#1 Home Improvement Retailer

Internet # 326433771

Model # XG50T06EN38U1

Store SKU # 1002306459

Performance 50 gal. Tall 6-Year 38,000 BTU Ultra Low NOx (ULN) Natural Gas Tank Water Heater

$789.00
Buy 3 or more $710.10
Apply Now
Pay $739.00 after $50 OFF your total qualifying purchase upon opening a new card. info
Apply for a Home Depot Consumer Card
  • Perfect for replacement: Features a self-powered gas valve
  • 50-Gallon tank provides hot water for households with 3-5 people
  • Ultra Low NOx emissions compliant meets all air quality standards
  • View More Details
Store
0 in stock
icon
Free & Easy Returns In Store or Online
Return this item within 90 days of purchase. Read Return Policy

Product Details

About This Product

The Rheem Performance 50 gal. Natural Gas Ultra-Low NOx Water Heater does not require an electrical outlet and features push-button ignition for match-free start up, making it the perfect for replacement of an existing water heater. Provides ample amount of hot water for households with 3 to 5 people. Plus, it includes a 1-year in-home labor warranty in addition to a 6-year tank and parts warranty. Enjoy peace-of-mind with a reliable hot water solution from Rheem.

Highlights

  • California and utah residents: this water heater model meets or exceeds ultra-low nox (ULN) emissions requirements for all air quality management districts
  • Perfect for replacement: features a self-powered gas valve so an electrical outlet is not required and push button ignition for match-free start up
  • Reliable hot water: delivers 86 gal. of hot water in the first hour making it ideal for households with 3-people to 5-people or homes with 3 bathrooms
  • Easy to maintain: filter and maintenance-free safety system
  • Peace-of-mind: backed by a 6-year tank and parts warranty plus a 1-year in-home labor warranty
  • Easy to choose a reliable hot water solution from Rheem, the global leader in water heating, which will be the perfect fit for your family, here are a few things to look for while making your decision
  • Durability
  • Savings and efficiency
  • Features for simplicity
  • Enough hot water
  • Added features
  • Rated for installations up to 10,000 ft.
  • Now features a brass dRain valve for added resiliency and durability
  • Call before noon for same-day installation service in most areas or visit our Water Heater Installation page for more information.
  • Return Policy
  • California residents
     see Prop 65 WARNINGS

Product Information

Internet # 326433771

Model # XG50T06EN38U1

Store SKU # 1002306459

Specifications

Dimensions: H 58.375 in, W 20.5 in, D 20.5 in

Dimensions

Product Depth (in.)

20.5 in

Product Height (in.)

58.375 in

Product Width (in.)

20.5 in

Tank Valve Size (in.)

0.75 in

Vent diameter (in.)

3 in

Water Connection Size (in.)

3/4 in

Details

Application Type

Residential

BTU Rating

38000

Efficiency Level

High

Finish Family

Gray

First Hour of Delivery (gallons/hr)

86

Fuel Type

Gas

Gas Connection Size

1/2 in.

Gas Type

Natural Gas

Household Size

3-5

Indoor/Outdoor

Indoor

Maximum Temperature (F)

160 F

Minimum Temperature (F)

45 F

Nominal Tank Capacity (gallons)

50 gal

Pack Size

1

Product Weight (lb.)

140 lb

Rated Tank Capacity (gallons)

50 gal

Recovery Rate at 90F Rise (gallons/hour)

40.4

Returnable

90-Day

Tank Lining Material

Glass

Tank Warranty

6 Year

Uniform Energy Factor

0.63

Vent Type

Atmospheric

Water Connection Location

Top

Water Heater Features

Overheat Protection, Pilot Light Window, Pilot Reset Button, Temperature Pressure Relief Valve, Ultra LoNox

Water Heater Profile

Tall

Warranty / Certifications

Certifications and Listings

CSA Certified, FVIR Certified

Labor Warranty

1 Year

Part Warranty

6 Year

Questions & Answers

203Questions
caret
Q:Lost my receipt and i know it hasn’t been that long ago, the tank is leaking and floor is soaked. What kind of warranty on tank & what the next step please
by|Jun 10, 2024
1 Answer
Answer This Question

