#1 Home Improvement Retailer

Internet # 320460619

Model # CLG1012CC

Classic 10 ft. W x 12 ft. D Charcoal Metal Shed, 115 sq. ft.

Covers 115 sq.ft.
$805.43
($7.00 /sq.ft.)
Apply Now
Pay $755.43 after $50 OFF your total qualifying purchase upon opening a new card. 
Apply for a Home Depot Consumer Card
  • Galvanized steel treated to protect against corrosion and rust
  • Doors sit on large glides that prevent sticking and derailing
  • Includes a 12 Year Limited warranty
  • View More Details

Free & Easy Returns In Store or Online

Return this item within 90 days of purchase.

Read Return Policy

Ask about this product

Get an answer now with AI

Magic Apron Assistant is an AI virtual assistant. By proceeding, you consent to the recording and use of your information by The Home Depot (and authorized third parties). More information

Product Details

About This Product

Are you looking for a practical, sturdy storage unit for your backyard. The Arrow Classic series steel storage shed is engineered to protect your landscaping equipment, tools, and gardening supplies, safe from the elements. The shed is made of galvanized steel that's treated to prevent rust and corrosion. It has a low gable roof that's designed to prevent water from pooling. It has sliding doors that can be secured with a padlock. The Arrow Classic is a good-looking unit, too. The shed's timeless vertical wall panels are finished with smooth, hard-wearing Sherwin-Williams Paint Finish protects against the elements and seals the steel against rust and corrosion.

Highlights

  • Sturdy galvanized steel is treated to protect the shed against corrosion and rust
  • Smooth and hard-wearing Sherwin-Williams paint finish protects against the elements and seals the steel against rust and corrosion
  • 65 in. walls provide easy access to stored items from lawn mowers to garden tools
  • Traditional vertical wall panels give the classic line a timeless aesthetic
  • Properly pitched roof is designed to prevent water from pooling
  • Pad lockable sliding doors sit on large glides that prevent sticking and derailing
  • Includes a 12-year limited warranty
  • Manufactured with globally sourced material
  • Disclaimer: Wind and snow loads given are for reference only and assume a standalone unit without enclosure kit and a securely anchored frame according to local building codes and ordinances. These loads have been calculated using combined snow and wind load provisions in accordance with ASCE 7-05. These calculations are based on an unoccupied structure. Local building code requirements vary by location. Conformance to local codes is the responsibility of the purchaser.
  • Return Policy

Product Information

Internet # 320460619

Model # CLG1012CC

Specifications

Dimensions: H 75.88 in, W 123.5 in, D 145.75 in

Dimensions

Approximate Depth (ft.)

12

Approximate Width (ft.)

10

Assembled Depth (in.)

145.75 in

Assembled Height (in.)

75.88 in

Assembled Width (in.)

123.5 in

Coverage Area (sq. ft.)

115 sq ft

Door Opening Height (In.)

63

Door Opening Width (In.)

55.5

Sidewall Height (in.)

65

Details

Assembly Required

Yes

Capacity (cu. ft.) - Total

674 cu ft

Color Family

Gray

Door Type

Single

Features

Door Latch, Lockable Door

Floor Options

Without Floor

Foundation

Foundation Not Included

Included

No Additional Items Included

Maximum Roof Load

0

Maximum Wind Resistance

0

Number of Windows

0

Returnable

90-Day

Roof Color Family

Gray

Roof Material

Metal

Roof Pitch

9

Roof Shape

Peak

Shed Type

Metal

Siding Color Family

Gray

Storage Capacity (cu. ft.)

674 cu ft

Style

Traditional

Warranty / Certifications

Manufacturer Warranty

We warrant that our outdoor storage buildings will not fail due to perforation caused by rusting through of material. We will replace any part found to be perforated by rust under normal use and service within that period. For your warranty to be in effect, the building must be maintained as directed in the Owner’s Manual.

