#1 Home Improvement Retailer

Internet #309172367

Model #WA50R5400AW

Store SKU #1004295962

Store SO SKU #1004246968

5.0 cu. ft. High-Efficiency in White Top Load Washing Machine with Super Speed, ENERGY STAR

$89800
$999.00
Save $101.00 (10%)
Apply Now
$undefined.00 /mo* suggested payments with months* financingApply Now
  • Super Speed: Fast, thorough washing in just 36 minutes
  • Active WaterJet: Built-in water faucet for easy pretreating
  • EZ Access: Easily reach items at the bottom of the tub
  • View More Details
How to Get It

What We Offer

Appliance Washer Icon
Available
Installation
Installation available on most appliances when you purchase required parts
Installation Requirements
Orange Dolly Icon
Move or
Haul Away
We'll move your old appliance to another room in your house, or haul it away for $40
Orange Dollar Sign
Price Match
Guarantee
We will match prices including shipping of any other online competitor
Learn More
HDPP Allstate Icon
The Home Depot
Protection Plan
Get 24/7 support and our 3-day Service Guarantee

Delivery and Installation

thumbnail
Home Depot Washer Delivery & Installation
This video will walk you through the simple steps you must take in order to ensure a successful delivery and installation of your new Washer from The Home Depot.
thumbnail
Washer and Dryer Dimensions
Taking accurate measurements in your home is critical when purchasing a new washer and dryer. Here are step by step instructions on how to do it correctly.

Please ensure the following prior to delivery:

  • Water valves (hot and cold) must be corrosive free and within 6 ft. of hookup
  • Verify your existing electrical and water connections
  • Empty & unplug your old appliance

Product Overview

Samsungs 5.0 cu. ft. capacity top load washer features Super Speed technology, which allows you to wash a full load in just 36 minutes1 without sacrificing cleaning performance. It is also equipped with Active WaterJeta built-in faucet that lets you pretreat stained clothes with a press of a buttonand an EZ Access tub design that allows you to easily reach the bottom of the washer tub, stretch free.
  • Super Speed - Uses advanced cleaning technologies to wash a full load of laundry in just 36 minutes1, without sacrificing cleaning performanc
  • Active WaterJet - Built-in water faucet lets you easily pretreat soiled or stained clothes with a press of a butto
  • New EZ Access tub design allows you to easily reach the bottom of the washer tub to remove your clothes after the cycle finishes
  • Deep Fill -Choose to maximize the water level used during the washing cycle
  • Smart Care -Easy troubleshooting from the convenience of your smartphone2
  • VRT Plus Technology -Reduces noise and vibration for quiet washing
  • Swirl+ Tub Interior -Improved tub pattern extracts more water more quickly
  • Self Clean -Keeps your washer tub fresh and clean
  • Soft-Close Lid -Closes smoothly, safely, and silently
  • ENERGY STAR Certified -Eco-friendly and energy-efficient
  • Accessibility (AUI, Braille) -Designed for easy use for everyone
  • 12 Preset Washing Cycles - More cycles to best suit your washing needs
  • 8 Additional Washing Options - More options to enhance your washing cycle, providing optimal care for all fabric types
  • 5 Temperature Levels -Select the ideal temperature to wash your clothes gently and thoroughly
  • Matching Dryer: DVE50R5400W (Electric), DVG50R5400W (Gas)
  • 1 Based on using Super Speed on a Normal cycle with an 8 lb. load
  • 2Requires Samsung Smart Washer/Dryer App. The Samsung Smart Washer/Dryer app supports Android OS 2.3.6 or later and iOS 3 or later for iPhone models. Smart Washer/Dryer App available in App Store and Play Store
  • Click Here for details on the services included with Delivery & Basic Hook-up and Installation options for Major Appliances
  • Click here to learn more about Eco Options and Energy Efficiency
  • Click here for more information on Electronic Recycling Programs
  • California residents

Additional Resources

From the Manufacturer

DIY Projects & Ideas

You will need Adobe® Acrobat® Reader to view PDF documents. Download a free copy from the Adobe Web site.

Specifications

Dimensions

Capacity - Washer (cu. ft.)
5
Height With Lid Open 90 Degrees (In)
58.1
Product Depth (in.)
29.4 in
Product Height (in.)
44.6 in
Product Width (in.)
27.5 in

Details

Agitator/Impeller Type
Impeller
Amperage (amps)
15 A
Appliance Category
Washer
Appliance Type
Top Load Washer
Color/Finish
White
Color/Finish Family
White
Control Type
Electronic
Door Material
Metal
Energy Consumption (kWh/year)
165
Energy Efficiency Tier Rating
Not CEE rated
Included
Power Cord
Maximum Spin Speed (RPM)
750
Number of Rinse Cycles
4
Number of Rinse Temperatures
5
Number of Wash Cycles
12
Number of Wash Speeds
4
Number of Wash Temperatures
5
Product Weight (lb.)
130.1 lb
Returnable
Non-Returnable
Stackable
Not Stackable
Steam Function
No Steam
Voltage (volts)
120
Wash Cycles
Active Wear,Bedding,Delicates,Handwashable,Heavy Duty,Normal,Permanent Press,Rinse & Spin,Speed Wash,Whites
Washer Dispensers
Bleach,Fabric Softener,Liquid Detergent
Washer Features
Adjustable Legs,Advanced Vibration Control,Control Lock,Delay Start,Door Window,End-Of-Cycle Signal,Rear Control,Soft Close Lid,Spin Speed Option
Washer Tub/Drum Material
Stainless Steel Drum

