#1 Home Improvement Retailer

Internet # 301451637

Model # KB24-SDV

Store SKU # 1002557899

Shaker 24 in. W x 24 in. D x 34.5 in. H Assembled Base Kitchen Cabinet in Dove Gray with Ball-Bearing Drawer Glides

$229.00
Apply Now
Pay $204.00 after $25 OFF your total qualifying purchase upon opening a new card. info
Apply for a Home Depot Consumer Card
  • Get started sooner with online orders shipping in 1 day
  • Features 1 drawer, 1 reversible door, and 1 adjustable shelf
  • Shaker Dove Gray kitchen cabinets add a modern look to any design
  • View More Details
Store
0 in stock
icon
Free & Easy Returns In Store or Online
Return this item within 90 days of purchase. Read Return Policy

Product Details

Hampton Bay Banner
shaker wall cabinets in dove gray
Base
Ships In
Complete the Project
Kitchen Estimator
Let Us Design it for You
Ready to Install
The Hampton Bay Difference

About This Product

The furniture-quality finish on the Hampton Bay Base Cabinet adds warmth and beauty to your kitchen design. The cabinet's 3/4 in. shelf thickness offers durability and its adjustable shelf design helps you maximize your storage space. The cabinet has a 4-sided hardwood drawer box that opens easily on smooth glides, giving you easy access to a convenient storage space.

Highlights

Product Information

Internet # 301451637

Model # KB24-SDV

Store SKU # 1002557899

Specifications

Dimensions: H 34.5 in, W 24 in, D 24 in

Dimensions

Assembled Depth (in.)

24 in

Assembled Height (in.)

34.5 in

Assembled Width (in.)

24 in

Interior Cabinet Depth (in.)

23.12 in

Shelf Thickness (in.)

0.75 in

Details

Box Material

Furniture Board

Cabinet Collection

Shaker

Cabinet Construction

Framed

Cabinet Door Height (in.)

22.5

Cabinet Door Width (in.)

23.5

Cabinet Finish

Thermofoil

Cabinet Material

Other Material

Cabinet Shade

Light

Cabinet Type

Base

Color Family

Gray

Color/Finish

Dove Gray

Door Handing

Reversible

Door Material

MDF

Finished End

Right and Left

HUD Approved

Yes

Kitchen Cabinet Features

Finished Interior

Number of Drawers

1 Drawer

Number of Shelves

1 Adjustable Shelf

Overlay Type

Full

Returnable

90-Day

Style

Cottage, Farmhouse

Warranty / Certifications

Manufacturer Warranty

Limited Lifetime Warranty

Questions & Answers

243Questions
caret
Q:Are the inside of the doors supposed to be white on the grey cabinets?
by|Mar 24, 2024
1 Answer
Answer This Question

A:  Hello - Our cabinet doors are finished in the same color as the frame- so this cabinet door will have a beautiful Dove Gray on all sides. We hope this information helps as you complete your space, and please take care!

by|Mar 25, 2024
    caret
    Q:Does this cabinet match in style with the "Avondale" from Hampton bay?
    by|Mar 10, 2024
    1 Answer
    Answer This Question

    A:  While this may be a close match, we suggest reaching out to a Team Member at your local Home Depot store to get an idea of in-store inventory and displays available to you. They can help with your project needs and provide additional options. Thank you for connecting with us, and please have a wonderful day!

    by|Mar 11, 2024
      caret
      Q:Does this cabinet come assembled ?
      by|Feb 11, 2024
      1 Answer
      Answer This Question

      A:  Yes, it does come assembled, Anne! Thank you for reaching out to us about this, and please have a great day!

      by|Feb 12, 2024
        caret
        Q:Does the cabinet come with toe kicks.
        by|Jan 13, 2024
        1 Answer
        Answer This Question

        A:  Hi John - Our base cabinets come with a unfinished recessed toe kick. We offer molding to help create a seamless look across the bottom of the cabinets, and you can purchase that separately by searching for model number KATKX-BDL here on HomeDepot.com. We appreciate you considering Hampton Bay cabinetry!

