#1 Home Improvement Retailer

Internet # 301286271

Model # 75302

Store SKU # 1002357403

30 in. x 80 in. 6 Panel Right-Handed Solid Core Textured Primed Composite Single Prehung Interior Door

  • Solid core composite resists warping, shrinking and cracking
  • 70% more sound dampening material than standard hollow core door
  • Comes primed and ready to paint
  • View More Details
Store
0 in stock
Product Details

About This Product

Enjoy refined style and easy elegance with the Masonite 6-Panel Textured Solid Core Primed White Composite Prehung Interior Door with Flat Jamb. The industry benchmark for all composite wood doors, expert construction results in a more durable door that resists warping, shrinking and cracking better than a solid wood door. Select designs offered in coordinating bi-fold and factory prehung single or double prehung units.

Highlights

  • Composite wood with classic panel design resists warping, shrinking and cracking
  • Molded panels provide architectural detailing and elegance
  • Textured and pre-primed finish, perfect for painting and decorating
  • Supplied pre-assembled in a 4-9/16 in. door frame
  • Pre-bored for installation of a lock or handle set - not included
  • PROFESSIONAL DOOR INSTALLATION - CALL 1-888-654-2692 to get started with a free in-home consultation or learn more about our trusted door installations service.
  • Return Policy
  • California residents
     see Prop 65 WARNINGS

Product Information

Internet # 301286271

Model # 75302

Store SKU # 1002357403

Specifications

Dimensions

Door Height (in.)80 inDoor Thickness (in.)1.375 in
Door Width (in.)30 inJamb Size (in.)4-9/16"
Rough Opening Height (in.)82 inRough Opening Width (in.)32 in

Details

Bore Backset (in.)2-3/8"Bore TypeSingle Bore
Color FamilyWhiteColor/FinishPrimed White
Core TypeSolid CoreDoor HandingRight-Handed
Door TypeInterior PrehungFeaturesLockset Bore (Single Bore),No Additional Features
Finish TypePrimedFrame MaterialWood
Hinge FinishNickelHinge TypeStandard
IncludedHinges, JambJamb TypeFlat Jamb
MaterialCompositePanel Type6 Panel
Product Weight (lb.)90 lbSlab MaterialComposite
Texture TypeTextured

Warranty / Certifications

Fire ratingNoneManufacturer Warranty7 Year Limited Warranty

Questions & Answers

13Questions
caret
Q:Hi, do you make this model but with a larger Jamb size 5.5" - 6"?
by|Jan 8, 2024
1 Answer
Answer This Question

A:  Hello Alex you can order this unit with custom jambs 3.5" all the way up too 12"

by|Jan 10, 2024
    caret
    Q:This would be used to separate a mother in-law suite from the main house. Will this deaden sound?
    by|Nov 4, 2023
    1 Answer
    Answer This Question

    A:  Hello Barbs a solid core door will make the sound transmission much less and will help in keeping the noise out or in

    by|Nov 6, 2023
      caret
      Q:Does it come with hinges? What finish?
      by|Sep 19, 2023
      1 Answer
      Answer This Question

      A:  Hello hinges this unit will come with Nickel hinges

      by|Sep 20, 2023
        caret
        Q:Whats the rough opening for a 30x80 pre hung door
        by|Jul 25, 2023
        1 Answer
        Answer This Question

        A:  Hello George the rough opening that is needed is 32" x 82"

        by|Jul 25, 2023
          Showing 1-4 of 13

          Customer Reviews

          4 out of 5
          • 4 out of 28 reviews
          • 60% recommend this product
          Filter by:
          Showing 1-10 of 28 reviews
          More Filler than door
          I’ve installed a ton of interior doors the problems were not apparent until the door was being painted after filling in the many staple holes on the bull nose trim it was time to paint the door was dusty so a wipe with a damp cloth was in order i avoided wiping where I had filled however after wiping the jamb and the bull noes it reveled a ton of filling from the factory they split the entire bull Noes stop and just filled it with dap wood filler. The door also had poorly set hinges. Crap!!!
          by
          Response from Masonite DoorsFeb 5, 2024
          Thank you for your feedback, Rojoh. We are very sorry to hear that you are not fully satisfied with the quality of the Masonite 30 in. x 80 in. 6 Panel Right-Handed Solid Core Textured Primed Composite Single Prehung Interior Door, Primed White @ The Home Depot and we sincerely apologize about any issues that have occurred. We are very grateful for your feedback, and we are looking into forwarding your concerns to our quality assurance department for further review. If you have any additional questions, please don’t hesitate to contact us by email at helpline@masonite.com. Sincerely, Masonite Masonite
            I am very impressed with the quality of this door. I am completely satisfied
            I am very impressed with the quality of this door. I am completely satisfied
            by
            Response from Masonite DoorsMay 2, 2018
            Thank you for the great review, Vincent! We are so happy to hear that you are fully satisfied with the Primed Textured 6-Panel Solid Core Composite Single Prehung Interior Door! Should you need any assistance with your door, please call the Masonite Consumer Helpline at 800-663-3667 from 9:00AM to 5:00PM EST. -Masonite Masonite
            • Verified Purchase
            • Recommended
            by
            • Verified Purchase
            by
            • Verified Purchase
            by
            • Verified Purchase
            by
            • Verified Purchase
            by
            • Verified Purchase
            by
            • Verified Purchase
            by
            • Verified Purchase
            Quality of pre-hung assembly was poor.
            I purchased three of these pre-hung doors to replace the 1970s vintage bedroom doors in my home and was disappointed in the quality of the assembly of this "pre-hung" door. Routering of the door and frame to seat the hinges was poor - hinges did not fit into routered spaces as the routering wasn't completed and didn't allow space for the hinge to sit flush. We had to chisel out additional space to all the hinge to properly seat and to allow the door to hang properly. Additionally, the extremely short screws used to hold the hinge in place were loose and the hinges were not held tight to the door or frame (the hinge was extremely loose), and in several cases, the screws were not even catching in the door frame. The screws had been over-tightened and could no longer grip the door or frame. Luckily, I had some slightly longer screws left over from other door installations that I could use to replace these short screws and ensure the door was held solidly in place. These issues were the same in all three doors. There is obviously an issue with quality control wherever these things are put together and it cost me a lot of time to make all the adjustments that were necessary because of the sloppy job putting these together. I will probably stay away from purchasing this make of door in the future. If you purchase them, expect that you'll need to "finish" the job of properly hanging them in the frame. Masonite certainly didn't finish the job correctly.
            by
            Response from Masonite DoorsFeb 17, 2023
            Thank you for your feedback, HomeDepotCustomer. We sincerely apologize about these inconveniences you have experienced with the 30 in. x 80 in. 6 Panel Right-Handed Solid Core Textured Primed Composite Single Prehung Interior Door, Primed White. We strive to provide top quality product and are disappointed to hear that you received doors that do not properly reflect the standard that we expect all of our customers to have. If you would like to file a warranty claim on this door unit, we highly encourage it by accessing the link below: https://masonite.insightpro.com/#/page/online-inquiry If you have any additional questions, please don’t hesitate to contact us by email at helpline@masonite.com. Sincerely, Masonite Masonite
              1 found this review helpful
              Showing 1-10 of 28 reviews