#1 Home Improvement Retailer

Internet #308443152

Model #PHID.SH.402SE.40.68.138-RA

Store SKU #1004061988

48 in. x 80 in. Craftsman Shaker 1-Lite Satin Etch Right Handed MDF Solid Hybrid Core Double Prehung Interior Door

$77500
Apply Now
$undefined.00 /mo* suggested payments with months* financingApply Now
Store
0 in stock
Text to Me

Frequently Bought Together

+
+
Price:
$77500

Product Overview

Krosswood Doors dress up both the entrance into your home and entryways into your life. Experience the beauty and classic lines of the 1-Lite Satin Etch solid core paintable door. Beautiful double interior door comes prehung and primed, ready to prepare for your opening and is easily painted with minimal preparation time.
  • Actual door size: two 24 in. x 80 in. door slabs
  • Engineered hybrid core construction reduces weight adds insulation to the door
  • Engineered stiles and engineered rails with a full 1/8 in. veneer
  • Door slab is primed and ready to paint in color of your choice
  • 1-year limited warrenty
  • Solid pine edgebanding to increase durability and strength
  • California residents

Info & Guides

You will need Adobe® Acrobat® Reader to view PDF documents. Download a free copy from the Adobe Web site.

Compare Similar French Doors

60 in. x 80 in. Right Hand Active Primed Composite Clear Glass Full Lite Prehung Interior French Door
current product
48 in. x 80 in. Craftsman Shaker 1-Lite Satin Etch Right Handed MDF Solid Hybrid Core Double Prehung Interior Door
48 in. x 96 in. Craftsman Shaker 12-Lite Right Handed MDF Solid Hybrid Core Double Prehung Interior Door60 in. x 80 in. Rustic Knotty Alder 1-Lite Clear Glass Right Handed Solid Core Wood Double Prehung Interior Door
BrandMMI DoorKrosswood DoorsKrosswood DoorsKrosswood Doors
Name60 in. x 80 in. Right Hand Active Primed Composite Clear Glass Full Lite Prehung Interior French Door48 in. x 80 in. Craftsman Shaker 1-Lite Satin Etch Right Handed MDF Solid Hybrid Core Double Prehung Interior Door48 in. x 96 in. Craftsman Shaker 12-Lite Right Handed MDF Solid Hybrid Core Double Prehung Interior Door60 in. x 80 in. Rustic Knotty Alder 1-Lite Clear Glass Right Handed Solid Core Wood Double Prehung Interior Door
Price
$72389
$77500
$78400
$97900
Ratings
(27)
(63)
(50)
(14)
Panel TypeNo panel1 PanelNo panel1 Panel
MaterialCompositeCompositeCompositeWood
Finish TypePrimedPrimedPrimedUnfinished
Core TypeSolid Hybrid Core - Pine/Foam/MDFSolid Hybrid Core - Pine/Foam/MDFSolid Hybrid Core - Pine/Foam/MDFSolid Core
Glass StyleClear GlassSatin GlassClear GlassClear Glass
Door TypeInterior French DoorInterior French DoorInterior French DoorInterior French Door
Number of Lites1 Lite1 Lite12 Lite1 Lite
Door HandingRight-HandedRight-HandedRight-HandedRight-Handed
Bore TypeSingle BoreSingle BoreSingle BoreSingle Bore
View ProductView ProductView ProductView Product

Specifications

Dimensions

Door Height (in.)
80 in
Door Thickness (in.)
1.375 in
Door Width (in.)
48 in
Jamb Size (in.)
4-9/16"
Nominal Door Height (in.)
80
Nominal Door Thickness (in.)
1
Nominal Door Width (in.)
48
Rough Opening Height (In.)
82 in
Rough Opening Width (In.)
50 in

Details

Bore offset
N/A
Bore Type
Single Bore
Color Family
White
Color/Finish
White
Core Type
Solid Hybrid Core - Pine/Foam/MDF
Door Handing
Right-Handed
Door Jamb Type
Flat Jamb
Door Type
Interior French Door
Features
Lockset Bore (Single Bore)
Finish Type
Primed
Frame Material
Wood
Glass Layout
Full Lite
Glass Shape
Rectangle Lite
Glass Style
Satin Glass
Hinge Finish
Bronze
Hinge Type
Standard
Material
Composite
Number of Lites
1 Lite
Panel Type
1 Panel
Product Weight (lb.)
100.44 lb
Returnable
90-Day
Texture Type
Smooth

Warranty / Certifications

Manufacturer Warranty
1-Year Limited

Questions & Answers

Typical questions asked about products:

  • Is the product durable?
  • Is the product easy to use?
  • What are the dimensions of the product?

