Internet #206292604

Model #9007035

Fusion 5-Drawer Pure White Chest

icon
Easy Returns In Store and Online
Read ourReturn Policy

Specifications

Dimensions

Product Depth (in.)
19.5
Product Height (in.)
48.75
Product Width (in.)
31.25

Details

Assembly Required
Assembly Required
Color
White
Color/Finish
Pure White
Features
No Additional Features
Material
Particle Board
Number of Drawers
5
Product Weight (lb.)
109
Returnable
180-Day
Style
Modern,Transitional
Top Material
Particle Board

Warranty / Certifications

Manufacturer Warranty
5-year quality guarantee

Product Overview

With its transitional kick plate and its molding on both sides of the drawers, this 5-drawer chest from the Fusion collection will help you create a trendy and peaceful bedroom. Its minimalist lines and neutral finish allow it to fit in anywhere, adapting perfectly to your decor and your lifestyle. Its many storage spaces are ideal for keeping your room well organized.
  • Elegant, delicately grooved handles
  • Kick plate with cutout, for a transitional style
  • Molding on both sides of the drawers, for a refined finishing touch
  • 5-drawers, for optimum storage
  • Dimensions: 31.5 in. W x 17 in. D x 46 in. H
  • Accessories not included
  • Requires complete assembly by 2 adults (tools not included)
  • 5-year limited warranty
  • Return Policy

Info & Guides

You will need Adobe® Acrobat® Reader to view PDF documents. Download a free copy from the Adobe Web site.

Compare Similar Chest Of Drawers

current product
Fusion 5-Drawer Pure White Chest
Plenny 5-Drawer White Wash and Weathered Oak Chest of DrawersVito 5-Drawer Pure White Chest of DrawersTao 5-Drawer Gray Oak Chest of Drawers
BrandSouth ShoreSouth ShoreSouth ShoreSouth Shore
NameFusion 5-Drawer Pure White ChestPlenny 5-Drawer White Wash and Weathered Oak Chest of DrawersVito 5-Drawer Pure White Chest of DrawersTao 5-Drawer Gray Oak Chest of Drawers
Price
$17499
$17499
$19671
$22799
Ratings
(15)
(4)
(74)
(4)
Number of Drawers5565
Assembly RequiredAssembly RequiredAssembly RequiredAssembly RequiredAssembly Required
MaterialParticle BoardParticle BoardParticle BoardParticle Board
FeaturesNo Additional FeaturesNo Additional FeaturesNo Additional FeaturesNo Additional Features
Product Width (in.)31.2529.7531.2530.5
View ProductView ProductView ProductView Product

Enjoy 10% off

Sign up for Style & Decor emails and save on your next order. Valid on select items.

Questions & Answers

4Questions4Answers

What is the weight capacity of the dresser? I'm looking for one I could put my tv on top of, the ...

Asked by Deidra May 17, 2020
1
Answer

Thank you very much for your interest regarding our furniture. The top of this dresser can weight 35 lbs and the drawers 25. If you have any other question don't hesitate to let us know.

Are the bottoms of drawers wood or stiff cardboard? How much to have it assembled?

Asked by Bev February 4, 2016
1
Answer

Hello Bev, Thank you for your interest in our furniture. We are happy to answer your question. The bottom of the drawer is also made of compressed wood, it is thinner than the rest of the panels. We do not offer that kind of assembly service, we do however offer assembly help via telephone. Please feel free to contact our customer service with any further questions at 1-800-290-0465. We do have the number of an assembly company not affiliated with South Shore. National Assembly Service 1-877-627-2862.

What are the internal dimensions of the drawer W x H x D ?

Asked by Lau July 26, 2018
1
Answer

Thank you for taking interest in our products Drawer dimensions 25.5 x 13.62 x 4.37 inches

There are 3 different sets of dimensions listed for this chest: 31w x 48h x 13.75d 31.5 x ...

