#1 Home Improvement Retailer

Internet #206441610

Model #SSUS1000.018

25 in. x 22 in. x 13.6 in. Solid Surface Undermount Utility Sink in Bisque

$11799
Apply Now
Save up to $100 on your qualifying purchase.
Apply for a Home Depot Consumer Card
  • Laundry sink is durable for tough jobs with plenty of workspace
  • Swanstone's matte, solid surface material is non-porous & durable
  • Easy to install - can be installed as drop-in or undermount
  • See More Details

Frequently Bought Together

+
+
Price:
$11799

Product Overview

Swan's solid surface utility sink has a 17.5 gal. capacity and installs into the countertop for an upgrade laundry room look. The 12.75 in. deep tub provides plenty of work space for even the toughest tasks. The flat deck allows for a variety of faucet applications and will accommodate either 4 in. or 8 in. centers. Includes countertop installation hardware, drain and complete installation instructions. Available in your choice of solid or aggregate colors.
  • An upgraded countertop laundry tub; ready for even the toughest jobs
  • Renewable solid surface is easy to clean and will not wear away
  • Accommodates the faucet of your choice; 4 in. and 8 in. centers are marked on the underneath side of the faucet deck but not drilled
  • Flat faucet deck allows for a variety of faucet applications
  • Easy-to-install, drop-in tub provides an upgraded laundry room look
  • Mold & mildew resistant with no surface coating to chip or crack
  • Compression-molded with high impact resistance from heavy objects
  • Manufactured from solid surface material which is heat resistant to 450°
  • Wide faucet deck provides room for soap or cleaning supplies
  • Available in 2 solid and 2 aggregate color choices



  • California residents

Info & Guides

You will need Adobe® Acrobat® Reader to view PDF documents. Download a free copy from the Adobe Web site.

Specifications

Dimensions

Basin Depth (in.)
13.563
Product Depth (in.)
22
Product Height (in.)
13.563
Product Width (in.)
25
Sink Drain Opening (In.)
3.5

Details

Color Family
Beige
Color/Finish
Bisque
Faucet Included
No
Kit
No
Legs Included
No
Material
Solid Surface
Number of basins
1
Product Weight (lb.)
18
Returnable
90-Day
Rust Resistant
Yes
Sink capacity (gallons)
17.5
Sink Mount Type
Self-Rimming or Undermount
Sink Strainer Included
Yes
Sink Type
Drop-in
Style
Modern

Questions & Answers

Typical questions asked about products:

  • Is the product durable?
  • Is the product easy to use?
  • What are the dimensions of the product?

