#1 Home Improvement Retailer

Internet # 311299205

Model # H089-01212300

Harper Creek 5-Piece Brown Steel Outdoor Patio Dining Set with Sunbrella Denim Blue Cushions

$861.40
Limit 100 per order
/set
Apply Now
$undefined.00 /mo† suggested payments with months† financingApply Now
  • Includes table and four chairs with cushions
  • Customize with Sunbrella denim blue cushion slipcovers
  • Durable powder-coated frame built to resist rust
  • View More Details
icon
Free & Easy Returns In Store or Online
Return this item within 90 days of purchase. Read Return Policy

Product Details

Hampton Bay
Assembly Required
Seating Capacity
Care Instructions
Fabric Type
Warranty
Set Includes
Number of boxes shipped
Patio Chair Features
Illustrations may vary from actual product

About This Product

Enhance your outdoor space with this Harper Creek 5-Piece Brown Steel Outdoor Patio Dining Set with Sunbrella Denim Blue Cushions. The wicker design and steel material make this a durable option. You can easily incorporate this with your existing backyard decor. Soft cushions bring added comfort.

Highlights

Product Information

Internet # 311299205

Model # H089-01212300

Specifications

Questions & Answers

87Questions
caret
Q:I currently have this set but the wicker on the table hast cracked. Is it possible to purchase just the table? The set is Harper Creek. Thank you in advance for any help you can provide.
by|Jun 13, 2024
1 Answer
Answer This Question

A:  Hello Debra, Depending on your local Home Depot store's availability, you may be able to purchase the table separately. Thank you and have a great day!

by|Jun 14, 2024
    caret
    Q:What is the table top made off?
    by|May 29, 2024
    1 Answer
    Answer This Question

    A:  Hi CDL, The tabletop is made of a polywood material. Please give us a call at 866-504-1801 between 8 a.m. and 8 p.m. (EST) Monday through Friday for any other questions you may have. We wish you a great day.

    by|Jun 11, 2024
      1 found this answer helpful
      caret
      Q:Do the chairs need to be assembled or only the table? Thanks.
      by|Apr 25, 2024
      1 Answer
      Answer This Question

      A:  Hi Gidge, yes, the chairs and table need to be assembled. Please feel free to reach out to our customer service team at 888-577-9826 Monday-Friday 8am-8pm (EST) for any future assistance you might need. Thank you and have a great day!

      by|Apr 27, 2024
        caret
        Q:Is the brown the same as windsor collection
        by|May 24, 2023
        1 Answer
        Answer This Question

        A:  Hello Patti, the Harper Creek's wicker is a bit more darker then the Windsor Collection. Please contact our Customer Service Department (888) 577-9826 Monday-Friday 8am-8pm (EST) if you have any questions or concerns in the future. We will be happy to assist you.

