#1 Home Improvement Retailer

Internet # 302066142

Model # H2022-1815-1200

Store SKU # 1002518464

Hartsfield - Skypoint - Beige 12 ft. 16 oz. SD Polyester Texture Full Roll Carpet (1080 sq. ft./Roll)

Covers 1080 sq. ft.
$790.44
/roll
73¢
/sq. ft.
Apply Now
Save up to $100 on your qualifying purchase info
Apply for a Home Depot Consumer Card
  • Medium beige/dark beige flecks indoor residential FHA carpet
  • Buy this full roll carpet in select stores or online (341 pounds)
  • Professional Installation Available; Contact your local store
  • View More Details
Store
0 in stock

Product Details

About This Product

Hartsfield Carpet provides great carpet performance and durability. The roll provides 1080 sq. ft. of carpet and is easy to clean over its lifespan. PureColor provides the ultimate performance in fiber with it's virtually stain-proof coloration, coupled with the soil-resistant SoilShield. Covered by TrafficMASTER Warranty: 5-year limited stain and soil warranty, 5-year limited wear and tear warranty.

Highlights

  • 100% PureColor solution dyed BCF polyester
  • 5-year limited stain and soil warranty, 5-year limited wear and tear warranty
  • PureColor Solution-Dyed Fiber provides inherent stain resistance and our exclusive SoilShield technology
  • Manufactured from filament fiber to help minimize shedding
  • Solution-Dyed Fiber creates a more vibrant, longer lasting color that resists fading
  • Professional cleaning using a hot water extraction cleaning method is required every 12 to 18 months for coverage of limited warranties
  • Machine tufted
  • Carpet meets or exceeds CRI Green Label Plus Certification standards for interior air quality
  • Sold online as 120 sq. yds. rolls only
  • Polypropylene backing for durability
  • 3/8 in. to 1/2 in. thick carpet pad with a 6 lb. or higher density is recommended for use with this product
  • Warranties are non-transferable and cover only owner occupied residences
  • Online orders must ship to a commercial location with a dock door and pole hyster to offload carpet roll
  • Click here to shop for more TrafficMaster Flooring

Product Information

Internet # 302066142

Model # H2022-1815-1200

Store SKU # 1002518464

Specifications

Dimensions

Carpet Width (ft.)

12

Pile Height (in.)

0.4688 in

Product Width (in.)

144 in

Details

Carpet Density

1229

Carpet Fiber

SD Polyester

Carpet Pattern Repeat

No Pattern

Carpet Type

Texture

Color Family

Beige

Color Variation

Multi Color

Color/Finish

Skypoint

Commercial/Residential

Residential

Compatible Location

Basement, Bedroom, Hallway, Living Room, Office

Dernier Per Filament (DPF)

10

Face Weight (oz./ sq.yd.)

16

Features

Hypoallergenic, Stain Resistant

Flooring Product Type

Stock Carpet Full Roll

In-Store Availability

Online Only

Indoor/Outdoor

Indoor

Installation Method

Stretch-In

Material

Polyester (100%)

Origin

USA

PAR Rating

3.0

Pile Height

Medium Pile (0.301 in to 0.550 in)

Returnable

Non-Returnable

Roll/Tile

Roll

Style

Mediterranean, Modern, Southwestern

Thermal Resistant

1.22

Yarn Gauge (in.)

0.1875 in

Warranty / Certifications

Certifications and Listings

CRI Green Label Plus Certified

Manufacturer Warranty

5-year limited stain and soil warranty, 5-year limited wear and tear warranty

Warranty Level

TrafficMaster

Questions & Answers

106Questions
caret
Q:Do i have to buy a full roll, I need 510 sq yards
by|Jun 8, 2024
1 Answer
Answer This Question

A:  One roll is approximately 120 square yards. You can order full rolls or go to your local Home Depot flooring department and have them order in the goods for you.

by|Jun 10, 2024
    caret
    Q:For Clareview Eastglen gray/beige carpet - when installing this carpet what is the extra length to allow for design match for the seams
    by|May 28, 2024
    1 Answer
    Answer This Question

    A:  This product is sold online as a full roll which is 1080 square feet. If you need less product than a full roll you can order what is needed for your home at THD store. THD can provide a measure for your home if you are not installing yourself.

    by|May 29, 2024
      caret
      Q:How long is a full roll?
      by|May 9, 2024
      1 Answer
      Answer This Question

      A:  This sku is 90 LF for a full roll. If you need a smaller size you can search the product in-store at THD to get a cut of the product.

      by|May 9, 2024
        caret
        Q:Would this selection qualify for free installation if the qualifying amount was met?
        by|Mar 31, 2024
        1 Answer
        Answer This Question

        A:  Please contact your local Home Depot flooring associate for details on the free installation program.

        by|Apr 12, 2024
          1 found this answer helpful
          Showing 1-4 of 106