Questions & Answers

What is the snow load for these 12x 10 ft metal sheds
ByNov 10, 2025
1 Answer | 
Answer This Question

Hi Shawn, The Arrow Classic Steel Storage 10x12 shed is Not live load rated. We recommend anchoring down the shed and immediately removing any accumulated snow off the structure (if applicable). If you have any questions or would like to discuss this in more detail, please feel free to give us a call on 1-800-851-1085 (press 1). Thank you

By|Nov 10, 2025


    How many packages do I get if I order this shed?
    ByMay 14, 2025
    1 Answer | 
    Answer This Question

    Hi Linda, Thank you for your question. You'll receive 1 carton. The weight of the box is 190LBS. The Length 80"(in), Width 34"(in), and the Height 9.8"(in). If you have any other questions, please contact us on 1-800-932-9344. Thank you

    By|May 15, 2025


      can OSB be used for the floor
      ByDec 23, 2024
      2 Answers | 
      Answer This Question

      If you're a little handy you can do your own floor. Osb would be fine but you would need a pressure treated frame or steel or even cinder block to build upon

      By|Jul 5, 2026

        Hello Vann, Thank you for your question. Our Arrow sheds are only compatible with our Arrow floor frame Kits and cannot be merged with other manufacturer's floor frame kit as it's not Universal to other manufacturers designs. For Arrow Storage Product inquiries, please call 1-800-851-1085. Thank you.

        By|Apr 27, 2026

          (1)

          10L0L Portable Golf Cart Fans wiht USB Input Fit Club Car EZGO Yamaha, Independent Switch with 3-Speed Setting, Rotate 360 Degrees, No Obstructing Sight, Low Noise Designed
          ByJun 8, 2024
          1 Answer | 
          Answer This Question

          Hello GLMI, Thanks for reaching out. We are unsure as to what you are inquiring about. For Arrow Storage Product inquiries, please call 1-800-851-1085 Thank you

          By|Jun 10, 2024


            What size containers is the shed in?
            ByJun 7, 2024
            1 Answer | 
            Answer This Question

            Hello Frank, Thank you for your question. The carton dimensions: 34"W x 79.62"L x 5.25"H. 246 LBS. Hope this helps!

            By|Apr 27, 2026

              (1)

              Does it come disassembled?
              ByMay 25, 2024
              1 Answer | 
              Answer This Question

              Hello Christian, Yes, you will need to assemble the shed. Please know our sheds are designed as DIY projects in hopes of saving on installation costs. We try to make our manuals as detailed as possible to prevent mistakes. You can always visit our website for assembly tips or call us for assembly support 7 days a week at 1-800-851-1085 (press 1). Thank you

              By|Jul 31, 2024


                What is the Thickness of the metal?
                ByMay 10, 2024
                1 Answer | 
                Answer This Question

                Hello, Thank you for your question. The PANELS: .0088 (APPR. 32 GAUGE) & FRAMES:.019 (APPR. 25 GAUGE). Hope this helps!

                By|Apr 27, 2026

                  (1)

                  Does this shed have a floor
                  ByMar 5, 2024
                  1 Answer | 
                  Answer This Question

                  Hello Gerald, Thank you for your question. These sheds do not include a floor because of all the possibilities available. If you are building a solid wooden or concrete platform, that can be used as a floor on its own. If installing your shed on level ground, we do offer a Floor Frame Kit that will provide support for a plywood floor. To discuss your options further, please feel free to call us on 1-800-851-1085 (press 1). https://www.shelterlogic.com/shop/catalogsearch/result/?q=floor+frame+kit Thank you!

