#1 Home Improvement Retailer

Internet #307838286

Model #RD42P2-BU

Rosedale 42 in. W x 19 in. D Bathroom Vanity in Blue with Cultured Marble Vanity Top in White with White Sink

$89900
Limit 5 per order
Apply Now
$undefined.00 /mo* suggested payments with months* financingApply Now
  • Vanity dimensions are 42.5 in. W x 18.75 in. D x 36.5 in. H
  • 3 shaker style doors with blue finish & color matching interior
  • ​Top is pre-drilled for 8 in. widespread faucet, sold separately
  • View More Details
How to Get It
icon
Easy Returns In Store and Online
Read ourReturn Policy

Frequently Bought Together

++
Price:
$89900

Specifications

Dimensions

Assembled Depth (in.)
18.75 in
Assembled Height (in.)
36.5 in
Assembled Width (in.)
42.5 in
Basin Depth (in.)
4.75
Basin Length (in.)
11.85
Basin Width (in.)
19.85
Cabinet Depth (in.)
18.74
Cabinet Height (in.)
34.25
Cabinet Width (in.)
42.01
Countertop Depth (in.)
18.75
Countertop Height (in.)
6.25
Countertop Width (in.)
42.50
Vanity Top Thickness (in.)
2.25

Details

Assembly Required
No
Backsplash Included
Backsplash Not Included
Cabinet & Top Assembled weight (lbs)
48.00
Cabinet Color
Blue
Cabinet Color Family
Blue
Cabinet Material
Particle Board
Cabinet Shade
Dark
Faucet Hole Spacing (in.)
8 in. Faucet Hole Spacing
Faucet Included
Faucet Not Included
Hardware Finish Family
Nickel
Included
No Additional Included Components
Medicine Cabinet Included
Medicine Cabinet Not Included
Mirror Included
Mirror Not Included
Number of Drawers
2
Number of Shelves Included in Cabinet
2
Number of Sinks
Single Sink
Returnable
90-Day
Sidesplash Included
Sidesplash Not Included
Sink Color
White
Sink Color Family
White
Sink Location
Center
Sink Material
Composite
Sink Shape
Rectangular
Sink Type
Integral
Style
Transitional
Top Color
White
Top Color Family
White
Top Material
Cultured Marble
Top weight (lb.)
48.00
Vanity Cabinet Features
No Additional Features
Vanity Drawer/Door Features
Adjustable Hinges,Fully Extendable Drawers,Soft Close Door Hinges
Vanity Top Edge Type
Flat
Vanity Type
Freestanding

Warranty / Certifications

Manufacturer Warranty
Limited Lifetime Warranty

Product Overview

The 42 in. W Rosedale vanity in a Blue finish with Cultured Marble Vanity Top in White is a stunning piece that will enhance your home with style and charm. The newly designed 42 in. W vanity comes standard with both soft close doors and drawers while offering an abundance of storage. The deep rich Blue finish provides a durable lasting protection along with satin nickel hardware and is pre-drilled for an 8 in widespread faucet.
  • Assembled dimensions are 42.50 in. W x 18.75 in. D x 36.50 in. H
  • Thick white vanity top included with a 2.25 in. profile height
  • Vanity top is pre-drilled for an 8 in. widespread faucet, faucet and plumbing not included
  • Blue cabinet finish with color matching interior
  • 3 shaker style doors with 6-way adjustable soft-close hinges for easy door alignment
  • 2 matching shaker style drawers with full extension soft-close glides provides 100% access to all your bath supplies
  • Satin nickel hardware included
  • Vanity top is non-porous thus making it bacteria, mold, and mildew resistant
  • Variations in color hues and patterns are common in all vanity tops
  • Furniture grade wood box construction and color matching arched toe-kick
  • Ready and easy to install with silicone caulking, sold separately
  • Open cabinet back to allow easy plumbing access
  • Limited lifetime warranty
  • Return Policy
  • California residents

Info & Guides

You will need Adobe® Acrobat® Reader to view PDF documents. Download a free copy from the Adobe Web site.

