#1 Home Improvement Retailer

Internet # 311553984

Model # 17453

Store SKU # 1004853121

36 in. x 84 in. 5 Equal Lites with Frosted Glass Ash Gray Interior Sliding Barn Door Slab with Hardware Kit

$438.00
Apply Now
Pay $388.00 after $50 OFF your total qualifying purchase upon opening a new card. info
Apply for a Home Depot Consumer Card
  • Quick and easy installation: includes all hardware
  • Distinctive style: create a focal point in any room
  • Space-saving design: door glides on a track versus swinging open
  • View More Details
Store
0 in stock
icon
Free & Easy Returns In Store or Online
Return this item within 90 days of purchase. Read Return Policy
Product Details

About This Product

The Masonite 5 Equal Lites with Frosted Glass Ash Gray Interior Sliding Barn Door Slab with Hardware Kit can transform any space in less than 90 minutes. Masonite's space-saving barn doors glide on a track, giving you the flexibility to define what spaces are open or easily hide areas from view. A stylish focal point, the Masonite 5 Equal Lites with Frosted Glass Ash Gray Interior Sliding Barn Door Slab with Hardware Kit is the perfect solution to elevate any room's appearance. Replace a master bathroom hinged door to ensure privacy without crowding the space when the door is open. Swap out a pantry bifold door for a quick and easy kitchen upgrade. Effortlessly conceal clutter by adding a Masonite 5 Equal Lites with Frosted Glass Ash Gray Interior Sliding Barn Door Slab with Hardware Kit to a laundry room opening or a recessed entertainment center.

Highlights

Product Information

Internet # 311553984

Model # 17453

Store SKU # 1004853121

Specifications

Dimensions

Door Height (in.)84 inDoor Thickness (in.)1.38 in
Door Width (in.)36 inRough Opening Height (in.)80 in
Rough Opening Width (in.)32 in

Details

Barn Door PatternWith LiteBarn Door StyleCraftsman, Designer, Industrial, Modern
Color FamilyGrayColor/FinishAsh Gray
Core TypeSolid MDF CoreDoor HandingUniversal/Reversible
Door TypeBarn Door KitFeaturesPrivacy Glass
Finish TypeFinishedGlass LayoutFull Lite
Glass ShapeRectangle LiteGlass StyleFrosted Glass
Hardware Finish FamilyBlackIncludedHandle Set, Hardware, Instructions
MaterialCompositeNumber of Lites5 Lite
Panel TypeNo PanelProduct Weight (lb.)100 lb
Returnable90-DayTexture TypeSmooth
Track Height (in.)85.75 inTrack Length (ft.)6.56 ft

Warranty / Certifications

Manufacturer Warranty1 Year Limited Warranty

Questions & Answers

151Questions
caret
Q:How many inches are between each mounting hole?
by|Jan 25, 2024
1 Answer
Answer This Question

A:  Thank you for your question, Brandon. For the Masonite 36 in. x 84 in. 5 Equal Lites with Frosted Glass Ash Gray Interior Sliding Barn Door Slab with Hardware Kit the hole distance center to center is 18-31/32” (481.8 mm) or approximately 18-5/8” (473.3 mm) between the holes with a hole diameter of around 5/16” (8.5 mm). If you have any additional questions, please do not hesitate to contact us by email at helpline@masonite.com. Sincerely, Masonite

by|Jan 30, 2024
    caret
    Q:can this door be mounted on a wall with metal studs behind the drywall?
    by|Nov 22, 2023
    1 Answer
    Answer This Question

    A:  Hello tleeH This should be able to to be hung on your wall with the mounting board that is supplied. I would confirm this with the stud manufacturer as they may have hanging specifications.

    by|Nov 22, 2023
      caret
      Q:Does it come in other finishes?
      by|Nov 6, 2023
      1 Answer
      Answer This Question

      A:  Hello KOBBOK, barn doors are not customizable door options.

      by|Nov 6, 2023
        caret
        Q:Help! I don't see it in the instructions but where do install the handle at so that I don't hit the glass?
        by|Oct 24, 2023
        1 Answer
        Answer This Question

