#1 Home Improvement Retailer

Customer Reviews for KOHLER Awaken Wall-Mount Supply Elbow in Vibrant Brushed Nickel

Internet #205178710

Model #K-98350-BN

  • Wall-mount
  • Slip-fit connection easily installs without using the thread
  • Designed to be used with a hand shower and hose

Customer Reviews

  • 3.6
    out of 29 reviews
  • 67% recommend this product
Filter by:
Showing 1-29 of 29 reviews
Works good. Looks great!...
Works good. Looks great!
by Paul
  • Verified Purchase
nipple too long
I am working in a very standard shower and the nipple that comes with the kit is 2" too long. definitely upset about this.
by russ
Response from Kohler Product ExpertJan 22, 2021
russ, my name is Jessica with Kohler Customer Service. I am sorry to hear of your disappointment with the adapter that is packaged with the Awaken supply elbow. The supply adapter packaged is for a standard installation. If you are in need of a shorter or longer adapter, there are several options available. Please reference steps 1 & 2 of the installation guide to verify which adapter is needed for your installation: https://bit.ly/360dzbF. If we may further assist you in any way, please email our Customer Service team at KohlerCustServ@kohler.com. We are here to help. - Jessica P. Kohler Customer Service.
    Rating provided by a verified purchaser...
    Rating provided by a verified purchaser
    by HomeDepotCustomer
    • Verified Purchase
    by Sushan
    • Verified Purchase
    I had to return the wall mount supply elbow because...
    I had to return the wall mount supply elbow because the length of the nipple connecting to the water supply fitting did not allow the elbow to be flush with the wall.
    by Randy
    • Verified Purchase
    have to order correct length supply stem to work. complete...
    have to order correct length supply stem to work. complete waste of time.
    by JASON
    Response from Kohler Product ExpertSep 10, 2020
    Hi Jason, this is Sarah with Kohler Customer Service. I'm sorry to hear you are unhappy with your Awaken wall-mount supply elbow. This product can be used with any standard 1/2" threaded hose and handshower. For additional assistance, please email us at KohlerCustServ@kohler.com. We are here to help. -Sarah S. Kohler Customer Service
    • Verified Purchase
    1 person found this helpful
    had to return it, the shaft was to long. the...
    had to return it, the shaft was to long. the escusion would not get flush to the tile
    by HomeDepotCustomer
    • Verified Purchase
    1 person found this helpful
    Did not work product designed to work with new valve...
    Did not work product designed to work with new valve and plumbing installation not existing plumbing stem not adjustable.
    by JJ
    • Verified Purchase
    These are nice yet require special plugs for the supply that are held in by 2 O-ring and a set sc...
    These are nice yet require special plugs for the supply that are held in by 2 O-ring and a set screw. You will need an flange elbow and then if your wall spacing is very large you can build a backer stud to get the correct adjustment. The adjustment provided is very small of under 1/2 inch. I have not installed them yet I am building new wall so I can adjust and build it to fit. It would be far better if the supply line was threaded and have a set of washers and nuts to make it tight to the wall and the set screw to adjust the angle and direction of placement. The special fitting is designed so that you can tighten the fitting down and then place the head on with out fear of it not being in the correct aliment.
    by kameljoe21
      1 person found this helpful
      Nice piece, very heavy but too expensive....
      Nice piece, very heavy but too expensive.
      by DAVID
      • Verified Purchase
      Connection to wall outlet is fixed with this hookup,there's no...
      Connection to wall outlet is fixed with this hookup,there's no adjustom
      by HomeDepotCustomer
      Response from Kohler Product ExpertDec 17, 2019
      Hi HomeDepotCustomer, this is Sarah with Kohler Co. I'm sorry to hear you aren't completely satisfied with your Awaken Wall-Mount Supply Elbow. We strive to delight our customers with a superior product, so it is disappointing to hear we did not meet your expectations. This supply elbow is stationary and intended to provide your shower hose with the water needed to run your handshower. We appreciate you taking the time to provide us with this feedback. Please email our Customer Service team directly at KohlerCustServ@kohler.com so that we can learn more about what contributed to your dissatisfaction; so that we can help! –Sarah S. KOHLER Customer Service
      • Verified Purchase
      1 person found this helpful
      Excellent product. Looks very nice mounted. I do think Kohler should have some kind of exchange...
      Excellent product. Looks very nice mounted. I do think Kohler should have some kind of exchange program for the feed line included with the product rather than make us have to pay extra for the one that is the correct length for our house.
      by Bill
      • Verified Purchase
      • Recommended Product
      Excellent ...
      Excellent
      by Katsunori
      • Verified Purchase
      5 Star Review
      Rating provided by a verified purchaser
      by HomeDepotCustomer
      • Verified Purchase
      Stem is to long. ...
      Stem is to long.
      by Brian
      Response from Kohler Product ExpertJul 12, 2019
