#1 Home Improvement Retailer

Internet # 322684410

Model # FFP58150

Store SKU # 1008575627

5/8 in. Dia. x 150 ft. Heavy-Duty Commercial Grade Water Hose

$84.98
Apply Now
Pay $59.98 after $25 OFF your total qualifying purchase upon opening a new card. info
Apply for a Home Depot Consumer Card
  • Crushproof aluminum couplings for durability
  • Abrasion and puncture resistant form for efficient functioning
  • Lightweight hose for convenient use
  • View More Details
Store
0 in stock
icon
Free & Easy Returns In Store or Online
Return this item within 90 days of purchase. Read Return Policy
Product Details

About This Product

Presents an innovative technology that guarantees high resistance to various stresses combined with exceptional lightness. With proprietary technology, double NTS PLUS mesh reinforcement, our hose offers even greater strength and performance insuring constant flow by preventing kinks, tangles and twists. Thanks to highly advanced materials, the product is extremely compact and easy to use even in the most extreme conditions. HD tech guarantees high resistance to abrasion and puncture. The use of thermoplastic elastomer Santoprene TPV, a registered trademark of Celanese, combined with the ultra-light technology patented by fitt, gives our hose ultimate handling and flexibility. The result is an ultra-lightweight, compact design with superior abrasion and puncture resistance characteristics. Unlike conventional hoses, our hose stays flexible and reliable in extreme cold down to minus 4°F. Professionals in the construction, farming and institutional industries will find that the fitt FORCE PRO will be the last hose they'll ever need.

Highlights

  • Compact and easy to use
  • 2X lighter and 3X more compact than conventional hoses
  • Completely kink and tangle free, easy to manage
  • Commercial grade hose for the toughest, professional job, but yet lightweight and uniquely suited for the home owner
  • Maximum flexibility regardless of the temperature (from minus 4°F to plus 160°F )
  • Crush proof aluminum repairable couplings
  • Return Policy

Product Information

Internet # 322684410

Model # FFP58150

Store SKU # 1008575627

Additional Resources

Shop All fitt

Specifications

Dimensions: H 8.7 in, W 10.6 in, D 7.3 in

Dimensions

Fitting Diameter (in.)

.625

Hose Diameter (in.)

5/8

Hose Length (ft.)

150 ft

Product Depth (in.)

7.3 in

Product Height (in.)

8.7 in

Product Width (in.)

10.6 in

Details

Antimicrobial

No

Burst Pressure (psi)

500

Coiled

Yes

Color Family

Multi-Colored

Commercial / Residential

Commercial / Residential

Crush Resistant

Yes

Duty Rating

Heavy

Features

No Additional Features

Hose Material

Other

Hose Type

Standard garden

Hot Water Use

No

Kink Resistant

Yes

Lead Free

Yes

Pack Size

1

Product Weight (lb.)

9.05 lb

Returnable

90-Day

Warranty / Certifications

Manufacturer Warranty

Lifetime Guarantee

Questions & Answers

55Questions
caret
Q:what is total net weight weight of 100'
by|Feb 14, 2024
1 Answer
Answer This Question

A:  The weight of the FITT FORCE Pro 100' hose without water is 6.2lbs.

by|Feb 15, 2024
    caret
    Q:I need a very long hose. Will the water pressure still be good if I connect 2 of the 150' hoses? If not, what is the longest length you recommend connecting?
    by|Jan 20, 2024
    1 Answer
    Answer This Question

    A:  It really depends of the pressure at the faucet. If your pressure is above 60psi you will experience some pressure drop over that length of hose but you should still have ample pressure. Also, the hose should be fully extended and not on a hose reel only partially extended.

    by|Jan 21, 2024
      caret
      Q:Are conections plastic or brass
      by|Oct 20, 2023
      1 Answer
      Answer This Question

      A:  The hose couplings of FITT Force Pro and all FITT couplings are anodized aluminum. There is no lead so they are drinking water safe. They are also rated as "crush-proof" so much stronger than most brass and all plastic couplings.

      by|Nov 25, 2023
        1 found this answer helpful
        caret
        Q:Can be used on tap hot water
        by|Sep 2, 2023
        1 Answer
        Answer This Question

        A:  Yes, the FITT FORCE PRO is rated to 160 degrees f.