                  By|Jul 27, 2026

                    (2)

                    Viewing 1-8 of 81

                    Customer Reviews

                    2.7 out of 5

                    • 2.7 out of 83 reviews
                    • 27% recommend this product
                    Filter by:
                    Showing 1-10 of 83 reviews
                    Wasted money
                    This collapse the first heavy snow. Roof caved in. Waste of money
                    by
                    Response from ShelterLogicSupportNov 25, 2025
                    Hi there,

                    We are sorry to hear about this. Please submit a warranty claim to gather more information and offer the best solution we possibly can.
                    https://www.shelterlogic.com/warranty-claims
                    We are looking forward to assisting you! ShelterLogic
                      not worth the price,
                      Flew away with winds of 40mph somehow! Horrible to put together, just a waste of money!
                      by
                      Response from ShelterLogicSupportJun 11, 2024
                      Hello Rick,

                      We are very sorry to hear about this! This shed is Not live load rated. We recommend anchoring down the shed and immediately removing any accumulated snow off the structure (if applicable). We do offer other Shelters that are indeed live load rated. To discuss this in more detail, please feel free to start a live chat or call us 1-800-560-8383.

                      Thank you ShelterLogic
                        • Recommended
                        this is a total waste of time.
                        purchased in march 2024, assembled in june 2024 the roof caved in 3 days later. do not spend your money for this item. called arrow rep. for a replacement. because of the warranty. does not cover wind, rain snow (in june) called my insurance company. inspector report was shoddy materials. this company is not worth buying anything from. safe you hard earned may and go wood all they way.
                        by
                        Response from ShelterLogicSupportFeb 13, 2024
                        Hello Smith,

                        We are very sorry to hear about this. Our warranty department does work hard to treat every claim fairly and consistently, which is why they did not approve your claim due to it being an (Act of Nature) and acts of nature not being cover under the manufacturer's warranty. We do recommend that any accumulation of snow should always be removed from the roof, which is the responsibility of the purchaser. If you have any questions or would like to discuss any of this in more detail, please feel free to contact us at 1-800-851-1085 (press 1).

                        Thank you ShelterLogic
                          Absolutely Do NOT Buy
                          Firstly, assembling one of these is a NIGHTMARE. NOTHING lines up the way its supposed to. There are a million screws and bolts, it will take you some time. You can not stand up fully inside, or you will hit your head off of the beams. And lastly, my favorite part, the rood WILL cave in if you get even a little bit of snow. Do yourself a favor and stay away from this
                          by
                          Response from ShelterLogicSupportJan 15, 2024
                          Hello,

                          We are very sorry to see that you are not satisfied with your purchase. It is critical to ensure that the floor frame parts are squared AND level or the holes will not line up properly, as is depicted in the manual. If the measurements are off, it will throw off the rest of the assembly and the holes will not line up properly. Please note that once the shed is properly assembled and anchored, our customers find their storage sheds to be very sturdy and last 15 plus years. If you would like to discuss this in more detail, please feel free to contact us at 1-800-851-1085 (press 1).

                          Thank you ShelterLogic
                            • Recommended
                            Don’t recommend
                            Holes don’t line up. Leaks like crazy. Started rusting after just one month standing. I believe it would blow over in a tropical storm.
                            by
                            Response from ShelterLogicSupportJan 11, 2024
                            Hello Darren,

                            We are very sorry to see that you are not satisfied with your purchase. It is critical to ensure that the floor frame parts are squared AND level or the holes will not line up properly, as is depicted in the manual. If the measurements are off, it will throw off the rest of the assembly and the holes will not line up properly. Please note that once the shed is properly assembled and anchored, our customers find their storage sheds to be very sturdy and last 15 plus years. If you would like to discuss this in more detail, please feel free to contact us at 1-800-851-1085 (press 1).

                            Thank you ShelterLogic
                              • Recommended
                              You can't mount to treated lumber.
                              The shed is fairly easy to assemble. Make sure you go through the instructions first, before attempting to assemble the shed. The pieces are labeled, usually on the front side. The sides could are somewhat flimsy before being mounted, but are OK afterwords. They will dent even after assembly. The thing that keeps me from giving it 5 stars is that you can not mount the bottom rails to treated lumber. I use treated lumber for most of my outdoor projects. I ended up using flashing tape between the rails and the plywood. Also, the 10' end needs a 10' 1-1/2" wide base.
                              by
                              Response from ShelterLogicSupportJun 16, 2023
                              Hello Mikkel,

                              Yes, Pressure Treated Lumber must not be used where it will make contact with the Arrow Shed. The properties of Pressure Treated Lumber will cause accelerated corrosion. If Pressure Treated Lumber meets the Arrow sheds your warranty will be voided. However, you can put down a sheet of plastic in between the two to help protect the shed from the pressure treated wood and helps eliminate pests from getting in. If you have any questions, please feel free to contact us on 1-800-851-1085 (press 1).

