#1 Home Improvement Retailer

Internet # 100685949

Model # RP46074

Store SKU # 530173

Delta Tub & Shower Cartridges 4 D White

$62.34
Apply Now
Pay $37.34 after $25 OFF your total qualifying purchase upon opening a new card. info
Apply for a Home Depot Consumer Card
  • Reviewers find it easy to install and completed in 30 mins.
  • "Easy to follow instructions" (review)
  • Recommended by reviewers
  • View More Details
Store
0 in stock
icon
Free & Easy Returns In Store or Online
Return this item within 90 days of purchase. Read Return Policy

Product Details

About This Product

This Delta Cartridge Assembly is made to provide single-function pressure-balance temperature control and is built for use with a MultiChoice Universal valve body (not included). Pressure balance valve keeps water temperature within a safe 3 degree F (1.6 degree C), helping to protect you from sudden changes in hot or cold water pressure. Our faucets and their parts are guaranteed for a lifetime, but just in case you'd like to make some repairs on your own we've made some parts available for you to order.

Highlights

  • Single-function pressure-balance temperature control only
  • For use with a MultiChoice universal valve body (not included)
  • For use with 13-series or 14-series trim (not included)
  • Chrome's stunning gloss and innate versatility lend to its popularity across decor styles in the bath
  • Genuine Delta faucet repair part
  • Lifetime limited warranty
  • Click here to shop more Delta products
  • Return Policy
  • California residents
     see Prop 65 WARNINGS

Product Information

Internet # 100685949

Model # RP46074

Store SKU # 530173

Specifications

Dimensions: H 2.75 in, W 2.75 in, D 4 in

Dimensions

Product Depth (in.)

4 in

Product Height (in.)

2.75 in

Product Width (in.)

2.75 in

Details

Application

Tub & Shower

Color/Finish

White

Color/Finish Family

White

Fits Faucet Brand

Delta

Handle Part Type

Cartridges

Material

Plastic

Pack Size

1

Plumbing Part Type

Other Sink Repair Part

Returnable

90-Day

Warranty / Certifications

Manufacturer Warranty

Faucet and Finish Lifetime Limited Warranty

Questions & Answers

122Questions
caret
Q:is this repairable
by|Jun 28, 2024
1 Answer
Answer This Question

A:  Hello Valued Customer, Thank you so much for contacting Delta Faucet Company! The cartridge can be repaired. Please reach out directly with further questions. Best Regards, Kayla

by|Jul 9, 2024
    caret
    Q:what cartridge fits the rough in kit Model # R1000unbx
    by|Jun 21, 2024
    2 Answers
    Answer This Question

    A:  10 years ago i bought r 1000 unbx with rp 46074 cart. assembly from ebay and installed in my home that was built in 1995.

    by|Jun 28, 2024

      A:  Hi JimR, Thank you for your question about the Delta Faucet R1000-unbx. This MultiChoice valve rough uses a different cartridge depending on the series of the valve trim. A 13/14 series uses RP46074. A 17 series uses RP46463 and a 17T series uses an RP47201 cartridge. Please reach out with any additional questions! Best Regards, Bryan Digital Communications Specialist (800) 345-3358 customerservice@deltafaucet.com

      by|Jul 3, 2024
        caret
        Q:does it fit Lahara In2ition Rough Included Single-Handle 5-Spray Tub and Shower Faucet 1.75 GPM?
        by|May 31, 2024
        1 Answer
        Answer This Question

        A:  Hi David! Thank you for your question and we are happy to help. We would need your specific model number in order to make sure that this is the correct part. Please contact us directly for further assistance. Best Regards, Carrie

        by|Jul 3, 2024
          caret
          Q:Someone adjusted this delta faucet and now it's only hot water how do I fix it so I have cold again?
          by|May 18, 2024
          1 Answer
          Answer This Question

