#1 Home Improvement Retailer

Internet #308602496

Model #PHID.SH.420.50.68.138-AA

Store SKU #1004102653

60 in. x 80 in. Craftsman Shaker 10-Lite Both Active MDF Solid Hybrid Core Double Prehung Interior Door

$79600
Apply Now
$undefined.00 /mo* suggested payments with months* financingApply Now
  • Solid pine edge banding provides ample strength
  • Hybrid core construction provides insulation
  • Engineered stiles and rails provide good stability
  • View More Details
Store
0 in stock
Text to Me

Frequently Bought Together

+
+
Price:
$79600

Product Overview

Krosswood Doors dress up both the entrance into your home and entryways into your life. Experience the beauty and classic lines of the 10-Lite clear glass solid core paintable door. Beautiful double interior door comes prehung and primed, ready to prepare for your opening and is easily painted with minimal preparation time.

Info & Guides

You will need Adobe® Acrobat® Reader to view PDF documents. Download a free copy from the Adobe Web site.

Compare Similar French Doors

60 in. x 80 in. Both Active Primed MDF Glass 10-Lite Clear True Divided Prehung Interior French Door
current product
60 in. x 80 in. Craftsman Shaker 10-Lite Both Active MDF Solid Hybrid Core Double Prehung Interior Door
72 in. x 80 in. Both Active Primed Composite Glass 15 Lite Clear True Divided Prehung Interior French Door60 in. x 80 in. Rustic Knotty Alder 10-Lite Both Active Solid Core Wood Double Prehung Interior Door
BrandMMI DoorKrosswood DoorsMMI DoorKrosswood Doors
Name60 in. x 80 in. Both Active Primed MDF Glass 10-Lite Clear True Divided Prehung Interior French Door60 in. x 80 in. Craftsman Shaker 10-Lite Both Active MDF Solid Hybrid Core Double Prehung Interior Door72 in. x 80 in. Both Active Primed Composite Glass 15 Lite Clear True Divided Prehung Interior French Door60 in. x 80 in. Rustic Knotty Alder 10-Lite Both Active Solid Core Wood Double Prehung Interior Door
Price
$64183
$79600
$88113
$110100
Ratings
(38)
(125)
(194)
(24)
Panel TypeNo panelNo panelNo panelNo panel
MaterialCompositeCompositeCompositeWood
Finish TypePrimedPrimedPrimedUnfinished
Core TypeSolid Hybrid Core - Pine/Foam/MDFSolid Hybrid Core - Pine/Foam/MDFSolid Hybrid Core - Pine/Foam/MDFSolid Core
Glass StyleClear GlassClear GlassClear GlassClear Glass
Door TypeInterior French DoorInterior French DoorInterior French DoorInterior French Door
Number of Lites10 Lite10 Lite15 Lite10 Lite
Door HandingUniversal/ReversibleUniversal/ReversibleUniversal/ReversibleUniversal/Reversible
Bore TypeNo BoreNo BoreNo BoreNo Bore
View ProductView ProductView ProductView Product

Specifications

Dimensions

Door Height (in.)
80 in
Door Thickness (in.)
1.375 in
Door Width (in.)
60 in
Jamb Size (in.)
4-9/16"
Nominal Door Height (in.)
80
Nominal Door Thickness (in.)
1
Nominal Door Width (in.)
60
Rough Opening Height (In.)
82 in
Rough Opening Width (In.)
62 in

Details

Bore offset
N/A
Bore Type
No Bore
Color Family
White
Color/Finish
White
Core Type
Solid Hybrid Core - Pine/Foam/MDF
Door Handing
Universal/Reversible
Door Jamb Type
Flat Jamb
Door Type
Interior French Door
Features
Ball Catch,No Additional Features
Finish Type
Primed
Frame Material
Wood
Glass Layout
Full Lite
Glass Shape
Square Lite
Glass Style
Clear Glass
Hinge Finish
Bronze
Hinge Type
Standard
Material
Composite
Number of Lites
10 Lite
Panel Type
No panel
Product Weight (lb.)
119.3 lb
Returnable
90-Day
Texture Type
Smooth

Warranty / Certifications

Manufacturer Warranty
1-Year Limited

Questions & Answers

Typical questions asked about products:

  • Is the product durable?
  • Is the product easy to use?
  • What are the dimensions of the product?

