
96
Nominal Door Height (in.)
96 in
Nominal Door Thickness (in.)
1.75
Nominal Door Thickness (in.)
2 in
Nominal Door Width (in.)
30 in
Nominal Door Width (in.)
30
Rough Opening Height (In.)
98 in
Rough Opening Width (In.)
32 in

Details

Bore Type
Double Bore
Color Family
Alder
Color/Finish
Unfinished
Door Configuration
Single Door
Door Handing
Left-Hand/Inswing
Door Style
Rustic
Door Style
Rustic
Door Type
Exterior Prehung
Features
Lockset Bore (Double Bore),No Additional Features,Weatherstripping
Finish Type
Unfinished
Frame Material
Wood
Hinge Finish
Bronze
Hinge Type
Standard
Included
Instructions,No Additional Items Included
Material
Wood
Number of Hinges
4
Panel Type
2 Panel
Product Weight (lb.)
111.03 lb
Returnable
90-Day
Suggested Application
Front

Warranty / Certifications

Energy Star Qualified
Not Qualified
Manufacturer Warranty
1-Year Limited

Questions & Answers

Typical questions asked about products:

  • Is the product durable?
  • Is the product easy to use?
  • What are the dimensions of the product?

Customer Reviews

  • 3.8
    out of 55 reviews
  • 58% recommend this product
Filter by:
Showing 1-10 of 55 reviews
frame built to let water run toward inside of house
The bottom seal plate was installed to allow water to run towards door not away from inside. Stapled onto bottom of door without understanding of the seal plate purpose is designed to run water away from door and interior
by
Response from Krosswood DoorsMay 2, 2021
With all installations, we recommend sealing around the door frame to ensure a proper seal. If you install a seal pan under the bottom threshold it will prevent leaking. KrosswoodDoors-HD
    2 people found this helpful
    Beautiful looking door horrible craftsmanship
    I purchased this door twice. The first time there were large seams between the panel and door. You could see large gaps and sunlight coming through the door. We assumed it was a faulty door, returned it, and ordered a new one. The second door arrived today, it had the same gaps between the panels and the rest of the door as if the panels shifted. I refused to take this product from home depot and had them refund my money. The look of the door is beautiful but it is poorly made. This door has caused me much frustration and time and has now delayed the building of my home. I will never buy from this manufacturer again and I suggest you heed my advice!
    by
    Response from Krosswood DoorsDec 16, 2020
    We are sorry that your door did not come as you expected. Please contact customer service for additional help. KrosswoodDoors-HD
      3 people found this helpful
      Gorgeous Front Door
      We purchased this to replace our ugly steel door. We finished it ourselves and are thrilled with the results. Get tons of compliments on it. Really changed the look of our house.
      by
      Response from Krosswood DoorsJun 19, 2019
      We are so happy to hear that you are pleased with your purchase. We would love to see a picture of your finished project! KrosswoodDoors-HD
        • Recommended
        2 people found this helpful
        This door is beautiful, we put a clear Poly on it which brought out its unique colors and texture...
        This door is beautiful, we put a clear Poly on it which brought out its unique colors and texture. It was prehung and fit perfect in our new kitchen.
        by
        Response from Krosswood DoorsAug 29, 2018
        We are please to hear that you were happy with your purchase! KrosswoodDoors-HD
        • Verified Purchase
        • Recommended
        1 person found this helpful
        I stained and sealed my door, quite often I receive compliments. I love my door!
        I stained and sealed my door, quite often I receive compliments. I love my door!
        by
        Response from Krosswood DoorsMay 23, 2018
        We are excited to hear that you love your door! KrosswoodDoors-HD
        • Verified Purchase
        • Recommended
        3 people found this helpful
        The door is aesthetically beautiful. The craftsmanship is sub-standard. To start, the door is w...
        The door is aesthetically beautiful. The craftsmanship is sub-standard. To start, the door is warped. Top is flush and there is a gap of 1/4" at the bottom. (yes it was installed professionally and is square). There are gaps between the panel and frame in multiple places that you don't see until the door is hung and light shines through (see pictures). If you are going to use this on the interior of your house, it's a great looking door... As far as exterior door goes, this is a horrible choice. At over $500 I expected better craftsmanship.
        by
          8 people found this helpful
          I love how sturdy and authentic this door is! We chose to stain and used a high polyurethane to s...
          I love how sturdy and authentic this door is! We chose to stain and used a high polyurethane to seal for the outdoor elements. Beautiful
          by
          • Verified Purchase
          • Recommended
          4 people found this helpful
          Gorgeous door
          We bought this because we have a non-standard door jam and there were only two options to select from. However, we couldn't be happier with our purchase. The door is beautiful and we get compliments on it all the time. We were originally planning on painting it, but once we got it we decided to leave the natural color and just seal it instead.
          by
            • Recommended
            11 people found this helpful
            Sadly doesn’t keep out rain
            We bought the unfinished version of this door and sealed it with four coats of poly. The first huge rainstorm, water not only came in THROUGH the door itself. Water beading up and flowing down the interior panel where the inset panel meets the bottom.
            by
            Response from Krosswood DoorsNov 12, 2021
            We are sorry you had a bad experience with Krosswood Doors. Our warranty does require an overhang half the distance from the bottom of the door to the bottom of the overhang to protect the door from direct weather exposure. The doors are designed with floating panels to allow the panels to shift with changes in humidity and climate. This is to protect the doors because of the nature of wood. It will crack if not allowed to expand and shift. Direct water on the door will seep through these floating panels. It is the reason for the required overhang. KrosswoodDoors-HD
              Rustic and knotty are generous descriptions for this door. Ours...
              Rustic and knotty are generous descriptions for this door. Ours had non-circular cancer spots all over, most prominently right above the exterior door knob. Don’t waste your money on this door.
              by
              Response from Krosswood DoorsNov 8, 2021
              We are sorry you had a bad experience with Krosswood Doors. You can return you product for a replacement or refund through Home Depot's 90 day warranty. KrosswoodDoors-HD
                Showing 1-10 of 55 reviews