Compare Similar Bathroom Vanities with Tops

Hampton Harbor 44 in. W x 22 in. D Bath Vanity in White with Natural Marble Vanity Top in White
current product
Rosedale 42 in. W x 19 in. D Bathroom Vanity in Blue with Cultured Marble Vanity Top in White with White Sink
Teagen 42 in. W Bath Vanity in Dark Espresso with Cultured Stone Vanity Top in Beige with White BasinWindlowe 49 in. W x 22 in. D x 35 in. H Bath Vanity in Navy Blue with Carrara Marble Vanity Top in White with White Sink
BrandHome Decorators CollectionSt. PaulHome Decorators CollectionHome Decorators Collection
NameHampton Harbor 44 in. W x 22 in. D Bath Vanity in White with Natural Marble Vanity Top in WhiteRosedale 42 in. W x 19 in. D Bathroom Vanity in Blue with Cultured Marble Vanity Top in White with White SinkTeagen 42 in. W Bath Vanity in Dark Espresso with Cultured Stone Vanity Top in Beige with White BasinWindlowe 49 in. W x 22 in. D x 35 in. H Bath Vanity in Navy Blue with Carrara Marble Vanity Top in White with White Sink
Price
$85900
$89900
$89925
$1199.00
Save $299.75 (25%)
$119920
$1499.00
Save $299.80 (20%)
Ratings
(1621)
(161)
(242)
(544)
Number of SinksSingle SinkSingle SinkSingle SinkSingle Sink
StyleTraditionalTransitionalTransitionalTraditional
Vanity TypeFreestandingFreestandingFreestandingFreestanding
Sink LocationCenterCenterCenterCenter
Cabinet MaterialMedium Density Fiberboard (MDF)Particle BoardMedium Density Fiberboard (MDF)Wood
Cabinet ShadeLightDarkDarkDark
Sink TypeUndermountIntegralUndermountUndermount
Sink ShapeRoundRectangularRectangularRound
Vanity Cabinet FeaturesRemovable LegsNo Additional FeaturesPredrilledNo Additional Features
View ProductView ProductView ProductView Product

Get 10% off your purchase

Sign up for emails & save 10% on select home decor. Valid on select items.

Questions & Answers

Typical questions asked about products:

  • Is the product durable?
  • Is the product easy to use?
  • What are the dimensions of the product?

