#1 Home Improvement Retailer

Internet # 311454776

Model # 35770LF

Store SKU # 1004865888

Portwood 8 in. Widespread 2-Handle Bathroom Faucet in Chrome

$129.00
Apply Now
Pay $104.00 after $25 OFF your total qualifying purchase upon opening a new card. info
Apply for a Home Depot Consumer Card
  • Easy, 3-hole widespread bathroom sink faucet installation
  • Delta bathroom faucet includes coordinating drain assembly
  • Delta bathroom faucet backed by Delta’s Lifetime Limited Warranty
  • View More Details
icon
Free & Easy Returns In Store or Online
Return this item within 90 days of purchase. Read Return Policy

Product Details

About This Product

The Portwood Bath Collection's blend of classic curves and softened angles creates a polished look in the bath. The Delta Worry-Free Drain Catch is a simple solution to the common problem of pills, jewelry or other valuables washing down the drain. Simply slip the Worry-Free Drain Catch over the pop-up during installation and enjoy peace of mind knowing you're protected from those 'oops' moments. You can install with confidence, knowing that Delta faucets are backed by our Lifetime Limited Warranty. Delta WaterSense labeled faucets, showers and toilets use at least 20% less water than the industry standard saving you money without compromising performance.

Highlights

  • Worry-free drain catch is a simple solution to the common problem of pills, jewelry or other valuables washing down the drain
  • Fits 3-hole 8 in. installations
  • Includes matching-finish drain assembly
  • ADA compliant lever handles
  • WaterSense labeled faucet uses at least 20% less water than the industry standard without compromising performance
  • High-arc spout
  • 1/4 in. turn handle stops
  • 1/2 in. -14 NPSM threaded male inlet shanks
  • Click here to shop more Delta products
  • Return Policy

Product Information

Internet # 311454776

Model # 35770LF

Store SKU # 1004865888

Specifications

Questions & Answers

66Questions
caret
Q:What is the faucet body made of?
by|May 2, 2024
0 Answer
Answer This Question
caret
Q:Does this faucet come with the lumicoat chrome finsih?
by|Apr 12, 2024
1 Answer
Answer This Question

A:  Hi VeeS, Thank you for contacting Delta Faucet Company! Our 35770LF is available in our Chrome finish, it is not available in our Lumicoat Chrome finish. We appreciate your inquiry. Please reach out directly if you have further questions! Best Regards, Kyra Digital Engagement Specialist

by|May 23, 2024
    caret
    Q:How to tighten handles
    by|Apr 10, 2024
    1 Answer
    Answer This Question

    A:  Hi Roscoe, Thank you for your question about the Delta Faucet model 35770LF. The handles are tightened by turning the handle base clockwise. Please reach out with any additional questions! Best Regards, Bryan Digital Communications Specialist (800) 345-3358 customerservice@deltafaucet.com

    by|May 24, 2024
      caret
      Q:Can I use the handles from this sink in the shower?
      by|Feb 24, 2024
      0 Answer
      Answer This Question
      Showing 1-4 of 66

      Customer Reviews

      4.5 out of 5

      • 4.5 out of 878 reviews
      • 68% recommend this product
      Filter by:
      Showing 1-10 of 878 reviews
      Plastic Base Locking Mechanism Fell Apart
      I had this faucet installed by a master plumber in a recent bathroom remodel. The plastic piece that locks the handle base into place breaks easily, causing the handle to be loose and to turn when trying to use the faucet. Poor design. I want a refund.
      by
        Great!
        Love the look. Easy to install. Nice and sleek looking.
        by
        Response from DeltaFaucetFeb 17, 2024
        Hi Maddie,

        Thank you for taking the time to leave your review! I am glad you are satisfied with the Delta Faucet model 35770LF-SP.

        Thank you for your feedback and for being a loyal Delta Faucet customer!

        Best Regards,
        Bryan
        Digital Communications Specialist
        (800) 345-3358
        customerservice@deltafaucet.com DeltaFaucet
          • Recommended
          Portwood Spinning Handle Base
          The symptom is the faucet handle in the OFF direction-counter clockwise makes the bottom base portion rotate along with the handle. Then the entire assembly can be easily removed. How to keep the base stationary? Had this Delta less than 3 years. Cheap plastic design.
          by
          Response from Customer ServiceSep 19, 2023
          Hi Eman2112, thank you for contacting Delta Faucet Company! We apologize for the issues you are experiencing! Plumbers tape under a slippery countertop will help keep the mounting hardware tight and less likely to loosen. We appreciate your feedback. Please reach out directly if you have further questions! Best Regards, Kyra Digital Engagement Specialist
            nice faucet but.......
            Love the faucet..bought it about 2 years ago from Home Depot but now the handles turn hard. I cleaned them but to no avail. The cold water handle will no longer latch to the base. Not what I expect from fairly expensive Delta product
            by
            Response from Customer ServiceAug 10, 2023
            Hi rob1, thank you for contacting Delta Faucet Company! We apologize for the issues you have experienced! We have reached out to you directly to further assist you with this matter. We appreciate your feedback. Please reach out directly if you have further questions! Best Regards, Kyra Digital Engagement Specialist
              Delta is the worst! Stick to Moen!
              We bought 6 of these faucets. In a few months the faucet handles started breaking. All of them! We contacted Delta and in return they sent us back plastic clips to hold the handles in place. Our faucets are bronze and the plastic clips they sent were gray. It looked awful. Sure enough in a few weeks the handles started breaking again! Again we contacted Delta and they sent us the same plastic clip. Moen's products are built well and if they do break, they would just sent you a brand new faucet!
              by
              Response from DeltaFaucetJul 18, 2023
              Hi Henna,