          A:  Hi Laurie, Thank you for your question! Please see the How-To video in the following link to adjust the rotational limit stop on the cartridge to allow more cold water into the mix. https://youtu.be/L3ty-H1V01I?t=111 Please reach out with further questions! Best Regards, Tim Digital Communications Specialist

          by|May 21, 2024
            Showing 1-4 of 122

            Customer Reviews

            4.2 out of 5

            • 4.2 out of 876 reviews
            • 64% recommend this product
            Filter by:
            Showing 1-10 of 876 reviews
            Worst design ever
            Purchased this cause of delta reputation, but after 1 month it started leaking, and was getting no cold water at all. A $300 faucet should not have so many issues, I will never buy another delta anything. Very dissatisfied customer!!!
            by
            Response from DeltaFaucetJun 22, 2024
            Hi WB72364,

            Thank you for your review of the Delta Faucet RP46074. Please accept our sincere apology for the inconvenience you are experiencing. We are happy to help.

            As the manufacturer, we are committed to supplying you with a quality product that delivers the expected performance. Please reach out for assistance or with any questions!

            Best Regards,
            Bryan
            Digital Communications Specialist
            (800) 345-3358
            customerservice@deltafaucet.com DeltaFaucet
              1 found this review helpful
              Worked great. Not much else to say.
              by
              Response from DeltaFaucetMay 31, 2024
              Hi valued customer,

              Thank you for taking the time to leave your review! I am glad you are satisfied with the Delta Faucet model RP46074.

              Thank you for being a loyal Delta Faucet customer!

              Best Regards,
              Bryan
              Digital Communications Specialist
              (800) 345-3358
              customerservice@deltafaucet.com DeltaFaucet
              • Verified Purchase
              Poor product
              Installed brand new shower & faucet 6 years ago… already leaking. When I went to install a new (overpriced) cartridge: the handle would not come off due to corrosion, cartridge would not come out without substantial force & broke into a thousand pieces. Severely dissatisfied.
              by
                The delta cartridge leaked worse than the one it replaced. I had to go back and install one that my customers had to go buy. Delta sent out defective products ?
                by
                Response from DeltaFaucetSep 11, 2023
                Hello Valued Customer, Thank you for your review! We do apologize that this product did not meet your expectations. Please reach out to our customer service department directly with any issues you may experience with this product. Best Regards, Kayla DeltaFaucet
                • Verified Purchase
                1 found this review helpful
                Leaking.
                This cartridge was installed when the home was built 4 years ago. It started leaking last winter and is getting worse. Not a good product.
                by
                Response from Customer ServiceJun 26, 2023
                Hi Leeds, thank you for contacting Delta Faucet Company! We apologize for the issues you have experienced! With any issues you may experience with your Delta Faucet Company products, please reach out to us directly. We appreciate your feedback. Please reach out directly if you have further questions! Best Regards, Kyra Digital Engagement Specialist
                  The Delta warranty is useless.
                  At $60+ I would expect Delta to stand behind a cartridge that is made with plastic. The end broke off while installing and the warranty doesn't cover that. Original cartridge was tougher and I was able to insert and remove it repeatedly while attempting to service the valve. The new one broke at installation, at weak point. With no satisfaction from Delta, I had to Frankenstein the old and new cartridges. NOT IMPRESSED at all in a positive way with the "support" from Delta.
                  by
                  Response from DeltaFaucetMay 16, 2023
                  Hi Customer!

                  Thank you for taking the time to write a review for the Delta cartridge. We are sorry to hear about your experience. With any further questions or concerns, please do not hesitate to reach out to us again! Thank you for being a loyal Delta Faucet customer.

