#1 Home Improvement Retailer

Customer Reviews for Illuminations 31.5 ft. 24-Light RGB LED Color Blast Remote Controlled C12 Faceted String Lights

Internet #305025546

Model #L9024021NU01

Store SKU #1003193770

  • Features an 8-motion color wheel controller
  • LED lights are energy-efficient and cool to the touch
  • Includes a weather-proof twist lock connection

Customer Reviews

  • 3
    out of 56 reviews
  • 46% recommend this product
Filter by:
Showing 1-10 of 56 reviews
Do not buy. I bought 5 strings and 4 of 5 had many bulbs go out. You can imagine spending all day...
Do not buy. I bought 5 strings and 4 of 5 had many bulbs go out. You can imagine spending all day hanging these on the roof and then watching bulb by bulb go out. I paid more for LED to avoid this problem. There is not a way to swap the bulbs, I am out $199.90 on these. The other issue is on the color wheel they did not have a green and red. Only a multi color display that was not very xmas like.
by ForcedGrinch
Response from PolygroupApr 29, 2019
Dear Valued Consumer, thank you for telling us about your experience. We apologize for the dissatisfaction. Please feel free to contact Polygroup at 888-919-0070 or warranty@polygroup.com if you have questions about your Color Blast light strands. We want to help! Best regards, Polygroup Manufacturer Polygroup
5 people found this helpful
This is a great set of RGB lights! I have been a fan of RGB Christmas lights since they came out...
This is a great set of RGB lights! I have been a fan of RGB Christmas lights since they came out and the features and prices have been getting better and better every year. The color range and options on these lights is great and the remote is easy to use and allows you to customize the static color you want very precisely. My favorite setting though has to be the random colors where all the bulbs gradually change color independently. Multiple strings (up to 10) can be connected together and will all be synchronized acting as a single string. Overall I’m very happy with these lights and am looking forward to setting them up outside!
by northwindone
Response from PolygroupOct 10, 2018
Dear Valued Consumer, thank you for your comments and the 5 star review. We are happy to know you like your Illuminations 31.5 ft. 24-Light RGB LED Color Blast Remote Controlled C12 Faceted String Lights (#L9024021NU01). Best wishes for happy holidays! Should you have any questions about your lights, please feel free to contact a Polygroup telephone agent at 888-919-0070 or send us an email at warranty@polygroup.com. Best Regards, Polygroup Manufacturer Polygroup
4 people found this helpful
A fun way to celebrate any occasion! The string of 24 LED lights has much to offer as far as var...
A fun way to celebrate any occasion! The string of 24 LED lights has much to offer as far as various color combinations. With the included nifty & small remote control, one can change from all white to blue to flashy colored lights and much more. Of course the shape is that of Christmas light bulbs, but I am going to use them for a birthday party in pink.
by Bobo
Response from PolygroupSep 21, 2018
Dear Valued Consumer, thank you for your comments and the 5 star review. We are happy to know you are having fun with the RGB Color Blast Faceted String Lights (#L9024021NU01) and the nifty controller. Best wishes for a happy birthday party! If you have any other questions, please feel free to contact a Polygroup telephone agent at 888-919-0070 or send us an email at warranty@polygroup.com. We want to help! Best Regards, Polygroup Manufacturer Polygroup
3 people found this helpful
I have always loved multi function string lights and have used them for years. Too now have them ...
I have always loved multi function string lights and have used them for years. Too now have them with a remote control definitely takes things up a notch. I was surprised to open the box and find clear bulbs. For some reason I thought they would be different colors but clear let me know I was in for a colorful treat, and I was. Includes a nine button remote control with a fun color wheel that has an indicator light in the middle and no instruction manual! I have yet to figure out what all the buttons do and a manual would have certainly been useful. Box says detailed instruction sheet included but mine wasn’t. I was able to select the different functions and how fun they are. These lights can be used for any occasion and can do numerous color choices from turquoise to amber. They can also be connected to 9 other light sets. Should have 25,000 hours of LED life. 3 watts and 31.5 ft total length with 24 bulbs. Indoor/outdoor. Would look great on a white tree. Plastic and seem durable.
by Linzseyslilpad
Response from PolygroupSep 27, 2018
Dear Valued Consumer, thank you for your comments. Your 24-Light Color Blast Remote Controlled C12 Faceted String Lights (#L9024021NU01) retail package should have included printed instructions. We apologize for the inconvenience. Instructions are available on line at: https://images.homedepot-static.com/catalog/pdfImages/df/df0d1dce-5d05-4b3f-b10a-4f4bcfff9e5c.pdf. If you have any other questions, please feel free to contact a Polygroup telephone agent at 888-919-0070 or send us an email at warranty@polygroup.com. We want to help! Best Regards, Polygroup Manufacturer Polygroup
1 person found this helpful
