#1 Home Improvement Retailer

Internet #206132970

Model #15922215

Black ScanSmart Backpack

$5431
  • Polyester construction for longevity
  • Airflow back and shoulder strap for optimum comfort
  • Padded sleeve fits most 15 in. laptops
  • See More Details
icon
Easy Returns In Store and Online
Read ourReturn Policy

Frequently Bought Together

+
Price:
$5431

Specifications

product
Luggage Features
Accessory PocketsAdjustable StrapNo additional features

Dimensions

Product Height (in.)
17.5
Product Length (in.)
17.5
Product Width (in.)
15

Details

Color Family
Black
Color/Finish
Black
Luggage Features
Accessory Pockets,Adjustable Strap,No additional features
Luggage Material
Polyester
Product Weight (lb.)
2.5
Returnable
30-Day
Weight Capacity (lb.)
30

Warranty / Certifications

Manufacturer Warranty
3 Year Limited

Product Overview

Pack all of your gear and then some in this extra-roomy laptop backpack. The three compartment SWISSGEAR 1592 Deluxe Laptop Backpack is made from durable 1200 denier, ballistic polyester fabric and features rugged oversize zippers, adjustable side compression straps, a heavily padded back panel with Airflow ventilation technology, padded contour shaped shoulder straps and a rugged web waist belt for hours of wearing comfort. This backpack fits most 15” laptops and comes with a highly protective laptop compartment with a handy mesh pocket for your computer accessories, along with a large-opening main compartment designed to carry all of your bulkier items. Other features of this bag include an organizer compartment, multiple internal accessory pockets, side accessory and water bottle pockets, a padded media pocket with headphone cord port, a padded top handle, numerous web loops and a metal D-ring to attach gear to when you’re on the go, a removable mobile phone pouch and reflective accent material built into the shoulder straps for added safety when out at night.
  • Airflow back and shoulder strap system for maximum comfort
  • Made from durable polyester that is built to last
  • Water bottle and mobile device pocket for easy access
  • Padded laptop sleeve for secure transportation
  • Front organizer pocket for quick access to much needed items
  • 3-year limited warranty
  • 17.5 in. x 15 in. x 8.5 in.
  • Return Policy

Compare Similar Backpacks

current product
Black ScanSmart Backpack
Penn State Nittany Lions 18 in. Tool Bag BackpackLouisville Cardinals 18 in. Tool Bag BackpackMontana Grizzlies 18 in. Tool Bag Backpack
BrandSWISSGEARMojoMojoMojo
NameBlack ScanSmart BackpackPenn State Nittany Lions 18 in. Tool Bag BackpackLouisville Cardinals 18 in. Tool Bag BackpackMontana Grizzlies 18 in. Tool Bag Backpack
Price
$5431
$10003
/bag
$10003
/bag
$10003
/bag
Ratings
(29)
(0)
(0)
(0)
Luggage FeaturesAccessory Pockets,Adjustable Strap,No additional featuresAccessory PocketsAccessory PocketsAccessory Pockets
Product Width (in.)1514.5 in14.5 in14.5 in
Luggage MaterialPolyesterPolyesterPolyesterPolyester
View ProductView ProductView ProductView Product

Enjoy 10% off

Sign up for Style & Decor emails and save on your next order. Valid on select items.

Questions & Answers

Typical questions asked about products:

  • Is the product durable?
  • Is the product easy to use?
  • What are the dimensions of the product?