        A:  Hello Sherri I would place this equal distance in the stile from left to right and equal distance from top to bottom. Generally from the bottom of the door to the top of the handle is 36"

        by|Oct 24, 2023
          Showing 1-4 of 151

          Customer Reviews

          4.7 out of 5
          • 4.7 out of 266 reviews
          • 78% recommend this product
          Filter by:
          Showing 1-10 of 266 reviews
          Another shattered glass story
          Bought a house with this door installed at the top of the stairs. We really liked the look and intended on getting another one for a different area in the house. Thank goodness we took our time. Sitting in the living room watching TV - no one around - my wife and I hear “tink” and then the glass slowly cracked into a million pieces in front of our eyes. I put the gloves and glasses on and hauled it to the trash. Buyer beware. Wish I could upload a video.
          by
          Response from Masonite DoorsJan 30, 2024
          Thank you for your feedback, Lambo. We are very sorry to hear that you are not fully satisfied with the quality of the glass in the Masonite 36 in. x 84 in. 5 Equal Lites with Frosted Glass Ash Gray Interior Sliding Barn Door Slab with Hardware Kit and we sincerely apologize about any issues that have occurred. We are very grateful for your feedback, and we are looking into forwarding your concerns to our quality assurance department for further review. If you have any additional questions, please don’t hesitate to contact us by email at helpline@masonite.com. Sincerely, Masonite Masonite
            SHATTERED
            Barn door kit purchased 2 years ago Went to Home Depot called Masonite and emailed them. There has been no response This door is definitely a safety hazard and there’s plenty of reviews to back up exactly what I’m complaining about. Home Depot pulled up reviews and said this company knows there is a defect and still continues to sell the door they are aware of the issues WARRANTY???
            by
            Response from Masonite DoorsJan 17, 2024
            Thank you for your feedback, BARNDOOR. We sincerely apologize about these inconveniences you have experienced with the Masonite 36 in. x 84 in. 5 Equal Lites with Frosted Glass Ash Gray Interior Sliding Barn Door Slab with Hardware Kit @ The Home Depot. We strive to provide top quality product and are disappointed to hear that you received doors that do not reflect the standard that we expect all our customers to have. If you would like to file a warranty claim on this door unit, we highly encourage it by accessing the link below: https://masonite.insightpro.com/#/page/online-inquiry If you have any additional questions, please do not hesitate to contact the warranty department at 1-866-550-8923. Sincerely, Masonite Masonite
              BUYER BEWARE - Glass Spontaneously Shatters
              Warning to anyone reading this who is considering buying - DON’T. Zero stars is my true rating! As others have written, the glass spontaneously shattered after owning the door for about 18 months. It has never been slammed and nothing has ever hit the glass. Look for other similar reviews - there are plenty (which i didn’t do myself). I was sitting on my couch and heard what sounded like a gunshot only to discover it was the entire sheet of glass that shattered in an instant. And warranty conveniently doesn’t cover glass regadless of why it broke. To make matters worse, the glass is not tempered glass! It started falling out in painfully sharp shards and splinters. I had to put packing tape on every panel to keep it from falling out of the frame in a million pieces before i could even remove the door itself. This is a massive safey hazard for anyone with this door in their home. I don’t even understand how it’s on the market without having tempered glass. I am currently researching how to file a complaint with consumer safety. In removing the glass for proper disposal, i discovered just how horribly this door is constructed. 1. It is a single sheet of glass, not 5 smaller panels - and not tempered as mentioned above, 2. The door is pressed board, 3. I’m convinced the construction is what causes the shattering - the horizontal pieces that create the panels are literally GLUED ONTO THE GLASS and not connected to the frame in any way So as that glue expands and contracts with temperature changes, it’s putting force on the glass over and over again until it shatters. This is inexcusible for any consumer product. Not only do I NOT recommend this product, it shouldn’t even be on the market.
              by
              Response from Masonite DoorsNov 14, 2023
              Thank you for your feedback, Shattered. We are very sorry to hear that you are not fully satisfied with the quality of the Masonite 36 in. x 84 in. 5 Equal Lites with Frosted Glass Ash Gray Interior Sliding Barn Door Slab with Hardware Kit @ The Home Depot and we sincerely apologize about any issues that have occurred. We are very grateful for your feedback, and we are looking into forwarding your concerns to our quality assurance department for further review. If you have any additional questions, please don’t hesitate to contact us by email at helpline@masonite.com. Sincerely, Masonite Masonite
                Satisfied
                High quality material and looks good! Installation instructions are confusing and poorly written.
