#1 Home Improvement Retailer

Internet # 326814770

Model # HD9807

Store SKU # 1010131997

Mid-Century Modern Brown Solid Wood Frame Queen Platform Bed

Limit 5 per order
Apply Now
6 Months Everyday Financing** available on purchases of $299 or more. Apply Now
  • This queen platform bed is a bedroom furniture favorite
  • A spindle headboard & its wood finish adds décor to any bedroom
  • No box spring needed, pinewood legs, & supports up to 500lbs
  • View More Details

Free & Easy Returns In Store or Online

Return this item within 30 days of purchase.

Read Return Policy

Ask about this product

Get an answer now with AI

Magic Apron Assistant is an AI virtual assistant. By proceeding, you consent to the recording and use of your information by The Home Depot (and authorized third parties). More information

Product Details

About This Product

Your comfy, cozy sanctuary will officially be complete with this timeless yet trendy bedframe. With responsibly sourced solid pine wood legs and sturdy engineered wood frame, this queen bed will hold up for as long as you'd like it to grace your space. Whether your space is Japandi, mid-century, or totally transitional, this piece's slatted headboard lends a subtle uniqueness that suits any style. A quick, sixty-minute assembly time leaves room for some well-deserved rest in your favorite new relaxation station.

Highlights

  • Suits mid-century modern, transitional, or modern interiors
  • Stylish spindle-back design
  • Made with warp-resistant MDF, durable laminate, and solid wood
  • Legs made from responsibly harvested solid pine
  • Fits standard queen-size mattresses
  • 60-minute assembly time
  • No box spring required
  • Assembly is required
  • Product dimensions: 44.88 in. H x 85 in. L x 63.75 in. W, 70 lbs.
  • Should you encounter any problems with your shipment, whether it involves damaged goods or parts, we encourage you to contact Walker Edison within 30 days following delivery. You can get in touch with us either by calling 1-801-433-3008 or by sending an email to service@walkeredison.com
  • Return Policy
  • California residents
     see Prop 65 WARNINGS

Product Information

Internet # 326814770

Model # HD9807

Store SKU # 1010131997

Specifications

Dimensions: H 44.88 in, W 85 in, D 63.75 in

Dimensions

Platform Height (in.)

7.63 in

Product Depth (in.)

63.75 in

Product Height (in.)

44.88 in

Product Width (in.)

85 in

Details

Assembly Required

Assembly Required

Bed Frame Material

Wood

Bed Material

Wood

Box Spring Required

Box Spring Not Required

Color Family

Brown

Color/Finish

Caramel

Finish Family

Pine

Headboard Mount Type

Bed Frame Mounted

Hub Required

No hub connection available

Interior Furniture Type

Platform Bed

Returnable

30-Day

Size

Queen

Total Weight Capacity (lb.)

500 lb

Upholstery Material

Non-upholstered

Warranty / Certifications

Manufacturer Warranty

90 day limited manufacturer warranty

Questions & Answers

How high is the clearance under the bed
ByNov 30, 2025
1 Answer | 
Answer This Question

The clearance under the bed is 7-5/8 inches.

By|Feb 10, 2026


    Is a 14 in mattress okay for this bed frame?
    ByNov 22, 2025
    1 Answer | 
    Answer This Question

    This unit does not include drawers. It features open shelves on the upper section and a cabinet with an interior shelf below. The upper open shelves measure approximately 26-7/8 in. wide x 14-3/8 in. deep. The interior cabinet shelf measures approximately 26-7/8 in. wide x 13-1/2 in. deep. The cabinet interior provides approximately 23-7/8 in. of vertical storage space.

    By|Mar 4, 2026


      What is the spacing between slats?
      ByMay 7, 2025
      1 Answer | 
      Answer This Question

      The spacing between the slats is 3" ¼

      By|May 7, 2025


        Can you use this without the headboard?
        ByFeb 6, 2025
        1 Answer | 
        Answer This Question

        The headboard is a critical part of this bed frame. There are bed frames without headboards available on our webiste as well.

        By|Feb 19, 2025


          How much weight does a king bed frame hold?
          ByNov 27, 2024
          1 Answer | 
          Answer This Question

          Hello! This bed frame holds 250 pounds on each side, and a combined weight of 500 pounds.

          By|Dec 3, 2024


            I understand that this is a platform bed, however, along with a queen mattress, can a box spring be added for additional height?
            BySep 1, 2024
            1 Answer | 
            Answer This Question

            This product is only rated to hold a mattress without box springs. We cannot recommend the addition of box springs

            By|Sep 3, 2024


              Can this bed frame be used with a FULL size mattress?
              ByJul 9, 2024
              1 Answer | 
              Answer This Question

              This is a queen size frame, but full size are available as well.

