#1 Home Improvement Retailer

Internet # 206279086

Model # 3377128ST.020

Store SKU # 1001479172

Cadet 3 Two-Piece 1.28 GPF Single Flush Round Chair Height Toilet with Slow-Close Seat in White

$189.00
Apply Now
Pay $164.00 after $25 OFF your total qualifying purchase upon opening a new card. info
Apply for a Home Depot Consumer Card
  • Includes slow-close seat and wax ring
  • Round-front design fits perfectly in smaller bathrooms
  • EverClean inhibits the growth of stain and odor causing mildew
  • View More Details
Store
0 in stock
icon
Free & Easy Returns In Store or Online
Return this item within 90 days of purchase. Read Return Policy
Product Details

About This Product

The Cadet 3 Right Height Round-Front Toilet from American Standard is a high-efficiency, ultra-low consumption toilet that uses 20% less water than conventional toilets without sacrificing performance. This Cadet 3 round-front toilet is ideal in bathrooms where space is limited and features a comfortable chair height for ease of use. The exclusive EverClean surface and PowerWash rim ensure a longer-lasting clean.

Highlights

Product Information

Internet # 206279086

Model # 3377128ST.020

Store SKU # 1001479172

Specifications

Dimensions: H 30.375 in, W 17.375 in, D 28.25 in

Dimensions

Bowl Height without Seat (in.)16.5Flush Valve Size (in.)3
Product Depth (in.)28.25 inProduct Height (in.)30.375 in
Product Width (in.)17.375 in

Details

Bowl HeightChair HeightBowl/Seat ShapeRound
Color FamilyWhiteColor/FinishWhite
Commercial / ResidentialResidentialFeaturesNo Additional Features
Flushing TechnologyGravity FedFlushing TypeSingle Flush
Gallons Per Flush1.28Handle LocationLeft
IncludedHandle, SeatMaP Performance Rating1000
MaterialVitreous ChinaMount LocationFloor Mount
Product Weight (lb.)81 lbReturnable90-Day
Rough In Size12 inch Rough InSeat Front TypeClosed
StyleMinimalist, ModernToilet TypeTwo-Piece
Trapway Diameter (in.)2.12Trip Lever LocationLeft Front

Warranty / Certifications

Certifications and ListingsADA Compliant, EPA Approved, IAPMO CertifiedManufacturer WarrantyLimited 5-year

Questions & Answers

956Questions
caret
Q:I purchased the Cadet 3 FloWise Two-Piece 1.28 GPF Single Flush Elongated Chair Height Toilet with a 12" rough in. How far should the tank be from wall? Mine is about 2 1/4"
by|Mar 4, 2024
0 Answer
Answer This Question
caret
Q:How do I determine if I need a 10” or 12” rough in
by|Feb 29, 2024
1 Answer
Answer This Question

A:  Hello Gary, Thank you for reaching out to American Standard. You would measure from your finished bathroom wall behind the toilet to the center of the floor bolt holding the bowl to the floor for your rough in. If you ever have further questions, or need to place a claim, please contact us at 1-855-815-0004 and an American Standard Consumer Connection Advisor will be happy to assist you. We are available Monday - Friday between 9AM - 6PM ET. Sincerely, Nicole Your American Standard Consumer Connection Team

by|Mar 1, 2024
    caret
    Q:I know this uses 1.28 gallons per flush can it be adjusted to 1.6 gallons per flush
    by|Feb 25, 2024
    1 Answer
    Answer This Question

    A:  Hello Ewh1, Thank you for reaching out to American Standard. If you purchase a replacement flapper 7381193-200.0070a then you can adjust the small window on the bubble on the underside of the flapper to be smaller. This would cause the bubble to fill more slowly allowing a longer flush like a 1.6gpf. If you ever have further questions, or need to place a claim, please contact us at 1-855-815-0004 and an American Standard Consumer Connection Advisor will be happy to assist you. We are available Monday - Friday between 9AM - 6PM ET. Sincerely, Nicole Your American Standard Consumer Connection Team

    by|Feb 26, 2024
      caret
      Q:Cadet 3 FloWise Elongated Bowl - Do ALL all of these toilets have no glazing at the top of the bowl and under the rim, or did I just get a bad one? Seems impossible to keep this clean.
      by|Feb 23, 2024
      1 Answer
      Answer This Question

