#1 Home Improvement Retailer

Internet # 325157498

Model # KSSJGQHTSH100F02AV0

Store SKU # 1009821449

Retractable Hose Reel 1/2 in. Dia x 100 ft. Garden Water Hose Reel with 9-Pattern Nozzle, 180° Swivel Bracket

$137.57
/box
Apply Now
Pay $112.57 after $25 OFF your total qualifying purchase upon opening a new card. info
Apply for a Home Depot Consumer Card
  • Slow retracting of hose reels saves time and effort
  • 3-ply PVC hose and brass are durable and non-cracking
  • Steel coil spring stretch smooth without aging
  • View More Details
Store
0 in stock
icon
Free & Easy Returns In Store or Online
Return this item within 90 days of purchase. Read Return Policy
Product Details

About This Product

Love your garden but tired of struggling with a traditional hose. VEVOR retractable garden hose reel minimizes manual work and provides enhanced convenience. Get ready to make watering your garden easier and more enjoyable. It is time to spray.

Highlights

  • Auto rewind system: no matter how far the hose is stretched, it can be retracted safely and slowly after a slight pull, our slow retractable hose reel is labor saving and can avoid damage or injury caused by too fast retraction, bid farewell to messy hoses and never spend time on manual rewinding
  • Wall mount and 180° coverage: our retractable water hose reel features a 180° metal bracket, flexible enough for multi-directional watering, you can use the installation kit to quickly fix it to brick, concrete, wood, and stone surfaces, and it is also easy to remove and store in freeze proof places, mount where you want and spray how you like
  • Stay locked in position: thanks to the locking system, the hose can be locked at any length you desire, our automatic retractable garden hose reel is pre-installed with a 84 ft. x 5/8 in. hose, covering every corner of your garden, it features a built-in steel coil spring that has passed a tensile test more than 3000 times, making it smooth and non aging throughout long-term stretching
  • Durability you can trust: are you tired of hose reels snapping under pressure well, get ready for consistently high-quality use for years to come, the retractable hose reel features an all weather purpose shell, 3-layer PVC hose, and a brass lead in hose, the hose has passed the 200 psi pressure test and the 600 psi bursting pressure test, guaranteeing that it won't break easily for long-lasting use
  • Wide application: make the most out of every spray, and choose how you spray, our retractable garden hose reel comes with a 9 pattern hose nozzle (jet, soaker, angle, flat, cone, shower, center, rinse, mist) and a general nozzle, it is ideal for watering your lawn and garden, washing your car, bathing your pet, cleaning doors and windows, etc.
  • Return Policy

Product Information

Internet # 325157498

Model # KSSJGQHTSH100F02AV0

Store SKU # 1009821449

Additional Resources

Shop All VEVOR

Specifications

Dimensions: H 17.9 in, W 9.92 in, D 15.9 in

Dimensions

Fitting Diameter (in.)

0.5

Hose Diameter (in.)

1/2

Hose Length (ft.)

100 ft

Product Depth (in.)

15.9 in

Product Height (in.)

17.9 in

Product Width (in.)

9.92 in

Details

Burst Pressure (psi)

600

Coiled

Yes

Color Family

Gray

Commercial / Residential

Commercial / Residential

Duty Rating

Standard

Features

No Additional Features

Hose Material

Plastic

Hose Type

Sprinkler

Hot Water Use

Yes

Lead Free

Yes

Pack Size

1

Product Weight (lb.)

23.1 lb

Returnable

90-Day

Warranty / Certifications

Manufacturer Warranty

1-Year

Questions & Answers

12Questions
caret
Q:Can a second wall mount be purchased?
by|Feb 8, 2024
1 Answer
Answer This Question

A:  Dear customer, here is shirley. Regarding your question,Hello, we do not sell accessories separately. Our products have a one-year warranty. During the warranty period, if there is any problem with the product, we can reissue accessories to you. Thank you for your support. If you have any other questions, you can contact us at: Mxiclab@outlook.com

by|Feb 9, 2024
    caret
    Q:Dear manufacturer and/or clients who have had this for more than a year.. does it lose color or anything else with direct sunlight for like 6 hours a day? i bought one from another manufacturer and it completely fell apart in two years with just sun light
    by|Jan 29, 2024
    1 Answer
    Answer This Question

    A:  Dear customer, here is Balmy. Regarding your question,the product has a low probability of falling apart, but plastic products may experience some fading when left outdoors for a long time. . Thank you for your support. If you have any other questions, you can contact us at: Email: Mxiclab@outlook.com

    by|Jan 29, 2024
      caret
      Q:Can you change the hose
      by|Dec 26, 2023
      1 Answer
      Answer This Question

