#1 Home Improvement Retailer

Customer Reviews for Rheem Performance 40 Gal. Tall 40,000 BTU Residential Natural Gas Power Vent Water Heater with 6-Year Tank Warranty

Internet #326589085

Model #XG40T06PV40U0

Store SKU #1000035126

  • Can vent up to 150 feet: See specification sheet for max. lengths
  • Features multiple venting options for inexpensive installation
  • Restricted in CA and UT – see disclaimer below

Customer Reviews

  • 3.9
    out of 1,327 reviews
  • 62% recommend this product
Filter by:
Showing 1-30 of 1,327 reviews
The install was easy enough, which begs the question of why the install costs literally just as much as the water heater itself! Tried going through Home Depot's service to get it installed, and the people I was given to never even attempted to quote me and just said 1,200, and that was it. Can't give it higher than this.
by
Response from RheemMar 18, 2024
Hi,

Thank you for writing this review. We understand your frustration. Installation costs can sometimes be as high as the product itself due to various factors such as labor, expertise required, and potential additional parts or modifications needed for the installation. However, it’s unfortunate that you had a less than satisfactory experience with the installation service provided by Home Depot. To better assist you with this issue, please contact HomeDepot.com customer service department at 1-800-466-3337 any day between 6 A.M and 2 A.M. EST. Home Depot Customer Service will be able to assist you with this issue or transfer you to your local store for more assistance.

Derius rheem
  • Verified Purchase
It was a warrenty replacement for the same model purchased 4 years ago. Rheem stands behind their product.
by
Response from RheemMar 19, 2024
Hello,

It’s great to hear that Rheem stood behind their product and provided a warranty replacement for your Performance 50 Gal. Tall 6-Year 42,000 BTU Natural Gas Power Vent Tank Water Heater. Your feedback is helpful to us as a manufacturer and helps us strive to continue a level of excellence for others considering this product as well. Thank you for taking the time to write this 5-star review.

Derius rheem
  • Verified Purchase
The product is exceptionally well made and durable. It was also exactly what I was looking for and easy to install.
by
Response from RheemMar 12, 2024
Hello,

We are happy to hear you are enjoying your new water heater! Thank you for choosing Rheem for your water heating needs!

Isaiah rheem
  • Verified Purchase
Tank leaked before 6 years
My rheem tank leaked right before 6 years warranty.Now rheem doesnt cover saying i am not the original owner.
by
Response from RheemMar 12, 2024
Hello,

We apologize for the inconvenience you have experienced. If you still need assistance, please call Technical Support at 866-279-4566 between the hours of 7 A.M. and 7 P.M. CST and one of our experienced analysts will be happy to assist you.

Isaiah rheem
    Disappointing for the price
    Brand new-just installed. Leaked from the cold water inlet. The connection to the heater was dry, water was coming UP from the heater. I installed one of these same heaters four months ago and it had no leaks. A label pasted on the water heater asks the customer not to return to the store but to call Rheem’s 7 day a week tech support number if any problems are experienced. Trust me, don’t call them! Return it to the store for a replacement. Avoid headaches as Rheem’s support is horrible.
    by
    Response from RheemMar 13, 2024
    Hello,

    We are sorry to hear about the issues you’re experiencing with your newly installed water heater.

    If you still need assistance, please call Technical Support at 866-279-4566 between the hours of 7 A.M. and 7 P.M. CST, and one of our experienced analysts will be happy to assist you.

    Isaiah rheem
      Right out of the box, right from the start, the water heater burner would not stay lit. Rheem customer service sent out new burner assembly and also scheduled a Service Tech to install. The new burner assembly did not solve the problem. The Service Tech found that the the main control valve control had to be replaced. Thankfully he had a spare controller in his truck. After three days of cold showers while waiting for the repair, we are now satisfied with the water heater.
      by
      Response from RheemMar 14, 2024
      Robert,

      Thank you for this review. We are sorry to hear about the initial troubles you had with your Performance 75 Gal. Tall 6-Year 76,000 BTU Natural Gas Power Vent Tank Water Heater. It’s unfortunate that you had to endure cold showers for three days. However, it’s good to know that our Technical Support was responsive and that the Service Tech was able to identify and fix the issue by replacing the main control valve. I’m glad to hear that you’re now satisfied with the water heater. If you need further assistance, feel free to 866-279-4566 between the hours of 7 A.M. and 7 P.M. CST!

