#1 Home Improvement Retailer

Customer Reviews for Rheem Performance Platinum 9.5 GPM Smart Super High Efficiency Indoor or Outdoor Natural Gas Tankless Water Heater

Internet #325308951

Model #ECOH200DVELN-3

Store SKU #1009624806

  • Continuous hot water; up to 4-showers at once; see sizing guide
  • Control from your device with built in econet wi-fi technology
  • Convert to outdoor tankless water heater w/ ECOH-X conversion kit

Customer Reviews

  • 3.9
    out of 761 reviews
  • 66% recommend this product
Filter by:
Showing 1-30 of 761 reviews
Well this particular unit is supposed to supply enough hot water to be able to use several sources at the same time without running out of hot water, however if you are taking a shower and someone else turns on any other water source the water instantly becomes cold, I don’t know anyone who appreciates cold water running down their backs when taking a shower, if they here is a way to avoid the cold water, I would be very interested in hearing about it, thank you.
by
Response from RheemDec 18, 2023
Hello,

We are sorry to hear that you are having such issues with this model. If you still need assistance, please call Technical Support at 866-279-4566 between the hours of 7 A.M. and 7 P.M. CST and one of our experienced analysts will be happy to assist you.

Isaiah rheem
  • Verified Purchase
1 found this review helpful
Unit performs as expected. It was installed in November 2023.
by
Response from RheemDec 18, 2023
Hello,

Thank you for the 5-star review! If you ever need assistance or just have questions about your water heater, feel free to reach out to our Technical Support Team at 866-279-4566 between the hours of 7 A.M. and 7 P.M. CST and one of our experienced analysts will be happy to assist you. Thank you for choosing Rheem!

Isaiah rheem
  • Verified Purchase
by
  • Verified Purchase
Thank you
Thank you for this review. We apologize for the inconvenience you have experienced because of the performance of your water heater. The water heater that you have reviewed included a 12-year heat exchanger warranty, a 5-year parts warranty, and a 1-year labor warranty. If you are still in need of assistance, please contact our Technical Support team at 866-279-4566 between the hours of 7 A.M. and 7 P.M. CST. Our experienced analysts will be happy to assist you with warranty coverage questions.
by
Response from RheemDec 1, 2023
Hi,

Thank you for this 4-star review. For additional assistance with your water heater, please call our Technical Support team at 866-279-4566 between the hours of 7 A.M. and 7 P.M. CST. One of our experienced analysts will be happy to assist you.

Derius rheem
    • Recommended
    Worst Product I ever purchased!
    Ours was installed by a professional approved Rheem plumber! It worked great for the first 8 months! We loved it! Ever since we started getting a code 12, everyday. No plumbers, not even Rheem revommended, will service Rheem products, they say they are junk & repairs won't last the 90 day warranty! Now I have to replace the igniter at least once a month Or even weekly at $80 each! I'll replace the igniter, it will work for about a week. Then we get the same igniter code w/ no hot water!
    by
    Response from RheemNov 9, 2023
    Hello,

    We apologize for the inconvenience you have experienced. If you still need assistance, please call Technical Support at 866-279-4566 between the hours of 7 A.M. and 7 P.M. CST and one of our experienced analysts will be happy to assist you.

    Isaiah rheem
      Love it. Good price and free shipping! Got it installed by a pro about a week ago. No longer need to keep the old water tank running 24/7. Saves on gas. Very happy with my Rheem selection.
      by
      Response from RheemNov 2, 2023
      Hello Freddy,

      We are happy to hear you are enjoying your new water heater! Thank you for choosing Rheem for your water heating needs!

      Isaiah rheem
      • Verified Purchase
      Extremely Satisfied
      I had this unit installed 3 years ago by a plumbing contractor and it has never failed to supply enough hot water for an extended family of six. Two washing machines, two dishwashers, three bathrooms & two kitchens. Highly recommend this product. If you ever need tech support, Rheem excels in that department. 5 stars across the board.
      by
      Response from RheemNov 1, 2023
      Hi,

      Thank you for this 5-star review. For additional assistance with your water heater, please call our Technical Support team at 866-279-4566 between the hours of 7 A.M. and 7 P.M. CST. One of our experienced analysts will be happy to assist you.

      Derius rheem
        • Recommended
        worked for only four days still not working new parts being sent wife is upset
        by
        Response from RheemOct 26, 2023
        Hi,

        Thank you for this review. We apologize for the inconvenience you have experienced because of the performance of your water heater. The water heater that you have reviewed includes a 12-year heat exchanger warranty, a 5-year parts warranty, as well as a 1-year labor warranty for your peace of mind. If you still need assistance, please call Technical Support at 866-279-4566 between the hours of 7 A.M. and 7 P.M. CST and one of our experienced analysts will be happy to assist you with warranty coverage options.