Warranty / Certifications

Certifications and Listings
Energy Star,UL Listed
Manufacturer Warranty
One (1) Year Parts and Labor. Three (3) Years Stainless Steel Tub (Part Only). Ten (10) Years Direct Drive Motor (Part Only)

Questions & Answers

Typical questions asked about products:

  • Is the product durable?
  • Is the product easy to use?
  • What are the dimensions of the product?

Customer Reviews

  • 4.5
    out of 1,982 reviews
  • 76%recommend this product
Filter by:
Showing 1-10 of 1,982 reviews
Absolutely terrible
delivered with large cosmetic damages , and it is making this terrible grinding noise on the first wash.
by
Response from Samsung CareAug 5, 2022
Dear Samsung Client, Thank you for bringing this to our attention. We apologize for any inconvenience this may have caused you. It's not the experience we want you to have with one of our products. To better assist you with this issue, please get in touch with the Samsung customer service department at Customer Care: 1-800-726-7864 (1-800-SAMSUNG). They can either answer your question or transfer you to your local store to answer your specific concern. I shared the link about "Samsung Washing Machine is Noisy": https://www.samsung.com/us/support/troubleshooting/TSG01001985/. You may also refer to this link about "The Best Laundry Load Size for your Samsung Washing Machine and Dryer": https://www.samsung.com/us/support/answer/ANS00080262/. Reference Number: 1144768580 Have a great day. Melardo
    Nice washer… flimsy build
    during installation, i pushed and lifted the washer like anyone would do to get it into position… my knee pushed on the front… and i was horrified to see a huge dent left behind. i reach up behind the sheet metal from the bottom and discovered that there is thin sheet metal with zero reinforcement. very disappointing. my last washer was a 10 year old samsung front loader and it was built like a tank. this thing definitely is not. now im stuck with a huge dent in a brand new washer.
    by
    Response from Samsung CareJun 13, 2022
    Hello JaSm, Thank you for reaching out. We appreciate you informing us that your Samsung washer has a vast dent left behind, which you noticed during installation. We apologize for the inconvenience this has caused you, especially since it's a brand new washer. It's not the experience we want you to have with one of our products, and we'll be glad to look into this for you. We suggest contacting the retailer who installed your washer for further assistance. I've also included a link to our warranty page to learn more about the product's warranty coverage for reference. https://www.samsung.com/us/support/service/warranty/WA50R5400AW/US Do not hesitate to contact our Support Channels below to speak with a live representative for other concerns. 1. Facebook Messenger: http://m.me/samsungsupport 2. Twitter: https://twitter.com/messages/compose?recipient_id=18768513 3. Samsung Community: https://us.commuity.samsung.com/t5/Samsung-Community/ct-p/us Thank you, and stay safe! Your Reference Ticket Number: 1144595360 -Angelica
      Very poor quality - top part breaks apart
      i bought the washer 2 years ago. the top plastic part breaks a part after less than six months. i called for service while still on warranty but was told the physical damage not covered. i had the top part replaced twice since then and recently the top started to crack again. i will have to buy a new washer soon since this one is literally disintegrating now
      by
      Response from Samsung CareApr 19, 2022
      Hello Lior B, Thank you for bringing this to our attention. We appreciate you letting us know that the top plastic part broke on your Samsung washer after less than six months. We apologize for the inconvenience this has caused you, especially with the warranty. It's not the experience we want you to have with one of our products. Attached is a link to our warranty page to learn more about the product's warranty coverage. https://www.samsung.com/us/support/service/warranty/WA50R5400AW/US Do not hesitate to reach out via our Support Channels below should you wish to speak with a live representative or for other concerns. 1. Facebook Messenger: http://m.me/samsungsupport 2. Twitter: https://twitter.com/messages/compose?recipient_id=18768513 3. Samsung Community: https://us.commuity.samsung.com/t5/Samsung-Community/ct-p/us Thank you, and stay safe! Your Reference Ticket Number: 1144418147 -Angelica
        I do not recommend it
        It was used for 13 months and then it no longer worked, my money was thrown away. what a disappointment
        by
          I do not recommend it
          It was used for 13 months and then it no longer worked, my money was thrown away. what a disappointment
          by
          Response from SamsungJan 18, 2022
          Hello, we are sorry to learn of the concern you expressed regarding your appliance. We would like to inquire further about your review with you. For further assistance, please reach out to us on Facebook at (http://m.me/samsungsupport) or on Twitter at (https://twitter.com/messages/compose?recipient_id=18768513). When you message us, give them this number (1144086027) and it will help our team pull up your information. We look forward to hearing from you. ^Lena Samsung
            Plastic Top Constantly Breaks
            This would be a real good washing machine, HOWEVER the white plastic on top of the machine cracks severely every 6 months and water leaks from the top. I have had this machine for less than 2 years and now have to have this repaired again for the second time. And repair for this cheap plastic piece is not cheap, probably close to $250-$300 including dispatch fee. This repair is also not covered under Home Depot protection plan because they consider this “normal wear and tear.” The machine is less than 2 years old, what a complete joke!!!