      Hi Brian, this is Sarah with Kohler Co. I'm sorry to hear that the "stem" on your Awaken supply elbow is too long. We put a lot of thought into our products, so it is unfortunate whenever we do not meet a customer’s expectations. We would like to connect with you to learn more about what contributed to your disappointment. Please email our Customer Service team directly at KohlerCustServ@kohler.com for additional assistance. We’re here to help. –Sarah B. KOHLER Customer Service
      • Verified Purchase
      1 person found this helpful
      Perfect Thank you ! ...
      Perfect Thank you !
      by Harley
      • Verified Purchase
      the wall mount does not show the feed pipe. which...
      the wall mount does not show the feed pipe. which most people would think that it is 1/2" threaded pipe. not a special nipple depending on wall thickness
      by rdbhandyman
      • Verified Purchase
      1 person found this helpful
      Came with an adjustable depth nipple. But was to long. Returned it to Home Depot. An associate we...
      Came with an adjustable depth nipple. But was to long. Returned it to Home Depot. An associate went on the Kohler website and discovered six different nipple lengths. I ordered the correct nipple from Kohler directly for $17.00. Getting the correct part was a big inconvenience but now I am very happy with the finished look and operation.
      by Dutch
      • Verified Purchase
      • Recommended Product
      The elbow itself is heavy, and of good quality. The issue I have in giving the lower review is th...
      The elbow itself is heavy, and of good quality. The issue I have in giving the lower review is the brass nipple wall connection. An interesting design, that allows a certain amount of 'installing adjustability. Unfortunately, my standard installation, requires an available optional nipple for $30 more. I used to design similar things, and know this design was to force customers into additional investment. Kind of feel duped!
      by Suckerpunched
      • Verified Purchase
      2 people found this helpful
      Love it. The escutcheon is rather minimal, so you do...
      Love it. The escutcheon is rather minimal, so you do not have a ton of wiggle room, but once installed this is lovely, and it looks great with the other "Awaken" products. Very high quality.
      by SIEGEL
      • Verified Purchase
      **Be ware of additional costs** While the item is of high quality, you may need to PURCHASE an a...
      **Be ware of additional costs** While the item is of high quality, you may need to PURCHASE an adapter to fit your individual installation. They range from $10-16 plus shipping, essentially making it a $40 item at the end.
      by TC
      Response from Kohler Product ExpertJul 3, 2018
      Hi TC, my name is Sarah with Kohler Co. I'm sorry to hear your supply elbow required you to purchase an adapter. If dimension between the finished wall and the elbow within the wall is between 1-13/16" (46 mm)
      and 2-5/16" (59 mm) you can use the included supply adapter. For any other dimensions, the
      appropriate supply adapter can be ordered. If you have any questions or need further assistance, please email our team at KohlerCustServ@kohler.com. Sincerely, Sarah B. KOHLER Customer Service
        This piece is heavy due to it being made out of metal. It is very easy to connect using the suppl...
        This piece is heavy due to it being made out of metal. It is very easy to connect using the supplied instructions. It goes well with the Kohler Awaken Deluxe slide bar. They both look great!
        by Samwise
          • Recommended Product
          1 person found this helpful
          Needed to order the correct length pipe adapter from Kohler. The were very helpful. Nice product
          Needed to order the correct length pipe adapter from Kohler. The were very helpful. Nice product
          by GandC
          • Verified Purchase
          • Recommended Product
          Easy to install. Looks great. The supply adapter from...
          Easy to install. Looks great. The supply adapter from the wall to the elbow that was included was not the right size for my shower however, I called Kohler and they sent out the correct adapter at no charge - received it in 3 days too!
          by HomeDepotCustomer
          • Verified Purchase
          1 person found this helpful
          Kohler part is solid and quality...
          Kohler part is solid and quality
          by Glenn
          • Verified Purchase
          This elbow is outstanding ! Beautiful machining of solid brass with a chrome plating.
          This elbow is outstanding ! Beautiful machining of solid brass with a chrome plating.
          by John
          • Verified Purchase
          • Recommended Product
          Perfect match to the Awaken hand held wall mounted braket set. Heavy weight brass with nipple le...
          Perfect match to the Awaken hand held wall mounted braket set. Heavy weight brass with nipple length internal adjustment.
          by Harvey
          • Verified Purchase
          • Recommended Product
          Looks and does what it is suppose to do......
          Looks and does what it is suppose to do......
          by Gerald
          • Verified Purchase
          • Recommended Product
          the finish is beautiful, this is not a cheap knock off !!! real deal Kohler
          the finish is beautiful, this is not a cheap knock off !!! real deal Kohler
          by homepro
          • Verified Purchase
          • Recommended Product
          1 person found this helpful
          Showing 1-29 of 29 reviews