#1 Home Improvement Retailer

Customer Reviews for Rheem Performance 50 Gal. Short 6 Year 36,000 BTU Natural Gas Power Vent Tank Water Heater

Internet #307249495

Model #XG50S06PV36U0

Store SKU #1004653821

  • Can vent up to 150 feet: See specification sheet for max. lengths
  • Features multiple venting options for inexpensive installation
  • Restricted in CA and UT – see disclaimer below

Customer Reviews

  • 4.6
    out of 72 reviews
  • 80% recommend this product
Filter by:
Showing 1-30 of 72 reviews
Solved a problem, heats water, a little loud.
PROS: It heats water. Flexible installation. Rebate from local gas company. CONS: It costs about 40-60% more. No electricity = no hot water. Noise...the blower makes a rumble turbulence noise through PVC (isolate that with sound deadening wraps...car audio adhesive wraps work wonders)
by
Response from RheemOct 25, 2022
Hi,

Thank you for the 5-star review! We are glad to hear you are enjoying your new Rheem Water Heater! If you need assistance with your water heater, please call our Technical Support team at 866-279-4566 between the hours of 7 A.M. and 7 P.M. CST.



Derius rheem
    • Recommended
    3 found this review helpful
    Works great
    Very happy, works great. My son and I installed this new heater and took my old heater to the recycling place in 4 hours, NICE HEATER, and I bought it just before the price went up .
    by
      • Recommended
      2 found this review helpful
      by
      • Verified Purchase
      Pick up and Installation went smoothly. So far so good
      by
      Response from RheemOct 5, 2023
      Hello,

      Thank you for the 5-star review! We are glad to hear you have a had a pleasant experience overall.

      Isaiah rheem
      • Verified Purchase
      by
      • Verified Purchase
      It Works that all i got to say
      by
      Response from RheemAug 12, 2023
      Hi Joseph,

      Thank you for this 4-star review. We are glad that your new water heater works for you. If you need assistance with your water heater, please contact our Technical Support team at 866-279-4566 between the hours of 7 A.M. and 7 P.M. CST. One of our experienced analysts will be happy to assist you.

      Derius rheem
      • Verified Purchase
      Warranty nightmare
      Within 60 days of install the thermostat on our unit failed. Not the end of the world, we understand parts break. However, the warranty process is a nightmare with Rheem. Getting reimbursed for the money spent on diagnosing the problem is so complex it’s obvious Rheem intentionally makes it so they can avoid reimbursing customers. Last Rheem product we will buy
      by
      Response from RheemJul 31, 2023
      Hi Jesse,

      Thank you for this review. We apologize for the inconvenience you have experienced and hope the issue has been resolved. If you still need assistance, please call Technical Support at 866-279-4566 between the hours of 7 A.M. and 7 P.M. CST and one of our experienced analysts will be happy to assist you.

      Derius rheem
        The Rheem hot water tank has been installed now for a couple weeks.It seems to be performing well.
        by
        Response from RheemJul 31, 2023
        Hi Dana,

        Thank you for this 5-star review. We are glad that your new water heater performs well for you. If you need assistance with your water heater, please contact our Technical Support team at 866-279-4566 between the hours of 7 A.M. and 7 P.M. CST. One of our experienced analysts will be happy to assist you.

        Derius rheem
        • Verified Purchase
        by
        • Verified Purchase
        Easy install. Fired right up. Works perfectly.
        by
        Response from RheemJul 21, 2023
        Hi Peter,

        Thank you for this 5-star review. We are glad that your new water heater was easy for you to install. If you need assistance with your water heater, please contact our Technical Support team at 866-279-4566 between the hours of 7 A.M. and 7 P.M. CST. One of our experienced analysts will be happy to assist you.

        Derius rheem
        • Verified Purchase
        by
        • Verified Purchase
        The water heater was a good by and has performed as expected since installed. It took a little long to arrive at the store but I would buy one again from you and I will.
        by
        Response from RheemJun 29, 2023
        Hello,

        Thank you for the 5-star review! Glad to hear you are enjoying your new Rheem Water Heater!

        Isaiah rheem
        • Verified Purchase
        Energy Savings not as Posted on Website and is quick to reheat.
        I bought the Performance 50 Gal. Short 6 Year 36,000 BTU Natural Gas Power Vent Tank Water Heater. The energy savings posted ($264) was not what was delivered. The energy sticker on the tank was $301. I've only had the tank for a month it it seems to heat water when the smallest amount is output. (Use hot water for 2 minutes, gas comes on to get it up to temperature). I keep it at "HOT" setting and is stored in the basement in New England (Southern Massachusetts). Maybe getting the smaller tank (40Gallon) would have been better.
        by
        Response from RheemJun 12, 2023
        Hi,

        Thank you for this review. We apologize for the inconvenience that you have experienced due to the performance of your water heater. The water heater that you have reviewed includes a 6-year parts and tank warranty, as well as a 1-year labor warranty. For free technical advice and warranty assistance with your water heater, please call our Technical Support team at 866-279-4566 between the hours of 7 A.M. and 7 P.M. CST. Our experienced analysts will be happy to help you with service and warranty questions.