Customer Reviews

  • 4.3
    out of 30 reviews
  • 100% recommend this product
Filter by:
Showing 1-10 of 30 reviews
Almost didn't buy, but so glad I did!
I wanted a nice, single, strong backpack I could use around the hospital for several years and I got just that! The back laptop pocket fits my 16" Dell perfectly in addition to my agenda, a folder, and a study book or two. The deeper main compartment is perfect for my lunch box, a change of clothes, and a light sweater all at once. Plus, there are so many hidden nooks for all my chargers, ear buds, emergency snacks, etc. The water bottle pockets on the sides are nice and deep--I am able to carry water and my tea tumbler without worries for falls or spills throughout the day. I wish the front pocket had a few more divisions for pens/highlighters, but it's definitely enough for the average person who doesn't keep 5+ colors of each at all times. There is plenty of space to tuck the extra pens, I just have to dig around on occasion. The main reason I almost didn't buy was the limited color selection. Black is honestly a bit dark for me and my personality, but I've been able to add buttons to perk it up no-problem. My only actual complaint is the cross body strap, which is stationary at the low hips. I am short (just under 5ft), so where this falls on my body doesn't help much with weight redistribution. I really need something closer to my waist/chest. I wish these straps were adjustable top-down for personal-fit like I have seen in some other backpacks. Overall, I really am happy I can fit all my things for a day in one place--I love having my hands free. I would purchase this back again and recommend it to friends!
by Christen
  • Verified Purchase
Rips
I only bought this backpack in september of 2017. By december, it aleady started to rip. The media pocket and the seam tward the top strap are partialy ripped. I can still use the bad. I would not reccoment to any heavy user like me.
by Kerry
Response from Customer SupportApr 12, 2018
Hello Kerry, We do apologize for any inconvenience with your bag. SWISSGEAR backpacks have a limited warranty to protect you in the event you receive a defect item. Please email us at customersupport@swissgear.com and we would be happy to get you started with a warranty claim.
    Has SwissGear quality degraded in a decade?
    My current backpack is a decade or so old, and still good - except the straps' padding is a bit thin, the bottom back worn away and bottom reinforcement is eroding my shirts, and some non-structural seams are coming undone. So i decided i should replace it since i had the money currently, and wanted another SwissGear. The first one i got was a SWISSGEAR 5358 SCANSMART; nice, but had a hole in the bottom within a week. So returned it, then ordered the SWISSGEAR 1592 for the waist straps. Within 7 hours, the main compartment zipper had started parting company with the rest of the pack. By the end of the next day the entire main zipper length was loose - i didn't need to unzip to get into the pack! Not good. i'm waiting for a replacement now. Let's see how long that one will last!
    by aellath
    Response from Customer SupportApr 18, 2018
    We sincerely apologize that you received a defective item and we are pleased to know that you were promptly sent a replacement. Please rest assured we stand by our products and are confident in their ability to perform the job they are designed to do. Should you have any trouble with your replacement, please send us an email at customersupport@swissgear.com and we would be happy to assist you.
    • Verified Purchase
    Ripped in 3 weeks
    Bought this backpack for my son who is in high school. Filled it with a heavy load of books and it ripped in a few weeks.
    by jenSLP
    Response from Customer SupportApr 17, 2018
    We sincerely apologize for any inconvenience with your bag! SWISSGEAR backpacks have a limited warranty to protect you in the event you receive a defective item. Please email us at customersupport@swissgear.com and we would be happy to get you started with a warranty claim.
    • Verified Purchase
    It’s great!
    Bought this for my 7th grader. It’s roomy and has a nice place for his school laptop. It’s also comfortable to wear. He loves it!
    by Willy
    • Verified Purchase
    Like all the different compartments.
    I bought this to replace an old one and can’t wait to use it on vacation.
    by Stage coach driver
    • Verified Purchase
    Rating provided by a verified purchaser...
    Rating provided by a verified purchaser
    by HomeDepotCustomer
    • Verified Purchase
    Great for travel...
    Great for travel
    by HomeDepotCustomer
    • Verified Purchase
    5 Star Review
    Rating provided by a verified purchaser
    by HomeDepotCustomer
    • Verified Purchase
    Poorly made! Tore the first time I used it!
    I used this bag one time and I noticed that the seam came apart beneath the front pocket zipper!! I WILL NOT BUY SWISSGEAR again!
    by T.T.
    Response from customer serviceDec 27, 2018
    contact us to process your claim customersupport@swissgear.com or 954.884.4947
      Showing 1-10 of 30 reviews