#1 Home Improvement Retailer

Harper Creek 5-Piece Brown Steel Outdoor Patio Dining Set with CushionGuard Chili Red Cushions

$74640
Limit 5 per order
/set
Apply Now
$undefined.00 /mo* suggested payments with months* financingApply Now
  • Includes table and four chairs with cushions
  • Comes with CushionGuard chili red cushion slipcovers
  • Durable powder-coated frame built to resist rust
caret

Product Details

Hampton Bay
Assembly Required
Seating Capacity
Care Instructions
Fabric Type
Warranty
Set Includes
Number of boxes shipped
Patio Chair Features
Illustrations may vary from actual product
Enhance your outdoor living area with this Hampton Bay Harper Creek 5-Piece Patio Dining Set. Designed with all-weather handwoven wicker, it features four chairs and a table. CushionGuard chili red cushion slipcovers create a stylish look and offer water, fade and stain resistance. Weather-resistant, powder-coated steel frames ensure more protection.
caret

Specifications

Dimensions

Chair Back Height (in.)43.1Chair Back Width (in.)18.5
Chair Depth (in.)24.4Chair Height (in.)43.1
Chair Seat Depth (in.)17.3Chair Seat Width (in.)18.5
Chair Width (in.)18.5Cushion Thickness (in.)3.94
Seat Height (in.)15.75Table Height (in.)35.43
Table Length (in.)39.76Table Width (in.)39.76

Details

Assembly RequiredYesCare InstructionsRinse with clean water and dry with a soft, absorbent cloth towel.
Chair Height TypeStandard Dining HeightChair StyleArmless
Chair TypeDining ChairChair Weight Capacity250 lb
Collection NameHarper CreekCommercial/ResidentialResidential
Cushion and Pillow FeaturesFade resistant, Removeable slipcover, Spill resistant, Stain resistantCushion Color or PatternChili
Cushion StyleBox EdgeFabric Color FamilyRed
Fabric TypeCushionGuardFill MaterialFoam
Frame FinishBrownFrame MaterialSteel
Frame Primary FinishBrownIncludedNo additional items included
Number of Pieces5-PiecePatio Furniture FeaturesNo Additional Features, Stationary
PatternSolidProduct Weight (lb.)102 lb
ReturnableNon-ReturnableSeating CapacitySeats 4 People
Seating TypeWith CushionSet IncludesCushions Included, Dining Chair Included, Dining Table Included
StyleModernTable FinishDark brown
Table Primary FinishBrownTable ShapeRound
Tabletop MaterialOtherUmbrella HoleWith Umbrella Hole
Umbrella Hole Diameter (in.)1.49

Warranty / Certifications

Fabric Warranty3 year limited warrantyFrame Warranty3 year limited warranty
Manufacturer Warranty3 year limited fabric and frame warranty
caret

Questions & Answers

99Questions
caret
Q:Is the table bar height or counter height
by|Feb 1, 2023
1 Answer
Answer This Question

A:  Hello Michelle, the height of The Hampton Bay Harper Creek 5-Piece Brown Steel Outdoor table is 35.43 inches tall. If you have further questions regarding this dining set feel free to contact our customer service department at 888-577-9826 Mon-Fri 8am-8pm (EST).

by|Feb 1, 2023
    caret
    Q:Can i get the table only?
    by|Jan 13, 2023
    1 Answer
    Answer This Question

    A:  Hi, Thank you for your question. The table comes in a set only. If you have any questions, please call our customer service hot-line at 1-844-428-6923 8:00am-8:00pm (EST), Monday-Friday. We will be happy to help you.

    by|Jan 13, 2023
      caret
      Q:where can I purchase new pillows for my set in a different color
      by|Jul 25, 2022
      1 Answer
      Answer This Question

      A:  Hi customer,there is no separate pillow available for this collection , if you want buy different color , you can directly buy the pillows with same size (18.5x18.5x3.94 inch) on the Home Depot Website.

      by|Aug 4, 2022
        caret
        Q:Why can't a person purchase just one chair? We had a raccoon eat the top off one of our chairs and want to buy a replacement.
        by|Jul 18, 2022
        1 Answer
        Answer This Question

        A:  Hi customer, Because this chair is sold as a set . please send your issue to the following email address: priscac@1800acs.com, and cc to ErlindaC@1800acs.com, Ask if this team can sell you a chair alone.