          Customer Reviews

          3.8 out of 5

          • 3.8 out of 38 reviews
          • 50% recommend this product
          Filter by:
          Showing 1-10 of 38 reviews
          I wasn’t satisfied with the texture of the carpet, some places was thinned out, and some had shedded in the plastic upon opening it, and on one roll the end was damaged, and some snagged off!
          by
          Response from Engineered Floors LLCMar 29, 2024
          We are sorry your product was damaged in shipment and hope you have secured instructions from THD on replacement.
          • Verified Purchase
          Very Poor Carpet
          Purchased carpet not even 2 yrs ago and it already looks to be 10 years old. Sad part is we don’t even wear shoes in our home and the carpet looks like it’s been through heavy traffic. Very disappointed, don’t buy this carpet! Junk
          by
          Response from Engineered Floors LLCOct 19, 2021
          We are sorry to hear you have any issues with this carpet. Please make sure you are following the recommended cleaning for this carpet which is hot water extraction required every 12-18 months.
            2 found this review helpful
            Love it
            They have these huge carpet rolls on display at the store. After looking through them and looking through the “fancier” and more expensive models. I made the math and i saved over 1,000 dollars with this carpet even though i had to pay labor on it. The sales lady wanted us to get the pricier, “nicer” ones. But when i compared the texture on their cheaper models vs the texture on this one. This was overall cheaper and a whole lot thicker than their cheaper models. I spent about 4000 on a 2000sqft home. Incluiding labor and their yellow-home depot brand padding. We had this for 4 months. It looks like new. My home came with the cheapest of the cheapest carpet available. This is an amazing change in our home. I was hesitant on getting this one, because at the store it looked so much different, the lighting at the store made the carpet looking i think too beige. But at home it looks grayish. Which i totally love. Do the math. Take time to think what you like, for us this is a long time investing, it only made sense that we looked into it.
            by
            Response from Engineered Floors LLCMay 12, 2021
            Great review and you are correct there are products available for every budget. We are happy that you found a product and price that worked for you and appreciate your business.
              • Recommended
              4 found this review helpful
              Excellent quality, density of the carpet is very good. It feels very good. Extremely happy with t...
              Excellent quality, density of the carpet is very good. It feels very good. Extremely happy with the carpet.
              by
              • Verified Purchase
              • Recommended
              6 found this review helpful
              • Verified Purchase
              Great carpet, great value. Only issue was the delivery. Horrible customer service and was complaining whole time. If delivering a carpet roll is to hard , driver should get different employment.
              by
              Response from Engineered Floors LLCMar 7, 2024
              We are sorry you had any negative issues with the delivery of this product. We thank you for your business and appreciate the 5-star review on the product.
              • Verified Purchase
              Absolutely horrible experience! Do not buy from Home Depot! Never received my carpet. Spent 10+ hours on the phone and still not refunded.
              by
              Response from Engineered Floors LLCDec 28, 2023
              Please make sure you speak to the Dept. Manager or Store Manager to get your issue addressed.
              • Verified Purchase
              HD doesn't care
              $7,550 of carpet and pad bought from HD and installed by HD recommended "professional" installers. After installation we asked about the very visible seams and were told they would disappear after a while from vacuuming and such. Now the seams stick out like a stick in your eye. After waiting for customer service to address the issue, "Brian" called and couldn't care less and I quote "It is what it is". You are warned and don't say nobody said anything. I will NEVER recommend HD carpet or its installers.
              by
              Response from Engineered Floors LLCNov 16, 2023
              We are sorry to hear there were any issues with your install and have shared content with THD for review.
                2 found this review helpful
                Love the carpet, it was a good grade if carpet that should last us years!
                by
                Response from Engineered Floors LLCAug 3, 2023
                Great choice! We are glad this product worked out for your home and wish you many years of continued beauty and comfort. Thank you for your review and your purchase of our carpet.
                • Verified Purchase
                Great Carpet with 15 yr manufacturer warrenty
                This carpet is so soft and beautiful! Absolutely love it. I have 4 kids and 2 dogs and 2 cats. Very pet friendly and Stain Resistant.
                by
                Response from Engineered Floors LLCMay 12, 2023
                This product should serve you and your family well. We thank you for your business and for the 5-star review!
                  Showing 1-10 of 38 reviews

                  Compare Similar Items

                  current item

                  Carpet Width (ft.)

                  12

                  12

                  12

                  12

                  Commercial/Residential

                  Residential

                  Residential

                  Residential

                  Residential

                  Indoor/Outdoor

                  Indoor

                  Indoor

                  Indoor

                  Indoor

                  In-Store Availability

                  Online Only

                  Online Only

                  Online Only

                  Online Only

                  Carpet Fiber

                  SD Polyester

                  Polyester

                  SD Polyester

                  Polyester