#1 Home Improvement Retailer

Internet #305474733

Model #26000

Store SKU #1001229405

Store SO SKU #1003226832

Attract with Magnetix 6-Spray 3.75 in. Single Wall Mount Handheld Adjustable Shower Head in Chrome

$54.98
Apply Now
Pay $29.98 after $25 OFF your total qualifying purchase upon opening a new card. info
Apply for a Home Depot Consumer Card
  • Easy release and return with magnetix docking system
  • Click through six optimized settings to customize your shower
  • WaterSense- reduce water usage without sacrificing performance
icon
Free & Easy Returns In Store or Online
Return this item within 90 days of purchase. Read Return Policy
caret

Product Details

Easy to use and attractive, the Magnetix Hand shower is perfect for your bathroom. This innovation offers easy release and return. The chrome finish is highly reflective and works with any decorating style.
  • Meets WaterSense criteria to conserve water without sacrificing performance
  • Chrome finish offers a versatile look for both traditional and modern styles
  • Snap to use; easy release and return, even with your eyes closed
  • 6 settings allow you to customize your shower and desired spray performance
  • Always docks facing forward to avoid exterior splash outside your shower
  • Backed by MOEN's limited lifetime warranty to ensure superior quality
  • Click here to learn more about Eco Options and Water Conservation
  • Return Policy
caret

Specifications

Dimensions

Approximate Hose Length (ft.)5 (ft.)Connection size (in.)1/2 In.
Hand Shower Handle Length (in.)9.5Hose length (in.)59 in
Showerhead face diameter (in.)3.75

Details

Color FamilyChromeColor/FinishChrome
FeaturesEasy to Install, Flexible, Self-cleaning NozzlesFlow rate (gallons per minute)1.75
Included ComponentsAll Mounting Hardware, Hand Shower, Vacuum breakerMounting TypeWall Mount
Number of Spray Patterns6Pack Size1
Returnable90-DayShower Head ShapeRound
Shower Head SizeMediumShower Head TypeHandheld
Spray PatternFull, Massage, Soft, Vigorous, WideSpray Settings6-Spray
StyleClassic

Warranty / Certifications

Certifications and ListingsCSA Certified, EPA ApprovedManufacturer WarrantyLifetime limited warranty
caret

Questions & Answers

113Questions
caret
Q:Is the hose on the Mediterranean bronze model metal or plastic ?
by|Mar 16, 2023
2 Answers
Answer This Question

A:  Hello DanB and thank you for your interest in Moen products. The Moen Attract with Magnetix 6-Spray 3.75 in. Single Wall Mount Handheld Adjustable Shower Head in Mediterranean Bronze includes a non-metallic hose. For pre-purchase, installation, and warranty assistance, please feel free to call us at 800-289-6636. Our current business hours are Monday through Friday from 8:00 am - 7:00 pm (Eastern Time).

by|Mar 17, 2023

    A:  Guess it's plastic or vinyl yet it looks like metal. My only issue I wish it were longer.

    by|Mar 20, 2023
      caret
      Q:Can a magnetic dock with the necessary washers be purchased separately for reparing this showerhead
      by|Feb 10, 2023
      2 Answers
      Answer This Question

      A:  I don't know, I've haven't had any problems with the showerhead. I sugest, contacting moen with this question.

      by|Feb 17, 2023

        A:  Hello Archie and thank you for your interest in Moen products. The magnetic dock for the Moen Attract with Magnetix 6-Spray 3.75 in. Single Wall Mount Handheld Adjustable Shower Head in Chrome is available separately to order; part number 179700. Please contact Moen directly at 1-800-289-6636. Our business hours are 8:00 a.m.-7:00 p.m. Eastern Time Monday through Friday. We would be happy to help you and provide additional assistance.

        by|Feb 12, 2023
          caret
          Q:Can a magnetic dock with the necessary washers be purchased separately for reparing this showerhead
          by|Feb 10, 2023
          3 Answers
          Answer This Question

          A:  Don’t know. Contact manufacturers 

          by|Feb 20, 2023

            A:  Hello Archie and thank you for your interest in Moen products. The magnetic dock for the Moen Attract with Magnetix 6-Spray 3.75 in. Single Wall Mount Handheld Adjustable Shower Head in Chrome is available separately to order; part number 179700. Please contact Moen directly at 1-800-289-6636. Our business hours are 8:00 a.m.-7:00 p.m. Eastern Time Monday through Friday. We would be happy to help you and provide additional assistance.

            by|Feb 13, 2023

              A:  I would go to Moens web sight they do sell parts mabe what youre looking for is there.