              By|Jul 17, 2024


                Can you use this bed with a Sleep Number mattress? Can you omit the platform that comes with the Sleep Number mattress and put the mattress straight onto the frame of this bed?
                ByJul 7, 2024
                1 Answer | 
                Answer This Question

                This product can support 250 pounds with the mattress and people sleeping on it. We cannot recommend specific mattresses for this purpose.

                By|Jul 8, 2024


                  Viewing 1-8 of 17

                  Customer Reviews

                  4.1 out of 5

                  • 4.1 out of 207 reviews
                  • 55% recommend this product
                  Filter by:
                  Showing 1-10 of 207 reviews
                  Construction Detail needs Attention
                  Nice looking bed. Would’ve been nice if the bed rails lined up with the footboard. We tried flipping it upside down and it fit the footboard but not the headboard. Construction on that aspect needs more attention as the footboard legs lean inward just to get enough screw to grab the hardware. As far as longevity of the bed, we just received it today. Will update in a few months if it falls apart.
                  by
                  Response from Brand ExpertSep 7, 2026
                  Thank you for taking the time to share your feedback. We’re glad to hear you like the look of the bed, and we’re sorry to hear about the difficulty you experienced while aligning the bed rails with the footboard. We understand how frustrating that can be during assembly, and we appreciate you bringing this construction detail to our attention. Your feedback is valuable and will be shared with our team as we continue working to improve our products. We hope you enjoy your new bed and that it provides you with lasting comfort and support.
                    Structural Failure Well Below Advertised Weight Capacity
                    I purchased this Walker Edison Mid-Century Modern Solid Wood Queen Platform Bed from Home Depot in November 2025 for our guest bedroom. It has only been used a handful of times since it was assembled. After approximately 8 months of ownership, two adults with a combined weight of about 380 pounds simply laid down on the bed when one of the main side rails suddenly split nearly the entire length of the board. This model is advertised with a 500-pound weight capacity, so it was being used well within its stated limits. I contacted Walker Edison, provided photos, proof of purchase, and all of the information they requested. Although the bed had seen very little use and the failure occurred under normal conditions, they declined to offer a replacement because it was about five months beyond their warranty period. I was also told the replacement side rail is out of stock, leaving me with no way to repair the bed. I purchased this bed because I really liked its mid-century design, and it looked great in our guest room. Unfortunately, the structural durability and the customer support did not meet my expectations. Based on my experience, I cannot recommend this bed.
                    by
                    Response from Brand ExpertAug 3, 2026
                    Hi Jeremy,

                    Thank you for taking the time to share your experience. We are very sorry to hear about the side rail failure and understand how disappointing this must have been, especially given the limited use of the bed and your expectation that it would perform within its advertised weight capacity.

                    We are also sorry to hear that your interaction with customer service did not leave you with a satisfactory resolution. We understand how frustrating it can be to encounter an issue with a product you selected for both its design and functionality, only to find that replacement parts were unavailable when you needed assistance.

                    Your feedback regarding the product's structural durability and the availability of replacement components is important to us. We continuously review customer experiences to help identify opportunities for improvement in both our products and support processes.

                    If you have not already done so, we encourage you to reach out to our customer experience team again at service@walkeredison.com with your original case information and review reference. We would appreciate the opportunity to take another look at your situation.

                    Thank you again for bringing this to our attention.