      A:  Hello, The rim holes will not be glazed in order to ensure they are not clogged. If you feel there is more that should be glazed, please contact us via chat on www.americanstandard-us.com. Thank you, Your Consumer Connections Team

      by|Feb 23, 2024
        Showing 1-4 of 956

        Customer Reviews

        4.5 out of 5
        • 4.5 out of 7,779 reviews
        • 84% recommend this product
        Filter by:
        Showing 1-10 of 7,779 reviews
        Toilet is great after you make some adjustments
        My last toilet from another brand sold here on HD was terrible so I replaced it with this toilet. After reading other reviews I knew what needed to be done to make this toilet into a great toilet. Go to youtube and see how to adjust the flapper from the default setting of 1 to more like 9 or 10 to get a full flush. And the plastic seat that comes with it is flimsy and cheap so you'll probably want to buy a good soft closing lid to use instead of the factory one.
        by
          • Recommended
          Toilet was broken in the box
          by
          • Verified Purchase
          Toilet Seat Slides Around!
          The toilet seat moves around. It does not hold well to the toilet. The problem is there used to be washers that came with the toilet seat that held the seat in one position. It looks like American Standard stopped shipping them. I called the company and they told me the washers are on back order for a couple of months. This is unacceptable. Do yourself a favor and buy something else. I will say the slow close toilet seat is comfortable to sit on. I do like how it closes slowly.
          by
            4 found this review helpful
            Install height should be more like 31"
            I bought two of these since one of my tanks developed a crack. I have a ledge over the toilet, so needed a side flush. However, once I got it installed, I couldn't get the lid on as it seemed to be ~ .25" too high. I had a bit shy of 30.75" whereas this says the clearance needed is only <30.5. Went ahead and bought a 29" tall toilet, which worked out. I've got to go back and read the reviews on it as I didn't realize so many folks had cracks develop in this series (and lack of glazing).
            by
            Response from AmericanStandardNov 29, 2023
            Hello Rober,
            Thank you for reaching out to American Standard. I’m sorry to hear of the issue you have had with your American Standard product. I know that situation can be very frustrating. This model comes with a five year parts warranty, a one year seat warranty, and a limited lifetime china warranty with copy of purchase receipt. If you ever have questions, or need to place a claim, please contact us at 1-855-815-0004 and an American Standard Consumer Connection Advisor will be happy to assist you. We are available Monday - Friday between 9AM - 6PM ET.

            Sincerely,

            Nicole

            Your American Standard Consumer Connection Team AmericanStandard
              • Recommended
              5 found this review helpful
              Nice replacement for my defunct Crane
              needed a replans since this had everything in the box, I went for it. I love it so far. Note: my installer recommended a much thicker wax ring than what it came with so I felt it noteworthy. I am disappointed in the plastic seat vs the wooden one my previous toilet had but so far it seems sturdy
              by
              Response from AmericanStandardNov 8, 2023
              Hello Jnbyoung,
              Thank you for reaching out to American Standard. We’re very pleased to hear that you’re enjoying your new Cadet! This model comes with a five year parts warranty, a one year seat warranty, and a limited lifetime china warranty with copy of purchase receipt. If you ever have questions, or need to place a claim, please contact us at 1-855-815-0004 and an American Standard Consumer Connection Advisor will be happy to assist you. We are available Monday - Friday between 9AM - 6PM ET.