        by|May 25, 2023
          Showing 1-4 of 87

          Customer Reviews

          4.6 out of 5

          • 4.6 out of 430 reviews
          • 79% recommend this product
          Filter by:
          Showing 1-10 of 430 reviews
          The table and chair set on my back patio works really well. It was the perfect size for my patio. I would recommend this product, the chair cushions on the chairs are very comfortable and you can sit for a lengthy period of time. Absolutely fabulous!
          by
          Response from Customer ServiceJun 12, 2024
          Hi Cathy,
          Thank you so much for taking the time to leave us a review. We're delighted to hear you had a five star experience. If you have any questions, please feel free to reach out to our customer service team at 888-577-9826 Monday through Friday, 8 a.m. to 8 p.m. (EST), for any future assistance you may need. Enjoy your day! letqia01
          • Verified Purchase
          The faded and the chairs crumbled.
          I'm really disappointed with this set. We've had it for a few years. After the first season, the tabletop was completely faded. The wicker is brittle- pieces were breaking off after the first season, but not enough to cause alarm. I was taking them inside today for winter storage and the wicker on the chairs crumbled to the point the seatbacks came apart. Rather than take them to the basement, I'll take them to the curb.
          by
          Response from Customer ServiceDec 18, 2023
          Hi Sean, Thank you for your review. We are sorry to hear you are unsatisfied with your item. Please feel free to reach out to our customer service team with any feedback you may have on how we can improve our product. letqia01
            Poor quality
            I purchased this set approximately 5 years ago and the wicker has begun to crack and fall apart. Upon purchasing I also bought a cover and I seldom uncovered the set. In spite of my attempt to protect the set, the wicker on the chair backs became brittle and cracked leaving small pieces on my patio deck. I reported this to Home Depot but was told there's nothing they could do since the 3-year warrant had expired. The chairs are very poor quality and I would NOT recommend this purchase.
            by
              For the Price, Not a Good Purchase
              This item looks great and is comfortable for sitting. After 2 years, 3 of the slats on the table have lost their finish and the warranty is expired. The chairs are rusting and this set won't last much longer. This set is in the elements only from about May to October. The rest of the year, it sits in a shed with protection over both the tables and chairs. This denigration of the product is NOT due to lack of care by the owner. Extremely disappointed in this brand and in the warranty.
              by
              Response from Customer ServiceJul 18, 2022
              Dear customer,Have you contacted Hampton Bay customer service yet? (1-800-841-1350)If your product is over 2 years, not 3 years, the home depot will replace the rust and damage part for you. letqia01
                Nice set but….think twice
                Bought this set in 2019. We live in Chicago and covered the set with a heavy cover in the winter. After 2 winters the wicker on the chairs are disintegrating and the set is unusable. Nice looking set but it can’t handle a cover on it as moisture must be why it fell apart so fast. It looks to be a natural wicker instead of a plastic wicker. $700 and only 2 years of use…pretty pathetic.
                by
                Response from Customer ServiceJul 4, 2022
                Dear customer, we apologize for the inconvenience you are experiencing, please give us a call at 1- 800-841-1350, check if your set is during warranty, if yes, they can arrange the replacement part for you. letqia01
                  Chair seats are crumbling
                  I wish I would have read the reviews prior to my purchase. We actually brought the table and chairs inside for the winter to protect them; however, the bottoms of the chairs are now seriously breaking, with pieces cracking off, creating actual holes! We loved the set initially, but so disappointed. We can't even use the chairs any more.
                  by
                  Response from Customer ServiceJun 28, 2022
                  Dear Monica, Is your product still within the 3-year warranty period?If yes, you can contact customer service to respond to your product problem. 1-800-841-1350. letqia01
                    we enjoy our purchase
                    Comfortable chairs, and excellent size for our backyard
                    by
                    Response from Customer ServiceApr 28, 2022
                    Dear customer, thank you for your reviews, hope you will have a wonderful outdoor life. letqia01
                    • Verified Purchase
                    • Recommended
                    The craftsmanship is excellent. It looks even prettier than the photos. The seats are not too hig...
                    The craftsmanship is excellent. It looks even prettier than the photos. The seats are not too high, and the cushions are comfortable. I am very pleased with this purchase.
                    by
                    Response from Customer ServiceJul 26, 2021
                    Hi dear customer, thank you for your question, hope you will have a wonderful outdoor life. letqia01
                    • Verified Purchase
                    • Recommended
                    Do NOT purchase this product.
                    We purchased this product on May 27, 2019. Stored with covers in the winter. We noticed this spring that the chairs are completely falling apart. The wicker is crumbling away. This is happening after the table completely faded after 1 year. We repaired that with a can of spray paint, but an outdoor table should not peel and fade after one year. I've purchased Hampton Bay fans and other products in the past for my home. I will now completely avoid this brand. I would recommend purchasing any other brand over Hampton Bay.
                    by
                    Response from Customer ServiceJul 8, 2021
                    Dear valued customer, thank you for taking the time to review our product. It is apparent in your review that you were not completely satisfied with our product and we apologize for the inconvenience you are experiencing. Please know that we are very much appreciative of your comments, so that we may improve our shortcomings. We can only hope that we will have the opportunity to serve you. If you have any questions, comments, or concerns, please give us a call at (866) 602-1800, so that we can assist you. letqia01
                      3 found this review helpful
                      Not holding up well for $895.
                      Bought this as in 2019 and it looks like it’s 10 years old. The table is completely faded and the chairs are coming apart. What a waste of money.
                      by
                      Response from Customer ServiceJun 28, 2021
                      Dear valued customer, thank you for taking the time to review our product. It is apparent in your review that you were not completely satisfied with our product and we apologize for the inconvenience you are experiencing. Please know that we are very much appreciative of your comments, so that we may improve our shortcomings. We can only hope that we will have the opportunity to serve you. If you have any questions, comments, or concerns, please give us a call at 800-841-1350, so that we can assist you. letqia01
                        4 found this review helpful
                        Showing 1-10 of 430 reviews

                        Harper Creek 5-Piece Brown Steel Outdoor Patio Dining Set with Sunbrella Denim Blue Cushions

                        thumbnail
                        Sunbrella Outdoor Fabric Durability Video
                        Get rid of stains easily with water and bleach. Sunbrella fabric resists fading and protects you from the sun, and is easy to throw in the washing machine when you want to clean it.
                        thumbnail
                        Sunbrella Fabric and Cushions
                        Kick back and relax knowing you chose Sunbrella fabric – available on select Hampton Bay and Home Decorators Collection patio furniture, pillows and umbrellas. High performance and mildew resistant, this fabric resists fading for vibrant year-round c

                        Get 10% off your purchase

                        Sign up for emails & save 10% on select home decor. Valid on select items.