        Derius rheem
        • Verified Purchase
        1 found this review helpful
        by
        • Verified Purchase
        Terrible quality to noisy
        by
        Response from RheemOct 5, 2023
        Hello Alfredo,

        We sincerely apologize for the inconvenience, and we would like the opportunity to assist you. If you still need assistance, please call Technical Support at 866-279-4566 between the hours of 7 A.M. and 7 P.M. CST and one of our experienced analysts will be happy to assist you.

        Isaiah rheem
        • Verified Purchase
        Don’t work correctly I call Rheem costumer service and don’t help me
        by
        Response from RheemSep 29, 2023
        Hello,

        We apologize for the inconvenience and hope the issue has been resolved. If you still need assistance, please call Technical Support at 866-279-4566 between the hours of 7 A.M. and 7 P.M. CST and one of our experienced analysts will be happy to assist you.

        Isaiah rheem
        • Verified Purchase
        1 found this review helpful
        Makes great hot water, very quiet. The recerc works great, our bathrooms are 40ft from the water heater, and that is essential to have for our home. Wife loves it, she does not run of hot water anymore.
        by
        Response from RheemSep 28, 2023
        Hello,

        Thank you for the 5-star review! We are thrilled to hear that you have found a unit that perfectly suits your family's needs. Thank you for choosing Rheem!

        Isaiah rheem
        • Verified Purchase
        The last water heater last me just about 5 years
        by
        Response from RheemSep 28, 2023
        Hello Victor,

        Thank you for the 5-star review and for choosing Rheem!

        Isaiah rheem
        • Verified Purchase
        Easy to install and works as advertised.
        by
        Response from RheemSep 29, 2023
        Hi Alexander,

        Thank you for this 5-star review. We are glad that installation of your new water heater was simple and easy for you. If you need assistance with your water heater, please contact our Technical Support team at 866-279-4566 between the hours of 7 A.M. and 7 P.M. CST. One of our experienced analysts will be happy to assist you.

        Derius rheem
        • Verified Purchase
        Very good performance We are so happy , it’s working good so far
        by
        Response from RheemSep 15, 2023
        Hello,

        Thank you for the 5-star review! If you ever need assistance or just have questions about your water heater, feel free to reach out to our Technical Support Team at 866-279-4566 between the hours of 7 A.M. and 7 P.M. CST and one of our experienced analysts will be happy to assist you. Thank you for choosing Rheem!

        Isaiah rheem
        • Verified Purchase
        It got a hole in bladder and ruined my new floor I just had installed Not happy Raheem won’t reimburse my expenses
        by
        Response from RheemSep 18, 2023
        Hi Peggy,

        Thank you for this review. We apologize for any inconvenience that you have experienced because of the leak on your water heater. Based on the water heater you have reviewed, this unit includes a 12-year heat exchanger warranty, a 5-year parts warranty, as well as a 1-year labor warranty. If you still need assistance, please call Technical Support at 866-279-4566 between the hours of 7 A.M. and 7 P.M. CST and one of our experienced analysts will be happy to assist you.

        Derius rheem
        • Verified Purchase
        Internal Recirculating pump leaks water and it’s brand new $1900 piece of junk.
        by
        Response from RheemAug 12, 2023
        Hi DJ,

        Thank you for this review. We apologize for the inconvenience you are experiencing with your recirculation pump and hope the issue has been resolved. If you still need assistance, please call Technical Support at 866-279-4566 between the hours of 7 A.M. and 7 P.M. CST and one of our experienced analysts will be happy to assist you.

        Derius rheem
        • Verified Purchase
        1 found this review helpful
        Not an easy install but well worth the extra efforts 1st night we had 3 showers going at once and no fluctuations in temp at all. Awesome!!
        by
        Response from RheemAug 12, 2023
        Hi,

        Thank you for this 5-star review. If you need assistance with your water heater, please contact our Technical Support team at 866-279-4566 between the hours of 7 A.M. and 7 P.M. CST. One of our experienced analysts will be happy to assist you.

        Derius rheem
        • Verified Purchase
        Great product easy ordering
        by
        Response from RheemAug 3, 2023
        Hello Penny,

        Thank you for choosing Rheem! We are happy to hear you are enjoying your new Rheem Water Heater!

        Isaiah rheem
        • Verified Purchase
        Easy Install
        I bought this Rheem to replace our Navien that went on the brink.Error code: flame rod/igniter need replacing.Since we were installing it ourselves I replaced the entire unit,which was easy.The unit is quiet&works great.I went with this one because it was available nearby and it matched up with the existing outlets (gas,hot/cold water, intake&exhaust). Minor adjustment to the PVC went from 3in to 2in.
        by
        Response from RheemJul 27, 2023
        Hello,

        Thank you for this 5-star review! We are glad that installation required minimal changes, and you are enjoying your new water heater!