              Sincerely,

              Nicole

              Your American Standard Consumer Connection Team AmericanStandard
                • Recommended
                5 found this review helpful
                by
                Response from AmericanStandardNov 1, 2023
                Hello Ken,
                Thank you for reaching out to American Standard. We’re very pleased to hear that you’re enjoying your new Cadet! This model comes with a five year parts warranty, a one year seat warranty, and a limited lifetime china warranty with copy of purchase receipt. If you ever have questions, or need to place a claim, please contact us at 1-855-815-0004 and an American Standard Consumer Connection Advisor will be happy to assist you. We are available Monday - Friday between 8AM - 7PM ET.
                Sincerely,
                Nicole
                Your American Standard Consumer Connection Team AmericanStandard
                • Verified Purchase
                1 found this review helpful
                Flushes excellently; but has a very thick edge/ledge, and, every where you can't see, like under the inner edge where water flushes, there is a rough china/ceramic sharp edge sticking out--bad for cleaning, and same goes for where it meets the drain. The cons were quite a shock coming down in quality from the stylish and smooth Glacier Bay that I had. But it works (flushes) great compared to Glacier Bay one and I haven't had to use a plunger yet. The key to good flushing may come down to inner bowl design where round part inside (like this one) works the best compared to elongated inner bowl part ones--things have to swirl properly there and go down one after another in a decisive manner. The review is for an elongated top model (they all have rounded bowl shape on the bottom.)
                by
                Response from AmericanStandardOct 12, 2023
                Hello,
                Thank you for reaching out to American Standard. I’m sorry to hear of the issue you have had with your American Standard product. I know that situation can be very frustrating. This model comes with a five year parts warranty, a one year seat warranty, and a limited lifetime china warranty with copy of purchase receipt. If you ever have questions, or need to place a claim, please contact us at 1-855-815-0004 and an American Standard Consumer Connection Advisor will be happy to assist you. We are available Monday - Friday between 8AM - 7PM ET.
                Sincerely,
                Nicole
                Your American Standard Consumer Connection Team AmericanStandard
                • Verified Purchase
                8 found this review helpful
                Cheap stuff! Cheap quality
                Bought two one seat bolt loose and seat come off. Second one flush water valve not working. Bought flush water valve and had to install again.
                by
                Response from AmericanStandardAug 30, 2023
                Hello Muhammad,
                Thank you for reaching out to American Standard. I’m sorry to hear of the issue you have had with your American Standard product. I know that situation can be very frustrating. This model comes with a five year parts warranty, a one year seat warranty, and a limited lifetime china warranty with copy of purchase receipt. If you ever have questions, or need to place a claim, please contact us at 1-855-815-0004 and an American Standard Consumer Connection Advisor will be happy to assist you. We are available Monday - Friday between 8AM - 7PM ET.
                Sincerely,
                Nicole
                Your American Standard Consumer Connection Team AmericanStandard
                  5 found this review helpful
                  Smaller than my old one
                  This toilet is smaller than my old one. Had my old one for about 10 or so years. I had to hold the handle down in order for the flushing cycle to complete. With this one, it is quite powerful and efficient. It appears not to use a great deal of water. It’s crazy to say this, but I love this toilet. And if I ever need another one, it will be the same one, or one that is similar.
                  by
                  Response from AmericanStandardAug 29, 2023
                  Hello Robin1036,
                  Thank you for reaching out to American Standard. We’re very pleased to hear that you’re enjoying your new Cadet! This model comes with a five year parts warranty, a one year seat warranty, and a limited lifetime china warranty with copy of purchase receipt. If you ever have questions, or need to place a claim, please contact us at 1-855-815-0004 and an American Standard Consumer Connection Advisor will be happy to assist you. We are available Monday - Friday between 8AM - 7PM ET.
                  Sincerely,
                  Nicole
                  Your American Standard Consumer Connection Team AmericanStandard
                    • Recommended
                    5 found this review helpful
                    On-sale replacement for a round-front Toto, which I found uncomfortable to use sitting down. This Cadet3 has so far been quite satisfactory. Minimal water usage, efficient flush. I replaced the tank handle for aesthetic reasons, but the original worked just fine. Unit is slightly narrower than both the Toto and the original contractor-grade unit, but not enough to be a concern.
                    by
                    Response from AmericanStandardBrandsAug 16, 2023
                    Hello AnOldGuy,
                    Thank you for reaching out to American Standard. We’re very pleased to hear that you’re enjoying your new Cadet! This model comes with a five year parts warranty, a one year seat warranty, and a limited lifetime china warranty with copy of purchase receipt. If you ever have questions, or need to place a claim, please contact us at 1-855-815-0004 and an American Standard Consumer Connection Advisor will be happy to assist you. We are available Monday - Friday between 8AM - 7PM ET.
                    Sincerely,
                    Nicole
                    Your American Standard Consumer Connection Team AmericanStandard
                    • Verified Purchase
                    4 found this review helpful
                    Showing 1-10 of 7,779 reviews