      Derius rheem
      • Verified Purchase
      Absolute trash
      I paid $1304 for the water heater, and additional $100 for the installation kit, installed it and it worked for one (1) heating cycle and it stopped. Fault code showed that the power vent unit pressure switch is bad. I had to wait for the service techs to come out just to tell me that the switch was bad and it needs replaced. We are now waiting on parts. This is absolute trash of a water heater and please don’t buy. Be aware.
      by
      Response from RheemMar 8, 2024
      Hi,

      Thank you for this review. We apologize for the inconvenience you have experienced both with the pressure switch issue you have explained, as well as the issue with the service technician. As a Home Depot manufacturing partner, we would like to better assist you with this issue. Please call Technical Support at 866-279-4566 between the hours of 7 A.M. and 7 P.M. CST and one of our experienced analysts will be happy to assist you with your water heater warranty.

      Derius rheem
        by
        • Verified Purchase
        Needs service 1 week in
        by
        Response from RheemMar 1, 2024
        Hi,

        Thank you for taking the time to write this review. We apologize for the inconvenience you have experienced because of the need of service on your water heater. The water heater you have reviewed includes a 6-year parts and tank warranty, as well as a 1-year labor warranty for your peace of mind. To better assist you with service options, and warranty coverage of your water heater please contact our Technical Support team at 800-279-4566 between the hours of 7 A.M. and 7 P.M. CST. Our experienced analysts will be happy to assist you with technical specifications, and warranty coverage.

        Derius rheem
        • Verified Purchase
        delivered without power vent, dented. took 5 calls to arrange the return and still not returned. super unprofessional
        by
        Response from RheemFeb 29, 2024
        Hello Sergey,

        We apologize for the inconvenience you have experienced. If you still need assistance, please call Technical Support at 866-279-4566 between the hours of 7 A.M. and 7 P.M. CST and one of our experienced analysts will be happy to assist you.

        Isaiah rheem
        • Verified Purchase
        I didn’t receive the water heaters at all after several delays and changes they manage to deliver just one and I need two , very disappointed.
        by
        Response from RheemFeb 29, 2024
        Hello Ivan,

        Thank you for this review. We apologize for the inconvenience that you have experienced with your Home Depot purchase and delivery. To better assist you with this issue, please contact HomeDepot.com customer service department at 1-800-466-3337 any day between 6 A.M and 2 A.M. EST. Home Depot Customer Service will be able to assist you with this issue or transfer you to your local store for more assistance.

        Isaiah rheem
        • Verified Purchase
        Overpriced! average product ….I honestly would not recommend buying any major appliances from The Home Depot…we always had problems….always!
        by
        Response from RheemFeb 23, 2024
        Hi,

        Thank you for this review. We apologize for the inconvenience that you have experienced with your Home Depot pricing and purchases. To better assist you with this issue, please contact HomeDepot.com customer service department at 1-800-466-3337 any day between 6 A.M and 2 A.M. EST. Home Depot Customer Service will be able to assist you with this issue or transfer you to your local store for more assistance.

        Derius rheem
        • Verified Purchase
        It doesn't perform nearly as well as hoped. We did drop a bunch of BTU though.
        by
        Response from RheemFeb 23, 2024
        Hi Chad,

        Thank you for this review. We apologize for the inconvenience you have experienced because of the performance of your water heater and hope the issue has been resolved. The water heater you have reviewed includes a 6-year parts and tank warranty. If you still need assistance, please call Technical Support at 866-279-4566 between the hours of 7 A.M. and 7 P.M. CST and one of our experienced analysts will be happy to assist you.

        Derius rheem
        • Verified Purchase
        The unit failed right out of the box. I have to get a new control unit. Very frustrating.
        by
        Response from RheemFeb 23, 2024
        Hi,


        Thank you for this review. We apologize for the inconvenience you have experienced because of the failure of your water heater and hope the issue has been resolved. The water heater you have reviewed includes a 6-year parts and tank warranty. If you still need assistance, please call Technical Support at 866-279-4566 between the hours of 7 A.M. and 7 P.M. CST and one of our experienced analysts will be happy to assist you.

        Derius rheem
        • Verified Purchase
        by
        • Verified Purchase
        The air blower on this is extremely loud...sounds like an engine is running and vibrating inside my home. Very annoying!
        by
        Response from RheemFeb 23, 2024
        Hi,

        Thank you for this review. We apologize for the inconvenience you have experienced because of the noise coming from the blower on your water heater. The water heater you have reviewed includes a 6-year parts and tank warranty, as well as a 1-year labor warranty for your convenience. For assistance with your water heater, please contact our Technical Support team at 866-279-4566 between the hours of 7 A.M. and 7 P.M. CST. Our experienced analysts will be happy to assist you.