                by
                • Verified Purchase
                Absolute love despite handle drilling paranoia
                Used this door for a narrow bath that solved a spacing challenge. The in-swing door just had to go. This barn door made the room feel so much bigger! Sealed doors and sound buffer be damned… I made the trade off with no regrets. The screws provided in the kit were too short for drilling the backer board through plaster and getting a confident bite into the studs. You should count on buying longer screws for a more secure mount. See my pics about the handles if you are worried about that.
                by
                Response from Masonite DoorsDec 29, 2022
                Thank you for your 4 star review, Joanne! We are pleased to know you are satisfied with the 36 in. x 84 in. 5 Equal Lites with Frosted Glass Ash Gray Interior Sliding Barn Door Slab with Hardware Kit. Should you need any assistance with your door, please feel free to reach out to the Masonite Consumer Helpline from 9:00AM to 5:00PM EST by emailing us at helpline@masonite.com. Masonite
                  • Recommended
                  Shattered glass
                  I bought this door 15 months ago and like other reviews the glass shattered on it's own. I was sleeping and all of a sudden a heard a pop! The glass shattered fot several hours. Till this day 1 week later I still hear it cracking. I have to find a way to get it out of my house and carry it four flights downstairs without getting cut. This is is a real inconvenience and is very dangerous. If my little ones would have opened the door they would have been cut. Hope something is done!
                  by
                    1 found this review helpful
                    Shattered Glass
                    Like others have reported, I have had this door for 1 year 9 months and today the glass shattered. Nothing was near the door and no one was in the room. All 5 panels of glass shattered and continued to shatter for a few hours (popping noises). I report it to the warranty department but looks like they won't do anything since it's been over a year. I'm really disappointed. This was an expensive door and we were very happy with it until the glass shattered.
                    by
                    Response from Masonite DoorsNov 16, 2022
                    Thank you for your feedback, kwsunshine. We are very sorry to hear that you have had this experience with the Masonite 36 in. x 84 in. 5 Equal Lites with Frosted Glass Ash Gray Interior Sliding Barn Door Slab with Hardware Kit. Masonite is dedicated to providing exceptional product and service and we sincerely apologize about any issues that have occurred. We are very grateful for your feedback, and we are looking into forwarding your concerns to our quality assurance department for further review. If you have any additional questions, please don’t hesitate to contact us by email at helpline@masonite.com. Sincerely, Masonite Masonite
                      3 found this review helpful
                      Good looking
                      Bought 2 about a year ago. looks great. One on bathroom door glass shattered and was informed they don't cover the glass so can't really recommend instead you've been warned
                      by
                      Response from Masonite DoorsNov 7, 2022
                      Thank you for your feedback, Kevdawg. We are very sorry to hear that you have had this experience with the 36 in. x 84 in. 5 Equal Lites with Frosted Glass Ash Gray Interior Sliding Barn Door Slab with Hardware Kit. Masonite is dedicated to providing exceptional product and service and we sincerely apologize about any issues that have occurred. We are very grateful for your feedback, and we are looking into forwarding your concerns to our quality assurance department for further review. If you have any additional questions, please don’t hesitate to contact us by email at helpline@masonite.com. Sincerely, Masonite Masonite
                        3 found this review helpful
                        Easy install! Instruction are easily understood
                        Follow the directions and you will be done in no time! Quality door and hardware! Looks great and its nice to not have an outswing door in my hallway anymore.
                        by
                        Response from Masonite DoorsSep 16, 2022
                        Thank you for the 5 stars, Chenry! We are so glad to hear that installation was done with ease and you are satisfied with the 36 in. x 84 in. 5 Equal Lites with Frosted Glass Ash Gray Interior Sliding Barn Door Slab with Hardware Kit! Should you need any assistance with your door, please feel free to reach out to the Masonite Consumer Helpline from 9:00AM to 5:00PM EST by emailing us at helpline@masonite.com. Masonite
                          • Recommended
                          Great use for this barn door
                          I love my barn door. It's perfect for my room and eliminated the "door cluster" that was there before.
                          by
                          • Verified Purchase
                          • Recommended
                          1 found this review helpful
                          Showing 1-10 of 266 reviews

                          Compare Similar Items