Customer Reviews

  • 3.9
    out of 161 reviews
  • 37%recommend this product
Filter by:
Showing 1-10 of 161 reviews
It looks beautiful!! Quality piece. Great price. I changed out...
It looks beautiful!! Quality piece. Great price. I changed out the knobs to match my design but very pleased!
by
    1 person found this helpful
    Really nice vanity. Love that it's much higher than the...
    Really nice vanity. Love that it's much higher than the one we took out. Soft close drawers are nice. The drain closure is simple & superior to the old faucets. Nice heavy white marble top.
    by
      Terrible...
      Terrible
      by
      Response from Woodcrafters Home Products TeamSep 8, 2021
      Hello Valued HomeDepotCustomer, Thank you for your review of the Rosedale vanity. Please know that if you feel like what you received and are experiencing are due to a defect in the material or workmanship, our best recommendation would be for you to reach out to our Customer Care team so that we may review your situation; you may reach out to our Customer Care team by e-mailing them at CustomerCareWC@masterbrand.com. We ask that you please add in your e-mail that you were directed to reach out to the team so that they are aware that this is a known issue. Nevertheless, we truly appreciate your feedback and will be sure to use your review as a guide towards actively improving our products and customer experience. Best Regards. WoodCrafters
        2 people found this helpful
        Looks good but hard to clean. It stains fast....
        Looks good but hard to clean. It stains fast.
        by
          Looks good
          I recently purchased two vanities. Unlike the some of the reviews, the vanities arrived in great condition and were installed with no issues. I have no complaints at this time. I hope with time they continue to hold up.
          by
            • Recommended
            1 person found this helpful
            Not cheap, but definitely nasty
            If you like MDF with chipped corners, and laminate that looks like it was cut by a 3rd grader with a blunt saw... you might like this vanity. A plumber installed ours today, and it came out of the box looking like it was already 3-5 years old. Considering it cost $860 before it went on sale, it's just a sub par, cheaply made piece of junk masquerading as something that should be in the bottom end of the mid-tier category. If it was $300 I'd understand, but obviously it's not. I've never in my life seen a vanity come out of a box as roughly made as this is. Really, really poorly constructed in just about every way (drawers at different angles, levels etc. on top of the jagged laminated edges and chipped MDF)
            by
            Response from Woodcrafters Home Products TeamJul 9, 2021
            Hello Bnjmin, Thank you kindly for your review. We have reached out to you directly in hopes of partnering and rectifying the situation, along with passing along your experience to our quality leaders. We look forward to hearing back from you, and working towards a resolution. In the meantime, please know that we value your feedback and look forward to using your review as a guide towards actively improving our products and customer experience. Best Regards. WoodCrafters
              3 people found this helpful
              Just average build quality. Looks good....
              Just average build quality. Looks good.
              by
              • Verified Purchase
              This has held up horribly since we installed it almost 2 years ago. There is paint wearing away f...
              This has held up horribly since we installed it almost 2 years ago. There is paint wearing away from the drawer that is always used for toothpaste etc. The insides of the drawer have bubbled from some moisture of a comb that was put away with a small amount of water on it. This is not fit to be sold for a bathroom in any way.
              by
              Response from Woodcrafters Home Products TeamMar 23, 2021
              Hello AR3, Thank you for your review of the Rosedale 42 in. W Vanity. We are very sorry for any inconvenience you have experienced with the unit. Although water damage is not covered by the Limited Lifetime Warranty, our products are designed and tested for quality and durability to provide trouble-free use. Please rest assured that we stand behind our products and our Limited Lifetime warranty. However, if you feel like what you are experiencing was due to a manufacturer defect, and if you are able to do so, we would like to ask that you reach out to our Customer Care team so that we may explore your Limited Lifetime Warranty options as well as learn from, and review your experience with our quality leaders. You may reach out to our Customer Care team by e-mailing them at CustomerCareWC@woodcrafters-tx.com; we ask that if you choose to reach out that you do clarify in the subject line that you were directed to reach out so that they are aware that this is a known issue. Nevertheless, please know that we value your feedback and look forward to using your review as a guide towards actively improving our products and customer experience. Best Regards. WoodCrafters
                5 people found this helpful
                Paint delaminates off of the panels in under a year.
                The panels are made of mdf, and in a higher humidity environment like a bathroom, the paint will peel off on every edge and joint. It looked great new, but within a couple of months it started peeling. We're 11 months in and are currently working through Home Depot on a return/replacement. Save yourself some headache and look elsewhere.
                by
                Response from Woodcrafters Home Products TeamMar 5, 2021
                Hello jeremy, Thank you kindly for your review. Although we are pleased to learn that you have received assistance with a replacement vanity order, we are very sorry to learn that it did not meet your expectations. If you are willing, we would like to request that you reach out to our Customer Care team so that we may review your situation, along with passing along information regarding your experience to our Quality leaders. You may reach out to our Customer Care team by e-mailing them at CustomerCareWC@woodcrafters-tx.com; we ask that if you choose to reach out that you do clarify in the subject line that you were directed to reach out so that they are aware that this is a known issue. Nevertheless, please know that we value your feedback and look forward to using your review as a guide towards actively improving our products and customer experience. Best Regards. WoodCrafters
                  7 people found this helpful
                  This vanity base looks really cheap in person. Really disappointing because it has the simple loo...
                  This vanity base looks really cheap in person. Really disappointing because it has the simple look and narrower depth I wanted. The finish quality is awful with numerous manufacturing flaws. The paint is flaking along a shelf, the bottom and one edge of the MDF base. The drawers are very hard to slide open and one had a scratch on the top inside of the drawer out of the box. The cheap wood backing is visible when I walk into the bathroom. I could go on and on. Please ignore the *very* unfinished bathroom it's in. It is no nicer than the $300‐400 vanities I looked at in Home Depot. If you can get it on sale, it might be worth considering, but definitely not an $800-quality piece. I'm really disappointed.
                  by
                  Response from Woodcrafters Home Products TeamMar 3, 2021
                  Hello ikkin, Thank you for your review of the 42 in. W St. Paul Rosedale Vanity in White with Cultured Marble Vanity Top in White. We are very sorry to see and learn that you received a product with quality concerns. Please know that if you feel like what you received was due to a manufacturer defect, we ask that you reach out to our Customer Care team so that we may review your experience with our quality leaders. You may reach out to our Customer Care team by e-mailing them at CustomerCareWC@woodcrafters-tx.com; we ask that if you choose to reach out that you do clarify in the subject line that you were directed to reach out so that they are aware that this is a known issue. Nevertheless, please know that we value your feedback and look forward to hearing from you so that we may use your review as a guide towards actively improving our products and customer experience. Best Regards. WoodCrafters
                    3 people found this helpful
                    Showing 1-10 of 161 reviews