#1 Home Improvement Retailer

Internet # 206981670

Model # 2034314.020

Champion 4 Tall Height 1-Piece 1.6 GPF Single Flush Elongated Toilet in White, Seat Included

$544.70
Apply Now
Pay $494.70 after $50 OFF your total qualifying purchase upon opening a new card. info
Apply for a Home Depot Consumer Card
  • Slow close toilet seat included
  • Industry-leading flush tower and trapway help prevent clogs
  • Tall height design for sitting/standing ease and comfort
  • View More Details
icon
Free & Easy Returns In Store or Online
Return this item within 90 days of purchase. Read Return Policy
Product Details

About This Product

The Clog-free performance of the Champion 4 Toilet produces a faster, more powerful flush, quietly. This heavy-duty toilet can move a 70% larger mass than the industry standard, so it virtually eliminates clogs. This stylish one-piece toilet design features an EverClean surface thats easier to clean and stays cleaner, longer, and an elongated bowl for maximum comfort. Our progressive slow-close toilet set, now included, makes toilet seat slamming a thing of the past.

Highlights

Product Information

Internet # 206981670

Model # 2034314.020

Specifications

Dimensions: H 29.5 in, W 17.75 in, D 29.75 in

Dimensions

Bowl Height without Seat (in.)

16.5

Flush Valve Size (in.)

4

Product Depth (in.)

29.75 in

Product Height (in.)

29.5 in

Product Width (in.)

17.75 in

Details

Bowl Height

Chair Height

Bowl/Seat Shape

Elongated

Color Family

White

Color/Finish

White

Features

No Additional Features

Flushing Technology

Siphonic Jet

Flushing Type

Single Flush

Gallons Per Flush

1.6

Handle Location

Left

Included

Seat

MaP Performance Rating

Not Rated

Material

Vitreous China

Mount Location

Floor Mount

Product Weight (lb.)

111 lb

Returnable

90-Day

Rough In Size

12 inch Rough In

Seat Front Type

Closed

Style

Minimalist, Modern

Toilet Type

One-Piece

Trapway Diameter (in.)

2.375

Trip Lever Location

Left Front

Warranty / Certifications

Certifications and Listings

ADA Compliant

Manufacturer Warranty

Limited 10 Year Warranty

Questions & Answers

143Questions
caret
Q:Which AmericanStandard brand electric bidet seat fits on the 2034?
by|Mar 20, 2024
1 Answer
Answer This Question

A:  Hello ChuckCl, Thank you for reaching out to American Standard. You can use the 8043A60G, the 8033A65G, or the 8019A60GPC on the 2034 toilet. If you ever have further questions, please use the Contact Us form or the Chat option on our website, and an American Standard Consumer Connection Advisor will be happy to assist you. We are available Monday - Friday between 9AM - 6PM ET. Sincerely, Nicole Your American Standard Consumer Connection Team

by|Mar 20, 2024
    caret
    Q:is the tank leaning forward?
    by|Jan 23, 2024
    1 Answer
    Answer This Question

    A:  Hello John, Thank you for reaching out to American Standard. After installation the tank should not lean backwards or forwards. If this does end up happening the bolts must be loosened to readjust the tank before they're tightened down again. If you ever have further questions, or need to place a claim, please contact us at 1-855-815-0004 and an American Standard Consumer Connection Advisor will be happy to assist you. We are available Monday - Friday between 9AM - 6PM ET. Sincerely, Nicole Your American Standard Consumer Connection Team

    by|Feb 9, 2024
      caret
      Q:is tall height the same size as Chair height?
      by|Dec 22, 2023
      1 Answer
      Answer This Question

      A:  Hello Lewis28, Thank you for reaching out to American Standard. Yes it is. If you ever have questions, or need to place a claim, please contact us at 1-855-815-0004 and an American Standard Consumer Connection Advisor will be happy to assist you. We are available Monday - Friday between 9AM - 6PM ET. Sincerely, Nicole Your American Standard Consumer Connection Team

      by|Jan 29, 2024
        1 found this answer helpful
        caret
        Q:What's the size of the box where it comes from the store?
        by|Jul 18, 2023
        1 Answer
        Answer This Question