Customer Reviews

  • 3.5
    out of 63 reviews
  • 36% recommend this product
Filter by:
Showing 1-10 of 63 reviews
glasss issue
Awful.. glass was installed backwards on one side. Found out acter installed. Where is wuality control
by
Response from Krosswood DoorsApr 14, 2021
We apologize for how the door arrived, please reach out to The Home Depot and we can take care of you. KrosswoodDoors-HD
    • Recommended
    The doors were built wrong, on of them had the...
    The doors were built wrong, on of them had the frost on the glass on the inside and one on the outside. Didn’t realize this tell it was completely installed and removed the protective plastic off the glass. Tried to have them just send me a new/ correct door, nope! I would have to rip it all back out and return it and then order another one
    by
    Response from Krosswood DoorsApr 12, 2021
    Please contact customer service to assist you. KrosswoodDoors-HD
    • Verified Purchase
    1 person found this helpful
    Door has a uneven split
    Door has a uneven split
    by
    Response from Krosswood DoorsMar 15, 2021
    Please contact customer service for assistance. KrosswoodDoors-HD
    • Verified Purchase
    4 people found this helpful
    The doors come primed only, unpainted. The frosted glass is covered in sticky plastic and tape f...
    The doors come primed only, unpainted. The frosted glass is covered in sticky plastic and tape for them to spray primer on door. So we left the glass covered till after install so we wouldnt have to REcover for painting. After all the installation and drywall repair, we painted the doors and removed the glass sheeting to find clear blotches on both frosted glass doors. Definately Does NOT add to the beauty. BUT TOO LATE NOW.. THEY ARE ALREADY INSTALLED
    by
    Response from Krosswood DoorsOct 9, 2019
    Yes, these doors are primed doors. We are sorry to hear that you have had problems with your satin glass windows. Please contact our customer service department and we would be happy to assist you in fixing your doors. KrosswoodDoors-HD
    • Verified Purchase
    3 people found this helpful
    Hi. The doors are nice. But once we peeled off the film the frosting as a glue mark and a patch ...
    Hi. The doors are nice. But once we peeled off the film the frosting as a glue mark and a patch on one side where the frosting is patchy. Too late to return. But can you ask the manufacturer how we can repair this? I tried to call them but the number did not work.
    by
    Response from Krosswood DoorsSep 30, 2019
    We are sorry to hear that your glass is not perfect. Our phones have been out but we are working on getting them fixed. In the meantime, you can clean the glue off of the glass using windex. As for the patchy glass that is another problem. Please reach out to customer service and we will assist you in fixing your problem. KrosswoodDoors-HD
      • Recommended
      2 people found this helpful
      We need to return this set of doors. We did...
      We need to return this set of doors. We did not believe we ordered satin etch. Would like to return them
      by
      Response from Krosswood DoorsOct 26, 2021
      We are sorry you had a bad experience with Krosswood Doors. You can return through Home Depot by following the directions here: https://www.homedepot.com/c/Return_Policy KrosswoodDoors-HD
        Doors are no good
        The doors are not square. Contractor could not get even spacing. Inner door edge was cut and uneven. Door stops were not centered. Would not recommend these doors. Should have gone to a door specialty company instead.
        by
        Response from Krosswood DoorsOct 18, 2021
        We are sorry you had a bad experience with Krosswood Doors. This is not what we expect from our double doors. If you want to send images to info@krosswood.com we can address the issue in quality control. You can return this product through the Home Depot 90 Day warranty. KrosswoodDoors-HD
          Window shatter due to heat.
          Bought the first set of doors with the internal shades in them, both windows shattered due to the heat. No warranty at all and they just dismissed my claim. Bought another door no shades and did the same thing. Do not buy these doors,
          by
          Response from Krosswood DoorsSep 20, 2021
          You can send images and Home Depot order number to info@krosswood.com to file a claim. Please describe the use of this door and why it is being exposed to heat. This is an interior door. If it is being used as an exterior application, that would void the warranty. We will review your case once we receive your email. KrosswoodDoors-HD
            Door came with chuncks of wood out that was poorly...
            Door came with chuncks of wood out that was poorly repaired with puddy. The left door hinges weren't mounted flush so that the door where the hinges are stick out a full 3/8"
            by
            Response from Krosswood DoorsJul 23, 2021
            I'm sorry you had a bad experience with Krosswood Doors. You can return your order and get a new product through the Home Depot 90-Day Warranty. KrosswoodDoors-HD
            • Verified Purchase
            Likely the worst door I could have bought. So weakly...
            Likely the worst door I could have bought. So weakly constructed and uneven that it took three contractors before finding one who would install it. Doors took significant sanding before they would even shut.
            by
            Response from Krosswood DoorsJun 9, 2021
            I'm sorry you had a bad experience with Krosswood doors. If you are unhappy with your product you can return through Home Depot. KrosswoodDoors-HD
            • Verified Purchase
            1 person found this helpful
            Showing 1-10 of 63 reviews