      A:  Dear customer, here is shirley. Regarding your question,Water pipes cannot be replaced. If you have any other questions, you can contact us at: Mxiclab@outlook.com

      by|Dec 28, 2023
        caret
        Q:Can you detach the pattern nozzle device and screw on anything that fits standard hose fixture?
        by|Aug 22, 2023
        1 Answer
        Answer This Question

        A:  Dear customer, here is shirley. Regarding your question, may I ask what fixtures you mentioned? We may need to know more details to better respond to your question. If you have any other questions, you can contact us at: Mxiclab@outlook.com

        by|Jan 20, 2024
          1 found this answer helpful
          Showing 1-4 of 12

          Customer Reviews

          4.3 out of 5

          • 4.3 out of 33 reviews
          • 75% recommend this product
          Filter by:
          Showing 1-10 of 33 reviews
          reliable
          Easy to install very practical and the best part… retractable!!
          by
            • Recommended
            Great product
            Easy to install. I put a small piece of wood in between the siding and the metal bracket. Gonna get one for the front next
            by
              • Recommended
              pinterest ?
              Not sure where we saw this little handy thing. But looks like it will work well havent installed it yet. Too cold . But the quality looks like it will hold up tonthe pulling and winding of the hose
              by
                • Recommended
                broke after one use,
                wack! now i gotta deal with warranty. product is garbage!
                by
                Response from VEVOR TeamApr 9, 2024
                Dear customer,
                This is Vevor Customer Support! We apologize for any inconvenience caused to you. Sorry to hear you're having this problem. We value your feedback. Our products have strict safety certifications. To help us better understand and solve your problem, we hope that you can contact our customer service team through the following methods and attach a detailed description and photos of the problem. We will do our best to solve your problem. Our products have a one-year warranty, please don't worry. Additionally, if you need more help or have additional questions, please feel free to contact our customer service team via the methods below. We sincerely apologize for the inconvenience caused to you again. Thank you for your support and understanding.
                Email: mxiclab@outlook.com
                Best wishes,
                Vevor Customer Support VEVOR
                  Love it and easy to install!
                  by
                  • Verified Purchase
                  Tap started leaking with in two weeks. Still waiting for the replacement from the vendor. It takes nearly 4 weeks to get replacement, unfortunately :(
                  by
                  Response from VEVOR TeamMar 7, 2024
                  Dear customers,
                  This is Vevor Customer Support! We apologize for any inconvenience caused to you. Sorry to hear you're having this problem. We value your feedback. We will work hard to improve product quality. Our products have strict safety certifications. Our products have a one-year warranty, please don't worry. Hello, we can resend you the accessories you need. In order to help us better understand and solve your problem, we hope that you can contact our customer service team through the following methods and attach your order information, detailed description and photos of the problem. We will do our best to solve your problem. Love your garden but are tired of struggling with a traditional hose. The VEVOR retractable garden hose reel minimizes manual work and provides greater convenience. Get ready to make watering your garden easier and more enjoyable. It's time to spray. Automatic retracting system: No matter how far the hose is stretched, it can be retracted safely and slowly with a gentle pull. Our slow-speed telescopic hose reel saves effort and can avoid damage or injury caused by retracting too quickly. Say goodbye to messy Hose should never take the time to manually rewind. Once again, we sincerely apologize for the inconvenience caused to you. Thank you for your support and understanding.
                  Email: mxiclab@outlook.com.
                  best wishes,
                  Vevor Customer Support VEVOR
                  • Verified Purchase
                  fabulous etractable reel
                  by
                  • Verified Purchase
                  Great hose reel. Love the 180-swivel feature and retractable hose is very convenient.
                  by
                  • Verified Purchase
                  by
                  • Verified Purchase
                  Works great for the basement and it has plenty of hose to use outside also
                  by
                  • Verified Purchase
                  Showing 1-10 of 33 reviews

                  Compare Similar Items

                  current item

                  Hose Length (ft.)

                  100 ft

                  100 ft

                  100 ft

                  50 ft

                  Hose Diameter (in.)

                  1/2

                  5/8

                  1/2

                  5/8

                  Duty Rating

                  Standard

                  Standard

                  Standard

                  Heavy

                  Hose Type

                  Sprinkler

                  Standard garden

                  Standard garden

                  Standard garden

                  Burst Pressure (psi)

                  600

                  150

                  150

                  500