#1 Home Improvement Retailer

Internet # 313351983

Model # 72M3ALBNL

Store SKU # 1005515730

NeverRust 72 in. Aluminum Adjustable Tension Decorative Shower Rod in Satin Nickel

$31.98
Apply Now
Pay $6.98 after $25 OFF your total qualifying purchase upon opening a new card. info
Apply for a Home Depot Consumer Card
  • Sturdy aluminum construction for lasting use
  • Adjustable tension rod offers perfect fit for any space
  • Satin nickel finish enhances the visual appeal
  • View More Details
icon
Free & Easy Returns In Store or Online
Return this item within 90 days of purchase. Read Return Policy

Product Details

About This Product

Help rustproof your shower area while adding a decorative upgrade to your existing bath decor with this easy-to-install Zenna Home NeverRust Adjustable Tension Shower Rod. The adjustable shower curtain rod's innovative tension mechanism allows for fast, secure and tool-free mounting in any standard bathtub or shower space (from 44 in. to 72 in.). The tension rod's subtle decorative end caps and rich satin nickel finish are sure to accent any shower curtain in your bathroom, as well as your existing bath hardware.

Highlights

  • Rustproof shower rod is easy to install with no drilling, no tools and no damage to your walls
  • Tension-mount rod adjusts to fit any standard shower or tub space from 44 in. to 72 in. (with no cutting required)
  • Rod holds strong and is ideal for use with any shower liner, curtain, hooks and rings
  • Aluminum construction makes shower rod lightweight, strong and guaranteed for life against rust
  • Rod is not only functional, but decorative too with a rich satin nickel finish and color-coordinated decorative end caps
  • Simple to install just unlock and extend rod to wall and then twist to tighten securely in place
  • Click here to learn more about Glacier Bay customer service
  • Click here to learn more about exclusive Glacier Bay products
  • Return Policy

Product Information

Internet # 313351983

Model # 72M3ALBNL

Store SKU # 1005515730

Additional Resources

Shop All Zenna Home

Specifications

Questions & Answers

1Question
caret
Q:Are the ends of the Rod padded so it won?t harm tile?
by|Sep 4, 2023
1 Answer
Answer This Question

A:  Hi Arejay, the end caps on this Adjustable Tension Decorative Shower Rod are padded to protect your surface. For additional product information, please contact our Customer Service Department Monday - Friday from 8:30AM to 5:00PM EST at 800-892-3986. Thank you!

by|Sep 6, 2023
    Showing 1-1 of 1

    Customer Reviews

    3.8 out of 5

    • 3.8 out of 211 reviews
    • 39% recommend this product
    Filter by:
    Showing 1-10 of 211 reviews
    Rod fell down after 4 months
    Remodeled bathroom and bought 2 rods. First rod fell down after 2 months. Second rod fell down after 4 months. Internal plastic adjustment sleeve split in half. The faulty plastic sleeve is the part that holds the rod in place with tension. Both rods are trash.
    by
    Response from ZHC_Customer_ExperienceJun 7, 2023
    Hi Norton, thank you for taking the time to provide your feedback regarding this Adjustable Tension Decorative Shower Rod. We are sorry to hear that your assembly experience was not satisfactory. We take great pride in our products and are sorry that this product did not meet your expectations. Please reach out to the Customer Service Department for support Monday - Friday 8:30AM-5:00PM EST at 800 892-3986. Representatives are available to assist you and help troubleshoot your concerns. Thank you!
      1 found this review helpful
      Cheap
      Scratches as soon as you put hooks/clips on it. Plastic gasket between poles also looks super cheap. Had to take it down as soon as GF saw it
      by
      Response from ZHC_Customer_ExperienceSep 6, 2022
      Hi Christian, we're sorry to hear you're disappointed with your Shower Rod. To help troubleshoot your concerns, please contact customer service Monday-Friday 8:30AM-5:00PM EST at 800 892 3986. Thank you!
      • Verified Purchase
      1 found this review helpful
      After one week it fell and broke. I hope I can return it, it cost me $35! Sorry I really wanted it to do its job.
      by
      Response from ZHC_Customer_ExperienceMay 16, 2024
      Hi Mare, thank you for sharing your comments online. We are sorry that you were not pleased with you item. Our Customer Service Department can provide replacements for any parts that may have been damaged through shipment or over tightening. This product has a twist tight tube which has a cam nut mechanism inside for installation. There may be a defect with your mechanism; however, the tube can be replaced. We greatly appreciate your business and look forward to an opportunity to serve you in the future.
      • Verified Purchase
      Easy to install and good quality.
      by
      • Verified Purchase
      It's super difficult to get this shower rod tight. It falls often. You should look for a shower rod that can be expanded by twisting to make it really tight - rather than one you lengthen and then push into place.
      by
      Response from ZHC_Customer_ExperienceMay 2, 2024
      Hi Theguy, thank you for sharing your comments online. While I definitely understand your frustration, we will need more information regarding the issue with your cam nut mechanism. Please contact our Customer Service Department so that we may assess the issue and possibly find a way to remedy the problem. We greatly appreciate your business and would love the opportunity to offer a resolution. They can be reached at 1-800-892-3986. Thanks again!
      • Verified Purchase
      by
      • Verified Purchase
      The rod was unusable as it did not unscrew and tighten properly for either me or my super!
      by
      Response from ZHC_Customer_ExperienceApr 4, 2024
      Hi Daniel, we’re so sorry you're not satisfied with your purchase. We really appreciate your feedback, and hope you give us the chance to make it right! This product is a twist tight tension rod which has a cam nut mechanism inside for installation. There may be a defect with your mechanism; however, your product can be replaced if it's within its warranty period, the manufacturer’s Customer Service Care Experts will be happy to send you replacement. Please give them a call at 1-800-892-3986 for assistance. We strive to make the very best products at the very best prices! We are sure they would love the opportunity to help remedy your experience and look forward to hearing from you.
      • Verified Purchase
      by
      • Verified Purchase
      by
      • Verified Purchase
      Worked great and easy to install.
      by
      • Verified Purchase
      Showing 1-10 of 211 reviews

      Get 10% off your purchase

      Sign up for emails & save 10% on select home decor. Valid on select items.