A:  Tony, Thank you for your question. We are sorry to hear that you are experiencing a problem with your water heater. To ensure that this gets rectified please call the customer service line to report this problem and discuss what next steps will be. Please call the number located on your tank for assistance.

by|Jun 11, 2024
    caret
    Q:Lost my receipt and i know it hasn’t been that long ago, the tank is leaking and floor is soaked. What kind of warranty on tank & what the next step please
    by|Jun 10, 2024
    1 Answer
    Answer This Question

    A:  Tony, Thank you for your question. We are sorry to hear that you are experiencing a problem with your water heater. To ensure that this gets rectified please call the customer service line to report this problem and discuss what next steps will be. Please call the number located on your tank for assistance.

    by|Jun 11, 2024
      caret
      Q:Lost my receipt and i know it hasn’t been that long ago, the tank is leaking and floor is soaked. What kind of warranty on tank & what the next step please
      by|Jun 10, 2024
      1 Answer
      Answer This Question

      A:  Tony, Thank you for your question. We are sorry to hear that you are experiencing a problem with your water heater. To ensure that this gets rectified please call the customer service line to report this problem and discuss what next steps will be. Please call the number located on your tank for assistance.

      by|Jun 11, 2024
        caret
        Q:What size vent 3 inch or 4inch
        by|Jun 4, 2024
        1 Answer
        Answer This Question

        A:  Hi Lydia and thank you for your question. Yes it can be either, but also check local codes.

        by|Jun 5, 2024
          Showing 1-4 of 203

          Customer Reviews

          4.3 out of 5

          • 4.3 out of 2,511 reviews
          • 62% recommend this product
          Filter by:
          Showing 1-10 of 2,511 reviews
          Shipping is terrible
          Both hot water heaters were shipped damaged. Sipped on side and not protected. Even if its not HD fault, requirements need to be made for shipping.
          by
            by
            Response from RheemApr 5, 2024
            Hi,

            Thank you for your review. If you have any questions or if there’s something specific you’d like to discuss about this water heater, feel free to contact 866-279-4566 between the hours of 7 A.M. and 7 P.M. CST!

            Derius rheem
            • Verified Purchase
            Water heater did the trick
            my old water heater failed right after the warranty ran up and obviously I needed to replace it immediately. There were lots of options but I settled on this one as it was a direct swap replacement making it easier on me since I am not a plumber. Took a couple hours, otherwise not too difficult to do on your own. homeowner approved!
            by
            Response from RheemDec 10, 2023
            Hi Chris,

            Thank you for this 5-star review. For additional assistance with your water heater, please call our Technical Support team at 866-279-4566 between the hours of 7 A.M. and 7 P.M. CST. One of our experienced analysts will be happy to assist you.

            Derius rheem
              1 found this review helpful
              22 month and it's rusted through the bottom welds
              This water heater was installed in November 2021 and it has already failed after just 22 months. It's rusted at all seams at the bottom and is leaking. I have never heard of a water heater rusting through so fast. Sadly, I paid a plumber to install it and now will pay another plumber to remove it, return it to Home Depot and install another water heater. This was a costly bad mistake with Rheem.
              by
              Response from RheemSep 14, 2023
              Hello Mark,

              We apologize for the inconvenience and hope the issue has been resolved. If you still need assistance, please call Technical Support at 866-279-4566 between the hours of 7 A.M. and 7 P.M. CST and one of our experienced analysts will be happy to assist you.

              Isaiah rheem
                9 found this review helpful
                A HISTORY OF RELIABILITY AND EASE OF MAINTANANCE
                The last Rheem water heater I had was over 12 years old before it started leaking because of something I did. So now it was time to replace it and I went out and bought another Rheem water heater. What I liked about this one was how easy it was to install, and hook up, and I am 76 years old. But what I really liked about this model was the ease of firing up the pilot light by simply keeping the pilot light button depressed while pushing the button below it several times until the blue light starts blinking. Once the blue light is blinking it signifies the pilot light is lit and you just turn the knob to where it says Hot, and you're done. No more lighting the pilot light with a match, just push the buttons and wait for the blue light to start blinking, got to love it. Once it was installed and fired up it only took about 30 minutes for the water to be warm enough to go take a shower.
                by
                Response from RheemJul 19, 2023
                Hi George,

                Thank you for this 5-star review. We are glad that your new water heater works great for you. If you need assistance with your water heater, please contact our Technical Support team at 866-279-4566 between the hours of 7 A.M. and 7 P.M. CST. One of our experienced analysts will be happy to assist you.