Customer Reviews

  • 3.4
    out of 125 reviews
  • 50% recommend this product
Filter by:
Showing 1-30 of 125 reviews
No Astragal (wood piece between doors), unfinished edge on inside of both doors.
So very difficult to find the real answer needed to a question that must never come up. There is no astragal between the doors ( you know the wood cover you paint white to match the doors. Also the inside edge of each doors that face each other is completly unfinished. It is bare wood between the doors. I have no idea what to put here, first thought was to buy some type of laminate to heat onto them, but it would look really cheap.
by
Response from Krosswood DoorsJul 20, 2021
We are sorry you had a bad experience with Krosswood Doors. Double Active doors do not come with an astragal. They are designed to be able to be pushed open and shut and catch on a ball catch at the top. Imagine a set of double closet doors. The doors are primed and ready to be painted. The inside of edge of the door is milled in the prehang process and just need to be primed and painted to match the doors. KrosswoodDoors-HD
    • Recommended
    1 person found this helpful
    Cheap quality material
    I have bought french doors in the past at Home Depot and the quality of those previous purchases was much better. The cheap MDF 1/8" particleboard face on both sides of the doors with some sections being hollow made the installation difficult. The slightest touch to the edges of the door resulted in the board breaking away (see images). I had to drill holes for the new door handle hardware and as I was very careful during the drilling it still resulted in the particleboard peeling off as my drill hole penetrated the other side. I would not recommend anyone these doors, frankly, I am quite disappointed that these doors were made so cheaply. For the amount of money, I spent I was expecting better quality. I would recommend buying solid wood French Doors and not make the mistake of purchasing these hybrid wood/MDF type of doors.
    by
    Response from Krosswood DoorsJul 19, 2021
    We are sorry you had a bad experience with Krosswood Doors. You can return the product for 90 days through the Home Depot Warranty. KrosswoodDoors-HD
      Not Worth The Money
      Poor quality. One door was cut bigger than the other and makes it hard to open and close. Then somehow when you try and close one before the other, the doors hit each other. Wood quality is poor and overall, not worth the money.
      by
      Response from Krosswood DoorsFeb 8, 2021
      This appears to be a problem with installation. Please contact customer service to assist you. KrosswoodDoors-HD
        1 person found this helpful
        Poor craftsmanship
        I’m glad that Krosswood is employing the blind. That’s the only way you could justify the poor craftsmanship on these doors. I had to do a lot of alterations to make the doors work.
        by
        Response from Krosswood DoorsOct 22, 2020
        We are sorry to hear that your doors arrived damaged. Please contact our customer service team to assist you in getting the doors you ordered. KrosswoodDoors-HD
          8 people found this helpful
          Quality door, easy to hang. The plastic on the glass...
          Quality door, easy to hang. The plastic on the glass was great for painting
          by
          Response from Krosswood DoorsAug 27, 2020
          We are so happy to hear that you love your doors. Enjoy! KrosswoodDoors-HD
          • Verified Purchase
          1 person found this helpful
          With all the working from home initiatives, we bought these doors to close off a formal dinning a...
          With all the working from home initiatives, we bought these doors to close off a formal dinning area we had never used for that purpose. It truly provides a good look for the conversion. They aren't sound proof. We didn't intend them to be. I wanted to be able to close myself in for video or phone meetings, while providing my family a cue not to walk in on me. While searching for doors, we did find plenty of cheaper options. The thing is, we could not find doors in this size that were already primed and came in 10-Lite glass. Everything else we found was 15-Lite and raw wood. As a matter of personal preference, we liked the 10-Lite glass better. They look great and are really well made. I have read some comments about installation difficulties. I did not find them any more challenging to install than other doors. There is no shame in hiring someone to install them, if this is not a skill set you possess. Because they are quite large, it is a two person job. At least until you get them roughed in. They come with hinges and ball catches. The ball catches are adjustable, by the way. The only extras we bought were the pull knobs. The glass comes covered, so painting was easy. Removing the coverings afterwards is a bit monotonous. I did read complaints about that, as well. Those complaints are unwarranted, in my opinion. I am not sure what people expect. I cannot think of a better method for protecting the glass than what the manufacture did. It is nothing a razor blade won't fix. Pro: they are great doors. They really add a nice look to a room. Con: they were about 2 to 3 times more expensive to the unprimed, 15-Lite doors we found. Bottom line - we would absolutely buy them again. If you are looking for a 10-Lite door, we would highly recommend these.
          by