        by|Jan 15, 2024
          Showing 1-4 of 243

          Customer Reviews

          3.4 out of 5

          • 3.4 out of 1,260 reviews
          • 51% recommend this product
          Filter by:
          Showing 1-10 of 1,260 reviews
          I will not give a rating at this time because I’m still waiting for my 37 inch upper cabinet which came broken and has been reordered 3 times
          by
          Response from Hampton Bay Customer CareApr 26, 2024
          We appreciate you providing this feedback, Dennis. We are terribly sorry you had to reorder your cabinetry but hope this is all you need to complete your project. If there are any issues or concerns, your Customer Care Team is here for you at (888) 578-4009. Thank you for making Hampton Bay a part of your home, and we wish you nothing but the best. HamptonBayRSI
          • Verified Purchase
          Good cabinet at a decent price
          So these cabinets were a huge improvement over the original 1978 kitchen. The installation is tricky if your walls and flooring is not plumb and level; which ours weren't. The overall quality of the cabinets is good. We did have some issues with the wrong size, color, and some broken doors. However, this is where I am glad I purchased from Home Depot. The Owasso Oklahoma store has outstanding customer service. The issues were resolved to our satisfaction.
          by
          Response from Hampton Bay Customer CareMar 15, 2024
          While you did have a few hiccups with your purchase, we are thrilled you received awesome care from your local Home Depot store. Please know if you have additional concerns, our Customer Care Team is here for you at (888) 578-4009. Thank you so much for adding Hampton Bay to your home, and please take care! HamptonBayRSI
            • Recommended
            1 found this review helpful
            Don't get these if you are on a time limit
            shipping was absolutely horrendous. Not only did we have to reschedule with our contractors to come in and install these cabinets (when we booked them for 3 days after the expected delivery date) but EVERY SINGLE CABINET came in damaged.spent hours on hold with the resolution department to get this resolved.told the most they would give me off 2700 dollar cabinets was a 227$ Could have reordered but we we didn't have the time.dented,scratched and chipped cabinets w/glue adhesive all over fronts
            by
            Response from Hampton Bay Customer CareMar 5, 2024
            We are very sorry for the disappointment felt with your cabinetry experience. Our Customer Care Team would like to learn more about your encounter and rectify the issues you've seen. We ask that you please connect with us to review your options at (888) 578-4009. We appreciate you bringing this to our attention and wish you all the best moving forward. HamptonBayRSI
              This fit great in the space it's a nice cabinet will blend nicely with everything else once finished turned out great
              by
              Response from Hampton Bay Customer CareMar 1, 2024
              We are happy to know this cabinet was what you hoped for! Thank you for choosing Hampton Bay for your project. HamptonBayRSI
              • Verified Purchase
              Kitchen installation
              Installation was easy I was worried about the white being marked up easily but was not liked working with them
              by
              Response from Hampton Bay Customer CareNov 20, 2023
              We are so happy to hear this, Nick! We hope you continue to adore your new space for a very long time, and we appreciate you sharing your experience with us. HamptonBayRSI
                • Recommended
                Easy to assemble
                Easy to assemble. Delivered in excellent condition and quality product for the price. We put together 2 cabinets as an island and it turned out great.
                by
                Response from Hampton Bay Customer CareAug 22, 2023
                Thank you so much for sharing this feedback on your new cabinetry! We love when our customers get what they need. We hope you continue to enjoy your new space, and please take care! HamptonBayRSI
                  • Recommended
                  Poor Assembly
                  Poorly assembled. The top piece of wood was not level. It was 3/8” below the side edge on the left side. It would have been an easy fix if standard screws were used to assemble. They used a double square 8 point screw which i did not own. I went to the Home Depot store for assistance and they did not carry the tool required. The manager did offer to reimburse me for the cost if the tool.
                  by
                  Response from Hampton Bay Customer CareMay 12, 2023
                  We are so sorry about the issues you saw. We want to learn more about this and assist in processing a possible replacement. Please connect with our Customer Care Team at (888) 578-4009. We appreciate you choosing Hampton Bay, and we are eager to hear from you. HamptonBayRSI
                  • Verified Purchase
                  CROOKED CABINET
                  The pre assembled cabinet, draw and door came crooked. They were fastened/glued very tightly we can’t even readjust it. So we were running out of time to return (which would mean we must wait for weeks or months for a replacement) so we are forced to live and watch the crooked caninet.
                  by
                  Response from Hampton Bay Customer CareFeb 21, 2023
                  Thank you for sharing your feedback with us. We are very sorry for that unexpected misalignment with your new cabinetry. Please reach out to our Customer Care Team at (888) 578-4009 or homeproducts_cc@woodmark.com. We are eager to discuss the issues you mentioned, and we hope to hear from you soon. HamptonBayRSI
                  • Verified Purchase
                  1 found this review helpful
                  DO NOT BUY
                  I don’t normally leave poor reviews but the exceptionally poor quality of these cabinets made me want to save someone else from the same experience. We ordered enough for our large kitchen and have opened 6 of them so far. 4 of them are damaged. They don’t seat well and therefore are uneven. You will need to have some expertise in leveling in order to make these work. Complete waste of time and money.
                  by
                  Response from Hampton Bay Customer CareJan 18, 2023
                  We are very sorry for the damage you have experienced, Rebecca. We appreciate the photos you sent over as well, and we would like to learn more about this. Please contact our Customer Care Team at (888) 578-4009 or homeproducts_cc@woodmark.com. We want to discuss your warranty options and ensure you have everything you need for your project. Again, we are sorry about this and are eager to assist. HamptonBayRSI
                    3 found this review helpful
                    Worst quality cabinets
                    Poorly constructed, drawer closers are very badly designed and built. Dull finish.
                    by
                    Response from Hampton Bay Customer CareJan 5, 2023
                    Thank you for making us the cabinet choice for your project. To discuss your concerns further, please call our Customer Care Team at (888) 578-4009. You can also email us at homeproducts_cc@woodmark.com. We are eager to hear more from you soon. HamptonBayRSI
                    • Verified Purchase
                    Showing 1-10 of 1,260 reviews