                  Best Regards,
                  Carrie DeltaFaucet
                    5 found this review helpful
                    Was a perfect fit and easy to adjust for handle...
                    Was a perfect fit and easy to adjust for handle maximum turn radius
                    by
                    Response from DeltaFaucetJan 20, 2023
                    Hello Valued Customer, Thank you for your review! We are happy to hear that this product did meet your expectations. Please reach out to us if you experience any issues with your product. Best Regards, Kayla DeltaFaucet
                    • Verified Purchase
                    Leaked from day 1
                    Nearly impossible to replace without ripping the shower valve out of the wall. The top will pull off valve and leave the base stuck inside the chamber in the wall. Garbage design. Delta trash. Do not buy.
                    by
                    Response from DeltaFaucetJan 16, 2023
                    Hi Joko,

                    Thanks for taking the time to leave us your thoughts on P46074. As the manufacturer, we are committed to supplying our consumers with quality products that deliver the expected performance.

                    https://support.deltafaucet.com/s/article/How-to-Install-the-Delta-T13-14-Cartridge-Trim-Video

                    Please contact us directly if you have any questions or need assistance. Thank you for being a loyal Delta Faucet customer.

                    Best Regards,
                    Emma
                    Digital Communications Specialist DeltaFaucet
                      1 found this review helpful
                      leaky shower
                      we have been in our house for less than one year and now our shower is leaking. after reading many or the reviews on this page about this cartridge it looks like we are in the same boat as many of these reviewers with the cartridge failing after several months. the fix to the leak seems to be replacing the cartridge. flushing the system hasn't worked for most of the reviewers on this page. pretty expensive fix for a highly rated product. i have had better luck in the past with delta faucets and so went with delta in our new house. i will put in a call to my plumber and share the reviews on this page with him so that he has an idea of what the problem is and then pay him to replace the cartridge.
                      by
                      Response from Customer ServiceApr 24, 2022
                      Hi chama kid, Thank you for your review of the Delta Faucet Cartridge Assembly - MultiChoice® Universal - 13 / 14 Series MODEL#: RP46074. Please accept our sincere apology for the inconvenience you are experiencing, but we would be more than happy to assist you as quickly as possible. Quality is very important to us and our products undergo rigorous testing to ensure high-quality performance.   It is possible that flushing the product could resolve this issue. To do this, turn off the water supplies, remove the cartridge, and turn the supplies back on for one minute. Please make sure that you are getting good flow through both the hot and cold sides while flushing. You can also shake the cartridge back and forth to make sure the back half of the cartridge rattles. This means that the pressure-balancing spool is moving freely, as it should. If you would like installation help, you may contact our residential warranty line directly at 800-345-3358 (prompt 2, then 4). We are available Monday through Friday from 8 a.m. to 8 p.m. and Saturdays from 9 a.m. to 6 p.m. Eastern Standard Time. We also have how-to videos on our website and our YouTube channel. https://www.deltafaucet.com/service-parts/how-to-videos We appreciate your business and look forward to continuing to serve you. Please contact us directly if you have any further questions.    Best Regards,   Kelley
                        Leaks every 3 months without fail so far!
                        This has by far been the highest maintenance shower faucet I have ever owned. We had a shower professionally installed back in late July, early August last year, which uses Delta cartridge RP46074. It first started leaking around late October, early November. I flushed and cleaned it twice as instructed by the plumber who installed it and Delta customer service. Delta customer service was kind enough to send me, free of charge, new seats and springs, which I installed on November 27th, 2020. It started leaking again before the end of February and got worse tonight. I am so frustrated!!!
                        by
                        Response from Customer SolutionsMar 1, 2021
                        Hello valued customer, Thank you for taking the time to leave your thoughts. Your feedback is important to us, as it helps us refine our products and services. I am sorry to hear your Delta Faucet shower is leaking. I have reached out by email to offer additional assistance with this issue. As the manufacturer, we are committed to supplying you with a quality product that delivers the expected performance. We hope to better serve you in the future. Best regards, Bryan
                          Showing 1-10 of 876 reviews

                          Compare Similar Items

                          current item

                          Application

                          Tub & Shower

                          Tub & Shower

                          Tub & Shower

                          Tub & Shower

                          Plumbing Part Type

                          Other Sink Repair Part

                          Cartridge

                          Cartridge

                          Cartridge

                          Product Width (in.)

                          2.75 in

                          2.76 in

                          1.92 in

                          2.17 in

                          Product Height (in.)

                          2.75 in

                          2.13 in

                          4 in

                          3.44 in