            by
              Samsung is awesome
              Samsung Very quiet machine ..I read so many reviews a lot of them are bad not too sure why.. I almost didn’t purchase because of the reviews .The clothes come out clean the machine is really quiet the dryer is awesome I can’t find one thing to say negative .. i’m doing an honest review I’ll do another one after a month but if you are looking for a washer and dryer don’t hesitate this is the one
              by
              Response from SamsungDec 16, 2021
              Hello! We appreciate all the great things you highlighted about your new Samsung washing machine. Thank you for taking the time to share your experience. Your honest review is refreshing, and we thank you for it! ^Lena Samsung
                • Recommended
                4 found this review helpful
                Washer Puts Holes in Towels
                i bought this washer about a year ago. it cleans clothes fine but it has put holes in several of my bath towels. at first i thought perhaps the towels were just old / worn out but even brand new towels have started to develop small holes. i had no issues with the same towels in my previous washers.
                by
                Response from Samsung CareSep 27, 2021
                Oh no, I'm very sorry to hear this. To look into this concern. Please contact us at your earliest convenience by using the information below. ^Pat 1. Facebook Messenger: http://m.me/samsungsupport 2. Twitter: https://twitter.com/messages/compose?recipient_id=18768513
 Use this ticket number: 1143741577
                  Don't recommend for a family doesn't wash good
                  Dirty clothes is what i found one's the washer machine was done .it doesn't filled all the way up with water i needed to throw in a bucket of water inside definitely going to return it is not worth it
                  by
                  Response from SamsungSep 23, 2021
                  Hello Manuel, I understand what you are going through. You are a valued customer and your experience matters to us. We are continually improving our products and services, and your feedback is vital to that process. I am including a link to a troubleshooting guide to support your concerns on the cleaning performance (https://bit.ly/2XFQbyW). In addition, here is a link to a guide to assist you with your concerns on the water level (https://bit.ly/3kxpQvR). If you have questions or further concerns, contact us directly on Facebook at (http://m.me/samsungsupport) or on Twitter at (https://twitter.com/messages/compose?recipient_id=18768513). When you message us, give them this number (1143728792) and it will help our team pull up your information. We thank you for being a Samsung customer. ^Lena Samsung
                    3 found this review helpful
                    YOU HAVE BEEN WARNED this is the absolute worst washing machine I have ever used. IT DOES NOT CLE...
                    YOU HAVE BEEN WARNED this is the absolute worst washing machine I have ever used. IT DOES NOT CLEAN CLOTHES. First of all if you don't put it on deep fill there will not be enough water to cover the clothes (sometimes I have to throw a bucket of water in the washing machine to fool it into thinking there are more clothes in there so it will fill up more). It barely agitates so the same item stays on the top all the time (I have videos to prove this) and the top items barely get wet. Because it barely agitates it does not clean clothes. There is no deep fill on normal wash. Oh and normal wash for some reason does not get hot at all. Clothes come out just as dirty. And THERE IS NO RETURN IN 2 DAYS. This is very important because when buying from HD they say you have 2 days to return it. I went back to the store within the 48 hours and told them this was a piece of crap they said you can only return it for the same model if it is broken. THIS IS NOT WHAT I WAS TOLD WHEN BUYING THE MACHINE. We spent two hours on the phone with Samsung and calibrated it again and again and nothing changed. Now I am stuck with a piece of garbage and I even bought the extended warranty. I bought this machine based on the reviews and I honestly have no idea how it got any good reviews at all. And please Samsung rep do not insult me by attaching a link on how to wash clothes. I have probably been washing clothes since before you were born.
                    by
                    Response from SamsungJul 5, 2021
                    Hello, I understand your frustrations on your washing machine and I would feel the same way, too. We really appreciate you taking the time to sit down and write out all the details of your experience so far. We definitely want all of our customers to enjoy their appliances and to have many years of use. Feedback like yours will certainly help us to continue improving our products and customer experiences. We would like to look into any concerns you have with your appliance. For more assistance, please reach out to us on Facebook at (http://m.me/samsungsupport) or on Twitter at (https://twitter.com/messages/compose?recipient_id=18768513). When you message us, give them this number (1143491106) and it will help our team pull up your information. We look forward to hearing from you. ^Lena Samsung
                      19 found this review helpful
                      Showing 1-10 of 1,982 reviews