              by|Feb 15, 2023
                caret
                Q:Is the hose on this model flexible and not stiff??
                by|Jan 19, 2023
                1 Answer
                Answer This Question

                A:  Hello Nivrat and thank you for your interest in Moen products. The Moen Attract with Magnetix 6-Spray 3.75 in. Single Wall Mount Handheld Adjustable Shower Head in Chrome features a kink-free metal hose that extends reach and flexibility. If you have additional questions, please feel free to call us at 1-800-289-6636. Our business hours are 8:00 a.m.-7:00 p.m. Eastern Time Monday through Friday.

                by|Feb 12, 2023
                  2 found this answer helpful
                  Showing 1-4 of 113
                  caret

                  Customer Reviews

                  4.2 out of 5
                  (2,709)
                  • 4.2
                    out of 2,709 reviews
                  • 77% recommend this product
                  Filter by:
                  Showing 1-10 of 2,709 reviews
                  The worst!
                  The matte black shower head is the WORST! I bought it for a bathroom remodel. The hose is plastic and doesn't hang correctly. It looks silly in my glass shower. The magnet isn't very strong, so if the head isn't perfectly centered, it will fall off (and spray water everywhere!). Finally, maybe we just needed a longer arm, but with our 8-inch arm, the hose sticks out of the head and hits the wall at an odd angle, so the angle of the spray is basically horizontal. Hate it!
                  by
                  Response from Moen Plus SupportMar 17, 2023
                  Hello MelAug and thank you for the feedback you posted on the Home Depot website. Moen takes consumer comments very seriously and we thank you for sharing your opinion. We are sorry to hear of the difficulty you experienced with the Attract with Magnetix 6-Spray 3.75 in. Single Wall Mount Handheld Adjustable Shower Head in Matte Black that you purchased. We are sorry to hear that the Moen Attract did not meet your expectations. Depending on how far behind the shower wall the shower arm connects to the plumbing, it can reduce the space for the Magnetix bracket while holding the handshower when adjusting the fixed showerhead. The flexible hose will soften over time and with regular use. Moen product specialists are available for pre-purchase, installation and warranty assistance. Our product specialists would appreciated the opportunity to work with you and to find a satisfactory warranty resolution. They can be reached at 1-800-289-6636 and are available Monday through Friday from 8:00 am – 7:00 pm Eastern Time. Moen
                    1 found this review helpful
                    Pretty good; 1 or 2 flaws
                    Looks great and magnet holds well, but the attachment part is grey plastic. Only comes dulls grey and bronze. Also, this is a Watersense and unsatisfactory for the amount of water that comes out.
                    by
                    Response from Moen Plus SupportMar 13, 2023
                    Hello JamesB and thank you for your feedback on the Home Depot website. The Moen Attract with Magnetix 6-Spray 3.75 in. Single Wall Mount Handheld Adjustable Shower Head in Chrome is a Water Sense product with a maximum flow rate of 1.75 gallons per minute at 80 PSI. We do appreciate your business and we regret our product did not meet your complete expectations. The U.S. Energy Policy Act restricts the maximum flow of plumbing products and the removal of flow control devices. All Moen Products comply with the Federal Law. Should you require any warranty or pre-purchase assistance, please feel free to call us at 1-800-289-6636. Our business hours are 8:00 a.m.-7:00 p.m. Eastern Time Monday through Friday. Moen
                    • Verified Purchase
                    Great until it’s not
                    Was a great shower head until it broke. As I see in at least 1 other review here, it broke at the connection for the magnetic part. Seems the weakest point on the unit.
                    by
                      Hard Pass
                      This is made of all cheap plastic. The plastic connector cracked after a few months of use. Noticed a change in water pressure and the tub faucet sputtering. Noticed the twist connector on the magnetix had cracked. The whole piece split when removing it. The replacement part is just as much as purchasing a whole new shower head. Hard Pass on this product.
                      by
                      Response from Moen Plus SupportJan 27, 2023
                      Hello DML122 and thank you for the feedback you posted on the Home Depot website. We are sorry to hear that the Attract with Magnetix 6-Spray 3.75 in. Single Wall Mount Handheld Adjustable Shower Head in Chrome did not meet your expectations. As the original purchaser of the 26000, you can contact Moen directly under the product lifetime limited warranty. Our product specialists would be happy to troubleshoot the issue and work with you to find a satisfactory warranty resolution. Please contact us at 1-800-289-6636; we are currently available Monday through Friday from 8:00 am - 7:00 pm (EST). Moen
                        Easy to install great chrome finish. But was missing one washer
                        Easy to install great chrome finish
                        by
                        • Verified Purchase
                        • Recommended
                        cheap plastic crap
                        the connector is very poorly made. jyst accidentally snapped the mount right off the water pipe. lasted 29 days
                        by