Customer Reviews

  • 3.6
    out of 59 reviews
  • 55% recommend this product
Filter by:
Showing 1-10 of 59 reviews
The sink is pretty big. We used it in our laundry room. We did an under mount installation and it...
The sink is pretty big. We used it in our laundry room. We did an under mount installation and it worked out pretty good. The drain is a little bit of a pain. We installed the drain using silicone instead of the rubber washer it came with. A little bit of water stays behind but I cant complain too much giving the price. You get what you pay for. Overall I would recommend it for something like a wash room or utility sink that doesn't get used as often.
by
Response from Swan Customer Care TeamFeb 17, 2021
Hi Audenflores,
We are happy to hear you had a positive experience at Home Depot! We value your input and encourage you to let us know more details about your experience with us. SwanAnswers
    • Recommended Product
    Summary: This product is not made with care. It is not worth your time, and I'm really angry tha...
    Summary: This product is not made with care. It is not worth your time, and I'm really angry that I've cut my countertop for this piece of junk. Please, learn your lesson from me and do not buy this sink. Buy a quality product instead. Detail: My parents have 2 of these in their home, one in the laundry room and one in the detached garage. The one in the garage is about 30 years old as it was originally the one in the house. When they remodeled the house about 10 years ago, they bought a newer swanstone sink to match the granite countertops they installed. Both of these sinks are thick, high quality sinks that will likely last 2 lifetimes or more. I'm now building my garage countertop with a sink as a cleanup station in my garage. I bought this sink to replicate what my dad has. This sink that home depot sells is utter garbage. At a glance, it seems like the same product, however it is not made the same, nor is it a quality built product. The first sink I installed I noticed a leak from the very second it was filled with water. After inspecting it, I found it was not coming from the drain, but from a pinhole in the bottom of the tub. The casting was defective and a thin spot resulted in a pinhole that was not evident until it had been installed. You could chip it away with your fingernail and it appeared that it was some sort of filler type patch done by the manufacturer. I returned it to home depot and had another one sent. This time, I decided to check before I installed it, and found a casting bubble close to the drain that collapsed with light pressure from my index finger. Putting a flashlight behind it reveals the casting defect. Shining around reveals many more of these. I will be returning this one as well. I don't know if Swan is making a cheaper product for home depot or if this is just how these sinks are made now. I'm not the first one with this problem and I have received 2 in a row that are bad. This can't just be coincidence.
    by Steve
    Response from Swan Customer Care TeamJan 31, 2019
    Steve,
    Thank you for taking the time to let us know of the issues you had with our utility sink. I assure you that is not indicative of the quality that we strive to provide. I was following up with our Quality Control and Customer Service Teams and they did let me know that you were in contact with them on Wednesday 1/30/19 about this issue. Our quality team is auditing the finished goods inventory of this sink and our customer service team let me know they entered a replacement order to come out to you when you were speaking with them. We appreciate your feedback on this issue to bring this to our attention. i hope you are able to revise the current review to a more favorable one once the new sink arrives. If you have any other concerns, please give us a call at 1-800-325-7008. SwanAnswers
      7 people found this helpful
      My Swan utility tub is everything I had hoped for. It resists stains and does not scratch. I ...
      My Swan utility tub is everything I had hoped for. It resists stains and does not scratch. I wash out paint brushes and dirty hiking boots in it. I like the depth and way it curves around the edges. It fits perfectly in the counter top. Van Gogh looks on with approval too.
      by Annie
      • Verified Purchase
      • Recommended Product
      3 people found this helpful
      Rating provided by a verified purchaser...
      Rating provided by a verified purchaser
      by HomeDepotCustomer
      Response from Swan Customer Care TeamJul 20, 2021
      Thank you for your review! We hope that you enjoy your Swan Sink. SwanAnswers
      • Verified Purchase
      Great out of the box, installed easily, nice and deep...
      Great out of the box, installed easily, nice and deep utility sink. Did come with a strainer insert -- even though not pictured. Not sure about long-term use as it is brand new, but for now, just what we needed.
      by AMY
      Response from Swan Customer Care TeamJul 8, 2021
      Thank you for your review, Amy! We are pleased that your new sink was installed easily, and that you are happy with the quality and depth of it. We hope that you continue to enjoy! SwanAnswers
      • Verified Purchase
      Rating provided by a verified purchaser...
      Rating provided by a verified purchaser
      by HomeDepotCustomer
      Response from Swan Customer Care TeamMay 7, 2021
      Hi HomeDeptCustomer,
      Thank you for the 5-stars! Hope to see you again soon! SwanAnswers
      • Verified Purchase
      Rating provided by a verified purchaser...
      Rating provided by a verified purchaser
      by HomeDepotCustomer
      Response from Swan Customer Care TeamApr 23, 2021
      We are happy to hear you had a positive experience at Home Depot! We value your input and encourage you to let us know more details about your experience with us. SwanAnswers
      • Verified Purchase
      Rating provided by a verified purchaser...
      Rating provided by a verified purchaser
      by HomeDepotCustomer
      Response from Swan Customer Care TeamApr 12, 2021
      We are happy to hear you had a positive experience at Home Depot! We value your input and encourage you to let us know more details about your experience with us. SwanAnswers
      • Verified Purchase
      Sink looks great in my laundry room. Nice and...
      Sink looks great in my laundry room. Nice and deep for cleaning brushes. Was exactly what I expected.
      by HomeDepotCustomer
      Response from Swan Customer Care TeamApr 12, 2021
      Thank you for the 5-stars! Hope to see you again soon! SwanAnswers
      • Verified Purchase
      Rating provided by a verified purchaser...
      Rating provided by a verified purchaser
      by HomeDepotCustomer
      Response from Swan Customer Care TeamMar 9, 2021
      Thank you for the 5-stars! Hope to see you again soon! SwanAnswers
      • Verified Purchase
      Showing 1-10 of 59 reviews