        Derius rheem
        • Verified Purchase
        Leaky and Noisy
        Bought this model 4.5 years ago as a replacement for another brand that had last 18 years before leaking. Noticed the power vent on this was much louder but it's in the basement so it didn't matter that much. Just recently developed a leak out of the bottom and had to have it replaced. Spent hours on the phone trying to figure out how the 6-year warranty works but kept getting different answers. Good luck with that. Bought the same model as a replacement. Hoping for a better outcome.
        by
        Response from RheemFeb 21, 2024
        Hi Thomas,

        Thank you for this review. We apologize for the inconvenience and hope the issue has been resolved. The water heater you have reviewed includes a 6-year parts and tank warranty. If you still need assistance, please call Technical Support at 866-279-4566 between the hours of 7 A.M. and 7 P.M. CST and one of our experienced analysts will be happy to assist you.

        Derius rheem
          by
          • Verified Purchase
          by
          • Verified Purchase
          by
          • Verified Purchase
          by
          • Verified Purchase
          by
          • Verified Purchase
          by
          • Verified Purchase
          by
          • Verified Purchase
          Apparently not built to last
          First one installed in our new house 5/10 with municipal water and softner. Leaking and rusted out 12/18. Replaced with same which lasted until 10/23 - leaking and rusted out again. Replaced with same hoping for better results this time. If not, 3 strikes and you're out Reheem. The reason Reheem wasn't out on the 2nd strike this last time was because the warrantee covered the original cost which was about half what we paid for it.
          by
          Response from RheemFeb 16, 2024
          Hi,


          Thank you for this review. We apologize for the inconvenience and hope the issue has been resolved. The water heater you have reviewed includes a 6-year parts and tank warranty. If you still need assistance, please call Technical Support at 866-279-4566 between the hours of 7 A.M. and 7 P.M. CST and one of our experienced analysts will be happy to assist you.

          Derius rheem
            Good over all hot water heater easy to install little taller than old one so had to adjust pipes and ventilation. Unit was banged up so was displeased with that but it was the last one so I had no choice but to buy it and had to still pay regular price
            by
            Response from RheemFeb 15, 2024
            Hi Donny,

            Thank you for this review. We apologize for the inconvenience that you have experienced due to the cosmetic damage on your water heater. The water heater that you have reviewed includes a 6-year parts and tank warranty, as well as a 1-year labor warranty. For assistance with your water heater, please call our Technical Support team at 866-279-4566 between the hours of 7 A.M. and 7 P.M. CST. Our experienced analysts will be happy to help you with warranty questions.

            Derius rheem
            • Verified Purchase
            by
            • Verified Purchase
            by
            • Verified Purchase
            two units both damaged
            Got home with first one it was damaged on the top. Dented in about four inches. Returned it to the store to exchange it with another one. Got home with second one it was danaged worse. It was standing up and secured in my truck very securely. Unresl. Third time no charm. I just returned it after that. Ill taje my business elsewhere
            by
            Response from RheemFeb 15, 2024
            Hi Danny,

            Thank you for this review. We apologize for the inconvenience that you have experienced due to the cosmetic damage on your water heater. The water heater that you have reviewed includes a 6-year parts and tank warranty, as well as a 1-year labor warranty. For assistance with your water heater, please call our Technical Support team at 866-279-4566 between the hours of 7 A.M. and 7 P.M. CST. Our experienced analysts will be happy to help you with warranty questions.

            Derius rheem
              • Recommended
              I bought this water heater 19 days prior to this review, and installed it the very next day. So as of this writing, I have been using the water heater for 18 days. I am absolutely amazed that it has NOT broken down yet. It still makes hot water, and it is not leaking. The gods of hot water are on my side. Praise be to the hot water gods
              by
              Response from RheemJan 25, 2024
              Hello Mark,

              Thank you for the 5-star review! If you ever need assistance or just have questions about your water heater, feel free to reach out to our Technical Support Team at 866-279-4566 between the hours of 7 A.M. and 7 P.M. CST and one of our experienced analysts will be happy to assist you. Thank you for choosing Rheem!

              Isaiah rheem
              • Verified Purchase
              Showing 1-30 of 1,327 reviews

              Frequently Bought Together

              Exclusive
              +
              +
              Price:
              $1199.00

              Compare Similar Items

              current item

              Nominal Tank Capacity (gallons)

              40 gal

              50 gal

              75 gal

              75 gal

              Gas Type

              Natural Gas

              Natural Gas

              Propane

              Natural Gas

              Vent Type

              Power Vent

              Power Vent

              Atmospheric

              Power Vent

              Water Heater Profile

              Tall

              Short

              Tall

              Tall

              Tank Warranty

              6 Year

              6 Year

              6 Year

              6 Year