31.5 Feet 2-Light RGB LED Color Blast Remote Controlled C12 Faceted String Lights ILLUMINATIONS COLOR BLAST These are the most gorgeous lights I've ever seen. It comes with a remote control that you can synchronize the lights with only one remote. It has a color wheel remote control that will let you customize any or all of the colors with the turn of a wheel. It features 8 motion color wheel, synchronize connected light set with one controller, energy-efficient low voltage LED lights, Weather proof twist lock connection and Next generation RGB LED's for added safety. This set is so amazing with all the various features, You can select the Strobe effect, Rainbow Chasing, Fading effect, Multi-Ball, Color switching, Wave feature, Chasing function or Cross Wave. This set has 24 LED lights and rated for up to 10 Color Blasts of the same model light set. It has a total of 3 watts. You have the option to mix and match within the same series to create your own personal and unforgettable light spectacle with this top quality premium lighting. I highly recommend these lights. I can assure you, you won't be disappointed. These lights are made in China, and appear to be of very good quality. The lighted length is approximately 19.2 ft and the total length is approximately 31.5 feet,
by Me
Response from PolygroupSep 27, 2018
Dear Valued Consumer, thank you for your comments and the 5 star review. We are happy to know the Color Blast Remote Controlled C12 Faceted String Lights (#L9024021NU01) are the most gorgeous lights you have ever seen. Best wishes for happy holidays! Should you have any questions about your lights, please feel free to contact a Polygroup telephone agent at 888-919-0070 or send us an email at warranty@polygroup.com. Best Regards, Polygroup Manufacturer Polygroup
2 people found this helpful
Color blast c12
Dont buy these lights they will start to burn out in 2 weeks. Poly group is useless and they wont help you. Even if you have a receipt they warranty them for 30 days and by time they process your request itll be past 30 days. They dont list warranty information on the box which they should. Its a shame because the lights are really cool and look good, but will not last because the craftsmanship in making them is not there. Which is awful considering how much they cost. Dont make the same mistake!
by Eric
1 person found this helpful
Purchased two strings worked well the first year but a third of the lights did not work the 2nd y...
Purchased two strings worked well the first year but a third of the lights did not work the 2nd year on each string and the bulbs are not replaceable
by Bob
Response from PolygroupDec 16, 2019
Hello Bob, thank you for your comments. We regret the disappointment. Please feel free to contact us, at 888-919-0070 or warranty@polygroup.com, if you have any questions about Polygroup products. Best regards, Polygroup Manufacturer Polygroup
HORRIBLE PRODUCT! DON'T BUY! We spent a lot of money last year to upgrade our outdoor lights and ...
HORRIBLE PRODUCT! DON'T BUY! We spent a lot of money last year to upgrade our outdoor lights and it was amazing...LAST YEAR. We took a lot of care putting these lights up because they do seem very delicate. This year started putting them out again and out of the 8 boxes we bought last year, at least 4 of them don't work. Several of the strands had 1/4 to a 1/2 of lights that would not light. One strand - brand new out of the box - wouldn't even come on at all. For the record, there is no way to replace a bulb in these, so that is out of the question. It is all or nothing. For the money we spent on these I would expect more than one season out of these, especially with the care we spent on putting these away. Not that I want to spend anymore money on this garbage, but part of my house is lit so I was going to buy enough to finish the job. I can't even find the lights in stores or online this close to Christmas. What an absolute WASTE OF TIME AND MONEY.
by Brian
3 people found this helpful
WHAT A WASTE OF MONEY!!!! Don't bother wasting your money on these light!! Bought these lights a...
WHAT A WASTE OF MONEY!!!! Don't bother wasting your money on these light!! Bought these lights and less than a year, 2 strands had lights go off. I called the company's customer service and they informed me since they have a 30 day warranty and there is nothing they can do to help me, essentially its my loss, ($80.00 worth). I paid 40+ dollars per box and bought 6 boxes, and I only got 1 good use out of the. If your gonna sell LED of all the lights and charge that kind of money, at least make them last for more than one use or make it possible to change out the plastic light burbles.
by JHM
1 person found this helpful
A fix for dead bulbs
I invested in 6 strands. Overall they are just OK. While they all use the same remote it can be hard to get them all on the same program because of range between strand controllers. Also none of the light schemes scream Christmas and the colors aren’t rich enough to work for anything other than Easter - they tend to be pastel and colorful. Bulbs are not addresssible and each strand works on its own program so it cannot chase down multiple connected strands. Quality is quite poor. Within the first month some bulbs started dying or not staying the right color. Pulled them out this year and had between 1-6 dead bulbs per 24 bulb strand. About to give up and buy yet another full set for the house I decided to investigate and I FOUND A SOLUTION. Pry off the clear housing of the dead bulb. Pull the bulb out. Now check the leads, one of them will likely fall right out! The LED leads are faulty. Grab some small gauge solid core wire and fashion a new lead giving a slight zig zag to the part inserted to help make contact and keep it in place. Reinsert the bulb and test with power. Some bulbs come right back to life while others need a few tries. Hopefully this saves so lights from the landfill.
by Carl
1 person found this helpful
Showing 1-10 of 56 reviews