#1 Home Improvement Retailer

Internet #206880075

Model #0901138081AP

Store SKU #1001729112

13 in. x 17 in. Stainless Steel Cooking Grate

$2499
  • Stainless steel benefits non-sticky and rust-free surface.
  • Finger hole design for easy lift up
  • Design for gas grill model# 720-0830H
  • View More Details
Store
0 in stock
Text to Me
How to Get It

Frequently Bought Together

+
+
Price:
$2499

Product Overview

Renew your Nexgrill gas grill with Stainless steel wrapped replacement cooking grates. Replacement grates for Nexgrill model 720-0830H. Freshen the look and performance of your cooking grates, to enhance the life span of your Nexgrill grill. Package consists of 1 Stainless Steel Wrapped Cooking Grate.
  • Firm rods help creating grid marks on your favourite food
  • Side-to-side length measures 13 in.
  • Stainless steel wrapped construction
  • Finger hole for easy remove and replace
  • Parts are designed for Nexgrill model 720-0830H
  • California residents

Specifications

Dimensions

Product Depth (in.)
17.125984252
Product Height (in.)
0.5511811024
Product Length (in.)
13.3070866142
Product Width (in.)
13.3070866142

Details

Fits Brand/Models
Nexgrill
Material
Stainless Steel
Nonstick surface
No
Outdoor Living Product Type
Replacement Grill Part
Part Type
Grate
Returnable
90-Day
Weather Resistant
No

Warranty / Certifications

Manufacturer Warranty
Limited Warranty

Questions & Answers

Typical questions asked about products:

  • Is the product durable?
  • Is the product easy to use?
  • What are the dimensions of the product?