        A:  Hi Robert, The box measures 32 1/4" x 20 7/8" x 30 7/8". Sincerely, Your American Standard Consumer Connection Team

        by|Jul 26, 2023
          Showing 1-4 of 143

          Customer Reviews

          4.5 out of 5

          • 4.5 out of 320 reviews
          • 87% recommend this product
          Filter by:
          Showing 1-10 of 320 reviews
          American Standard Stands By Warranty!
          So, I bought this toilet in 2018, and it recently started having a defect in the front of the toilet bowl.. But, I will be totally honest! American Standard replied to me within 1 business day, and I provided detailed pictures of my issue with them. After very short deliberation on their end, they were true to their lifetime warranty on china! I received a check today from the company, and had purchased the Champion 4 because I love the 1-peice (hate two pieces), and love the flush quality.
          by
          Response from AmericanStandardJan 10, 2024
          Hello DIYVirginia,

          Thank you for reaching out to American Standard. We’re very pleased to hear that you’re enjoying your new Champion! If you ever have questions, or need to place a claim, please contact us at 1-855-815-0004 and an American Standard Consumer Connection Advisor will be happy to assist you. We are available Monday - Friday between 9AM - 6PM ET.

          Sincerely,

          Nicole

          Your American Standard Consumer Connection Team AmericanStandard
            • Recommended
            quality lacking! where else to go?? not much
            Honestly, for $500 toilet, the supply chain quality control in mexico could be better! Hate the business drive for profit and low standards. Toilet has cracks from manufacturing in bottom trap and the “frame” that suppprts the base of the toilet isnt even! Deviates by 1/8 so i had to sand it down. Finally, there were spots of clay i had to grind down undernear because im setting it on a “repaired” flange, which has its own frame that the toilet needs to sit on. Basically, i need the bottom to be flat, and it was not… so bring out some grinding tools and be careful! Back isnt fully glazed, the bottom white glaze doesnt even meet the bottom of the toilet! Giving 3 stars because its probably better than cheapy Kholers or off-brands. See pic and decide for yourself! It will only let me upload one picture. Go JB weld!
            by
            Response from AmericanStandardDec 15, 2023
            Hello DIYVirginia,

            Thank you for reaching out to American Standard. I’m sorry to hear of the issue you have had with your American Standard product. I know that situation can be very frustrating. This model comes with a ten year parts warranty, a one year seat warranty, and a limited lifetime china warranty with copy of purchase receipt. If you ever have questions, or need to place a claim, please contact us at 1-855-815-0004 and an American Standard Consumer Connection Advisor will be happy to assist you. We are available Monday - Friday between 9AM - 6PM ET.