                              Thank you ShelterLogic
                              • Verified Purchase
                              • Recommended
                              Do not buy if you live in a state with snow!
                              I bought this shed for $857, with a manufacturer 12 yr warranty, from our MN Home Depot . As of March (5 months later) the roof has already caved in. Called the manufacturer, was informed my warranty did not cover snow or natural disasters, snow in MN is not a natural disaster. We have not had any other property damage, including a similar shed that sits next to this one. Filed a BBB complaint, offered to supply us discounted replacement parts, no thanks, I think it might snow next winter.
                              by
                              Response from ShelterLogicSupportApr 24, 2023
                              Hello Matt,

                              We are sorry to hear about this! Please note the Arrow Classic shed is not live load rated. We do recommend that any accumulation of snow should always be removed from the roof which is the responsibility of the purchaser. If you have any questions or would like to discuss any of this in more detail, please feel free to contact us at 1-800-851-1085 (press 1).

                              Thank you ShelterLogic
                                I do not recommend - Roof Collapsed
                                We spent over two full days assembling this shed to the letter, only to have the roof collapse under a small amount of snow. I will update this review when I see how they handle my warranty claim.
                                by
                                Response from ShelterLogicSupportMar 27, 2023
                                Hello,

                                We are sorry to hear about this! Please note that the Select Steel Storage Charcoal Shed, 10x12, is not live load rated. We recommend anchoring down the shed and immediately remove any accumulated snow off the structure (if applicable). If you have any questions or would like to discuss this in more detail, please feel free to give us a call at 1-800-851-1085 (press 1).

                                Thank you ShelterLogic
                                  Storage shed
                                  Nice building for the price Easy to erect
                                  by
                                  Response from ShelterLogicSupportFeb 13, 2023
                                  Hello Phillip,

                                  We are very happy to see that you are pleased with your Arrow Classic 10 ft. W x 12 ft. D Charcoal Metal Shed. We would like to thank you for taking the time to leave this review and for choosing Shelterlogic! ShelterLogic
                                  • Verified Purchase
                                  not recommended
                                  fair price but, it didnʻt last. Starting rusting pretty quick. No vents made interior always wet even when hot outside. Thing inside got moldy pretty quickly.
                                  by
                                  Response from ShelterLogicSupportMar 18, 2026
                                  Hi there,

                                  We are sorry to hear about this. Please submit a warranty claim to gather more information and offer the best solution we possibly can.
                                  https://www.shelterlogic.com/warranty-claims
                                  We are looking forward to assisting you! ShelterLogic
                                    Showing 1-10 of 83 reviews

                                    Compare Key Features

                                    current item

                                    Product Snapshot

                                    Great for homeowners needing durable storage. 10 ft. W x 12 ft. D metal shed with a 12-year warranty.
                                    Ideal for storing tools, furniture, and bikes with durable galvanized steel frame and lockable doors. Provides ample storage with 900 cu. ft. capacity and ventilation.
                                    Ideal for homeowners needing durable storage. Maintenance-free galvanized steel, wind-resistant to 90 mph, and a 12-year warranty.
                                    Ideal for outdoor storage, this 10 ft. W x 12 ft. D galvanized steel shed offers durability, ventilation, and double-door access.

                                    Dimensions/Capacity

                                    10 ft. W x 12 ft. D, 674 cu. ft.
                                    12.5 ft. W x 11 ft. D, 900 cu. ft.
                                    10 ft. W x 10 ft. D x 6.76 ft. H; 700 cu. ft.
                                    10 ft. W x 12 ft. D, 840 cu. ft.

                                    Weather Resistance

                                    Thickness of Metal Panels

                                    Ventilation

                                    Security Features