        Isaiah rheem
          • Recommended
          This is the only household tankless carried in my local store. Unfortunately, it has a flow rate much larger than I needed so I returned it.
          by
          Response from RheemJul 10, 2023
          Hi Theo,

          Thank you for this 5-star review. If you need assistance with your water heater, please contact our Technical Support team at 866-279-4566 between the hours of 7 A.M. and 7 P.M. CST. One of our experienced analysts will be happy to assist you.

          Derius rheem
          • Verified Purchase
          Buy this if you like cold showers!
          I purchased one of these tankless heaters, and had it professionally installed. It worked well for the first two year, after which the igniter coil failed. The company would not honour their warranty commitment, and could not send out a replacement coil for over five weeks. Buy something else if you have the chance.
          by
          Response from RheemJul 10, 2023
          Hi,

          Thank you for this review. We apologize for the inconvenience that you have experienced because of the need of a replacement coil for your water heater. If you still need assistance, please call Technical Support at 866-279-4566 between the hours of 7 A.M. and 7 P.M. CST and one of our experienced analysts will be happy to assist you.

          Derius rheem
            It’s not gating hate 120 The thermostat is 120 but the water coming like 80
            by
            Response from RheemJul 10, 2023
            Hi Nady,

            Thank you for this review. We apologize for the inconvenience you have experienced because of the performance of your water heater. The water heater that you have reviewed includes a 12-year heat exchanger warranty, a 5-year parts warranty, and a 1-year labor warranty for your convenience. For warranty assistance, please call Technical Support at 866-279-4566 between the hours of 7 A.M. and 7 P.M. CST and one of our experienced analysts will be happy to assist you.

            Derius rheem
            • Verified Purchase
            by
            • Verified Purchase
            Constant Fight, not worth the headache
            We purchased this unit in August of 2022. We had a plumber over to perform the install and things went fairly smooth. Thing was great for about two months. Then had decreased water flow, water leaking from the exhaust vent, shutting off randomly. Called Rheem service and got a claim number. They pulled the bad install card. Redid gas and vent. More issues. Still jumping through hoops 8 months later and the unit still doesn't operate. Constant battle and frustration with Rheem and unit.
            by
            Response from RheemJun 2, 2023
            Hi Jeff,

            Thank you for this review and feedback. We apologize for the inconvenience you have experienced with our product. We always strive to provide a quality product and customer experience. We will certainly take your feedback to help our current and new customers have a better experience and product. The water heater that you have reviewed includes a 12-year heat exchanger warranty, a 5-year parts warranty, and a 1-year labor warranty. To make a warranty claim, please contact 866-279-4566 between the hours of 7 A.M. and 7 P.M. CST. Our experienced analysts will be happy to assist you with warranty coverage.

            Derius rheem
              1 found this review helpful
              Works beautifully! I’m extremely happy with my purchase....
              Works beautifully! I’m extremely happy with my purchase.
              by
              Response from RheemMay 18, 2023
              Hello Mia,

              Thank you for entrusting Rheem with hot water for your home! We are pleased to hear that you are enjoying your new water heater!

              Isaiah rheem
              • Verified Purchase
              Would really recommend for getting the job done. Easy...
              Would really recommend for getting the job done. Easy installation.
              by
              Response from RheemMay 17, 2023
              Hello,

              Thank you for this 5-star review! We are glad that installation was easy, and you are enjoying your new water heater!

              Isaiah rheem
              • Verified Purchase
              Don’t have constant hot water only two mins then cold...
              Don’t have constant hot water only two mins then cold
              by
              Response from RheemMay 4, 2023
              Hello,

              We apologize for the inconvenience and hope the issue has been resolved. If you still need assistance, please call Technical Support at 866-279-4566 between the hours of 7 A.M. and 7 P.M. CST and one of our experienced analysts will be happy to assist you.

              Isaiah rheem
              • Verified Purchase
              1 found this review helpful
              Replaced my old tank heater. Much compact, hopefully much more...
              Replaced my old tank heater. Much compact, hopefully much more efficient.
              by
              Response from RheemMay 4, 2023
              Hello,

              Thank you for this 5-star review! We are glad that this unit's more compact size fit your needs, and you are enjoying your new water heater!

              Isaiah rheem
              • Verified Purchase
              by
              • Verified Purchase
              Showing 1-30 of 761 reviews

              Frequently Bought Together

              +
              +
              Price:
              $1469.00