#1 Home Improvement Retailer

Customer Reviews for Krosswood Doors Classic Douglas Fir Exterior Wood Door Collection

Internet #315188343

Store SKU #1005906670

  • Beveled glass with low-E coating for energy efficiency and looks
  • Engineered stiles and rails help inhibit warping
  • High-quality weather-stripping effectively seals out drafts

Customer Reviews

  • 3.7
    out of 36 reviews
  • 43% recommend this product
Filter by:
Showing 1-30 of 36 reviews
truly hack workmanship
Now, I’ve noticed when they routed out for the strike plates, they did it with the weatherstripping in place. Screws in hinge plates were not driven in straight. Screw faces are proud of surface.
by
Response from Krosswood DoorsJun 26, 2023
Hi Tommy, we are sorry to hear of your experience with your door. You can reach out to customer service with your order information for assistance. We will take your comments under consideration as we continue to improve our quality control processes. KrosswoodDoors-HD
    • Recommended
    Door too narrow for frame
    Installed this door package. Found the frame to be 36 inch but the door is 35-9/16 wide. The gap at handle is so large the handle won’t latch and you can see the weather strip on the outside. Krosswood says it’s acceptable tolerance and needs installation techniques. Other than removing sidelights and cutting frame down I can’t see the technique there offering
    by
    Response from Krosswood DoorsNov 21, 2022
    We're sorry to hear that you're having this problem. Please feel free to reach out to customer support with your order info for assistance. KrosswoodDoors-HD
      Problems already
      Door has been in for 3 weeks, fog in between the glass panes already! So disappointing.
      by
      Response from Krosswood DoorsJan 17, 2022
      We are sorry you had a bad experience with Krosswood Doors. If you are within 90 Days of Purchase you can return and reorder through Home Depot. If you are past your 90 Day warranty, please send images of the problem and your order number to info@krosswood.com and we will review for warranty. KrosswoodDoors-HD
        1 found this review helpful
        Poor Quality and VERY Limited Warranty
        Within one week of installing it started getting cracks which extend all the way through the door. The windows constantly fog and drip between the glass panes. Not only that, but apparently the warranty is void because the door faces south.
        by
        Response from Krosswood DoorsNov 30, 2021
        We are sorry you had a bad experience with Krosswood Doors. If you are within your 90 Day warranty, this door can be returned through Home Depot. The most important part of the Warranty is that you have an overhang half the height of the distance between the bottom of the door and the bottom of the overhang. This is to protect the door from excessive sun and water exposure. You can get more specific information about the warranty and send us pictures of the door model at info@krosswood.com KrosswoodDoors-HD
          1 found this review helpful
          Gorgeous door!...
          Gorgeous door!
          by
          • Verified Purchase
          2 found this review helpful
          by
          • Verified Purchase
          I received the door with several scratches near the bottom of the door.
          by
          Response from Krosswood DoorsJan 8, 2024
          Hi there, we are sorry to hear of your experience with your door. Please reach out to customer service with pictures of the issues and we would be more than happy to help you. KrosswoodDoors-HD
          • Verified Purchase
          Beautiful fit & with my stain, was exactly what I pictured. Lane at the store was a tremendous help & very knowledgeable!
          by
          Response from Krosswood DoorsDec 28, 2023
          Thank you for the review! Please make sure to share photos or tag us on social media! @krosswood_doors KrosswoodDoors-HD
          • Verified Purchase
          Good looking door, easy to install. Glass was covered in plastic making wood easy to finish
          by
          Response from Krosswood DoorsNov 8, 2023
          Thank you for the review! We would love to see pictures of the finished product! You can tag us on social media or send us a photo to photos@krosswood.com. KrosswoodDoors-HD
          • Verified Purchase
          Really disappointed
          This door is beautiful from 20 feet away. Up close, there were dark stains in the wood that stuck out like a sore thumb. The middle rail appeared to be from another batch of wood and was much darker than the rest. Character, right? Anyway, tried sanding a very unnatural looking stain and quickly realized the grain was gone. The door is made with a veneer of grain looking composite of poor quality and nowhere in the description does it state so.
          by
          Response from Krosswood DoorsJun 12, 2023
          We are sorry you had this experience with your door. Please contact customer service with your order information for assistance. KrosswoodDoors-HD
            Straight, square, clear wood, good joinery, nice Ly prepared for...
            Straight, square, clear wood, good joinery, nice Ly prepared for final finishing.
            by
            • Verified Purchase
            Outstanding!
            Beautiful door! Fits perfect!
            by
            • Verified Purchase
            by