                Derius rheem
                  • Recommended
                  1 found this review helpful
                  It leaks
                  I install water heaters for a living. I installed a rheem gas water heater from home depot in my home in 2017 and it's leaking all over the basement now. A water heater should last longer than 6 years. Very unhappy.
                  by
                  Response from RheemMay 15, 2023
                  Hi,

                  Thank you for this review. We apologize for the inconvenience you have experienced because of the leak on your water heater. The water heater that you have reviewed includes a 6-year parts and tank warranty. For assistance, please call Technical Support at 866-279-4566 between the hours of 7 A.M. and 7 P.M. CST and one of our experienced analysts will be happy to assist you with warranty coverage.

                  Derius rheem
                    7 found this review helpful
                    Run from this water heater brand
                    Run from this water heater! The burner was defective when I unboxed. Rheems 1 warranty plumber for San Diego, wouldn’t take the job. I had to find a plumber, then be reimbursed. There are no local parts for a water heaters. The part had to come from the East Coast. They expect you to pay for overnight shipping. Now I’m waiting 6 to 10 weeks to be reimbursed after this process I found an ad on offer up, which shows they have a warehouse of refurbished Rheem water heaters. Bad quality control.
                    by
                    Response from RheemApr 28, 2023
                    Hello,

                    Thank you for your review and feedback. We apologize for the inconvenience you may have experienced with our product. Our ASP (Area Service Providers) program is growing, and we hope to have more service providers in your area soon. We always strive to provide a quality product and customer experience and will certainly take your feedback to help our current and new customers have a better experience and product. If you still need assistance, please call Technical Support at 866-279-4566 between the hours of 7 A.M. and 7 P.M. CST and one of our experienced analysts will be happy to assist you.

                    Isaiah rheem
                      12 found this review helpful
                      Caveat emptor
                      Unit installed in my house in JAN 2021. On APR 7, 2023 the drain valve broke while nobody was around. The garage got flooded, and shoes, boxes, and other personal items damaged by the dozens of gallons that poured out. By the way, I realized this is the first water heater I've seen with a drain valve made of plastic. To add insult to injury, the customer service told me the warranty is only "a new drain valve", nothing else. What else is going to fail before its 6-yr limit?
                      by
                      Response from RheemApr 11, 2023
                      Hi,

                      Thank you for this review. We apologize for the inconvenience you have experienced because of leak on your water heater and hope the issue has been resolved. The water heater you have reviewed includes a 6-year parts and tank warranty. If you still need assistance, please call Technical Support at 866-279-4566 between the hours of 7 A.M. and 7 P.M. CST and one of our experienced analysts will be happy to assist you.

                      Derius rheem
                        7 found this review helpful
                        Just right
                        It was almost perfect, just a bit wider than i wanted but it works fine and doe what it needs to do.
                        by
                        Response from RheemMar 22, 2023
                        Hello,

                        Thank you for the 4-star review! If you ever need assistance or just have questions about your water heater, feel free to reach out to our Technical Support Team at 866-279-4566 between the hours of 7 A.M. and 7 P.M. CST and one of our experienced analysts will be happy to assist you.

                        Isaiah rheem
                        • Verified Purchase
                        • Recommended
                        A total piece of garbage
                        I bought a 40 gallon 38000 BTU hot water heater by Rheem from Home Depot less then five years ago. It is already leaking from the base. The warranty is crap as is the Rheem hot water heater! Do not buy Rheem. I made a mistake that you can avoid. A piece of garbage in a box. Zero stars should be the rating.
                        by
                        Response from RheemFeb 24, 2023
                        Hi,

                        Thank you for this review. We apologize for the inconvenience you have experienced because of the leak on your water heater and hope the issue has been resolved. The water heater that you have reviewed includes a 6-year parts and tank warranty, as well as a 1-year labor warranty for your convenience. If you still need assistance, please call Technical Support at 866-279-4566 between the hours of 7 A.M. and 7 P.M. CST and one of our experienced analysts will be happy to assist you.

                        Derius rheem
                          10 found this review helpful
                          Showing 1-10 of 2,511 reviews

                          Compare Similar Items