            Sincerely,

            Nicole

            Your American Standard Consumer Connection Team AmericanStandard
              Champion 4 Tall
              Pleased with the look, finish and overall quality. Flushing ability is at the top of my list, and this toilet for a water conserving toilet has a great flush cycle. The flush is not quiet though, if that is a requirement. The 16.5 rim height is a very nice feature.
              by
              • Verified Purchase
              After installing and using for the past month, l would rate this as a solid toilet. With the lar...
              After installing and using for the past month, l would rate this as a solid toilet. With the large trapway, clogs are nonexistent, which is nice. One less thing to worry about. One downside, that was noted in another review, was that while it had a powerful flush to rid the waste, the water flow doesn't flush the bowl clean all the time which requires the occasional brushing and 2nd flush. It is a powerful flush and not overly loud. One other thing, if you use the blue drop in cleaners, you may not get the desired result because of the raised middle where the flapper is located. It created a shallow indentation on both sides of the flapper where the blue tablet will sit and not be stirred up enough to maintain the blueness in the whole tank. I will see if placing one right in the middle of the raised part will result in better distribution of the blue. If not, then I would recommend a hanging cleaner, if you want the blue water, than the drop in. All in all, a very solid unit but with a couple of idiosyncrasies.
              by
                • Recommended
                9 found this review helpful
                I have an Amer. Stan. toilet for 10 yrs. It...
                I have an Amer. Stan. toilet for 10 yrs. It has the large outlet into the bowl and I have been impressed by the 1.6 GPF performance. When I remodeled I specifically sought out this brand. I live in Calif., only 1.28 GPF max allowed. I traveled across the state line to get this 1.6 GPF. Well worth it
                by
                • Verified Purchase
                8 found this review helpful
                Final fit very poor. After installation noticed tank cover...
                Final fit very poor. After installation noticed tank cover does not fit well on top of tank. Right side by handle fits well, the left side is a bit shorter showing unfinished ceramic at the top of the tank. Tried calling American Standard and gave up after an hour on hold.
                by
                Response from AmericanStandardBrandsSep 20, 2017
                Thank you for purchasing an American Standard product. We are very sorry for the issue you are experiencing and the inconvenience this has caused you.Your review is very important to us. Please contact us directly through the American Standard website “Contact Us” located at the bottom of our home page. Please reference the title of your review, so we can help get your issue resolved. Sincerely, American Standard Customer Care Tech Team AmericanStandard
                • Verified Purchase
                11 found this review helpful
                I recently remodeled our downstairs bathroom and wanted to keep the old toilet because it functio...
                I recently remodeled our downstairs bathroom and wanted to keep the old toilet because it functioned very well and I have heard horror stories about these "low flow" toilets. In the process of remodeling we must have stressed the old toilet because after several months it developed a crack. My wife and I read many reviews on toilets and decided to give this one a try. I was concerned about getting a one-piece toilet into a confined space but it wasn't as bad as I thought it would be (having a very strong son to help was the difference). Although it is one piece, it weighs less than the old toilet that was two pieces. This toilet has "siphonic action" and flushes a little differently than I am accustomed to but it works great. Since I live in a state that only allows you to buy 1.28 GPF toilets, I had to "smuggle" this one into Georgia from South Carolina. So if you live in CA, TX, GA, etc. and are only allowed 1.28 GPF toilets, I highly recommend buying this toilet and have it shipped to a Home Depot in an adjacent state, it is worth the short road trip. It's the CHAMP!
                by
                • Verified Purchase
                • Recommended
                12 found this review helpful
                Flushing does not remove everything in the poilet.
                The design of the flow is very poor and the water justy flush from the center of the bowl, leaving the side and bottom of the toilet unclean. Even flushing it again has no effect.
                by
                Response from AmericanStandardMar 21, 2024
                Hello Peter,

                Thank you for reaching out to American Standard. I’m sorry to hear of the issue you have had with your American Standard Champion. I know that situation can be very frustrating. Please contact us at 1-855-815-0004 and an American Standard Consumer Connection Advisor will be happy to assist you. We are available Monday - Friday between 9AM - 6PM ET.

                Sincerely,

                Nicole

                Your American Standard Consumer Connection Team AmericanStandard
                  Good toilet delivery untrue pay for what you don’t get
                  by
                  Response from AmericanStandardMar 18, 2024
                  Hello HomeDepotCustomer, Thank you for reaching out to American Standard. We’re very pleased to hear that you’re enjoying your new Champion! If you ever have questions, or need to place a claim, please contact us at 1-855-815-0004 and an American Standard Consumer Connection Advisor will be happy to assist you. We are available Monday - Friday between 9AM - 6PM ET. Sincerely, Nicole Your American Standard Consumer Connection Team AmericanStandard
                  • Verified Purchase
                  Love how the 1-piece toilet cleans up. Long-time plumber recommended 1.6 gal. capacity to increase pressure flow into a hybrid septic system--my 1.2 gal. Cadet model was not able to do the job, also it was more than 10 years old--time for something new. Works as expected and advertised. It's a Champion! So is Marta at the Payson, AZ Home Depot. She worked through a non-delivery issue because the toilet was lost in shipping. Lovely customer service skills in ordering another, which arrived, and making sure my HD card was not charged twice.
                  by
                  Response from AmericanStandardMar 13, 2024
                  Hello Campbellcat,

                  Thank you for reaching out to American Standard. We’re very pleased to hear that you’re enjoying your new Champion! If you ever have questions, or need to place a claim, please contact us at 1-855-815-0004 and an American Standard Consumer Connection Advisor will be happy to assist you. We are available Monday - Friday between 9AM - 6PM ET.

                  Sincerely,

                  Nicole

                  Your American Standard Consumer Connection Team AmericanStandard
                  • Verified Purchase
                  Showing 1-10 of 320 reviews