                        Response from Moen Plus SupportJan 15, 2023
                        Thank you jk101 so much for the feedback you posted on the Home Depot website. Moen takes consumer comments very seriously and we are delighted to have the opportunity to assist you. The Moen Attract with Magnetix 6-Spray 3.75 in. Single Wall Mount Handheld Adjustable Shower Head in Chrome includes a warranty with purchase, please contact Moen directly at 800-289-6636. Our business hours are 8:00 a.m. - 7:00 p.m. Monday through Friday Eastern Time. Moen
                          Hose burst
                          We have two of these in the house. Tonight my son went to take a shower and I heard loud bang when the water turned on. The flexible metal hose had pulled away from the handle and the rubber hose burst. I like the magnet and flow but they don’t seem to last. In use about a year. Hope the other one holds up.
                          by
                          Response from Moen Plus SupportJan 6, 2023
                          Hello NoShower4me and thank you for the feedback you posted on the Home Depot website. We are very sorry to hear of the difficulty that you experienced with your Moen Attract with Magnetix 6-Spray 3.75 in. Single Wall Mount Handheld Adjustable Shower Head in Chrome. What you described is not consistent with the quality we strive to provide. As the original purchaser of the Moen Attract with Magnetix 6-Spray 3.75 in. Single Wall Mount Handheld Adjustable Shower Head in Chrome, this product is covered under the Moen lifetime limited warranty. Our product specialists would be delighted to work with you to find a satisfactory warranty resolution. Please contact us at 1-800-289-6636; we are currently available Monday through Friday from 8:00 am – 7:00 pm Eastern Time. Moen
                            Great versatility!
                            I love that I can take a shower and rinse off with the handle also. It's great for bathing kids very quickly.
                            by
                            • Verified Purchase
                            • Recommended
                            1 found this review helpful
                            Worked for 2 years then formed a crack and broke
                            For the 2 years that I owned this product it has worked perfectly. Only problem I have with it is that threaded part that attaches to the shower pipe is plastic, which degrades over time. Around 6 months ago I noticed that a leak was coming out of the top of the shower head, I didn't think much about it, unfortunately yesterday I woke up to a loud bang as the showered fell off the pipe. Apparently a crack formed on the threads and it got so big that the shower head's weight was enough to pull its self down. Beyond that, it was a good purchase, it was really good at cleaning locations a regular static shower head couldn't reach. It would be 5 stars if it didn't last only 2 years.
                            by
                            Response from Moen Plus SupportSep 20, 2022
                            Hello Aaron S and thank you for the feedback you posted on the Moen website. We are sorry to hear the cradle for your Moen Attract Chrome with Magnetix Handheld Shower cracked. What you described is not consistent with the quality we strive to provide. We are pleased to see that you have worked with our Consumer Services Contact Center for a warranty replacement.
                              • Recommended
                              Broke After Eight Months, Terrible Service
                              I decided to upgrade a Moen showerhead with another due to positive experiences. I bought this on November 13, 2021. A couple days ago, the head slipped from the base and fell. This has happened before without issue. This time water started spurting out of the metal water pipe and I saw that the plastic part of the Magnetix base was cracked. I contacted Moen and after waiting 2 hours for a call back, they hung up on me. Now they are saying I can schedule another call for four days from now.
                              by
                              Response from Moen Plus SupportJul 30, 2022
                              Hello FayK and thank you for the feedback you posted on the Home Depot website. We are sorry to hear of the issue you had with your Moen Attract with Magnetix 6-Spray 3.75 in. Single Wall Mount Handheld Adjustable Shower Head in Chrome. What you described is not consistent with the quality we strive to provide. I apologize for the system issues you have experienced recently with our phone service and we are working to correct this to provide the support our customers expect. As the original purchaser of the Moen Moen Attract with Magnetix 6-Spray 3.75 in. Single Wall Mount Handheld Adjustable Shower Head in Chrome you can contact Moen directly under the products lifetime limited warranty. Our product specialists would be happy to work with you to troubleshoot this issue and to find a satisfactory warranty resolution. Please call us at 1-800-289-6636. We are available Monday through Friday from 8:00 am – 7:00 pm Eastern Time. Moen
                                5 found this review helpful
                                Showing 1-10 of 2,709 reviews

                                Frequently Bought Together

                                Best Seller
                                +
                                +
                                Price:
                                $5498

                                Get 10% off your purchase

                                Sign up for emails & save 10% on select home decor. Valid on select items.