Asked by Quoi March 12, 2020
1
Answer

Hello and thank you for your interest in our product. Here are the Product dimensions: 31.25'' (W) x 19.5'' (D) x 48.75'' (H), ///// Or you may click on the link provided to view a diagram of the dimensions requested: https://d2n4zdpzptamsg.cloudfront.net/production/spree/variants/1087/original/open-uri20200309-4-ppsp0b.?1583778244

Customer Reviews

  • 15 Customer Reviews
  • 4 out of 5 stars overall
80% of customers recommended.
Overall Ratings
5star-icon(6)
4star-icon(5)
3star-icon(2)
2star-icon(1)
1star-icon(1)
Sort By:
This chest of drawers exceeded my expectations. It took some time to put it together however the ...
This chest of drawers exceeded my expectations. It took some time to put it together however the assembly instruction booklet was very helpful. It is very well made (sturdy), the drawers pull nicely, and it looks so nice in by daughters bedroom. We have had it for a few weeks now and are very happy with this purchase.
Was this helpful?
0
0
The Home Depot Reviewer Program
I have to admit this was packed immaculately! There was...
I have to admit this was packed immaculately! There was a couple of chunks taken out of the side despite the packing, but we will just fill these in. The directions are easy enough to follow and looks great once set up. For the $$ it's a good value for mostly particle board.
Was this helpful?
0
0
Response from South Shore TeamDecember 6, 2020
Thank you very much for this review. We are deeply sorry for the damage and you have a 5 years warranty with us for replacement parts so if you want to replace a part, don't hesitate to contact us at 1-800-290-0465 and we'll be more than happy to assist you :) SouthShore
The Home Depot Reviewer Program
Rating provided by a verified purchaser...
Rating provided by a verified purchaser
Was this helpful?
0
0
Response from SouthShoreCustomerServiceNovember 14, 2020
Thank you so much for this great review. We are glad to hear that you like our furniture :) SouthShoreFurniture
Nice furniture fit and finish good
Nice furniture fit and finish good
Was this helpful?
0
0
Response from SouthShoreCustomerServiceOctober 25, 2020
Hello, thank you for taking the time to leave such a nice review! We are very glad to hear you love your new South Shore unit. Have a wonderful day! SouthShoreFurniture
The Home Depot Reviewer Program
This was easy to assemble. Very beautiful drawer. Thank you.
This was easy to assemble. Very beautiful drawer. Thank you.
Was this helpful?
0
0
Rating provided by a verified purchaser...
Rating provided by a verified purchaser
Was this helpful?
0
0
Response from SouthShoreCustomerServiceSeptember 12, 2020
Hello, we're very sorry you are not satisfied with your purchase. :( If you need anything, please contact us at 1-800-290-0465, it will be a pleasure to assist you. Thank you SouthShoreFurniture
The Home Depot Reviewer Program
The chest was not difficult to assemble given the instructions. It's actually taller than I expec...
Quality :
3
Value :
3
The chest was not difficult to assemble given the instructions. It's actually taller than I expected which is great. The drawers are suitable. I would recommend. My only disappointment was that it came banged up with chips, wood broken. Customer service dismissed my concerns & offered a $40 credit as if that makes up for the amount of money I spent.
Was this helpful?
0
0
Response from SouthShoreCustomerServiceSeptember 6, 2020
Hi, thank you for purchasing some South Shore furniture. However, we feel sorry for the inconvenience you have experienced. We want to inform you that you have a 5-year warranty with the manufacturer that covers for replacement parts. Therefore, if you would like to obtain free replacement parts or assistance to take care of this, please feel free to reach us 7-days a week at 1-800-290-0465 or service@southshorefurniture.com.
Have a nice day!
South Shore Team SouthShoreFurniture
This dresser receives a 5-star rating for multiple reasons: It...
This dresser receives a 5-star rating for multiple reasons: It was very easy to assemble. The instructions were clear, all required pieces were provided, nothing was damaged. It looks great in my room and matches the other furniture. It's sturdy and has good storage. And, it was a great value!
Was this helpful?
0
0
The Home Depot Reviewer Program
These were easy to build and look nice. They did...
These were easy to build and look nice. They did come banged up a bit, but not enough for us to wait for another one to comes in.
Was this helpful?
0
0
Response from SouthShoreCustomerServiceOctober 1, 2019
Dear Nicole, thank you for the kind words regarding your new 5-drawer chest :)
We would like to invite you to call our Customer Service team so we may send you replacement parts to the damaged pieces. Our phone number is 1-800-290-0465; our agents are ready to assist you. SouthShoreFurniture
The Home Depot Reviewer Program
It took longer to put together than we thought but...
It took longer to put together than we thought but it is super sturdy and I love them!!!!
Was this helpful?
0
0
Response from South Shore TeamAugust 20, 2019
Hello Michelle, thank you for taking the time to leave such a great review! We are glad to hear you love your South Shore unit! Have a great day :) SouthShore
The Home Depot Reviewer Program
Review this Product
Share your thoughts with other customers