          Response from Krosswood DoorsAug 18, 2020
          Thank you for such a positive review. Enjoy your doors! KrosswoodDoors-HD
            • Recommended
            19 people found this helpful
            Good door install a bit difficult
            Door looks great but the installer had to make some modifications to get it to fit. Also the ball catch at the top are different for each side of the door. One is set higher than the other so it's harder to open on one side. Not too big of a deal but thought it was worth mentioning.
            by
            Response from Krosswood DoorsMay 26, 2020
            We are glad that you like your door. Thank you for bringing it to our attention about the ball catches. We will be certain to watch for that in the future. KrosswoodDoors-HD
              • Recommended
              4 people found this helpful
              The door is good. The shipping and packing was poor....
              The door is good. The shipping and packing was poor. The door was not fully covered by cardboard and it looked like a makeshift job. Luckily, the door was not damaged.
              by
              Response from Krosswood DoorsOct 18, 2021
              Thank you for your review of Krosswood Doors. We are working with Home Depot and the shipping companies to keep our packaging on during transit. We do still see some of our doors getting unpackaged. We are glad the door was not damaged. KrosswoodDoors-HD
                by
                  Window came painted no one responding to calls cost me...
                  Window came painted no one responding to calls cost me $325.00 to clean them Very terrible service and product
                  by
                  Response from Krosswood DoorsOct 18, 2021
                  We are sorry you had a bad experience with Krosswood Doors. KrosswoodDoors-HD
                    The door was warped and was very dirty with dark...
                    The door was warped and was very dirty with dark fingers prints all over
                    by
                    Response from Krosswood DoorsOct 18, 2021
                    We are sorry you had a bad experience with Krosswood Doors. This item can be returned through the Home Depot 90-Day warranty for a replacement product or a full refund. KrosswoodDoors-HD
                      Really beautiful doors that turned our dining room into a...
                      Really beautiful doors that turned our dining room into a pretty home office. They were easy to install too and close nicely together. I ordered a black oil rubbed bronze handle to go with it
                      by
                      Response from Krosswood DoorsOct 15, 2021
                      Thank you for your review of Krosswood Doors. We'd love to see an image. If you'd like to share, you can send the picture to info@krosswood.com KrosswoodDoors-HD
                        The door looked great at first but upon installation it...
                        The door looked great at first but upon installation it did not line up correctly. In order to make the gap between the doors correct the top to bottom did not look the same. It had to be adjusted to make it look correct. I also ordered to the store to get a better delivery date and was not notified of delays when that happened several times. I had to go to tracking to check on the delivery dates. Overall not the best..
                        by
                        Response from Krosswood DoorsOct 8, 2021
                        We're sorry for your bad experience with Krosswood Doors. We have been experiencing shipping delays and are doing our best to get orders out on time. You can return the doors through Home Depot's 90 day warranty if there was an error. KrosswoodDoors-HD
                          1 person found this helpful
                          Rating provided by a verified purchaser...
                          Rating provided by a verified purchaser
                          by
                          Response from Krosswood DoorsOct 8, 2021
                          Thank you for your review of Krosswood Doors. KrosswoodDoors-HD
                            by
                              All Glass came painted cost me $325.00 to clean terrible...
                              All Glass came painted cost me $325.00 to clean terrible manufactures
                              by
                              Response from Krosswood DoorsOct 7, 2021
                              We're sorry you had a bad experience with Krosswood Doors. KrosswoodDoors-HD
                                beautiful door paid too much, could not get in store....
                                beautiful door paid too much, could not get in store. All outside doors have tinted glass... I needed clear. had to order interior one.
                                by
                                Response from Krosswood DoorsOct 6, 2021
                                Thank you for your review of Krosswood Doors. KrosswoodDoors-HD
                                  Poor QA, doors have many chips on the edges....
                                  Poor QA, doors have many chips on the edges.
                                  by
                                  Response from Krosswood DoorsSep 21, 2021
                                  We are sorry you had a bad experience with Krosswood Doors. You can return the door through the Home Depot 90 Day warranty for a refund or a new product. KrosswoodDoors-HD