        Derius rheem
        • Verified Purchase
        The installation was pretty easy, and it works much better...
        The installation was pretty easy, and it works much better than the 20 year old unit it replaced. Very satisfied with the operation of the unit.
        by
        Response from RheemMay 25, 2023
        Hello Michael,

        Thank you for this 5-star review! We are glad that installation was easy, and you are enjoying your new water heater!

        Isaiah rheem
        • Verified Purchase
        by
        • Verified Purchase
        I am good with the water Heater, gas natural ventilation...
        I am good with the water Heater, gas natural ventilation
        by
        Response from RheemMay 4, 2023
        Hi Hugo,

        Thank you for this 5-star review. If you need assistance with your water heater, please contact our Technical Support team at 866-279-4566 between the hours of 7 A.M. and 7 P.M. CST. One of our experienced analysts will be happy to assist you.

        Derius rheem
        • Verified Purchase
        by
        • Verified Purchase
        I’m having a problem with the codes that the hot...
        I’m having a problem with the codes that the hot water tank is giving me . It shutdown every other day. Thanks
        by
        Response from RheemMar 30, 2023
        Hello,

        We apologize for the inconvenience and hope the issue has been resolved. If you still need assistance, please call Technical Support at 866-279-4566 between the hours of 7 A.M. and 7 P.M. CST and one of our experienced analysts will be happy to assist you.

        Isaiah rheem
        • Verified Purchase
        by
        • Verified Purchase
        by
        • Verified Purchase
        Replaced an electric water heater
        Works great! Lots of hot water at an even temperature. It was easy to install since the gas pipe was already there. I installed it myself and vented it through the wall using 2" PVC.
        by
        Response from RheemMar 16, 2023
        Hello Carl,

        Thank you for this 5-star review! We are glad that installation was quick and easy. If you ever need assistance with your water heater, please call our Technical Support team at 866-279-4566 between the hours of 7 A.M. and 7 P.M. CST and one of our experienced analysts will be happy to assist you. Thank you for choosing Rheem!

        Isaiah rheem
        • Verified Purchase
        • Recommended
        I went with it because of the price and it...
        I went with it because of the price and it works very nice and quiet too!
        by
        Response from RheemMar 16, 2023
        Hello James,

        We are happy to hear the pricing set by Home Depot was well suited and you are enjoying your new water heater! Thank you for choosing Rheem for your water heating needs!

        Isaiah rheem
        • Verified Purchase
        Up to now everting good so far...
        Up to now everting good so far
        by
        Response from RheemMar 9, 2023
        Hello,

        We are happy to hear you are enjoying your new water heater! Thank you for choosing Rheem for your water heating needs!

        Isaiah rheem
        • Verified Purchase
        Installed myself...unit fired right up no issues at all...
        Installed myself...unit fired right up no issues at all
        by
        Response from RheemMar 1, 2023
        Hello William,

        Thank you for this 5-star review! We are glad that installation was easy, and you are enjoying your new water heater!

        Isaiah rheem
        • Verified Purchase
        Installation was easy and the unit works well....
        Installation was easy and the unit works well.
        by
        Response from RheemFeb 24, 2023
        Hi Russ,

        Thank you for this 5-star review! We are glad that installation was simple and easy for you. If you need assistance with your water heater, please call our Technical Support team at 866-279-4566 between the hours of 7 A.M. and 7 P.M. CST.


        Derius rheem
        • Verified Purchase
        Good fit
        Used this to replace a Rheem Powervent 40gal water heater. It fit into the same space with minimal changes.
        by
        Response from RheemFeb 15, 2023
        Hello Junior,

        Happy to hear the new water heater fit nicely in place of the old unit without much issue! Thank you for choosing Rheem once more for your water heating needs!

        Isaiah rheem
        • Verified Purchase
        • Recommended
        by
        • Verified Purchase
        by
        • Verified Purchase
        by
        • Verified Purchase
        Water heater was installed by a qualified service technician and...
        Water heater was installed by a qualified service technician and the unit is performing as expected.
        by
        Response from RheemJan 19, 2023
        Hi,

        Thank you for this 5-star review! We are glad that your new water heater is performing as expected for you. If you need assistance with your water heater, please call our Technical Support team at 866-279-4566 between the hours of 7 A.M. and 7 P.M. CST.


        Derius rheem
        • Verified Purchase
        Showing 1-30 of 72 reviews