        by|Sep 28, 2023
          Showing 1-4 of 55

          Customer Reviews

          4.1 out of 5

          • 4.1 out of 1,101 reviews
          • 59% recommend this product
          Filter by:
          Showing 1-10 of 1,101 reviews
          Ineffective Product and Terrible Customer Support
          When I turned on my faucet, water leaked from the connection by the hose nozzle immediately. Additionally, when I turned off the faucet there was a heavy leak from the faucet connection immediately. I read multiple other reviews and for every review with the same issue, the manufacturer stated to reach out to their customer support team. I reached out and received no response. I am disappointed by this product and the parent company’s customer support.
          by
          Response from Fitt TeamJan 8, 2024
          Hello Average Joe - We are sorry to hear of your issue and lack of response as you stated in your review. All reviews and questions are logged systematically and we have no record of any previous reviews or questions from your email address. Usually when there is a problem like you stated you are experiencing, it is due to a loose connector or faulty connector. Whatever the issue, we will definitely assist you to resolve the issue, even send a replacement free of charge. Please call us at (866) 348 8872 to assist you directly. We look forward to hearing from you. Thank you - FITT USA team fitt
            2 found this review helpful
            by
            Response from Fitt TeamDec 22, 2023
            Hello Kevin - We are sorry to hear you were not happy with your hose. Please feel free to contact us at customercare@fitt-usa.com and let us know how we can help. Our FITT hoses come with a lifetime warranty and we are committed to customer satisfaction. Thank you - FITT USA team fitt
            • Verified Purchase
            One month old the end blew off the hose. Not commercial grade at all.
            by
            Response from Fitt TeamAug 25, 2023
            Hello Flabbergasted - We are sorry to hear our hose did not work for you. Our Fitt hose does come with a lifetime warranty so please feel free to return to the retailer of purchase for a full refund. Please reach out to our customercare@fitt-usa.com team should you need further assistance. Thank you - FITT USA team fitt
            • Verified Purchase
            5 found this review helpful
            Leaks
            The concept would be great if it didn’t leak and for 50 bucks thats ridiculous! I am furious they would sell leaking hoses. it leaks near the connection. I am not sure if this photo shows the leak dripping down the hose.
            by
            Response from Fitt TeamJul 14, 2023
            Hello Law2 - We appreciate your feedback and sorry to hear our hose did not work for you. Please feel free to contact our customercare@fitt-usa.com team to troubleshoot your leaking issue. There was no picture attached. Our hose does come with a lifetime warranty so please feel free to return to the retailer of purchase for a full refund. Thank you - FITT USA team fitt
              5 found this review helpful
              Blew out after three uses
              Bought this hose sometime last year and I no longer have the receipt. I've only used it a few times and it's stored in the garage. Today it blew a hole in the side of the hose two minutes after I turned the water on to use it. The area of the hole seems to be thicker than the rest of the hose (see photo). Can't submit a warranty claim at Fitt because I no longer have the receipt, which they require. Who keeps a receipt for a hose? And why is a receipt required if it has a lifetime warranty? A total waste of money.
              by
              Response from Fitt TeamJun 21, 2023
              Hello Patrick - We are sorry to hear you had an issue with your hose. Please reach out to our customercare@fitt-usa.com team to assist with your refund. We can either refund your order or ship you another one free of charge. We would look forward to helping you get this resolved. Thank you - FITT USA team fitt
                9 found this review helpful
                Light and easy to use.
                Very compact. Works like a regular hose. A little tough to untangle sometimes getting kinked and shutting off flow. Fittings scratch eaisly when dragged across concreat so be careful of the exposed threads. Collapses like a fire hose when you drain it and that makes it easy to coil and store. As far as durability, only time and use will tell.
                by
                Response from Fitt TeamSep 8, 2022
                Hello Valued Customer - We are happy to hear you are happy with your FITT hose. Please contact our customercare@fitt-usa.com team should you need any assistance. Thank you - FITT USA team fitt
                • Verified Purchase
                4 found this review helpful
                Leaked at hose connector first use
                Not much I can say. Leaked at hose connector first use. Doesn’t seem to thread on tighten enough to hose washer? Noticed a lot of kinks also?
                by
                Response from Fitt TeamJul 11, 2022
                Hello CityFool - Thank you for your feedback. Please reach out to our customercare@fitt-usa.com team to troubleshoot your issue. Our products do come with a lifetime warranty, please feel free to return to the retailer of purchase for a full refund. We look forward to servicing you. Thank you - FITT USA team fitt
                  9 found this review helpful
                  Cheap garbage with a high price tag
                  To get water to actually flow out of the hose, I had to lay it out completely flat, fixing a number of kinks along the way to get water actually moving. Good luck trying to use it coiled up how most people store their hose. I put a spray nozzle on the hose, and the second time I used it, the pressure of the water caused the hose to start spraying water out the side, and the entire end of the hose broke off (see picture). I threw away the box and receipt, so I can't return it. DO NOT BUY.
                  by
                  Response from Fitt TeamMay 7, 2022
                  Hello Valued Customer - We appreciate your feedback and work continuously to improve our products. The picture you provided appears to be another manufacturer's product as our hose has blue lining. Please note, FITT products do come with a lifetime warranty and we would like to help with your return. Please contact our customercare@fitt-usa.com team so we can provide you with return instructions to process your refund. Looking forward to servicing you - Thank you - FITT USA team fitt
                    14 found this review helpful
                    Tangles/kinks more than a regular hose
                    Within three months it started tangling every single time I turned the water on. It wastes so much of my time having to go untangle it every five minutes. I am much happier with another $8 hose I have. Don’t waste your money. No way this is commercial grade
                    by
                    Response from Fitt TeamJul 3, 2021
                    Hi Nichole - We are sorry to hear our product did not work for you. Our products come with a lifetime warranty. Please feel free to return to retailer of purchase for a full refund. Please contact our customercare@fitt-usa.com team should you need further assistance. Thank you - FITT USA team fitt
                      6 found this review helpful
                      Lasted 2 months under normal use
                      It was good while it lasted. I am disappointed that it burst after only two months. While lighter than rubber, this hose was not as durable as the rubber hoses that I have used in the past. This hose saw daily use. Hose valved turned off and water released from the hose. House water pressure is within normal range.
                      by
                      Response from Fitt TeamMar 28, 2021
                      Hello Bob, Our Fitt hose comes with a lifetime warranty. Please feel free to return to retailer of purchase for a full refund. Please contact our customercare@fitt-usa.com team for further assistance. Thank you - FITT USA team fitt
                        12 found this review helpful
                        Showing 1-10 of 1,101 reviews

                        Compare Similar Items

                        current item

                        Hose Length (ft.)

                        150 ft

                        100 ft

                        100 ft

                        100 ft

                        Hose Diameter (in.)

                        5/8

                        3/4

                        1/2

                        5/8

                        Duty Rating

                        Heavy

                        Heavy

                        Standard

                        Heavy

                        Hose Type

                        Standard garden

                        Standard garden

                        Standard garden

                        Standard garden

                        Burst Pressure (psi)

                        500

                        430

                        650

                        400