#1 Home Improvement Retailer

Internet #309237988

Model #HD67090W-5501

Store SKU #1002974554

Aragon 4 in. Centerset 2-Handle Low-Arc Bathroom Faucet without Pop-Up Drain in Chrome

  • Easy-to-clean chrome finish complements a variety of home decor
  • ADA certified metal handles
  • Backed by Glacier Bay Limited Lifetime Warranty
  • See More Details
icon
Easy Returns In Store and Online
Read ourReturn Policy

Frequently Bought Together

+
+
Price:

Specifications

Dimensions

Connection size (in.)
1/2 In.
Faucet Height (in.)
3.06
Spout Height (in.)
1.63

Details

Cartridge Valve Type
Cartridge Faucets
Color Family
Chrome
Color/Finish
Chrome
Commercial / Residential
Residential
Deckplate Included
Deckplate Included
Drain Kit Included
Drain Kit Not Included
Faucet Hole Fit
3
Features
Easy to Install
Finish Family
Polished
Finish Family
Polished Chrome
Flow rate (gallons per minute)
1.2
Handle Type
Lever Handle
Included Components
No Additional Items
Installation Type
4 in. Centerset
Material
Metal
Maximum Deck Thickness (in.)
1.0
Number of Faucet Handles
Double Handle
Returnable
90-Day
Spout Reach (in.)
3.6
Spout Type
Low Arc
Valve Included
Valve Included

Warranty / Certifications

Certifications and Listings
IAPMO Certified,IAPMO Certified,IAPMO Certified
Manufacturer Warranty
Limited lifetime warranty

Product Overview

Glacier Bay
Faucet Fit 3 Hole 8 Inch Spread
1.2 Gallons Per Minute with IAPMO Certification
Easy Drain Assembly with ClickInstall
Limited Lifetime Warranty
Installation Guide
Specifications
The Glacier Bay Aragon 2-Handle Bathroom Faucet less Pop-Up Drain features a sleek, easy-to-clean finish that complements a wide variety of bathroom decor styles. Designed for comfortable use with a 2-handle lever style and low-arc spout, this faucet is easy to install with the 1/2 in. connection and deck-plate mount. WaterSense certified with a 1.2 GPM flow rate to help reduce water use, this efficient faucet also features washerless cartridges to help prevent drips. Pair with other pieces from the Aragon collection for a complete and polished look throughout your bathroom.

Info & Guides

You will need Adobe® Acrobat® Reader to view PDF documents. Download a free copy from the Adobe Web site.

Compare Similar Centerset Bathroom Faucets

4 in. Centerset 2-Handle Bathroom Faucet in Chrome
current product
Aragon 4 in. Centerset 2-Handle Low-Arc Bathroom Faucet without Pop-Up Drain in Chrome
4 in. Centerset 2-Handle Low-Arc Bathroom Faucet with Pop-up Drain in ChromeFoundations 4 in. Centerset 2-Handle Bathroom Faucet in Chrome
BrandHomewerks WorldwideGlacier Bay Delta
Name4 in. Centerset 2-Handle Bathroom Faucet in ChromeAragon 4 in. Centerset 2-Handle Low-Arc Bathroom Faucet without Pop-Up Drain in Chrome4 in. Centerset 2-Handle Low-Arc Bathroom Faucet with Pop-up Drain in ChromeFoundations 4 in. Centerset 2-Handle Bathroom Faucet in Chrome
Price
Ratings
(8)
(178)
(0)
(837)
Faucet Hole Fit1,3333
Spout TypeLow ArcLow ArcLow ArcLow Arc
Deckplate IncludedDeckplate Not RequiredDeckplate IncludedDeckplate Not RequiredDeckplate Not Required
Drain Kit IncludedDrain Kit Not IncludedDrain Kit Not IncludedDrain Kit Not IncludedDrain Kit Included
Handle TypeKnobLever HandleLever HandleLever Handle
FeaturesNo Additional FeaturesEasy to InstallEasy to Install,Pop-Up Drain,Pressure TestedPop-Up Drain
Commercial / ResidentialResidentialResidentialResidentialResidential
StyleModern Art Deco,Glam,Modern,Transitional
View ProductView ProductView ProductView Product

Enjoy 10% off

Sign up for Style & Decor emails and save on your next order. Valid on select items.

Questions & Answers

2Questions7Answers

Does it come with a regular drain ( not a pop up)?

Asked by JC August 10, 2020
4
Answers

No drain comes with it

what size water line?

Asked by thomas March 25, 2020
3
Answers

The waterline connection on the product it is half inch

Customer Reviews

  • 4.3
    out of 178 reviews
  • 93% recommend this product
Filter by:
Showing 1-10 of 178 reviews
Price was reasonable. I purchased for the new sink in my garage, so I didn't need anything but s...
Price was reasonable. I purchased for the new sink in my garage, so I didn't need anything but simple.
by Brenda
This faucet was very easy to install I would recommend to anyone
This faucet was very easy to install I would recommend to anyone
by Lizzy
Excelente producto
Excelente producto
by Jimmy
Easy to install
Easy to install
by Breezy
Perfect for a small or guest bathroom.
Perfect for a small or guest bathroom.
by Anrym
1 person found this helpful
Rating provided by a verified purchaser...
Rating provided by a verified purchaser
by TRAVIS
bought for downstairs bathroom, not disappointed!!
This is a nice little fixture that works well and looks good too! easy to install.
by S Warwick
Junky Product
I bought these faucets because I liked the design and it fit my sink just fine. I installed the faucets as recommended and tested the hot and cold water - no problems. I installed the aerator, turned on the water and it came pouring down the center of the 3 holes underneath. I couldn't understand what was wrong and why this was happening. I checked and rechecked connections and the same problems. I called Glacier Bay support and waited for a tech to call me back (and I'm still waiting). Finally, I Googled this problem and found that many others had the same issue. It is the stupid aerator. The plastic blend spout was almost impossible to seat the aerator after removal for initial flush out. I kept playing with it and finally got it on correctly. What a piece of junk!
by NotHappy
Response from Pegasus FaucetMar 12, 2021
Hello NotHappy. We apologize for the issues you are having with your Aragon Bathroom faucet. Since we don’t know what Customer Service Center you called, we wanted to let you know that there are two options for getting parts and assistance with your faucet. You can call the Home Depot Proprietary Brands Call Center at 1-877-527-0313 or you can contact the manufacturer’s Warranty Call Center at 1-877-580-5682 and they can assist you with both troubleshooting issues as well as get you any parts you might need, free of charge, under the Warranty. Both Call Centers can be reached Monday thru Friday from 8:00 AM to 7:00 PM and Saturday from 9:00 AM to 6:00 PM EST.
replacement tap
great bathroom tap . Easy to install Share your thoughts Complete all fields to finish step 1
by Sandy
Overall a good product with a nice price
Overall a good product with a nice price
by Vinny
Showing 1-10 of 178 reviews