                    Walker Edison Customer Experience Team
                      Easy to assemble!
                      I purchased and received this bed today 7/22/2026. I purchased for a spare bedroom and did not want to spend a lot of money. It seems sturdy but it is extremely low so I will add a box spring. I want the box spring because my daughter and boyfriend are coming in from Florida for a wedding. My daughter is is tall and her boyfriend is a big boy along with being tall. Im afraid because it is low they will drop down on the mattress and possibly snap the frame. I assembled it by myself, it took me a couple of hours. I’m also 58 it would of been nice to have help but my husband wasn’t home and I wanted it assembled at the moment it arrived.
                      by
                      Response from Brand ExpertJul 28, 2026
                      Thank you for your review, Lisa!
                      We're so glad to hear that you found the bed easy to assemble and were able to put it together on your own. It's impressive that you completed the assembly by yourself, especially on the same day it arrived!
                      We also appreciate your feedback regarding the bed's low-profile design. The platform bed is intended to have a lower, modern aesthetic, but we understand that bed height preferences can vary, especially when accommodating taller guests. We hope adding a box spring provides the extra height and comfort you're looking for.
                      Thank you for choosing our Mid-Century Modern Queen Platform Bed for your spare bedroom. We appreciate you taking the time to share your experience and hope your daughter and her boyfriend enjoy a comfortable stay during their visit!
                        • Recommended
                        Do not buy- it’s trash quality
                        The bed snapped with far below the max weight and it didn’t even last a year.
                        by
                        Response from DTCJun 1, 2026
                        Hello, thank you for being our customer and taking a moment to share feedback. We apologize for any inconvenience you've experienced with your product. If you have any questions about your product, please don’t hesitate to contact us. We can be reached at: https://walkeredison.com/pages/customer-service. We can also be reached by email at, service@walkeredison.com, or by calling us at (801) 433-3008.
                          Piece of garbage
                          Literally broke as soon as another normal sized person sat on it
                          by
                          Response from Brand ExpertMay 21, 2026
                          We’re very sorry to hear about your experience with the bed. That certainly doesn’t meet the quality standards we strive for. Please contact our customer service team so we can address the issue and help find a solution. You can reach us at service@walkeredison.com
                            Not very stable.
                            Bed was great until I made the mistake of sitting down to put my shoes on. Side rail cracked at a knot and split at the base of the headboard post. Beyond repair. Lasted about a month and a half.
                            by
                            Response from DTC TeamMay 13, 2026
                            Hello, thank you for your review and pictures. We apologize if you have experienced any inconvenience with your product. We offer a manufacturer's warranty on all our products. If you have any questions about the product or the warranty, please don’t hesitate to reach out to us at this page: https://walkeredison.com/pages/customer-service. We can also be reached by email at, service@walkeredison.com, or by calling us at (801) 433-3008.
                              So far this bed is great! I was a little worried after reading some of the reviews and then looking at the specs sent with the bed (which was different on the website) that the bed would not support the weight of the mattress plus me and my spouse. I ordered metal support legs from Amazon to supplement just in case. The bed was pretty simple to assemble with 2 people. Ours didn't come with paper instructions, but it was easy to look up via the QR code on the footboard. We've had it set up about 2 weeks now. It looks great in our room and has felt sturdy so far.
                              by
                              Response from Brand ExpertMay 1, 2026
                              Thank you so much for taking the time to share your detailed feedback! We’re happy to hear the bed has been working well for you and that it looks great in your room. We understand your initial concerns after reading reviews and comparing the specifications, and we appreciate you giving the product a chance. It’s also great to know the assembly process was smooth and that the QR code instructions were helpful.

                              We’re glad the bed has felt sturdy and met your expectations so far, and we truly appreciate your thoughtful review and support.

                              If you ever have any questions or need assistance, our customer service team is always here to help at https://walkeredison.com/pages/customer-support
                              .

                              — Walker Edison Customer Support
                              • Verified Purchase
                              DO NOT BUY UNLESS YOU ENJOY BEING FRUSTRATED AND DISAPPOINTED
                              Purchased this bed for a short term rental. Bed is missing holes for screws. Used my drill to make holes, per the instructions that show holes where they don't exist. Added aggravation and time. Days later, received notice from our guests that sharp screw is coming through the headboard. Clearly, this is a design flaw + subpar materials. In my years on earth, I have assembled many things without this issue. Complete headache. Now Home Depot and the vendor are pointing at each other because no one seems to be able to take accountability for this poor quality product.
                              by
                              Response from Brand ExpertApr 17, 2026
                              Thank you for sharing your detailed feedback, DAF_8065. We’re very sorry to hear about your experience and understand how frustrating this situation must have been—especially when it impacted your guests. What you described is certainly not the level of quality or reliability we aim to deliver.
                              We would like the opportunity to better understand what occurred and work toward a resolution. Please reach out to Walker Edison Customer Support at
                              👉 https://walkeredison.gorgias.help/en-US
                              Our team can review the concerns regarding the assembly, materials, and safety issue you mentioned, and assist with troubleshooting, replacement parts, or next steps. We appreciate you taking the time to bring this to our attention and hope we can help make this right.
                                Broken right side board
                                The right side board recently broke after only a little over a year of use, hoping for a replacement part free of charge.
                                by
                                  Will break on you.
                                  I bought this 4 months ago and the sideboard split in half in the middle of the night. My wife and I are not overweight at all.
                                  by
                                  Response from Brand ExpertMar 27, 2026
                                  Hi ConjugalUsage,
                                  Thank you for sharing your feedback. We’re truly sorry to hear that the sideboard split after only a few months — that’s absolutely not the experience we want for you, and we understand how frustrating and concerning that must have been.
                                  We would like to try and help resolve the issue. Please reach out to Walker Edison via:
                                  https://walkeredison.gorgias.help/en-US
                                  Once we hear from you, we can better understand what happened and assist with troubleshooting or replacement options. We appreciate you bringing this to our attention and want to make this right for you.
                                    Showing 1-10 of 207 reviews

                                    Get 10% off your purchase

                                    Sign up for emails & save 10% on select home decor. Valid on select items.