Customer Reviews

  • 4.1
    out of 383 reviews
  • 58%recommend this product
Filter by:
Showing 1-10 of 383 reviews
I ordered two of these cooking grates and neither of them were assembled squared or could lay fla...
I ordered two of these cooking grates and neither of them were assembled squared or could lay flat on a level surface. I'm guessing these got manufactured on a Friday afternoon right before happy hour (or after a liquid lunch). What appalls me the most is that Home Depot had the guts to ship these items. Zero quality control was applied to this order. Totally disappointed in Home Depot and I will not be ordering this product again.
by
Response from HappyGrillingfromNexgrillApr 16, 2021
Hello HomeDepotCustomer, this is Roland. Thank you for your purchase and feedback.
I was sorry to hear that you were not completely satisfied with our product and I want to make sure that we address all your concerns.
Please feel free to reach out to me directly at wecare@nexgrill.com or call us at 800-913-8999 if you would need further assistance. Thank you for your valuable feedback and we look forward hearing from you. Thank you again from all of us at The Grill Services! Nexgrill
    Exact replacement for originals. Originals lasted 4 seasons. Very simple to replace.
    Exact replacement for originals. Originals lasted 4 seasons. Very simple to replace.
    by
    • Verified Purchase
    • Recommended
    I ordered the replacement grates thru HD. When they arrived and I opened the package I couldn’t ...
    I ordered the replacement grates thru HD. When they arrived and I opened the package I couldn’t believe the craftsmanship. Neither grate was close to square and would not fit in the grill. I am disappointed quality control did not catch this crap before sending it to me. Now I have to find someone else to get the parts from.
    by
    Response from HappyGrillingfromNexgrillJul 9, 2020
    Hello, this is Sonata with Nexgrill Industries. I'm sorry that the grates arrived in that condition. We do offer replacement parts under warranty. Give us a call at 800-913-8999 and make sure to have your model and serial number handy for assistance. Have a great day! Nexgrill
      Grates are crap
      The grill grates are crap. Other than that the grill worked well. This is what happened after 2 summers of light use. Sent them email they reply it's only under warranty for a year. I replied i did not ask about the warranty. I want to know what material is being use as its not stainless steel. Some chinese fake stainless probably
      by
      Response from HappyGrillingfromNexgrillApr 21, 2020
      hello my name is Marianne on behalf of NExgrill. I am sorry to hear the cooking grids didn't last, it is made of 202 SS Wrapped. please call us on 800 913 8999 to check on replacement and help you further. I hope you enjoy your day!! Nexgrill
        1 person found this helpful
        POOR Quality Components
        No surprise here. My intention is to build an outdoor kitchen so decided to buy a good grill but one I knew would be temporary. That being said it was still $300 and just how temporary is the issue. Though I purchased a cover for this Nexgrill 0830H four burner BBQ and it is under my rear deck, it has never been in the rain not even once, both so called Stainless Steel Grates are rusted and two of the four flame/splash guards fell apart in my hands when removing to clean. The other two though still in one piece are rusted out and not far behind. In this case it is true "You get what you pay for".
        by
        Response from HappyGrillingfromNexgrillMar 23, 2020
        hello Lee, my name is Marianne on behalf of Nexgrill. I am sorry to hear your bad experience with the grill model 720-0830H. we do offer replacement parts under warranty. please call us on 800-913-8999 so we can help you further. I hope you enjoy your day!! Nexgrill
          cheap stainless
          Same as eveyone else - grates dont last and fall apart and cant be welded because its coated stainless so the metal inside is rusting and busting the stainless apart. Once I grind down to good metal to weld to theres not enough left to weld.
          by
          Response from HappyGrillingfromNexgrillAug 19, 2019
          hello SLB1, my name is MArianne on behalf of Nexgrill. i am sorry to hear the cooking grids are rusted. we do offer replacement parts under warranty. please call us on 800-913-8999 or email me at marianne_Zaki@grillservices.com. I hope you enjoy your day!! Nexgrill
            Have had the same problem with the grates as everyone else. I am in to my second set; however, t...
            Have had the same problem with the grates as everyone else. I am in to my second set; however, the set requires a smaller one that always seems to be out of stock. I am having to use my grill without that shorter grate. The problem I find with these grates is the runs break apart from the cross members. My first set was always cleaned after use and placed in the dishwasher. Eventually the runs began coming loose from the cross members one at a time until they could no longer be used. These are obviously poorly engineered. I suggest the manufacturer produce a replacement grate better engineered or even one that is made from heavy steel and not stainless. I have no complaints about the grill itself. Just wish I could find an alternate grate the same size.
            by
            Response from HappyGrillingfromNexgrillMay 24, 2019
            hello WayneMart, my name is Marianne on behalf of Nexgrill. I am sorry to hear you have same issue with the cooking grids. We don't recommend putting them in the dishwasher due to the high pressure and this can cause damage to the cooking grid. We recommend hand washing with warm water and soap. Regarding the small cooking grid you can call us on 800-913-8999 opt 1 so we can locate it by the model number. Hope you have a great day, Happy Grilling! Nexgrill
              1 person found this helpful
              Just so you know, these grates are NOT solid stainless steel. Mine split and cracked last year b...
              Just so you know, these grates are NOT solid stainless steel. Mine split and cracked last year before the warranty ran out and I wasn't at all happy about it. Because of some home issues, I wasn't able to call for warranty replacement until after they expired, but they still offered to replace them for free IF I paid $28 shipping, which was nearly the cost of the grate, so that wasn't really the help I was looking for. Wasn't happy with that customer service - although they were nice, I would have still had to pay an obviously padded shipping cost to get a replacement grate that will still fail because it wasn't able to withstand the heat. I would recommend finding grates that won't split and come apart. I love the rest of the grill though. I may see if Home Depot is willing to help me with this issue, since they usually are good about that. NexGrill... not so much. The heat diffusers under the grates are failing, too, and the lighter stopped working.
              by
              Response from HappyGrillingfromNexgrillMar 19, 2019
              Hello, this is Nipa on behalf of Nexgrill Industries. I apologize for everything you have experienced with the Cooking Grids and other parts. We do recommend cleaning the Grids after every use which will help prevent baking on the Grids. The best way to extend the life of the Cooking Grids is to clean/soak them in warm soapy water and scrub them after every use. Please contact our Parts Department at 866-601-5799 for Flame Tamers and the Module with the Model No. and Serial No. to have the Order placed. I hope you have a Great Day and Happy Grilling ! Nexgrill
                5 people found this helpful
                Same issue as everybody else. The grill body is sturdy and appears to be lasting. I purchased t...
                Same issue as everybody else. The grill body is sturdy and appears to be lasting. I purchased this grill 4/2015. Less than 2 months in the igniter failed. No problem. Just use a match. Then the heat shields rusted in about 1 year. The grates started failing within 1.5 years. The stainless peeled off. Completely rusted now. Several supports have fallen into the grease pan. Now my grease pan is completely rusted and and is sitting on top of my propane bottle. And yes I have to replace the heat shields again. Home depot does not carry the grates in stock, so I must order them. I have also had to take the burners out and wire brush them several times. But this is part of spring cleaning. The most used parts of this grill are JUNK!
                by
                Response from HappyGrillingfromNexgrillOct 16, 2018
                Hello Mid941 my name is Jessica with Nexgrill. I'm sorry to hear your experiencing issues with your grill. I would like to speak with you to get the model to the grill you have and look into the warranty for it so I can better assist you. I can be contacted at Jessica_Simon@grillservices.com or contact our parts department at 866-601-5799. Hope to hear from you shortly. Nexgrill
                  6 people found this helpful
                  I had the same problem as Thomas. My grates lasted less than two years, but I barbecue a lot and...
                  I had the same problem as Thomas. My grates lasted less than two years, but I barbecue a lot and with marinades so there is a lot of flame ups. I have always bought more expensive grills and with higher BTUs. This grill is the best I have ever had, other than the grates.
                  by
                  Response from HappyGrillingfromNexgrillJul 5, 2018
                  Hello KB my name is Jessica on behalf of Nexgrill. I apologize for everything you have experienced with the cooking grids. We do recommend cleaning the grids after every use or every other use. This will help prevent baking on the grids, which will have to be scrapped off. You can also season your grids to help with the clean up process. We appreciate your honest review and always looking to improve our products. Happy Grilling! Nexgrill
                    4 people found this helpful
                    Showing 1-10 of 383 reviews