        by|Jul 21, 2022
          Showing 1-4 of 99
          caret

          Customer Reviews

          4.5 out of 5
          (456)
          • 4.5
            out of 456 reviews
          • 80%recommend this product
          Filter by:
          Showing 1-10 of 456 reviews
          For the Price, Not a Good Purchase
          This item looks great and is comfortable for sitting. After 2 years, 3 of the slats on the table have lost their finish and the warranty is expired. The chairs are rusting and this set won't last much longer. This set is in the elements only from about May to October. The rest of the year, it sits in a shed with protection over both the tables and chairs. This denigration of the product is NOT due to lack of care by the owner. Extremely disappointed in this brand and in the warranty.
          by
          Response from Customer ServiceJul 18, 2022
          Dear customer,Have you contacted Hampton Bay customer service yet? (1-800-841-1350)If your product is over 2 years, not 3 years, the home depot will replace the rust and damage part for you. letqia01
            Nice set but….think twice
            Bought this set in 2019. We live in Chicago and covered the set with a heavy cover in the winter. After 2 winters the wicker on the chairs are disintegrating and the set is unusable. Nice looking set but it can’t handle a cover on it as moisture must be why it fell apart so fast. It looks to be a natural wicker instead of a plastic wicker. $700 and only 2 years of use…pretty pathetic.
            by
            Response from Customer ServiceJul 4, 2022
            Dear customer, we apologize for the inconvenience you are experiencing, please give us a call at 1- 800-841-1350, check if your set is during warranty, if yes, they can arrange the replacement part for you. letqia01
              Chair seats are crumbling
              I wish I would have read the reviews prior to my purchase. We actually brought the table and chairs inside for the winter to protect them; however, the bottoms of the chairs are now seriously breaking, with pieces cracking off, creating actual holes! We loved the set initially, but so disappointed. We can't even use the chairs any more.
              by
              Response from Customer ServiceJun 28, 2022
              Dear Monica, Is your product still within the 3-year warranty period?If yes, you can contact customer service to respond to your product problem. 1-800-841-1350. letqia01
                we enjoy our purchase
                Comfortable chairs, and excellent size for our backyard
                by
                Response from Customer ServiceApr 28, 2022
                Dear customer, thank you for your reviews, hope you will have a wonderful outdoor life. letqia01
                • Verified Purchase
                • Recommended
                The craftsmanship is excellent. It looks even prettier than the photos. The seats are not too hig...
                The craftsmanship is excellent. It looks even prettier than the photos. The seats are not too high, and the cushions are comfortable. I am very pleased with this purchase.
                by
                Response from Customer ServiceJul 26, 2021
                Hi dear customer, thank you for your question, hope you will have a wonderful outdoor life. letqia01
                • Verified Purchase
                • Recommended
                Do NOT purchase this product.
                We purchased this product on May 27, 2019. Stored with covers in the winter. We noticed this spring that the chairs are completely falling apart. The wicker is crumbling away. This is happening after the table completely faded after 1 year. We repaired that with a can of spray paint, but an outdoor table should not peel and fade after one year. I've purchased Hampton Bay fans and other products in the past for my home. I will now completely avoid this brand. I would recommend purchasing any other brand over Hampton Bay.
                by
                Response from Customer ServiceJul 8, 2021
                Dear valued customer, thank you for taking the time to review our product. It is apparent in your review that you were not completely satisfied with our product and we apologize for the inconvenience you are experiencing. Please know that we are very much appreciative of your comments, so that we may improve our shortcomings. We can only hope that we will have the opportunity to serve you. If you have any questions, comments, or concerns, please give us a call at (866) 602-1800, so that we can assist you. letqia01
                  2 found this review helpful
                  Not holding up well for $895.
                  Bought this as in 2019 and it looks like it’s 10 years old. The table is completely faded and the chairs are coming apart. What a waste of money.
                  by
                  Response from Customer ServiceJun 28, 2021
                  Dear valued customer, thank you for taking the time to review our product. It is apparent in your review that you were not completely satisfied with our product and we apologize for the inconvenience you are experiencing. Please know that we are very much appreciative of your comments, so that we may improve our shortcomings. We can only hope that we will have the opportunity to serve you. If you have any questions, comments, or concerns, please give us a call at 800-841-1350, so that we can assist you. letqia01
                    4 found this review helpful
                    I love this Patio Dining Set! It fits perfectly in my gazebo and looks and feels great. My son-in...
                    I love this Patio Dining Set! It fits perfectly in my gazebo and looks and feels great. My son-in-law put it together in about an hour. All the pieces were there and the packaging was robust.
                    by
                      • Recommended
                      DO NOT BUY. Looks nice, that's all
                      We bought this set for our patio a little over one year ago. The chairs are simply disintegrating. Small pieces of the material started to come off and now there are whole parts of the chairs that are gone. It is supposed to have a 2 year warranty. We are waiting until all the backs and seats are completely gone and then take the frames to the store, they will be easier to transport; and then we will see what happens with that warranty.
                      by
                      Response from LetrightSep 7, 2020
                      Thank you for your feedback. We apologize your Harper Creek Dark Brown 5-Piece Wicker Outdoor Counter Height Dining Set was not 100% to your satisfaction. Please contact our customer service at 1-800-841-1350 for replacement and let us know if you need anything additional. letqia01
                        6 found this review helpful
                        Nice set for the price
                        Ordered this set for my deck and I am very pleased with it. It's attractive and a good size for my 12x20 deck. The deck is covered so hopefully it will hold up to the weather. The only negative I've found is that I will have to get something to level the feet on two of the chairs as they rock a little. The table was easy to put together. The chairs were a bit more difficult but this senior woman accomplished it alone in a couple of hours.
                        by
                          • Recommended
                          2 found this review helpful
                          Showing 1-10 of 456 reviews

                          Frequently Bought Together

                          Top Rated
                          ++
                          Price:
                          $74640

                          Harper Creek 5-Piece Brown Steel Outdoor Patio Dining Set with CushionGuard Chili Red Cushions

                          thumbnail
                          CushionGuard Fabric Protection from Hampton Bay
                          This season bring out the barbecue, wine, kids and even the neighbor's dog because now you can combine comfort, style and the ability to repel water and potential stains on your outdoor cushions with CushionGuard fabric protection from Hampton Bay.

                          Get 10% off your purchase

                          Sign up for emails & save 10% on select home decor. Valid on select items.