            • Verified Purchase
            by
            • Verified Purchase
            by
            • Verified Purchase
            1 found this review helpful
            The description of the color is misleading as it is...
            The description of the color is misleading as it is more brown than black. Also, the wood is separating already in spots and it’s been installed less than a month.
            by
            Response from Krosswood DoorsMay 19, 2022
            We're sorry to hear that you had a poor experience. Please feel free to reach out to customer support with your order info and we can assist you with your warranty. KrosswoodDoors-HD
            • Verified Purchase
            1 found this review helpful
            Looks great and awesome quality!...
            Looks great and awesome quality!
            by
              The door arrived intact but still had the film covering...
              The door arrived intact but still had the film covering all the glass from the staining. The door looked like it came off the staining table and was loaded on the truck. No quality inspection apparent. Krosswood suggested I remove it with a razor blade. Fir what I paid for the door it should have arrived ready to install.
              by
              Response from Krosswood DoorsNov 17, 2021
              The film covering is left on to protect the glass from damage in shipping. This is standard. If you would like training videos on the removal of the film and cleaning the glass, you can email info@krosswood.com. KrosswoodDoors-HD
                2 found this review helpful
                Rating provided by a verified purchaser...
                Rating provided by a verified purchaser
                by
                Response from Krosswood DoorsOct 18, 2021
                Thank you for your review of Krosswood Doors. KrosswoodDoors-HD
                  by
                    by
                      Great door! Good quality and easy to install....
                      Great door! Good quality and easy to install.
                      by
                      • Verified Purchase
                      Rating provided by a verified purchaser...
                      Rating provided by a verified purchaser
                      by
                      • Verified Purchase
                      1 found this review helpful
                      First rain storm we had and we got water going...
                      First rain storm we had and we got water going true the panels and running my flooring, probably a factory problem, and the material is terrible i tough the door was a solid cedar wood door and it’s not, it’s pine covered with 1/16 ceder
                      by
                      Response from Krosswood DoorsApr 2, 2021
                      Pleased by advised that these are solid wood doors. They must have a proper overhang to protect them from the elements or it will void your warranty. These doors are made with solid Douglas Fir with a 1/16" veneer over the top of them to protect them from warping and cracking. KrosswoodDoors-HD
                      • Verified Purchase
                      Rating provided by a verified purchaser...
                      Rating provided by a verified purchaser
                      by
                      • Verified Purchase
                      this is not a 64x80 door
                      Be careful about the measurements, the description says the door is 64x80, which would typically require a rough opening of about 65 inches, but when you look further in the specifications, the rough opening is actually 69 inches. Unfortunately, I learned the hard way after paying to have the door shipped. The millwork specialists agreed that the door is misrepresented online.
                      by
                      Response from Krosswood DoorsFeb 25, 2021
                      The door does measure 64" x 80" but you need to allow for the jamb material also. Always look at the rough opening dimensions prior to ordering the doors. KrosswoodDoors-HD
                        • Recommended
                        3 found this review helpful
                        Rating provided by a verified purchaser...
                        Rating provided by a verified purchaser
                        by
                        • Verified Purchase
                        Beautiful addition to our house....
                        Beautiful addition to our house.
                        by
                        Response from Krosswood DoorsJan 29, 2021
                        We love that you love your house. Enjoy! KrosswoodDoors-HD
                        • Verified Purchase
                        1 found this review helpful
                        The unit was great quality, fair price and fast delivery....
                        The unit was great quality, fair price and fast delivery. It was better than I expected it would be.
                        by
                        • Verified Purchase
                        It is absolutely BEAUTIFUL!...
                        It is absolutely BEAUTIFUL!
                        by
                        Response from Krosswood DoorsDec 18, 2020
                        We love having happy customers! Enjoy! KrosswoodDoors-HD
                        • Verified Purchase
                        Showing 1-30 of 36 reviews