              Thank you for your feedback on the 35770LF-RB. I am sorry to hear that the unit is not what you expected. As the manufacturer, we are committed to supplying consumers with a quality product that delivers the expected performance.

              Your feedback is important to us, as it helps us refine our products and services. Please contact us back with any further questions.

              Best regards

              Nicole
              Digital Communications Specialist DeltaFaucet
                4 found this review helpful
                Completely Corroded after 18 months
                My entire faucet assembly was corroded after just 18 months. Similar to another reviewer, my handle snapped right off of the base.
                by
                Response from DeltaFaucetApr 6, 2023
                Hi John!

                Thank you for taking the time to write a review for the Delta Portwood. We are sorry to hear that you are not satisfied. With any further questions or concerns, please do not hesitate to reach out to us again! Thank you for being a loyal Delta Faucet customer.

                Best Regards,
                Carrie DeltaFaucet
                  4 found this review helpful
                  Fits well in my bathroom! Like the height of the...
                  Fits well in my bathroom! Like the height of the faucet!
                  by
                  Response from DeltaFaucetJan 27, 2023
                  Hi Delta,

                  Thanks for taking the time to leave us your thoughts on 35770LF-SP.

                  Your feedback is important to us, as it helps us refine our products and services.

                  Please contact us directly if you have any questions or need assistance.

                  Best regards
                  Emma
                  Digital Communications Specialist DeltaFaucet
                  • Verified Purchase
                  Lasted only two years
                  After two years and three months, one of the handles snapped right off. For the brand and the price we paid we expected it to last much longer.
                  by
                  Response from DeltaFaucetDec 15, 2022
                  Hi LEStar,

                  Thank you for contacting us at Delta Faucet. Please accept our sincere apology for the inconvenience you are experiencing with this Delta Faucet model 35770LF. Here is what we can do to resolve your issue for you. Please contact us directly by phone at 1-800-345-3358 or email at customerservice@deltafaucet.com as we would like to resolve this matter for you at this time.

                  Best Regards,
                  Time
                  Digital Communications Specialist DeltaFaucet
                    3 found this review helpful
                    Will only purchase Delta
                    I’ve had chrome Delta faucets for the last 19 years in my bathrooms, laundry room and kitchen. Never had any problems with any of them. I will only purchase Delta faucets. After 19 years, I wanted to update my bathroom & purchased the Delta Portwood faucet. Very happy with the look.
                    by
                    Response from DeltaFaucetDec 12, 2022
                    Hi Susan,

                    Thanks for being a loyal Delta Faucet customer, and we appreciate your honest review of the 35770LF!

                    Please contact us back with any further questions.

                    Best regards

                    Nicole
                    Digital Communications Specialist DeltaFaucet
                    • Verified Purchase
                    • Recommended
                    20 Year Replacements
                    My 20 year old faucets needed replacing and my plumber recommended either Delta or Kohler. I’m doing my research, they are about the same and Home Depot carried these Delta Portwood in stock; they were exactly what I expected and feel like quality; these are all metal except what is supposed to be heavy duty plastic. All the fittings and pieces were in the bag and my plumber had zero issues installing them. Once on the counter, they look fabulous and fit perfectly. I will say that for me, a complete novice, all the various pieces were confusing, which is why I let my plumber do it professionally (and it’s covered by their warranty). Also, the oil rubbed bronze is a shade lighter than my original, but really makes no difference on the total effect of all the other fixtures in the restroom. Truly great quality and looks; great value as well. You do get what you pay for.
                    by
                    Response from DeltaFaucetJul 13, 2022
                    Hi Mariposazul,

                    Thanks for your review regarding our 35770LF-RB. We are happy to hear that this product did meet your expectations and we would be more than happy to assist you.

                    If at any time you experience any issues with any of your Delta Faucet Company products please reach out to our customer service department as soon as possible. We would be more than happy to assist with getting any issues resolved for you.

                    Please reach out with further questions!
                    Best Regards,
                    Digital Communications Specialist DeltaFaucet
                    • Verified Purchase
                    • Recommended
                    Showing 1-10 of 878 reviews

                    Get 10% off your purchase

                    Sign up for emails & save 10% on select home decor. Valid on select items.