                                    A quality set of doors at a good price.
                                    Good quality, built well. Very solid.
                                    by
                                    • Verified Purchase
                                    Rating provided by a verified purchaser...
                                    Rating provided by a verified purchaser
                                    by
                                    Response from Krosswood DoorsAug 30, 2021
                                    Thank you for your review of Krosswood Doors! KrosswoodDoors-HD
                                      by
                                        Perfect. Just what I was expecting....
                                        Perfect. Just what I was expecting.
                                        by
                                        Response from Krosswood DoorsAug 30, 2021
                                        Thank you for your review of Krosswood Doors. KrosswoodDoors-HD
                                          by
                                            by
                                              Rating provided by a verified purchaser...
                                              Rating provided by a verified purchaser
                                              by
                                              Response from Krosswood DoorsAug 16, 2021
                                              Thank you for your review of Krosswood Doors. KrosswoodDoors-HD
                                                Quality not good
                                                First of all they do come pre-hung, which is an issue. They were pre-hung alright (meaning that they are screwed to the frame on the hinges). The problem with mine were that on both doors (9 screws, 3 hinges per door), the screws were put in and stripped so when we took the doors off via the pin, the hinges fell off when we had the door hung. Since they were stripped our carpenter had to be creative with additional wood pieces to hang the doors plumb and get them to swing correctly and not fall out of the hinges. The quality is really low, there are lots of spots on the doors that need to be sanded taking off the primer and then repainted with primer and then paint. I recommend a high gloss paint to keep off fingerprints. Also keep in mind you need to order or buy the door trim kit with an extra piece of long trim for the door frame. Consider that this is a low quality set of doors and do not expect much from them.
                                                by
                                                Response from Krosswood DoorsJul 29, 2021
                                                We are sorry you had a bad experience with Krosswood Doors. The prehanging shouldn't come in this condition. If you'd like return and reorder you can go through the Home Depot 90 Day Warranty. These doors come with a 4-9/16" jamb. KrosswoodDoors-HD
                                                  by
                                                  • Verified Purchase
                                                  Looks beautiful in my home, a little gap between the...
                                                  Looks beautiful in my home, a little gap between the doors is my only critique.
                                                  by
                                                  Response from Krosswood DoorsJul 22, 2021
                                                  Thank you for your review of Krosswood Doors. We'd love to see a picture! You can tag us on social media or send an image to info@krosswood.com. KrosswoodDoors-HD
                                                  • Verified Purchase
                                                  The sides of the doors where they meet are unfinished....
                                                  The sides of the doors where they meet are unfinished. The sides with the hinges are finishe, maybe they did it backwards, but I would expect the doors to be finished on both. It looks very bad. I will likely have to cut the doors down and then add a veneer cover to make it look clean.
                                                  by
                                                  Response from Krosswood DoorsJul 22, 2021
                                                  We are sorry you had a bad experience with Krosswood Doors. The double MDF doors are milled during the prehang process and it does leave an unfinished edge on the inside. This is expected. The doors are primed for paint so you would paint the inside edge of the door to match. KrosswoodDoors-HD
                                                  • Verified Purchase
                                                  Rating provided by a verified purchaser...
                                                  Rating provided by a verified purchaser
                                                  by
                                                  Response from Krosswood DoorsJul 19, 2021
                                                  Thank you for your review of Krosswood Doors. KrosswoodDoors-HD
                                                  • Verified Purchase
                                                  Showing 1-30 of 125 reviews